OBTT nr 29 KKR

Datum OBT29

  • 20 januari 2013

    Stemmen: 2 18,2%
  • 27 januari 2013

    Stemmen: 4 36,4%
  • 3 februari 2013

    Stemmen: 5 45,5%

  • Totaal aantal stemmers
    11

BM Werner

Die hard MF'er
3 jun 2002
957
0
Hengelo
Na een rustig jaar voor als ons roestigen zal ik maar het spits afbijten om een OBT neer te zetten in het mooie Twentse landschap.
Omdat alle snoep/feest en eetdagen in de komende maand de agenda nog wel eens overvullen heb ik gekozen voor begin 2013.
En om de spanning wat op te voeren dan ook maar als KauweKlauweRit *O*

Wie heeft er zin om begin volgend jaar het schone oosten op te komen zoeken.

datum: 17-02-2013
Tijd: 10:00
Startlocatie: Mc Donalds Westermaat

De route zal gaan van de McDonalds in Hengelo (bekend uit 2004), naar de McDonalds in Hengelo (de andere dan).
Voor een routeimpressie
full

De route gaat door het mooie Twentse koellissenlandschap, over de Essen en over de boerenerven.

Als je deze tocht te ver weg vindt, PM dan, want ook de Twentse gastvrijheid is inbegrepen :Y





Omdat ik niet creatiever ben dan vele anderen hieronder het follow up systeem

Citaat HP uit OBT 6!

'-De tocht zal gereden worden via het, door mij altijd geprezen, Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.

Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels

-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer mag rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie de opdracht aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij de opdracht krijgt van de achterrijder om weer te gaan rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) Men schuift gaandeweg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!

-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)

LET OP:
-De route is een aanbevolen route. (HP rijdt een stukje rond en kan er niets aan doen als men hem volgt....Het is dus geen georganiseerde groep. )
-De rit is individueel, je rijdt dus je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid. (wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, verlaat de groep dan via inhalen van voorrijder of stop met een richting aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meldt het aan hem!)
-In de aanbevolen route staat soms een aanwijzing voor een mogelijk gevaarlijke situatie. Blijft echter altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!! Kijk extra goed uit bij oversteken aub.
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij rode stoplichten. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren !!!
-Start de rit met een volle tank (benzine station zit vlak bij Startplek)
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder.
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'

Einde citaat.

HP, thnx!! :}

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deelnemers:
1 BM Werner
2 j00kje
3 CB400F
4 ovb roestendoenze
5 ootje + mw ootje
6 Michiel + ?
7 Fozzie
J@@st
dolfineflipper
Nohome
voormast
'Mevrouw' jkoehorst
jkoehorst

Kijkers:
Drey
Paul_K
@nne

datum: 17-02-2013
Tijd: 10:00
Startlocatie: Mc Donalds Westermaat
 
Laatst bewerkt:
Is niet naast de deur dus laat ik een beetje van weer en pekel afhangen.
Een kleine ovb dus
:W
 
ik ga ervoor,

hopelijk heb ik dan weer een beetje knap rijdende motor :P
Sneeuw maakt ook niet uit, dan pak ik het span wel ;)
 
Kijk aan, meer zielen, meer vreugd.

Ik begreep dat m'n meissie er voor gaat zorgen dat we een echte snertstop gaan hebben :9~
 
Ik zal m zeker niet gaan rijden, heb door omstandigheden al een behoorlijke tijd niet gereden en heb besloten daarom pas weer op te stappen na de winter, voel ik me iets veiliger mee :/

Een OVB zou wel kunnen, wie weet wil gjvh m rijden en dan wil ik waarschijnlijk wel achterop, maar dat is dus van het weer afhankelijk ;)
 
-O-

Heb m'n eindejaarsbonus nodig om de motor rijklaar te krijgen. En die wordt pas eind januari uitbetaald. B|

Vrees dat dit hem dus niet gaat worden, maar ik hou het in de gaten....
 
-O-

Heb m'n eindejaarsbonus nodig om de motor rijklaar te krijgen. En die wordt pas eind januari uitbetaald. B|

Vrees dat dit hem dus niet gaat worden, maar ik hou het in de gaten....

En de baas is niet te overtuigen van een noodzakelijk voorschot?
Wel balen.
 
Lijkt me leuk als ootje d'r ook is om te :]

En als de temperatuur zo blijft wordt het wel een warme klauwe rit
De openingpost moet ik later even aanpassen, dat lukt me niet op telefoon, zal de vingers wel te dik hebben met deze temperaturen *:)
 
Laatst bewerkt:
En de baas is niet te overtuigen van een noodzakelijk voorschot?
Wel balen.

Nah, moet redelijk wat aan gebeuren. Nieuwe rubbers, nieuwe schokdemper achter, vloeistoffen en filters vervangen en goed nalopen. Heb 'm dit jaar gekocht en heb geen onderhoudshistorie. Banden wist ik toen ik hem kocht, schokdemper heb ik zelf om zeep geholpen :X
 
Laatst bewerkt:
Dit is wel een heel eind weg. 200 km enkele reis (gerekend over de snelweg). En dat in de tijd van het jaar dat het koud is. Maar ja het is natuurlijk wel een kk-tocht.

Moet er nog wel over nadenken. Want om dan relatief vroeg in de ochtend te starten met een tocht zie ik niet direct zitten.
Ik hou daarom dit topic in de gaten.
 
Zo, de OP is eindelijk aangepast, alhoewel dat een complete jaarwissel nodig had :$

Nu zorgen dat m'n brommer beter gaat lopen (andere bougies en een beter mengsel) en dat ik zelf ook weer beter loop (of er minder loopt eigenlijk) en dan komt alles goed *O*
 
Onze OVB wordt dus een hele grote, schijnen meer dingen voor te kunnen zorgen dat je zo'n rit niet kan gaan doen samen -O-
Ouderjaarsavond brand geweest in de garage waar ik mijn motor heb staan, gelukkig niet heel erg veel schade eraan, maar genoeg om even niet te kunnen rijden en dat was nou net de motor die nodig was om achterop mee te kunnen -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan