Na een rijke historie van OBT's is het de laatste tijd toch wel erg stil op het Oude Brikken Toer gebied.
Waar we altijd meerdere OBT's per jaar reden, is de laatste (OBTT 29a (die niet zo KauweKlaueRit)) toch alweer even geleden.
Even de historische topics:
obt1: Ouwebrikkentour (heropend topic)
obt1: Het Grote Ouwebrikkentour Sterke verhalen en foto
obt2: 2e ouwebrikkentoer (wanneer/waar&aanmelden)
obt2: OBT in Brabant......nette topic !!!!
obt2: Het was HEETTTTT !!!! op OBT2
obt3: OBT 3: KauahKlauah-rit 2002/2003
obt3.5: OBT 3.5 versie 0.3-03: Het tussendoortje!
obt4: 27 April: OBT4, de OuweBrikkenBloesemToer!
obt5: Nog maar eens op OBT?
obt6: Nog maar eens een KauahKlauahe Ritje nr 2 / OBT6
obt7: OBBBBBBT 16 mei
obt8: Ouwe Brikkers go Twente Tour - OBTT 8
obt9: OBT 9 de Fryslân Boppe Tour
obt10: 6 maart: OBOBKKR3 (OuweBrikkeOostBrabantkouweklauw
obt11: 1ste Belgische OBT op 14 augustus
obt12: 18 september, OBT 12 al weer: OBDT
obt13: KauweKlauwRit2005/2006
obt14: De ZOBBT. De wat? De ZOBBT!
obt15: BLuMT: Brikkers' Lunatic Midsummernight Toertocht
obt16: OBT-BBR (Betuwse Brikken Ronde) september editie!
OBT 17 OBT 17 de Kennemerland editie
obw1: 1ste OBW (obt-XXL)
obt 28 OBT nummertje 28 - Cornelis Lely had gelijk
OBT 29 OBTT nr 29 KKR
OBT 29a OBTT 29a (die niet zo KauweKlaueRit)
Uiteraard een eervolle vermelding voor het topic 't Genootschap voor de Brikken Toerhistorie van TingTing
Omdat ik niet creatiever ben dan vele anderen hieronder het follow up systeem
Citaat hplaverda uit OBT 6!
'-De tocht zal gereden worden via het, door mij altijd geprezen, Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.
Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels
-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer mag rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie de opdracht aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij de opdracht krijgt van de achterrijder om weer te gaan rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) Men schuift gaandeweg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!
-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)
LET OP:
-De route is een aanbevolen route. (HP rijdt een stukje rond en kan er niets aan doen als men hem volgt....Het is dus geen georganiseerde groep. )
-De rit is individueel, je rijdt dus je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid. (wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, verlaat de groep dan via inhalen van voorrijder of stop met een richting aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meldt het aan hem!)
-In de aanbevolen route staat soms een aanwijzing voor een mogelijk gevaarlijke situatie. Blijft echter altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!! Kijk extra goed uit bij oversteken aub.
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij rode stoplichten. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren !!!
-Start de rit met een volle tank (benzine station zit vlak bij Startplek)
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder.
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'
Einde citaat.
hplaverda, thnx!!
Op heel korte termijn zal het niet gaan, al heb ik de route wel al zo goed als klaar liggen, maar op kans van moeten afzeggen van mijn kant wat te verkleinen, zullen we het maar over de vakanties heen tillen.
Dus datum in Augustus lijkt me wel wat.
laten we zeggen 17 augustus
Dit is de route die ik in gedachten heb:
Totaal aantal kilometers: ca. 140 -150 km
Omgeving: IJmond - Amsterdam - Haarlemmermeer
Topicstarter: CB400F
Initiatiefnemers: CB400F
Voorrijder: CB400F
Laatste man: Flopmeister
Volgens systeem: Follow up
Horeca/stops:
start: McDonalds Velserbroek
Bijzonderheden: Start om 11:00u
Deelnemers:
toch niet deelnemers:
Waar we altijd meerdere OBT's per jaar reden, is de laatste (OBTT 29a (die niet zo KauweKlaueRit)) toch alweer even geleden.
Even de historische topics:
obt1: Ouwebrikkentour (heropend topic)
obt1: Het Grote Ouwebrikkentour Sterke verhalen en foto
obt2: 2e ouwebrikkentoer (wanneer/waar&aanmelden)
obt2: OBT in Brabant......nette topic !!!!
obt2: Het was HEETTTTT !!!! op OBT2
obt3: OBT 3: KauahKlauah-rit 2002/2003
obt3.5: OBT 3.5 versie 0.3-03: Het tussendoortje!
obt4: 27 April: OBT4, de OuweBrikkenBloesemToer!
obt5: Nog maar eens op OBT?
obt6: Nog maar eens een KauahKlauahe Ritje nr 2 / OBT6
obt7: OBBBBBBT 16 mei
obt8: Ouwe Brikkers go Twente Tour - OBTT 8
obt9: OBT 9 de Fryslân Boppe Tour
obt10: 6 maart: OBOBKKR3 (OuweBrikkeOostBrabantkouweklauw
obt11: 1ste Belgische OBT op 14 augustus
obt12: 18 september, OBT 12 al weer: OBDT
obt13: KauweKlauwRit2005/2006
obt14: De ZOBBT. De wat? De ZOBBT!
obt15: BLuMT: Brikkers' Lunatic Midsummernight Toertocht
obt16: OBT-BBR (Betuwse Brikken Ronde) september editie!
OBT 17 OBT 17 de Kennemerland editie
obw1: 1ste OBW (obt-XXL)
obt 28 OBT nummertje 28 - Cornelis Lely had gelijk
OBT 29 OBTT nr 29 KKR
OBT 29a OBTT 29a (die niet zo KauweKlaueRit)
Uiteraard een eervolle vermelding voor het topic 't Genootschap voor de Brikken Toerhistorie van TingTing
Omdat ik niet creatiever ben dan vele anderen hieronder het follow up systeem
Citaat hplaverda uit OBT 6!
'-De tocht zal gereden worden via het, door mij altijd geprezen, Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.
Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels
-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer mag rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie de opdracht aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij de opdracht krijgt van de achterrijder om weer te gaan rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) Men schuift gaandeweg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!
-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)
LET OP:
-De route is een aanbevolen route. (HP rijdt een stukje rond en kan er niets aan doen als men hem volgt....Het is dus geen georganiseerde groep. )
-De rit is individueel, je rijdt dus je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid. (wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, verlaat de groep dan via inhalen van voorrijder of stop met een richting aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meldt het aan hem!)
-In de aanbevolen route staat soms een aanwijzing voor een mogelijk gevaarlijke situatie. Blijft echter altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!! Kijk extra goed uit bij oversteken aub.
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij rode stoplichten. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren !!!
-Start de rit met een volle tank (benzine station zit vlak bij Startplek)
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder.
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'
Einde citaat.
hplaverda, thnx!!
Op heel korte termijn zal het niet gaan, al heb ik de route wel al zo goed als klaar liggen, maar op kans van moeten afzeggen van mijn kant wat te verkleinen, zullen we het maar over de vakanties heen tillen.
Dus datum in Augustus lijkt me wel wat.
laten we zeggen 17 augustus
Dit is de route die ik in gedachten heb:
Totaal aantal kilometers: ca. 140 -150 km
Omgeving: IJmond - Amsterdam - Haarlemmermeer
Topicstarter: CB400F
Initiatiefnemers: CB400F
Voorrijder: CB400F
Laatste man: Flopmeister
Volgens systeem: Follow up
Horeca/stops:
start: McDonalds Velserbroek
Bijzonderheden: Start om 11:00u
Deelnemers:
toch niet deelnemers:
Wimis on- bruiloft Dirk130NitroMax- bruiloft Dirk130mr Qbruiloft Dirk130jkoehorst en aanhangzijn uitgenodigd, maar haken afhplaverdazit ook in het Haage- dolfijneflipper - Slijmbeursontsteking
- BM Werner gaan kroamschudd'n
- gjvhlast van de rug
- roestendoenze agenda werkt niet mee
- ootjezit liever bij schoonmoeder
- rutgertjuhkrijgt geen motor op tijd af
- Drey - dus fouten in deze lijst zijn zijn schuld, ook al haakt hij af
- BlueFazeringaat op de luie droge bank liggen
- @nneniet van suiker, maar wel een portemetniks van uienleer
- Fozzie - met achteropzitster
- brêge-miss - zelfs als er een baby is
- J@@ST
- Smuiger - als het past met nieuw werk
- lief van Smuiger - als het past met nieuw werk
- Brêge
- kleintje_b - OVB
- Paul_K - heeft gen excuus, want het is in de buurt
- Lady N
- j00kje
- Theaterbeest
- Marcop63
- Prinsje iig voor een stukje
Laatst bewerkt: