Nog maar eens een KauahKlauahe Ritje nr 2 / OBT6

Keuze datum

  • 29 elefant februari

    Stemmen: 6 9,8%
  • 7 Maart

    Stemmen: 14 23,0%
  • 21 maart (de uit wijk)

    Stemmen: 4 6,6%
  • je bekijkt het maar wanneer

    Stemmen: 26 42,6%
  • idioot in de winter rijden we niet

    Stemmen: 2 3,3%
  • Veel te gevaarlijk met HP

    Stemmen: 6 9,8%
  • Ga absoluut niet naar NH

    Stemmen: 1 1,6%
  • Liever een rit op zaterdag

    Stemmen: 2 3,3%

  • Totaal aantal stemmers
    61

hplaverda

MF veteraan
24 sep 2002
22.952
10
KauahKlauaherit 2 / OBT6 :] :]
7 Maart 2004
weer we teugenop ziene valt mai as we d'r an beginne

-Zoals reeds in OBT5 topic gemeld ga ik, in opdracht van Ralfie ,een NoordHolland KauahKlauahrit 2 bedenken voor de MFers die zich willen aanpassen aan de Brikken snelheid en/of hun specifieke problemen.
Meeste wegen in de route zij dus max 60km wegen!
Het zal een tochtje worden met veel dijken , molens en van Noordzee tot de Zuiderzee. We zullen langs mooie oude dorpjes en oude forten of een stukje werelderfgoed rijden en over heel veel types dijken gaan rijden..van zeedijk tot kleidijk en veendijk of gewoon een oude wal.

-De tocht briefing is om 10:45 en de start is om 11:00 uur. De tocht zal gereden worden volgens het Follow Up systeem !!!
We starten bij MAC D in Alkmaar aan de A9.(industrie gebied Boekelermeer)
Verzamelplek op parkeerplaats Advo kantoor links naast Mac. bij aankomst.
Als alles meezit zijn we ongeveer 16:15 h weer terug.
60995

Deze Mac Donalds zit dichtbij de grofvuilstort, vuilverbranding en de oud ijzerwerf van de Boekelaarmeer dus dat leek me wel gepast als start plaatst voor brikken en de nieuwere fietsen die zich er prima bij thuis voelen.
Het enorme gebouw (Rood en grijs van kleur) en de rookpluim van de vuilverbranding is van verre in NH te zien dus verdwalen kan haast niet.

-Als mogelijke uitwijk datum heb ik Zondag 21 Maart. De datum 21 maart is voor als op 7 maart de weersomstandigheden (gladheid en of sneeuwval) te gevaarlijk zijn om te toeren.

+++++++++De tussenstop na ongeveer 87 KM (2,5 uur !) zal zijn bij onze Hoornse MF MoTorDMuis en haar Brabantse MF Rat die voor hun huis staan met echte snert en stukje brood. Zij hebben ook eventueel wat frisdrank en koffie+++++++++++++
Hulde hulde voor deze tijdelijk motorlose medebrikkers die elkander op MF gevonden hebben en de OBT brikkers ook een warm hart toedragen. :}
Tijdens snertstop s.v.p. de straat vrij houden voor de auto's (o.a. hulpdiensten) dus uw motoren goed aan de zijkanten parkeren.
Anders krijgen wij gedonder met gemeentedienders.

Tweede deel (=ook mooiste deel) is ongeveer 60 Km (1,5 uur)
-------------------------------------------------------------------
-De tocht zal gereden worden via het, door mij altijd geprezen, engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.
Lees dit goed aub...en houd u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels
-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTER rijder (deze geeft aan wanneer je weer mag rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie de opdracht aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij de opdracht krijgt van de achterrijder om weer te gaan rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) men schuift gaande weg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!
-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)
LET OP:
-De route is een aanbevolen route. (HP rijdt een stukje rond en kan er niets aan doen als men hem volgt....Het is dus geen georganiceerde groep. O-) )
-De rit is individueel, je rijdt dus je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid. (wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, verlaat de groep dan via inhalen van voorrijder of stop met een richting aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meld het aan hem!)
-In de aanbevolen route staat soms een aanwijzing voor een mogelijk gevaarlijke situatie. Blijft echter altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!! Kijk extra goed uit bij oversteken aub.
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij rode stoplichten. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren !!!
-Start de rit met een volle tank (benzine station zit vlak bij Startplek)
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder.
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.
-----------------------------
kloine dingen benne veul belangroiker as grote woorde

Deelnemers:

1- HPLaverda VOORRIJDER op italiaanse schoonheid.
2- Dokkie op de Betere Medische Wrakhulpkar
3- Peetje Brik VFsport mits toestemming Ralf&RDZ.
4- Hoffer met de Xall 4oor vrije zondag en duobed zorgen.
5------------Niet gezien------ Skwefje.
6- Steady eddy die het Joe Bar leven dan buiten zoekt.
7- Amazone met verschoten bult en 1 los gevallen oog.
8- JohnK6 mits brik in elkaar anders op de mooie K6
9- Bachus Span met familie en zijn zeer grote gastvrijheid.
10- Bachus 2 is zoon en vriend of din.
11- Ralfiemet De Nieuwe Eigen Pech Rus en hoopt op aankomst.
12- Nitro Maxwacht op kick ass en is dus de BEZEMWAGEN
13- Black Rat indien vrij gelaten en op tijd wakker en juweelspan.
14-----------Niet gezien------ Magnamaniac
15- Bierelier op Cultuur Brik of met 100 Grijze Teken Rugje.
16-----------Niet gezien------ Oude Brikker
17------------Niet gezien-------Sideburns
18- Roestendoenze als hij mag van meisje en lopend roestig brik.
19- Kaasszje die met staart wel zijn Frazer waard is.
20- Jkoehors op zijn 550 gskoe welke nog op de horst staat.
21------------Niet gezien-------- Booh
22- Bm Werner komt op brede duitse hangtiet en voor snert.
23-----------Niet gezien-------- Genesis
24- De Muts LianMoet ze van Kevin.Op 2 wiel teveel achteraan hobbel.
25- Elsjo op haar bijzondere Cante Breiwerk pen 750.
26- Mustang SallyAls Opa 2 in watjescoramobiel durft niet op Guzzi.
27- drsrob op de XJ550 omdat R1300 uit elkaar en verbrikt is.
28- Dutchie wil mee maar of de silver techno shadow komt.
29- CB400f komt op de thuis obt en gaat aldus fietsen.
30----------Niet gezien----------- Pcave
31- Hondafour/Vermoeide brikker De sputter wisselfutter.
32- Jasje die tenen angst heeft na wederopstanding CX.
33- Prinsje met het brik Stuntteam brikste brik off all.
34- Dwaal met optie tot verdwalen en sleuteltapejes.
35- Gorilazz met k100rs wrak omdat we te dichtbij zijn.
36- Fastfriend Josje met Veel Fast en Rolder de Bolder Fun.
37- TripleXS met welk van de drie: Familie, Motor of Heisa.
38-----------Niet gezien------- TheAceOfSpades
39- Dropkick met een 1100 keer proberen GSX kookstel.
40-----------Niet gezien --------Fietsertje
41- PerryWie van de drie op MF met een Gier Tank Reukbak kawa.
42---------Niet gezien----------- Lady J
43----------Niet gezien---------- mcvdmvs
44- HenkesMet vitamine B1 herinner injectie tegen de korsakof.
45- Santtu PikkarainenDe Inconito Hooper bordspel Koudwatereend.
46- CadcatzGeen roze plak dus zoekt nu Naarheese meerij liefde.
47--------------Niet gezien------- Hummer
48---------------Niet gezien------- Jochem(cb750k7)
49- CadcatzventjeSaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai brik.
50- SnarfmanKomt bochtjes leren heeft net zuidoostpolder RBW.
51- Ting TingRijd in WW kunst voor de Zen obt kilometers.
52- The nighhawkKomt helpen als het nachtwerk gaat worden.
53---------------Niet gezien-------- Tarwe Tijger
54- Dirk130Komt wel maar wil ons en ons bezit niet beveiligen.
55- Mini MistressOudere burning dame op zuignap GS550
56- Reetje Komt met zijn twee en schakelt er drie.
57- RobinjoAls tweede rijder van TDM Katana Ferrari...Brik ??
58- MisticaDie met wat amsterdamse blus 71 mulders mee krijgt.
59- Mulder71Moet misterieus komen met en op zijn wed boekje.
60---------------Niet gezien-------- Bams
61---------------Niet gezien--------- Roeltjeh
62- KofferekOBT Hof fotograaf met echt oud lijk fototoestel.
63----------------Niet gezien----Baches600
64- Arckira Reageert nog niet laat Dirkje dat doen.
65- Susy OneIs nog even spoorloos maar is Dirk voorspelling.
66- drsRobvriendinop een niet nader vermeld vriendinnenbrik.
67- Orpheus De schelm en trage verplaatser ouwe schrik modderer.
68- Phoenix Komt rechtstreeks uit Zweinstein aangevlogen.
69-------------Niet gezien--------- Zussie
70- Q(R)Felmy Kaasmeisje met een nieuw zwart thuisherinner barrel.
71- Moturist Probeert ook eens driewiel maar dan Falkoontje raar.
72- Fozzi De big omstandigheden bear op herhaling.
73- Mark Met afgezakte broek op de Magna smeekend om stroopwafels.
74- Joshua-R1150RTDe voorzichtige aanmelder met gadget bezit.
75- Murdock Met waterdicht pakkie uit het Plak Plat Pet A4tje
76- Frisco De roestige kriebelneus met snotbrike.
77- Koekum Is wat traag en wil graag dus komt ook traag graag.
78- Fuck Het Milieu positivo delver die het niet zonder FJR kan.
79---------------Niet gezien----------- Ferrekou
80- Whitney 56 De reigernesten tuffer in mooi hh polder.
81- RommelrijderHeeft dubbel japans dus geen rommel
82- RommelzoonDe onverslaanbare woestijn tankbaas nazaat.
83- DangelBroodje bier komt hongeren op laatste momento.

hou de deelnemerslijst actueel dus wijzigingen gaarne vermelden aan mij via mail of in dit topic


----Special Road Snert Support MoTorDMuis en Rat&Mous-----
----Organisatie Steun en achterrijder Baches
----Technische ondersteuning OBTwegenwacht JohnK6
----Bezemwagen Nitromax & Mustang Sally
---Night Roof Support is mogelijk bij Bachus of Hoffer---
wel zelf afspreken/regelen met deze gastvrije mensen

losse aanhang op voertuig.
1-HPzoon op scoota
2-Bachesspandame.
3-Bachesdochter.
4-Bachesbijter.
5-Roeltjehdin.
6-Grotebroekdirkvrouwtje
6-Bierelierantisnertzoon
7-Fast Lady...Alleen waarin is nog vaag.
8-Heinoosmotormeisje



Route beschrijving KK2/OBT6 is voor deelnemers te verkrijgen via mail. (zie profiel)Indien men mailt via telmodem dan even vermelden. Krijgt men alleen de tekst. Heeft u alleen hotmail dan komt het in twee delen. (eind februari pas !)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gestemd op "veel te gevaarlijk met hp", heb die stuntfoto's gezien hé :+ :P

Maar euh....zal er nog effe over denken, mag dat :?
En als ik tegen die tijd toch een watje :X blijk te zijn dan heb ik nog dat blik met trekhaak alleen geen karretje voor erachter |( Weet nl zeker dat ik goed ben in oprapen van de brokstukken ;)
 
Maar euh....zal er nog effe over denken, mag dat :?
JA als het antwoord maar"Ja ik kom" blijft *D he waar hoorde ik dat meer :P
En als ik tegen die tijd toch een watje :X blijk te zijn dan heb ik nog dat blik met trekhaak alleen geen karretje voor erachter |( Weet nl zeker dat ik goed ben in oprapen van de brokstukken ;)
Kar kan ik desnoods wel regelen.
 
650km + rit :z , als ik een slaapplaats kan regelen proberen we te komen, datum moet ik ook nog bekijken, en wil wel achteraan rijden als die 2de man, nu maar afwachten tot Amazone dit heeft gelezen voor verdere afspraken, da zal hier nog leuk worden O-) :X :+
 
Ik wil ook wel mee alleen het is weer een zondag en ben ik weer afhankelijk of ik moet werken of niet :Z
lijkt altijd wel zo te zijn dat ik met de leuke dingen te werk moet :(
maar onder voorbehoud ga ik mee.
Als er echt nood is voor een slaapplaats heb ik eventueel nog wel ruimte en ook voor de motor.
alleen je motor zal buiten moeten slapen :P
 
Ik wil ook wel mee alleen het is weer een zondag en ben ik weer afhankelijk of ik moet werken of niet :Z
Heb ook een zaterdag keuze bij poll gemaakt want mogelijk kunnen/willen er meer mensen op zaterdag rijden i.p.v. zondag.
 
ik zal de dagen noteren in de agenda die ik niet heb (dus wordt gewoon een post it papiertje op de pc plakken), maar ik kom waarschijnlijk wel, alleen wil ik niet alleen langs die hoornse muis rijden, daar wil ik toch wel ff stoppen, of ze nou snert/iets anders warms of helemaal niks heeft, zie die muis veels te weinig.
 
zegt hierbij af , 7 tot 800 km op een dag is te veel voor bertha(en mezelf(zal jullie voor zijn }) ), bovendien gaat in mijn geval elefanten voor.
maar ik wens een ieder veel plezier in N-H. :]
heb me dus om laten lullen door egaa die me liever kwijt dan rijk was..... :?
(ik begrijp dat mens niet)
 
Laatst bewerkt:
zegt hierbij af , 7 tot 800 km op een dag is te veel voor bertha(en mezelf(zal jullie voor zijn }) ), bovendien gaat in mijn geval elefanten voor.
maar ik wens een ieder veel plezier in N-H. :]

Afzeggen :? , je was niet eens aangemeld }) :+ , Amazone haar oog viel vannacht op dit topic, en ze verschoot zich een bult }) , als we komen, komen we met 2. ;)
 
als ik m'n brik dan alweer in elkaar heb ben ik graag van de partij :P ( dit is dus een aanmelding onder voorbehoud :) )
 
Ik ga sowieso mee, zo als altijd met de hele
familie *D
Dus 5 Personen en een Hond!
Voor de Mensen die verder weg komen heb ik altijd een Plekje
om te overnachten
:z
full
 
Yo mr. Stuntman, ik ben er ook weer bij! Hoop dat ik tegen die tijd wel de verwarmde handvatten op de BMW geschreoefd heb. Oh kut ik moet natuurlijk met de rus komen. Die zal het tegen die tijd toch wel een keer doen :?

mag ik bij je slapen HP de dag ervoor :+ , kan ik het ding weer in elkaar prutsen als ie kapot gaat 8-) .

Doe maar 7 of 21 maart, 29 feb kan ook maar ben dan net jarig geweest en...en ja wat eigenlijk?

Nou ja regel maar wat :+
 
Yo mr. Stuntman, ik ben er ook weer bij!
mag ik bij je slapen HP de dag ervoor :+ , kan ik het ding weer in elkaar prutsen als ie kapot gaat 8-) .
Doe maar 7 of 21 maart, 29 feb kan ook maar ben dan net jarig geweest en...en ja wat eigenlijk?

Nou ja regel maar wat :+
Voor Rus ruim ik wel stukje in verwarmde schuur bij het gereedschap. Jij zelf ga maar tussen de schapen in het hooi bij de buren. *D
 
650km + rit :z , als ik een slaapplaats kan regelen proberen we te komen, datum moet ik ook nog bekijken, en wil wel achteraan rijden als die 2de man, nu maar afwachten tot Amazone dit heeft gelezen voor verdere afspraken, da zal hier nog leuk worden O-) :X :+


Zal hier thuis inderdaad nog leuk worden. :( Zo'n afstand daar gaan we eens deftig over moeten klappen hoor. 8-) en midden in de winter. ;( Gij zal mij wreeeeed moeten kunnen overtuigen . })
 
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:10 schreef hplaverda het volgende:
zoals Big Z pech fietsen of zo. Het mag ook een Chevitufje zijn met een hijskraan erop om motoren in bak te hijsen.
Hahaha, leuk hoor, om zo herinnerd te worden ;)

Heb echt nog geen idee of ik meega of niet, maar als geen van beide motoren rijdbaar zijn, kan ik misschien wel mee met Cora's HR-Vtje met Petophetnet's of John's karretje erachter ( op John's karretje kunnen drie motoern naast elkaar ), of met de Chevy en dan 6 man erbij om de kapotte motoren dat enorme eind omhoog in de bak te gooien ;)

Realiseer me nu wel opeens dat ik dan de rest van de dag Nederland aan het doorkruisen kan zijn om alle fietsen weer af te leveren bij het huis van de respectievelijke eigenaren :( :( *D
 
Hahaha, leuk hoor, om zo herinnerd te worden ;)

Heb echt nog geen idee of ik meega of niet, maar als geen van beide motoren rijdbaar zijn, kan ik misschien wel mee met Cora's HR-Vtje met Petophetnet's of John's karretje erachter ( op John's karretje kunnen drie motoern naast elkaar ), of met de Chevy en dan 6 man erbij om de kapotte motoren dat enorme eind omhoog in de bak te gooien ;)

Realiseer me nu wel opeens dat ik dan de rest van de dag Nederland aan het doorkruisen kan zijn om alle fietsen weer af te leveren bij het huis van de respectievelijke eigenaren :( :( *D
Karretje zou mooi zijn. Maar kraantje met 500kg hef vermogen op chev is beter en kan je het hele jaar gebruiken voor die constant uit elkaar liggende fietsen van je.Is ook beter voor ontzien der oude botjes. Dus ff wat lassen de komende tijd.
De pech fietsen kunnen bij mij in schuur staan en hersteld worden dus ga er vanuit dat een ieder weer op eigen bike terug kan. Dus hopenlijk niks afleveren.
 
Karretje zou mooi zijn. Maar kraantje met 500kg hef vermogen op chev is beter en kan je het hele jaar gebruiken voor die constant uit elkaar liggende fietsen van je.Is ook beter voor ontzien der oude botjes. Dus ff wat lassen de komende tijd.
De pech fietsen kunnen bij mij in schuur staan en hersteld worden dus ga er vanuit dat een ieder weer op eigen bike terug kan. Dus hopenlijk niks afleveren.
Ik kan natuurlijk ook een 10 meter lange oprijplaat maken en dan een lier in de bak om de motoren erin te slepen ;)
Naast elkaar kunnen er wel 3 in, maar het zijn toch brikken, dus er kunnen er wel 10 in gestapeld worden *D
 
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:10 schreef hplaverda het volgende:
KauahKlauaherit 2 / OBT6 :] :]

Black Rat gaat naar Elefanten en is op andere datums te bang voor de vangkooien langs de NH-dijken :P
Wie kan hem overhalen toch te komen ??
zo, kooien plaatsen he? ik laat me niet vangen(leve de betonschaar en flex op accu :P )
zal kijken of het lukt om en elefanten en KKR vrij te houden,(zal een probleem worden ivb met weekenddiensten)als dat lukt zal ik me wel weer opofferen en om 5 uur vertrekken :? mocht ik dan toch levend in alkmaria aankomen zal ik meerijden. :] en proberen nachtrust onderweg in te halen :z :Z :z , dus gelieve te toeteren bij bochten en snelheidsveranderringen :}
heb wel trekhaak maar geen karretje, dus als iemand nog zo'n ding heeft kan ik eventueel als bezemwagen fungeren
 
Laatst bewerkt:
Laten wij hopen dat die tegen die Tijd
klaar is, die Rus bedpel ik })
full


He, dat is gekik antword op ralfie
en het staat 4 antworden hoger :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan