Nog maar eens op OBT?

Wanneer op OBT?

  • 5 oktober

    Stemmen: 29 52,7%
  • 12 oktober

    Stemmen: 3 5,5%
  • morgenmiddag

    Stemmen: 1 1,8%
  • nooit meer!

    Stemmen: 3 5,5%
  • maakt niet uit, ik kom toch wel!

    Stemmen: 19 34,5%

  • Totaal aantal stemmers
    55
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Nog anderhalve week en dan mogen we weer!!!

OBBBT 5: 5 OKTOBER

UPDATE 27 september:

Verzamelen om 11.00 uur bij de McDonalds in Apeldoorn-Zuid (vlak langs de A1). Vertrek om 11.30 of 12.00 uur ongeveer. Bij de McD is een benzinepomp aanwezig, voor degenen die dan nog moeten tanken. De route is ongeveer 112 km en dat haalt NitroMax ook wel op 1 tank ;) . Aangezien de rit op de Veluwe is, is tanken onderweg niet eenvoudig, mogelijk is er in Harderwijk nog wat open maar op de Veluwe zelf is alles dicht. Zorg dus voor een volle tank bij vertrek!

Route is als volgt:
full


De routebeschrijving in pdf-formaat vind je hier: klikkerdeklik!!

LET OP: Ik ga geen 90 kopieën maken van die route, ik bneem er een stuk of tien mee. DUs als je hem wilt bewaren mag je hem zelf printen :P .

En voor de GPS'ers het MPS-bestand: (moderne rommel, bah :+ ): klikkerdeklik!!

De route is aangegeven door Fastcruiser :} :} en ingeGPS't door Plastic Power :} :} . waarvoor mijn hartelijke dank. Mogelijk zullen we op de dag zelf op enkele punten licht afwijken van deze route, maar in hoofdlijnen is dit het verhaal.

LET OP:
-Deze route is een aanbevolen route. Je mag dus van de route afwijken.
-De rit is individueel, je rijdt dus je eigen route, naar eigen kunnen op eigen snelheid.
-In de aanbevolen route staat soms een aanwijzing voor een mogelijk gevaarlijke situatie. Blijft echter altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz.
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt.
-Start de rit met een volle tank
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder.
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.


Ik heb ook een pdf-bestand en een mps-bestand (voor GPS'ers), die zal ik ergens hosten zodat je ze kunt downloaden.


We gaan rijden in het ?FollowUP-systeem?. Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTER rijder (deze geeft aan wanneer je weer mag rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie de opdracht aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij de opdracht krijgt van de achterrijder om weer te gaan rijden. Op deze manier rijdt iedereen z?n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting aangewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen) men schuift gaande weg de toer toch steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (door een pech geval).
Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je!

(met dank aan Pingu voor deze tekst 8-) ).

We moeten in Apeldoorn en Harderwijk een aantal stoplichten door; met dit follow-up systeem raak je de grep niet kwijt, dus je hoeft niet door rood te rijden (mag niet, foei :P ) of als een bezetene achter de groep aan te jagen.


Ik zou zeggen, hou maar in de gaten dit topic, nadere info volgt nog wel. :)

Deelnemers:

1. Ralfie - brik
2. roestendoenze - brik
3. Skwefje - brik
4. Lara
5. Nick Name
6. Dutchie
7. pmponer - brik
8. Uralrijder!! - brik
9. Gizmo73 - brik
10. Nitromax - QuickBrik
11. moturist - brik
12. Niels - brik
13. Kaaszje
14. Bob de Bouwer - brik
15. Jasje
16. fietsertje
17. slijtboutje - brik
18. Sjaap - brik
19. Dirk130 - koekbrik
20. Brain1ess
21. 4takter - brik
22. dokkie
23. Hans_V
24. grobbbekuiken - brik
25. NewCaptainAmerica
26. Orpheus
27. Fastcruiser
28. BertV
29. Spider
30. The Ant
31. jkoehorst - brik
32. Laffie - brik
33. Elsjo - brik
34. CBRenee - brik
35. Oude brikker - brik
36. Danii - brik
37. CB400F - brik
38. JohnK6 - brik
39. @Catweazle - semi-brik
40. Perry - semi-brik (alleen op de 5e)
41. apresskiboss - brik
42. Mystic
43. HPLaverda - brik
44. Raisi - leenbrik
45. bierelier - semi-brik
46. backfire - brik
47. mogwai
48. robinjo - brik
49. Jochem CB750K7 - brik klassieker
50. Yuri
51. Mark - king brik
52. TripleXS - brik
53. Graspol - brik
54. Dweezy - brik ?
55. Wodi - brik
56. Reetje - brik - misschien toch nog :P
57. Pingu
58. sideburns - brik
59. Prinsje - brik
59a. Gorillazz
60. TheAceOfSpades
61. petophetnet - brik
62. De Highlander - brik
63. PecladanRat%Mouse - brik
64. LCB - brik
65. De Trechter
66. rob RD - brik
67. hondafour - brik
68. tarwetijger - brik
69. drsrob
70. puck's shadow
71. TingTing - brik
72. Er1win (URALwin)- brik
73. Whatsek - brik
74. Pete2 - brik
75. BMWerner - brik
76. The Fiddler - brik
77. ons Lianneke - brik/koekbrik
78. Kofferrek
79. magnamaniac
80. Fozzy - brik
81. Berkie - brik
82. exhi - brik??
83. Bachus - brik en aanhang (zoon, vrouw, vriendin etc.)
84. the nighthawk 750
85. dropkick
86. Unit 106
87. Marc-oh
88. mucked
89. 17 PS (op zijn duits aub) :P
90. Ooypunk
91. TDMuts

en de rest die ik vergeten ben :+
 
Laatst bewerkt:
21 september is trouwens de MAG dierenvoertoer weer, kunnen we ook wel een semi-brikkentoer van maken :)
 
Erm... ff vraagje,
mag je als je geen brik meer hebt toch mee :?
Jep. Minimum brikgehalte = 50%, dus als je een brik meeregelt of als sidekick/introducee van een van de brikkers fungeert mag je ook mee. :)
 
YESSSS

Eindelijk

[me]Nick Name is ook van de partij
[/me]


OBT >> :} :} :} :}


[edit] Sig aangepast :]
 
Laatst bewerkt:
Hè hè... ik vroeg me al af wanneer er weer iets zou komen!! ;)

Ik ben er zeker weer bij!!

Ik heb vast nog wel ergens een stukkie ijzerdraad en duct tape liggen. :+

Wilde eigenlijk meteen op 'Morgenmiddag' stemmen in de poll
 
Zat er ook al op te wachten, maar jullie zijn ondertussen, voor September dus, ook van harte welkom in het schone Westerwolde in Zuid-Oost Groningen, zie het volgende topic:

Poll datum Noordelijke Tourtocht

ook voor obt-ers dus...misschien rij ik zelf ook wel op de brik mee, nog ff bekijken.... :P
 
‘k Ben eigenlijk nooit zo gek geweest op massale motortoertochten (MTT); met z’n tweeën naast mekaar de horizon tegemoet denderen (HTD), da’s ongeveer mijn idee van het maximale motorgenot (MMG). Wanneer het aantal meerijdende fietsen (AMF) het magische getal zeven (MGZ) dreigt te overstijgen haak ik meestal af, maar bij hoge uitzondering (HUZ) zal ik ditmaal m’n uiterste best (MUB) doen in een heuse M-F OBT mee te rijden. Heb ik namelijk een mooie nieuwe deadline (MND) voor het GROTE GUZZI OPKNAPPEN (GGO). Bovendien ben ik ook wel héél erg nieuwsgierig (HEN) geworden naar de personen die achter al die nicknames verscholen gaan……

Ik heb gestemd voor oktober, maar dan wel graag op één van die minstens tien mooie dagen (TMD) die er ieder jaar in die maand zijn :} :P
 
‘k Ben eigenlijk nooit zo gek geweest op massale motortoertochten (MTT); met z’n tweeën naast mekaar de horizon tegemoet denderen (HTD), da’s ongeveer mijn idee van het maximale motorgenot (MMG).
Helemaal mee eens. *D (HME) Maar 't is in dezen wel de uitzondering waard. Het blijft mij elke keer iig verbazen hoeveel lol ik heb op zo'n dagje rondhobbelen. ;)
 
Helemaal mee eens. *D (HME) Maar 't is in dezen wel de uitzondering waard. Het blijft mij elke keer iig verbazen hoeveel lol ik heb op zo'n dagje rondhobbelen. ;)

:^

Alleen jammer dat we deze keer niet achteraan kunnen rijden O-)
 
Nah iedereen stemt september, en jij kiest oktober :P

anyways.. waarom sta ik nog niet op de lijst :+ '( ,

ik zal der ook wel weer zijn :)
 
Als de Slagkruiser Potempkin het redt, komt Slijtboutje ook mee (ADSPHRKSOM) :+

En niks, 'voorstel 12 oktober', gewoon vastleggen, ja :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan