Obesitas Crossers Crossbaan meeting 2023 nr 1 Emmen poging 3, 30-05-2023

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.849
5.025
Lemelerveld
Vanwege het overspoelen van het eerste topic, hierbij een schone lei en poging 3!

1e meeting dinsdag 30 mei 2023 te Motodrome Emmen!

Voor een geschiedenis, voor wie enz verwijs ik naar de
Obesitas Crossers pagina.
Dit topic is is voor het overzicht en enkel voor deze meeting!

Betaalverzoek van €35 voor de dag zelf.

Graag bij overmaken een prive bericht met de naam waaronder het is overgemaakt!
https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=7UUV_gKwS7K5jna3MR9EVQ

Wat zijn de Obesitas Crossers? Dit is een groep mensen die op Obesitas Crossmotoren, ook wel Adventure of All-road motoren genoemd, crossmotor en enduro achtige dingen (gaan) doen.

Wie, wat, waar, hoe?
- Grote baan, middelhard, minder mul dan Landsard en met mogelijkheid om een aantal sprongen/tafels over te slaan.
- Kinder baan. Nadrukkelijk echt ENKEL voor beginners. Dit baantje willen ze graag netjes houden. Mocht het niveau van de grote baan te hoog liggen kun je hier naar uitwijken.
- Hard enduro deel. Vierkante tafel met ook een afstap welke je van alle kanten mag proberen, Zeecontainer met oprijkanten, rioolbuizen etc. Allemaal ter onze beschikking.
- Baan is voor ons van 10:00 tot 16:00 mensen met een licentie mogen door tot zonsondergang, maar moeten de baan dan delen met wie er ook maar komt (motorcross).
- Minstens 10 deelnemers ook ivm kosten.
- €35,- pp enkel baanhuur. Bij meer deelnemers zal hier ook de catering enz van geregeld worden!
- Licentie is normaal nodig, maar bij besloten gezelschap en geen snelle motorcrossers (die zich niet op het tempo aanpassen) wordt het bij deze gedoogd.
- Catering, douches, stroom aanwezig. Alles tegen betaling. Geen bedrag genoemd, maar het zou ''nette prijzen'' hebben.
- Overnachting met eigen camper/tent enz aan het terrein mogelijk. Tegen ''nette prijzen''.

Wat ben je nodig (techniek en kunde):
- Goede banden met grof profiel. Hoe beter je rijkunsten hoe minder kritisch het komt. Je kunt rond komen op K60/E07 achtige banden. TKC80/Anakee wild profiel is mooier en echte crossbanden zijn natuurlijk perfect. De echt technisch sterke rijder komt fatsoenlijk rond op Trailrider achtige banden, maar dit weten die rijders zelf ook. Indien nodig heb ik nog een aantal 140-80-18 en 90-90-21 crossbanden die deelnemers gratis kunnen afhalen (niet op de dag zelf!).
- Fatsoenlijke rijtechniek. Je moet vol vertrouwen de TET Nederland kunnen rijden en geen enkel zandpad hoef je te vermijden. Denk je dat dit op het randje voor je is is er die dag een instructeur. Dit moet je wel reserveren. Dat kan in dit topic OF door mij een privé-bericht te sturen.
- Grondspeling is niet van belang. Iedere Adventure motor staat ruim hoog genoeg. Zie het als een zandpad met bulten, geen stenen of boomstronken. Een bashplate is dus niet nodig!

Heb je interesse, geef je dan hier op het forum op! Meld ook even wat je rijdt.

Bij meer dan 10 man die definitief bevestigen gaat het door. Hoe eerder we het weten hoe beter!

Er is contact met een instructeur (Adventure Shield) deze woont praktisch aan de baan en kent hem ook.
Dit kost €50 pp en gaat door bij 9 of meer cursisten!
Hij wil dan een kleine basis sessie staan houding en afstelling stuur enz, met groepjes de baan in enz. Is er dan de hele dag, we kunnen aangeven wat we precies willen.
Alles voor wie dat wil. Wil je gewoon van begin tot eind lekker zelf op pad zonder inmenging dan is dat helemaal prima!
Heb je belang bij instructie, geef dat dan aan!

AJP heeft aangegeven nog steeds interesse te hebben, maar willen dan wel een fatsoenlijke aanmeldingslijst ivm dat het voor hun anders niet de moeite is.
Als ze komen komen ze met de PR7 en een aantal enduro modellen. Al deze motoren kunnen dan proef gereden worden.
Verder zullen ze wat banden, reserve onderdelen en beschermende kleding te koop hebben in hun stand.

Hoe sneller en meer aanmeldingen hoe zekerder we zijn dat AJP en Adventure-Shield komen!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren met de enduro's op de baan geweest. Vergeleken met de Landsard: Deze is een stuk harder en er is minder last van spoorvorming. Ook liggen er mooiere sprongen in.
 
volgende week dinsdag kan ik checken of ik vrij kan nemen...
(en duimen voor droog weer ;-)

vrij van werk, ben erbij
 
Laatst bewerkt:
Ga vrij vragen. Zal ook dinsdag worden voordat ik het weet, maar tijd zat natuurlijk
 
Hoe zit het met uitlaat geluid ? :)
Geen al te strikte regels, maar als je een volledig open pijp die KIJK NAAR MIJ in capslock probeert over te brengen kan het zijn dat de baan je weigert.
Crossers zijn best luid, maar hebben wel geluidsnormen. Ik denk dat je dat zelf wel in kunt schatten.
 
Als dit niet goedkomt ben ik er wel echt klaar mee 😅

3378168d-5274-4903-8b2c-12844ab53088.jpg
 
Ik zet dinsdag de motor toch maar op de aanhangwagen. Er is nog een plekje op vrij als iemand mee wil. Vertrek vanuit regio Venlo.
 
Edit, ik hoor net van @Jptrs1985 dat hij met @MotoRobin iets heeft afgesproken om samen te rijden.

Er is nu dus 1 plekje op een trailertje vrij vanuit Nuenen/Eindhoven.
Als er toch nog iemand mee wil, zich nog wel inschrijven, enz, die kan nog mee rijden met mij.
 
Net gebeld door een baanbeheerder in paniek. Veel meer gevallen dan voorspeld. Heeft op de ondiepe stukken 5 cm, op diepe stukken wel 20cm water liggen.

Hij en ik balen ontzettend. Het is onvoorstelbaar, zo mooi weer als dat er al 2 weken voorspeld wordt wat dan in de laatste paar dagen volledig om slaat.
Hij kon juist wel een cm water gebruiken om de baan mooi stevig te houden, maar dit was veel meer.

Het gaat dus wederom NIET door!
Als mensen me zoeken, ik ben me ergens aan het bezatten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan