De ZOBBT. De wat? De ZOBBT!

Staat moederdag de Zobbt in de weg?

  • Neen, moeders gaat er voor!

    Stemmen: 4 26,7%
  • Moeder wordt onderweg verwend!

    Stemmen: 3 20,0%
  • Voorafgaand aan de Zobbt is het feest!

    Stemmen: 1 6,7%
  • Na de Zobbt is het feest!

    Stemmen: 3 20,0%
  • Het wordt moeders nacht dit jaar!

    Stemmen: 2 13,3%
  • Zijn/haar plezier met mijn liefde!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Oh la la, als mijn held(in) thuiskomt!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Er wordt niet gezobbt!

    Stemmen: 2 13,3%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.

TingTing

MF veteraan
25 apr 2003
9.113
0
Rotterdam
full


De Zeeuwse Oude Brikken Brakwater Toer is op 14-05-2006!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*


Waarheen? 8-)
We gaan naar zonnig Zeeland!
De route is in de praktijk nu meerdere malen verkend en verder verfijnd. Op de valreep is het kernteam ZOBBT uitgebreid en bestaat nu uit Marcules, ufootje en Ting Ting. De generale repetitie was op zaterdag jongstleden en nog waren er aanpassingen onderweg, we gaan voor het beste! De toer vertrekt vanaf Hoogvliet en voert ons over het Zuid Hollandse eiland Voorne en Putten en via dijkwegen naar Hellevoetsluis en de kust. Dit is de eerste van een hele reeks te volgen havenplaatsjes. Met de echte zeelucht in de neus gaat het over de Haringvlietdam naar de kop van Goerree-Overflakkee en nog altijd zijn we in Zuid Holland. Ook op dit eiland verloopt de toer over kleine wegen en langs en door kwetsbare en even zo mooie natuurgebieden.
Hierna komen we aan de Brouwersdam en uiteindelijk met het eiland Schouwen Duiveland op Zeeuws grondgebied. Op Schouwen Duiveland volgt de lunchstop en daarvoor is een Chinees restaurant uitverkoren waar echter ook een belegd broodje of een bordje friet wordt geserveerd. Op dit eiland liggen nog een flink aantal toerkilometers in het verschiet en ook hier geldt dat de toer verloopt over de kleinere wegen en langs en door diverse natuurgebieden verloopt. Het is hier zilt, het is hier Zobbt!

Hoeveel kilometer? :]
Omdat de echte brikkers vaak een lange aanrijtijd hebben zal de toertocht maximaal 150 km. bedragen. Dat was de belofte. Helaas, niet gelukt! Op 150 kilometer na het vertrekpunt bevinden we ons ergens op de Grevelingendam. Hier stoppen we voor een versnapering en kunnen deelnemers uit het zuiden ervoor kiezen huiswaarts af te buigen met de Philipsdam in de richting van Bergen op Zoom. Ook voor de meer noordelijk ingestelde deelnemer geldt de vrijheid het voor gezien te houden en zelfstandig zijn of haar weg te vervolgen. De toer zal echter doorgaan en terugkeren naar Goeree-Overflakkee. Bij het verlaten van dit eiland zijn er wellicht deelnemers die ervoor willen kiezen van hieraf naar huis te rijden, we zijn dan nabij het knoopppunt Hellegatsplein. We lassen hier weer een korte stop in om eventueel afscheid te nemen. Hierna gaat de toer nog een stukje verder door de Hoeksche Waard. Dat is nog altijd zeer de moeite waard! De toer stopt dan definitief net voor de Kiltunnel. Hier zitten we zeker op ca. 180 kilometer totaal. De kiltunnel kost 2 Euro aan tol om nabij Dordrecht te komen! De Heineoordtunnel richting Rotterdam is ook een optie, gratis en vanaf daar simpel te vinden! Ja, het kost wat moeite om op en van die eilanden af te raken, kortom ut Zobbt!

Afgelopen zaterdag heb ik meermaals geconstateerd dat bochten zanderig kunnen zijn of listig door losse steenslag. Soms voert de weg langs tamelijk hoge dijken en kunnen bochten onoverzichtelijk zijn. Het is dan wijs ze niet te ruim te nemen met het oog op een eventuele tegenligger. Hou de lak boven, mooi en blijf tussen de lijntjes!



Hoe? :W
De OBT's worden tot nu toe gereden volgens het follow up systeem. Dat betekent dat er een permanente voor- en achterrijder is. De voorrijder geeft voortdurend aan de hem eerstvolgende rijder, lees ook rijdster een teken om op een veilige plek te stoppen. Die rijder heeft dan de taak om vanaf die plek de overige deelnemers in de goede richting te wijzen. Zodra de achterrijder in zicht komt is dat het moment dat de hele stoet voorbij is. De rijder voegt dan weer in voor de achterrijder. Zo komt elke deelnemer een of meerdere keren aan de beurt om de route te wijzen. Het staat bijna gelijk aan het groeten van de deelnemers en is dus niet alleen een dienstbare maar ook heel gezellige taak. Iedereen posen met jou als de enige toeschouwer. Het is dus ook een gezellig aspect van een OBT maar werkt alleen als er gedisciplineerd wordt aangewezen tot dat de laatste deelnemer voorbij is. Het mag duidelijk zijn dat is belangrijk. Wellicht nog belangrijker is dat men zich op een veilige plek opstelt en de nodige aandacht houdt bij het weer veilig invoegen. Ook om die reden ligt de snelheid niet te hoog en verloopt de route over de rustige wegen. We gaan weliswaar naar een gebied dat toeristisch genoemd kan worden maar de zondagsrust staat er ook nog in een hoog vaandel. In de dorps- en zeer kleine stadskernen houden we er zeker rekening mee! Let op! Tussentijds en plotseling vertrekken uit de toer en dus een andere richting uitgaan kan verwarring zaaien! Probeer dit te voorkomen. Er zijn genoeg momenten om 'af te zwaaien'.

*O* *O* *O* *O* Wanneer? *O* *O* *O* *O*
De ZOBBT wordt op Zondag 14 mei 2006 gereden. Vertrektijd 10.30 uur.
Bij slecht weer wordt de toer naar Zondag 21 mei verplaatst.

*O* *O* *O* *O* Startplaats! *O* *O* *O* *O*
De startplaats is de MC Donalds te Hoogvliet. Te bereiken via de zuidelijke ringweg van Rotterdam, de A15 in de richting Europoort. Verlaat de A15 bij afrit 17 Hoogvliet, mis hem niet!
Aan de kant van je gashand zie je de raffinaderij van de Shell. Na circa 1,5 km. sla je linksaf en voor je is de Mac zichtbaar.

Tankstation even voor en voorbij de Mac.

Vanuit het noorden zijn er 5 manieren om de Maas of Nieuwe Waterweg over te steken. Komende van het noordwesten is de Beneluxtunnel de voor de hand liggende keuze. Vanuit het noordoosten is er de Brienenoordbrug.

Ietsje ingewikkelder en dwars door de stad is er 'De Zwaan' oftewel de Erasmusbrug. Architectonisch een State of the Art hangbrug en zijn prijs van meer dan 450.000.000 oude Florijnen meer dan waard! Toeristisch gezien geldt voor een beetje eerder opstaan hetzelfde! :Z :? :Y

De keuze voor de overige twee mogelijkheden de Maastunnel en -bruggen zijn aan een ieder zelf!

Wat is goed weer? :Y
Minder dan 50% kans op regen in combinatie tot windkracht 5! Het kernteam ZOBBT volgt de berichtgeving.

Het kernteam ZOBBT wenst je een hele leuke toertocht toe! :]

Dus, het is voorjaar, brikje gesopt, er wordt gezobbt! *O* *O* *O* *O*

Tot dan en laten we er tot het moment van de toer een leuk en creabea topic van maken!

O-)

De deelnemers zijn:

1. Oude Brikker :Y
2. Marcules :N
3. Ting Ting :Y
4. Cadcatz :Y
5. AOBTMRC O-) :Y
6. magnamaniac & Biker Beertje :N
7. JooGhum :Y
8. koekum :Y
9. the nighhawk 750 + 'collegaatje female' :Y :Y
10. @nne kan helaas niet op de 14/5 :N
11. hondafour :Y
12. DrsRob :Y
13. WimV65 :Y
14. sportster :Y
15. Peter S. a.k.a. Pepe :N
16. J@@ST met zijn dochter polla :Y
17. kamikaze_raiders :N
18. roestendoenze :N
19. bierelier :Y
20. kleintje_b :Y
21. Ilian :N
22. TripleXS :N
23. moturist :N
24. suzi800 :Y
25. ufootje :Y
26. Nohome :N
27. Rat&Mouse :N
28. Roeltjeh :N
29. JohnK6 :N
30. hplaverda :Y
31. Dirk130 :N
32. sabremaniak met meissie maar niet op 14/5 :N
33. Alexxx_the_one :N
34. aletta 74 :N
35. Bachus :N
36. Billy the kid :Y
37. Pingu :N
38. Fietsie :Y
39. Suepahfly :Y
40. Henkes
:Y

FF voor de statistiekers:
Ik tel 2 deelnemers die het nog in de lucht laten hangen!
Er zijn 11 harde afmeldingen!



 
Laatst bewerkt:
Yessss, count me in. :Y
Datum nog geen voorkeur; hangt 1 b'tje van dienstrooster eega af.

edit
Toch maar 7 mei gestemd; komt beter uit met verjaardag zoon.
 
Die kun je trouwens ook in de Startpost zetten...de AOBTMRC...

Die zijn automatisch aangemeldt...

Daar bewonder ik vrouwen voor, hun social empowered organisatietalent! :Y

Hier moet ik meer van weten, hoe werkt die link, een mailtje?! Ik heb duidelijk een jaartje moeten missen! Waar zitten die die-hards! O-)
 
[me]@nne ook! *O*
[/me]


klein voorbehoud qua kinderverzorgweekend- of er moeten nog 2 motoren zich beschikbaar stellen om wat grut mee achterop te nemen...
 
Wil niet dwars liggen maar heb als eerste op 14-05-06 gestemd !! O-)

Heb de week daarvoor al andere motor 'verplichtingen' in zuid-frankrijk *O*

Ik zou het leuk vinden om eens een keertje een OBT mee te rijden en nog wel in de buurt ook, zou ik zoveel geluk kunnen hebben dit jaar? ;)

EDIT: tiepvaut
 
Laatst bewerkt:
Tegen die tijd is de kans op gladheid minimaal en is de staat van mij en mijn brik ook weer wat beter.
Meemaken daarbij zijn is dus het devies :]

Welke datum introduceert mij niks (evenals de MFMM) :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan