BLuMT: Brikkers' Lunatic Midsummernight Toertocht

Nejra

Schrootpiloot
Donateur
17 nov 2004
40.703
32.917
Het oosten van Zuid-Holland
In het kort:
De "Brikkers' Lunatic Midsummernight Toertocht", kortweg BLuMT wordt een nachtelijke OBT (ouwe brikkentoer) en vond zijn oorsprong on de nabeschouwing van de ZOBBT.
Als datum is de nacht van 15 op 16 Juli geprikt.

Vertrekpunt zal redelijk centraal liggen: McDonalds Bodegraven (zie onderaan deze post voor de verdere details) Route zal door Zuid-Holland, Utrecht, en misschien zelfs een puntje Noord-Holland of Gelderland voeren.


Wat er voorafging qua discussie:

Het idee:
Ik reed vanavond op de FJ naar huis over een stikdonkere en verlaten dijk. Links een stuk rietland met daar achter een lege rivier, rechts wat schaduwen van vee en boerderijen. Ik moet zeggen... het was een apparte gewaarwording... Heel anders toeren dan gewoonlijk.....


.....en toen kreeg ik een vreemde ingeving... zou dat niets zijn?? de "ouwe brikken-middernachtelijke dijkentoer"??? O-) :P :]

de eerste scepsis:

Voorzichtige acceptatie:
@ Billy......de schrootpiloot, jij mag deelnemen aan de OBTdenktank en nu meteen het land uit! Nee hoor, gekheid, een nachtelijk ritje en dan gezamenlijk brunchen voor een waarschijnlijk heel selectief groepje want dat wordt op de nacht van zaterdag op zondag. Ik ben je man voor een Try-out!
Je hoort van me! Aan zee met een heldere maan, boy oh boy, hoe poetisch kan het worden. waar is mijn infrarood camera? Zojuist een reclame voor een helm onder ogen gekregen. Om de wind- en waterdichtheid van het vizier te symboliseren is het ding onder water gefotografeerd of beter gezegd digitaal gemanipuleerd. Ik vind het wel toepasselijk in dit verhaal! Ik noem geen merk of naam!

Irrelevantie mag ook niet ontbreken....
Net zo erg als in een niet nader te noemen ander topic waar ik zelfs "vlinder" genoemd werd B|

....net als sarcasme
Een mug die vlinder wordt genoemd... je zou d'r opvliegend van worden })

;)

Enkele vroege liefhebbers:
Hmmm, een nachtelijke OBT....
Is eigenlijk wel een geinig idee. :Y
Kan met mijn beter verlichte Radian nu 'savonds ook wat zien :P , dus dat moet in principe kunnen.
Op mijn CB, met duidelijk minder goede verlichting, zou het me niet zoveel lijken.

Ik houd eea in de gaten! :]
Ja ik ook :Y kan een spannend nachtje worden toch :]

en niet te vergeten: meedenkende liefhebbers:
Hoe treffend is jouw beeldpraak over ons wat barokke taalgebruik en verder valt me op dat we :? er serieus over gaan denken. Ik broed al op een passende titel. In mijn fantasie zie ik al een mooi maanverlicht landschap en komen we 's morgens moe maar voldaan aan om ergens met een hapje en koffie af te sluiten. Onze stemming staat dan in schril contrast met mogelijke andere uitgeslapen bezoekers van zo'n eettent. Ik hou wel van een beetje contrast :o

Vooruit, een paar schoten voor de boeg, bijvoorbeeld de Sterrenstoftoer, Maanlichtrit, de Nachtbrakers Brikken Toer of de B.L.u.T., de Brikker's Lunatictoer!

:W

Het dopingvraagstuk wordt ook niet vergeten:
BLuT... dat is eigenlijk wel een mooie analogie voor een nachtelijk brikkentoertje.

Ik heb nog even verder zitten denken:
Grootste probleem tijdens een nachttoer is vermoedelijk het vinden van geschikte pauzeer plaatsen met de juiste OBT-sfeer... Naast een enkel snelwegrestaurant is er om die tijd niets open. Bij juiste weersomstandigheden is eea natuurlijk te ondervangen met thermosfles-koffie uit de zadeltas onder een blote hemel maar het is natuurlijk wel iets om de gedachten voortijdig over aan het werk te zetten. Extra reden daarbij is dat rijden over merendeels onverlichte wegen een extra aanslag op het concentratievermogen doet, zodat het mogelijk verstandig is iets vaker halt te houden dan bij een reguliere OBT om de inwendige mens te versterken met enige caffeïnaire doping :P

en dan komen er nog meer:
Nacht tourtje :Y count me in *O*
count me ook inY_ voor de 1 night st.....tour:O- :W
Zo'n nachtelijke OBT klinkt wel aanlokkelijk, zeker als men op de juiste plaatsen stopt en dan even helemaal stil, alleen en donker is. Bij het lezen van het woord nachtbrrakers schoot bij mij gelijk nachtbrikkers door mijn bovenkamertje.

Niet om de (voor)pret te drukken, maar ik heb persoonlijk 'n slechte ervaring met een donkere avondtoer over kleine Friese dijkjes. D'r op was het nog wel leuk, maar even later reed ik er naast :X Het behoeft geen verdere uitleg dat het korte intense grasduinen door een friese berm iets teveel van het goede was, en mij duur kwam te staan. Nu moet ik grif toegeven dat de rijomstandigheden vrij ongunstig waren, en ik niet gehinderd door enige mate van echte degelijke rijervaring, mijzelf te enthousiast in het avontuur stortte. Kortom, bezint eer ge begint.

Hoe dan ook, stille zwarte nachten op verlate plekken :Y *O*

en verdergaande meedenkers krijgen we dan ook:
:^

De gedachte is mooi en als het wil, zal ik van de partij zijn! Nachtrijden is iets aparts *O*

Daarom probeer ik mee te denken in deze en mijn gedachten waren bij een o.a. bij de starttijd. Zo dacht ik aan een verzameltijd van 03.00 uur of 03.30 uur, zodat er bij aanvang van de toer nog een immense duisternis hangt en deze na enige tijd langzaam vervaagt in een steeds lichter wordende horizon. Wetende dat het om 5 uur reeds licht is, de tocht vanwege mogelijke vermoeidheid niet te vroeg moet starten en ook weer niet te lang moet duren, om ongelukken te vermijden. Daarnaast is het prettig om te weten dat de meeste AC-restaurants reeds om 08.00 uur open gaan en we daar kunnen ontbijten :)

Ik wil de uitdaging wel aangaan en gezien Billy het idee opperde, lijkt het me mooi de samenwerking voor dit plan met hem aan te gaan. Dijkrijden is mijn hobby en ik denk dat ik wel wat leuke wegen ken voor deze onderneming, waarbij ik denk aan een tocht welke zijn aanvang kent bij de Mc Donalds te Meerkerk (naast de A27) en die een ontbijtsessie kent bij het AC restaurant te Veenendaal. De route daartussen zal over dijken gaan en fraaie binnenwegen en dient dan nog te worden verkend, ook de terugweg zal de moeite waard zijn. Het is maar een idee, ik wil u niet voor de wielen rijden natuurlijk ;)


Voor de afstandigen wil ik wel vermelden dat ik eventueel wat slaapplaatsen kan regelen, opdat er geen nachtelijke wereldreis hoeft te worden ondernomen en deze personen fris aan de start verschijnen..... mits de start te Meerkerk e.o. zou zijn ;)
hé voor de wielen rijdert.. wa's dat nou... maakt er een gelijk al een route bij ook... -O-
Ik zat zelf te denken aan MC-donalds Bodegraven als start- en eindpunt. Zit eventueel nog een AC naast ook voor de meer veeleisen de brikker en je kunt desgewenst zo de dijken op en de lanen in. Zat zelf te denken aan zo'n 150-170kilometer dijk- en soortgelijke wegen in het grensgebied van noord/Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland. (Meer is niet gewenst gezien de eerdergenoemde kans op ongevallen door vermoeidheid, minder niet om eea wel in verhouding te laten blijven tot de reistijd)

[me]Billy the kid begint er zin in te krijgen 8-) *O* [/me]

bijna-"echtelijke"ruzies:
21 juni is natuurlijk de mooiste datum :)

edit: valt niet in een weekend. 24 dan?


[me]@nne ook mee!! heeft deze winter al heel wat donkere ritjes gemaakt [/me]
Klinkt goed, maar:

24-06: TT
25-06: Parkpop

en daartussen al een nachtrit van de XJR-owners

help, waar moet ik heen?
Dat is toch niet zo moeilijk.....? : O-)



:+
nachtrit XJR-owners :?





:+


en andere datumsuggesties:
Eeehhh, 15/16 juli wellicht? Iets met eigen belang O-)

Misschien is die datumsuggestie van Clown dan nog niet ze heel slecht... zit bijna net zo ver van de 21e af ;)
Niet kibbelen jullie... gooien 'm gewoon op de nacht van 15-16 Juni, daar was nog niemand op tegen en dan kan Rob met de XJR-owners mee.
Gezien de belangstelling hang ik er nu trouwens toch aan en dus moet ik maar wat gaan organiseren... allereerst natuurlijk een BLUT-topic met de voornaamste gedachtenspinsels er in... een route is ook nooit weg.....
Juli heer Billy....... Juli :)
Blut klinkt mooi, zelf dacht ik aan simpelweg OBT "the Night Edition", maar wie ben ik O-)
U doet maar, ik lag even dwars })
15-16 junli kan ik zowaar *O*

oftewel; waar blijft het topic om me aan te melden ¿ :? ;)

[me]JooGhum heeft wel zin om wat nachtelijke rust te gaan verstoren... })
[/me]






en is blij met de extra stimulans om een duc-je te kopen, voor het gewenste effect :X
het nachtelijke scheuren lijkt mij ook wel wat met mijn kippige ogen :o 8-)

enige datum-humor bengt ons dan uiteindelijk hier....




Voorlopige deelnemerslijst:

TingTing *O*
Clown683 *O*
Oude brikker *O*
Jooghum *O*
Billy the kid *O*
Paul851 *O*
Suzi800 *O*
Cadcatz(ondanks -of dankzij- het dwaze idee er achter) *O*
Alpenroosje *O*
Kleintje_B *O*
Rat&Mouse *O*
Mr Q(onder voorbehoud van aanhoudend Russisch gevaar :P ) *O*
Duivelinnetje *O*
MatjeR1 (als de fiets het weer doet) *O*
Bakfiets *O*
John Shaft *O*

Afmelders:
HPLaverda (concept stijdt met principes) -O-
WimV65(kan niet op 15/16 Juli) -O-
J@@st (niet op 15/16 Juli) :Y :N -O-
The Nighthawk750 (Verkiest zijn vakantie boven de BLuMT) -O-
Gallopper -O-
@nne & Drs Rob (zijn naar een "mooier" motorland) -O-
VeryMeanMachine (mean machine heeft lekke poten.....) -O-
Marcules(zonder Gips, maar met ander feestje) -O-
Magnamaniac met BikerBeertje achterop (stoven o.a een kooltje) -O-
Hondafour -O-
Suepahfly (na te veel drank) *O*





edit per 12-07 om deze post de langste te maken uit de MF-historie (ben ik bang) en natuurlijk om iedereen te laten "hoe laat en waar" ;)

Starttijd van de BLUMT:
Gezien de rijd-tijd en de beoogde slot-lunchfestiviteit bij de AC vertrekken we om 3.00 uur

Startlokatie:
Parkeerplaats tussen de Macdonalds en AC-Bodegraven gelegen aan de Goudseweg in Bodegraven.

Routebeschrijving naar het startpunt:
Vanaf de A12 komende vanaf de kant van Gouda:
Neem afrit Reeuwijk/bodegraven. Aan het einde van de afrit rechtsaf en daarna direct weer rechts(viaduct over de A12 heen). Bij de rotonde rechtdoor. Na ongeveer 800 meter bij de BP (die dan dicht is...) de parrallelweg nemen die eindigt op de parkeerplaats.

Vanaf de A12 komende vanaf de kant van Utrecht:
afrit N11/Bodegraven/Alphen aan den rijn. Houdt na het uitvoegen rechts aan(de N11 op) en ga er de eerste afrit (bodegraven) weer vanaf. Onderaan de afrit Linksaf onder het viaduct door(rotonde-achtig ding driekwart rond). Je rijdt nu op de Goudse weg. Aan de linker kant kun je nu de Mac en de AC zien liggen. rijd hier voorbij. Na ongeveer 400 meter linksaf(ne na de AC, bij de BP) en langs de parallelweg weer een eind terug naar de parkeerplaats.


Het idee is om aan het begin van de route eerst even langs een tankstation met betaal-automaat te rijden. De route is ongeveer 150 kilometer lang en we moeten er rekening mee houden dat er onderweg GEEN tankstations open zijn en dat deze er ook niet zijn in de buurt van de route!!!!!!!!
Indien je een motor rijdt die geen 150 kilometer haalt op een tank moeten we dus iets verzinnen om extra benzine mee te nemen. Vanwege de tijd zullen er ook geen terrasjes open zijn. Omdat ik wel twee pauzes in de route heb opgenomen is het wellicht een leuk idee iets te drinken mee te nemen voor onderweg. :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Jammer, jammer dit had ik wel mee willen maken :Y

15-16 Juni had mij wel gepast maar 15-16 Juli ben ik niet van de nachtparty :N




Was getekend: WimV65, zegt nee
 
Terug
Bovenaan Onderaan