OBTT 29a (die niet zo KauweKlaueRit)

BM Werner

Die hard MF'er
3 jun 2002
957
0
Hengelo
Gezien het overweldigend succes van de KauweKlauweRit -O- gooi ik de zelfde route nog maar eens in de strijd.
Het heeft nog een paar dagen de tijd voor de geplande datum, dus, wie heeft er zin (en nu ook tijd) het schone oosten op te komen zoeken.

datum: 16-06-2013
Tijd: 11:00
Startlocatie: Mc Donalds Westermaat

De route zal gaan van de McDonalds in Hengelo (bekend uit 2004), naar de McDonalds in Hengelo (de andere dan).
Voor een routeimpressie
full

De route gaat door het mooie Twentse koellissenlandschap, over de Essen en over de boerenerven.

Als je deze tocht te ver weg vindt, PM dan, want ook de Twentse gastvrijheid is inbegrepen :Y





Omdat ik niet creatiever ben dan vele anderen hieronder het follow up systeem

Citaat HP uit OBT 6!

'-De tocht zal gereden worden via het, door mij altijd geprezen, Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.

Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels

-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer mag rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie de opdracht aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij de opdracht krijgt van de achterrijder om weer te gaan rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) Men schuift gaandeweg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!

-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)

LET OP:
-De route is een aanbevolen route. (HP rijdt een stukje rond en kan er niets aan doen als men hem volgt....Het is dus geen georganiseerde groep. )
-De rit is individueel, je rijdt dus je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid. (wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, verlaat de groep dan via inhalen van voorrijder of stop met een richting aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meldt het aan hem!)
-In de aanbevolen route staat soms een aanwijzing voor een mogelijk gevaarlijke situatie. Blijft echter altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!! Kijk extra goed uit bij oversteken aub.
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij rode stoplichten. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren !!!
-Start de rit met een volle tank (benzine station zit vlak bij Startplek)
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder.
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'

Einde citaat.

HP, thnx!! :}

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deelnemers:
1 BM Werner
2 j00kje
3 Brêge
4 kleintje_b
5 NitroMax
6 blub blub
7 me-daph
8 Sander K
10 gjvh +9 dolfijneflipper
11 Drey +1 -1

13 Michel + duo


OVB

1 Smuiger
2 ootje
3 *jarig jopje*
4 Clown683
5 Zeroground
6 DrsRob
7 duivelinnetje
14 Lady N
12 @nne


datum: 16-06-2013
Tijd: 11:00
Startlocatie: Mc Donalds Westermaat
 
Laatst bewerkt:
tegen die tijd zal Kaatje toch weer rijden?

ik hou nog maar even op een ovbtje
 
Het is zo ver vooruit dat ik wel wil maar niks beloof. ovb dus
 
Laatst bewerkt:
Dus het wordt een gezellig uitje, en de visite komt gewoon een dag eerder *O*

Trouwens, de OP is aangepast met delnemers :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan