Superbike ook bij Dorna.............

Je hebt gelijk, Bridgepoint nam Infront (uit Italie) over, welke de rechten bezat op WSBK
Bridgepoint is grootaandeelhouder van DORNA en daardoor nu dus ook WSBK ;)

Waarom zou Bridgepoint als investeringspartij deze coup gepleegd hebben denk jijzelf?

  1. Zoveel mogelijk verlies te maken
  2. Zoveel mogelijk winst te maken
  3. Zoveel mogelijk winst te maken met een minimum aan investeringen
  4. Veel investeren en leuke raceklasses ontwikkelen voor de raceliefhebbers

Ik hoop 4, maar vrees 2... Bridgepoint / What we do

Lees dit boek maar eens: World Superbike -The First 25 Years
FastDates.com Pit Board Features - World Superbikes 25 Year Anniversary - a Tribute to Maurizio and Paolo Flammini

Ik hoop voor hen 2,anders is het een hele beroerde club.
 
Je hebt gelijk, Bridgepoint nam Infront (uit Italie) over, welke de rechten bezat op WSBK
Bridgepoint is grootaandeelhouder van DORNA en daardoor nu dus ook WSBK ;)

Waarom zou Bridgepoint als investeringspartij deze coup gepleegd hebben denk jijzelf?

  1. Zoveel mogelijk verlies te maken
  2. Zoveel mogelijk winst te maken
  3. Zoveel mogelijk winst te maken met een minimum aan investeringen
  4. Veel investeren en leuke raceklasses ontwikkelen voor de raceliefhebbers

Ik hoop 4, maar vrees 2... Bridgepoint / What we do

Lees dit boek maar eens: World Superbike -The First 25 Years
FastDates.com Pit Board Features - World Superbikes 25 Year Anniversary - a Tribute to Maurizio and Paolo Flammini
Uiteraard twee, misschien ook wel drie. Maar dat betekent nog niet dat de WSBK's langzaam de nek om worden gedraaid. Althans, ik ze de huidige berichtgevingen niet als zodanig. Als ik het afgelopen WSBK seizoen bekijk, zijn de velden wel erg mager en de races weinig spectaculair. Met meer gelijkwaardiger materiaal en meer motoren in het veld kom je daar al een stuk meer mee in de goede richting. Als dat betekent dat de rondetijden omhoog gaan omdat die te dicht op de MotoGP jongens zaten, dan zij het maar zo. Die vergelijk ik persoonlijk alleen maar tijdens de race om te kijken wie op dat moment het snelste is, niet of een Kawasaki superbike in de buurt komt van een CRT machine of misschien wel sneller rondgaat.

Dat het concept van het WSBK dan wordt aangetast kan ik begrijpen, maar als daar spektakel voor terugkomt zie ik het probleem niet zo. EVO klasse? Prima. Maximale prijzen voor vering e.d.? Ga je gang. Meer spektakel? Teken ik voor. Wat mij betreft is de rode lijn het terugbrengen van het aantal klassen dat op een dag wordt verreden. In vergelijking met de GP's blijft het WSBK een kampioenschap voor de 'echte liefhebber' en dus zou er ook een hele dag motorsport moeten plaatsvinden, zoals je zelf eerder ergens aangaf.

Maar de huidige veranderingen an sich vind ik nog niet zo slecht.

Edit: bedankt voor de link van dat boek btw, daar wil ik wel eens achteraan gaan. Gelukkig is het bijna sinterklaas en kerst. O-)
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard twee, misschien ook wel drie. Maar dat betekent nog niet dat de WSBK's langzaam de nek om worden gedraaid. Althans, ik ze de huidige berichtgevingen niet als zodanig. Als ik het afgelopen WSBK seizoen bekijk, zijn de velden wel erg mager en de races weinig spectaculair. Met meer gelijkwaardiger materiaal en meer motoren in het veld kom je daar al een stuk meer mee in de goede richting. Als dat betekent dat de rondetijden omhoog gaan omdat die te dicht op de MotoGP jongens zaten, dan zij het maar zo. Die vergelijk ik persoonlijk alleen maar tijdens de race om te kijken wie op dat moment het snelste is, niet of een Kawasaki superbike in de buurt komt van een CRT machine of misschien wel sneller rondgaat.

Dat het concept van het WSBK dan wordt aangetast kan ik begrijpen, maar als daar spektakel voor terugkomt zie ik het probleem niet zo. EVO klasse? Prima. Maximale prijzen voor vering e.d.? Ga je gang. Meer spektakel? Teken ik voor. Wat mij betreft is de rode lijn het terugbrengen van het aantal klassen dat op een dag wordt verreden. In vergelijking met de GP's blijft het WSBK een kampioenschap voor de 'echte liefhebber' en dus zou er ook een hele dag motorsport moeten plaatsvinden, zoals je zelf eerder ergens aangaf.

Maar de huidige veranderingen an sich vind ik nog niet zo slecht.

Edit: bedankt voor de link van dat boek btw, daar wil ik wel eens achteraan gaan. Gelukkig is het bijna sinterklaas en kerst. O-)

Uit jouw verhaal maak ik op waar je voorkeur ligt : de motogp :)
Als je al jaren de wsbk volgt,zoals mij :) ,dan zit je niet op dusdanige drastisch veranderingen te wachten,al helemaal niet op zo'n zeik tijds schema :N

Ik stel voor het schema van het motogp circus aan te passen,eerst motogp,dan moto2 en dan moto3,in deze volgorde.
Spannend toch?,en ook de moto3 knalt rond :P ,geen probleem toch? *D
 
Uit jouw verhaal maak ik op waar je voorkeur ligt : de motogp :)
Als je al jaren de wsbk volgt,zoals mij :) ,dan zit je niet op dusdanige drastisch veranderingen te wachten,al helemaal niet op zo'n zeik tijds schema :N

Ik stel voor het schema van het motogp circus aan te passen,eerst motogp,dan moto2 en dan moto3,in deze volgorde.
Spannend toch?,en ook de moto3 knalt rond :P ,geen probleem toch? *D
Dat sowieso, volg ik ook het langst. Het WSBK volg ik pas actief sinds 2008, maar ondertussen wel veel seizoenen teruggekeken van voor die tijd. :+

WSBK concept is natuurlijk ook meer een bepaalde affiniteit met een merk dan met een rijder, race on Sunday buy on Monday, wie er rijdt is wat minder belangrijk tot op zekere hoogte. De twee manches onderstrepen dat natuurlijk iets meer, waarbij de winnaar van een MotoGP race meer als held van de dag wordt gezien. Dit is overigens niet alleen mijn mening, maar ook een omschrijving die Capirossi ooit eens gaf aan het verschil tussen de GP's en het WSBK.

Daar komt bij dat de techniek in de WSBK's natuurlijk interessant is voor mensen die affiniteit met een bepaald motormerk hebben. Ik zal sommigen misschien wel tegen het zere been schoppen, maar motortechniek interesseert me eigenlijk niets. Heb het WSBK kampioenschap wel altijd heel spectaculair gevonden en kan me er dus goed in vinden dat er maatregelen worden genomen om het goedkoper en spectaculairder te maken.

Voor jou, als kijker, fan, volger, van het eerste uur en ongetwijfeld geïnteresseerd in de techniek achter de sport kan ik me voorstellen dat je de voorgestelde wijzigingen niet interessant vindt. :)

Die aanpassing van het MotoGP circus heb ik ook geen problemen mee eigenlijk. Zeker tijdens de TT niet, aangezien er altijd een groot deel weggaat na de GP. Kan ik eindelijk de benen strekken op die veel te kleine kuipstoeltjes. :+
 
Dat sowieso, volg ik ook het langst. Het WSBK volg ik pas actief sinds 2008, maar ondertussen wel veel seizoenen teruggekeken van voor die tijd. :+

WSBK concept is natuurlijk ook meer een bepaalde affiniteit met een merk dan met een rijder, race on Sunday buy on Monday, wie er rijdt is wat minder belangrijk tot op zekere hoogte. De twee manches onderstrepen dat natuurlijk iets meer, waarbij de winnaar van een MotoGP race meer als held van de dag wordt gezien. Dit is overigens niet alleen mijn mening, maar ook een omschrijving die Capirossi ooit eens gaf aan het verschil tussen de GP's en het WSBK.

Daar komt bij dat de techniek in de WSBK's natuurlijk interessant is voor mensen die affiniteit met een bepaald motormerk hebben. Ik zal sommigen misschien wel tegen het zere been schoppen, maar motortechniek interesseert me eigenlijk niets. Heb het WSBK kampioenschap wel altijd heel spectaculair gevonden en kan me er dus goed in vinden dat er maatregelen worden genomen om het goedkoper en spectaculairder te maken.

Voor jou, als kijker, fan, volger, van het eerste uur en ongetwijfeld geïnteresseerd in de techniek achter de sport kan ik me voorstellen dat je de voorgestelde wijzigingen niet interessant vindt. :)

Die aanpassing van het MotoGP circus heb ik ook geen problemen mee eigenlijk. Zeker tijdens de TT niet, aangezien er altijd een groot deel weggaat na de GP. Kan ik eindelijk de benen strekken op die veel te kleine kuipstoeltjes. :+

En daar ga je mank,Haga *O* ,Bayliss *O* ,Sykes *O* ,Yanagawa *O* ,Chili *O* etc

Mijn affiniteit ligt tegenwoordig bij triumph en vroeger(en nog een beetje) bij suzuki :P

Ik wil de gehele dag(en) plezier hebben,iets in de de trend van : voorgerecht,hoofdgerecht,en toetje :P ,zoals het nu is,is het goed,niet om 2 uur al klaar zijn met het hoofdgerecht :')
Dit schijnt moeilijk te begrijpen te zijn :?

En de laatste jaren is het : race on sunday,sell nothing :')

Het superbike volk is een heel tolerant volkje,wat betreft de winnaars.
Ja, er zijn natuurlijk voorkeuren voor merken,maar zeker ook voor coureurs en moge be beste combi winnen,er heerst altijd respect :)
 
Laatst bewerkt:
En daar ga je mank,Haga *O* ,Bayliss *O* ,Sykes *O* ,Yanagawa *O* ,Chili *O* etc

Mijn affiniteit ligt tegenwoordig bij triumph en vroeger(en nog een beetje) bij suzuki :P

Ik wil de gehele dag(en) plezier hebben,iets in de de trend van : voorgerecht,hoofdgerecht,en toetje :P ,zoals het nu is,is het goed,niet om 2 uur al klaar zijn met het hoofdgerecht :')
Dit schijnt moeilijk te begrijpen te zijn :?

En de laatste jaren is het : race on sunday,sell nothing :')

Het superbike volk is een heel tolerant volkje,wat betreft de winnaars.
Ja, er zijn natuurlijk voorkeuren voor merken,maar zeker ook voor coureurs en moge be beste combi winnen,er heerst altijd respect :)

Ik ben het wel met je eens, ik volg de Superbikes al net zo lang als de GP's en het nieuwe schema ben ik ook niet zo enthousiast over.

Wat mij betreft is de neergang van het Superbikes al lang geleden ingezet op het moment dat de GP's overstapten op de Viertakten.

Nu 1 promotor zowel GP's en Superbike onder zijn hoede heeft zal het Superbike (nog) meer secundair worden aan de MotoGP jammer. Ben benieuwd hoe de ticketprijzen en toegankelijkheid er in de toekomst er uit komen te zien.....
 
  • Beroerde uitzendtijden: 10:30u s'morgens of tijdens een MotoGP of F1 wedstrijd
  • Gelimiteerd aantal motorblokken (8 stuks) per coureur/per seizoen
  • Gelimiteerd aantal versnellingsbak verhoudingen
  • Maximale prijs voor het remsysteem
  • Maximale prijs voor de vering
  • EVO-klasse
Dit alles om de rondetijden van Superbikes naar beneden te krijgen, aangezien ze veel te dicht tegen MotoGP aanzitten: WSB faster than MotoGP at Jerez
Dit onder het mom van kosten naar beneden brengen...

DORNA gaat echt niet 2 wereldkampioenschappen tegen elkaar laten concurreren, daarvoor hebben ze de concurrent uit Italie niet overgenomen. Dat zou een slechte investering zijn en zonde van het geld. Zou DORNA nooit doen, die zijn namelijk gek op geld. ;)
Die uitzendtijden vallen dus juist niet samen met Motogp of F1 daarom hebben dat zo gedaan, race 2 werd altijd veel minder bekeken omdat de start tijdens de F1 was.

En door maximale prijzen in te voeren voor vering en remsysteem verlaag je ook de kosten. Ze zijn echt niet bang dat SBK te snel is voor de MotoGP, Laverty reed in Jerez de snelste raceronde, dat was in de MotoGP goed geweest voor de 17e tijd. Dorna moet de kosten in de SBK wel omlaag brengen, het ene na het andere team haakte af. In Turkije dit jaar waren er amper deelnemers, dus op dezelfde voet verder gaan kon gewoon niet dan had je misschien nog 10 man gehad.
 
Dat gebeurde bij motogp ook : en zie daar de,veldvullende, CRT ,de prutklasse. :P
En wie is daar nu oprecht in geintereseerd?,5% van de liefhebbers?
En toch waren de onderlinge verschillen vroeger veel groter dan nu, Espargaro liet zien dat je op een CRT best goed mee kon doen.
 
Die uitzendtijden vallen dus juist niet samen met Motogp of F1 daarom hebben dat zo gedaan, race 2 werd altijd veel minder bekeken omdat de start tijdens de F1 was.

En door maximale prijzen in te voeren voor vering en remsysteem verlaag je ook de kosten. Ze zijn echt niet bang dat SBK te snel is voor de MotoGP, Laverty reed in Jerez de snelste raceronde, dat was in de MotoGP goed geweest voor de 17e tijd. Dorna moet de kosten in de SBK wel omlaag brengen, het ene na het andere team haakte af. In Turkije dit jaar waren er amper deelnemers, dus op dezelfde voet verder gaan kon gewoon niet dan had je misschien nog 10 man gehad.

Zo lus ik er wel meer :P

1'35.043 : sykes superpole assen 2013
1'34.398 : cal crutchlow Q2 assen 2013

Sykes zou dan op de 6e plaats hebben gestaan :) (al een eind beter O-) 8-) )

Op 0.645 sec *D

volgens mij zijn de kosten,op zich,niet zo hoog,maar de fabrieken trekken zich ,bijna,allemaal terug :') .
Voor prive teams is het dan duur,en zonder fabriekssteun al helemaal B|
 
Laatst bewerkt:
En toch waren de onderlinge verschillen vroeger veel groter dan nu, Espargaro liet zien dat je op een CRT best goed mee kon doen.

En nr 2 crt?,Espargo is een talent,en die wil volgend jaar op een motogp machine :)
Hoe je het ook went of keert ,het is en blijft een 'armoe klasse",veldvulling :)
Hebben die fietsen potentie om te winnen ,zo nee,zie vorige regel 8-)
 
Laatst bewerkt:
De feiten spreken voor zich............. de verschillen worden kleiner. Zeker in 2014.


Trouwens zonder CRT's hadden we 'n startveld van 10 proto's.
 
De feiten spreken voor zich............. de verschillen worden kleiner. Zeker in 2014.


Trouwens zonder CRT's hadden we 'n startveld van 10 proto's.

En nr 2 crt?,Espargo is een talent,en die wil volgend jaar op een motogp machine :)
Hoe je het ook went of keert ,het is en blijft een 'armoe klasse",veldvulling :)
Hebben die fietsen potentie om te winnen ,zo nee,zie vorige regel 8-)

Dat zeg ik....... :)

Dus in 2014 geen 2 minuten maar slechts 1 minuut achterstand aan het eind,van een race voor de crt *O* 8-) ?
 
Zo lus ik er wel meer :P

1'35.043 : sykes superpole assen 2013
1'34.398 : cal crutchlow Q2 assen 2013

Sykes zou dan op de 6e plaats hebben gestaan :) (al een eind beter O-) 8-) )

Op 0.645 sec *D

volgens mij zijn de kosten,op zich,niet zo hoog,maar de fabrieken trekken zich ,bijna,allemaal terug :') .
Voor prive teams is het dan duur,en zonder fabriekssteun al helemaal B|
Superbikes gebruiken kwalificatiebanden, kun je dus niet vergelijken. Assen is sowieso een circuit waar het voordeel voor de MotoGP fiets kleiner is omdat het niet echt om topsnelheid gaat, daarom kon Espargaro ook meekomen met Bautista in die race. Dat Dorna beperkingen oplegt om de Superbikes langzamer te maken omdat ze misschien een gevaar worden voor de MotoGP is gewoon onzin, ze willen vollere startvelden en meer kijkcijfers/toeschouwers zodat ze geld gaan verdienen.

Waarom denk je dat de fabrieken zich terugtrekken? Ontwikkelingskosten liggen te hoog omdat ze tegenwoordig behoorlijk afwijken van de straatfietsen. Het is heel simpel de kosten moeten omlaag in de SBK, anders kan het wel begraven worden binnen een paar jaar.
 
Laatst bewerkt:
En nr 2 crt?,Espargo is een talent,en die wil volgend jaar op een motogp machine :)
Hoe je het ook went of keert ,het is en blijft een 'armoe klasse",veldvulling :)
Hebben die fietsen potentie om te winnen ,zo nee,zie vorige regel 8-)
De Puniet en Edwards konden af en toe ook goed meekomen.Natuurlijk winnen ze niet, maar veldvulling heb je altijd en CRT vind ik zeker geen slechte veldvulling. In de tijd van Doohan waren de verschillen nog veel groter. Er zijn toch genoeg races waar de CRT's mee konden komen met de fabrieks Ducs, wat laat zien dat het concept echt niet slecht is.
 
En vergeet niet dat in de superbike veel meer blokken gebruikt mogen worden per jaar.dus ze halen er veel meer vermogen uit.als ze het net als in gp met minder moesten doen dan was het verscheel denk ik veel groter in rondetijden.
 
Ben echt benieuwd of de Dorna nu ook gaat zorgen dat de SBK straks nergens meer te volgens is.

moeten ze vooral doen :P ,kijkcijfers -100 :)

Nee zo dom zullen ze niet zijn,daar is de populariteit van de WSBK te "fragiel"voor.
zeker met de stijgende populariteit van de BSB :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan