OBT nummertje 28 - Cornelis Lely had gelijk

CB400F

de zwarte zwabberaar
Donateur
19 nov 2002
8.121
116
Velsen-Zuid
Het is wel weer eens tijd voor een OBT.

Dit jaar is er bij mijn weten nog geen OBT geweest en daarmee dreigt een mooie traditie die terug gaat tot 2002 doorbroken te worden.
Uiteraard mag dat niet gebeuren, dus toch wel een een OBT voor dit jaar.

Route en alles moet ik nog regelen, maar dat gaat goed komen.



Ik heb een datum bedacht!!! zondag 21 oktober om 11:00u

startlocatie:
Het wordt de McDonalds Santpoort Noord
De route is bijna klaar, morgen ga ik een stuk voorrijden. Er zit iig wel een pont in de route die €1,20 per motor kost.


full




Wel zal ik even een eervolle vermelding voor hplaverda neerzetten voor de uitleg van het follow up en de soep

Het Follow UP Systeem uit de doeken gedaan!

Citaat HP uit OBT 6!

'-De tocht zal gereden worden via het, door mij altijd geprezen, Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.

Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels

-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer mag rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie de opdracht aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij de opdracht krijgt van de achterrijder om weer te gaan rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) Men schuift gaandeweg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!

-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)

LET OP:
-De route is een aanbevolen route. (HP rijdt een stukje rond en kan er niets aan doen als men hem volgt....Het is dus geen georganiseerde groep. )
-De rit is individueel, je rijdt dus je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid. (wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, verlaat de groep dan via inhalen van voorrijder of stop met een richting aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meldt het aan hem!)
-In de aanbevolen route staat soms een aanwijzing voor een mogelijk gevaarlijke situatie. Blijft echter altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!! Kijk extra goed uit bij oversteken aub.
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij rode stoplichten. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren !!!
-Start de rit met een volle tank (benzine station zit vlak bij Startplek)
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder.
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'

Einde citaat.

HP, thnx!! :}

deelnemers
  1. CB400F
  2. @nne OVB Sara
  3. Michiel
  4. Pa Paul_K
  5. J@@ST
  6. DrsRob OVB
  7. kleintje_b OVB
  8. snip100
  9. voormast

afmeldingen
  1. Ratz in de kleren van moTorDMuis
  2. Vos-je
  3. Wimis on
  4. E.G.J.
  5. TingTing
  6. Raymond W:N
  7. Erw1n
  8. Drey :N
  9. hondafour
  10. roestendoenze
  11. Brêge
  12. brêge-miss
  13. moturist
  14. bikertrashh
  15. Smuiger
  16. NitroMax
  17. de plaatjes koning/candyman
  18. dolfijneflipper
  19. gjvh
 
Laatst bewerkt:
In de gaten houden, 13 t/m 20 oktober zit ik in Spanje maar wie weet.... :)


uh..., het is in Noord-Holland, niet in noord Spanje hoor.
Hoewel het geen straf zou zijn om daar een tochtje in de pire.., pier eno, pierena he......, pire... B| pire...., nee. Ach, je weet wel in die bulten te maken 8-)
 
Moet nog even kijken voor de BOT, wel leuk natuurlijk. Maar misschien wel bezig in mijn verse brikken operatiekamer ;
 
Terug
Bovenaan Onderaan