WSBK Slowchat seizoen 2024

Wie wordt kampioen WK Superbike in 2024? Let op: wijziging keuze niet mogelijk ;-)

  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 8 17,4%
  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 18 39,1%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 3 6,5%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 1 2,2%
  • Michael Ruben Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nicolo Bulega

    Stemmen: 10 21,7%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 6 13,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders...bijvoorbeeld Scott Redding of Alex Bassani (10 opties is max in de pool)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    46
  • Opiniepeiling gesloten .
Die bedoel ik inderdaad. Maar uiteindelijk kwam hij via het Australisch superbike kampioenschap de gp wereld ingerold.
Was toch atypisch om via een omgebouwde wegmotor de overstap naar de gp's te maken. De meeste andere piloten zijn via een nationaal of Europees kampioenschap in vb 250cc of 125cc klasse zo doorgegroeid naar de gp's.
In die tijd greep een coureur bijna elke optie met 2 wielen aan om te kunnen racen.
Dat ie vanuit de WSBK naar MotoGP kwam is dan ook wel een beetje een vertekend beeld.
De verschillen tussen SBK en MotoGP nemen alleen maar toe volgens mij, dus de kans op een echt succes wordt steeds kleiner
Toprak zou het wellicht kunnen, want die heeft wel bewezen zelfs op een hok te kunnen winnen
Als je bv kijkt naar Sofuoglu, die won ook echt alles op een WSS ,maar kon verder helemaal nergens potten breken, zelfs niet in de WSBK
Zo ook bv Arie Vos. Meesterlijk in 1 klasse. Verder nergens.
Blijkbaar heb je meer nodig dan een goede gashand als je hogerop wilt komen inde eredivisie van de motorsport

Edwards en Crutchlow deden het weliswaar aardig maar werden nooit titelkandidaten in de GP
En Bayliss had 1 x een uitschieter en kwam nooit meer aan die prestatie
De enige route lijkt toch die van Moto3, 2 naar de MotoGP
 
In die tijd greep een coureur bijna elke optie met 2 wielen aan om te kunnen racen.
Dat ie vanuit de WSBK naar MotoGP kwam is dan ook wel een beetje een vertekend beeld.
De verschillen tussen SBK en MotoGP nemen alleen maar toe volgens mij, dus de kans op een echt succes wordt steeds kleiner
Toprak zou het wellicht kunnen, want die heeft wel bewezen zelfs op een hok te kunnen winnen
Als je bv kijkt naar Sofuoglu, die won ook echt alles op een WSS ,maar kon verder helemaal nergens potten breken, zelfs niet in de WSBK
Zo ook bv Arie Vos. Meesterlijk in 1 klasse. Verder nergens.
Blijkbaar heb je meer nodig dan een goede gashand als je hogerop wilt komen inde eredivisie van de motorsport

Edwards en Crutchlow deden het weliswaar aardig maar werden nooit titelkandidaten in de GP
En Bayliss had 1 x een uitschieter en kwam nooit meer aan die prestatie
De enige route lijkt toch die van Moto3, 2 naar de MotoGP
Als je in je debuutseizoen op een nieuwe fiets 3 podia haalt en 6de eindigt, dan heb je het meer dan behoorlijk gedaan.
 
Die bedoel ik inderdaad. Maar uiteindelijk kwam hij via het Australisch superbike kampioenschap de gp wereld ingerold.
Was toch atypisch om via een omgebouwde wegmotor de overstap naar de gp's te maken. De meeste andere piloten zijn via een nationaal of Europees kampioenschap in vb 250cc of 125cc klasse zo doorgegroeid naar de gp's.

Als je zo redeneert zijn Schwantz, Rainey, Lawson, Spencer en Roberts ook allemaal SBK coureurs. Allemaal reden zij in Amerika op omgebouwde wegmotoren voordat ze de GP's ingingen. Toch denkt iedereen bij hen aan de GP's, en niemand aan de Superbike.
 
Laatst bewerkt:
Als je zo redeneert zijn Schwantz, Rainey, Lawson, Spencer en Roberts ook allemaal SBK coureurs. Allemaal reden zij in Amerika op omgebouwde wegmotoren voordat ze de GP's ingingen. Toch denkt iedereen bij hen aan de GP's, en niemand aan de Superbike.
De meeste dat jij hier opnoemt hebben in hun begin jaren met 250cc geraced.
 
Waar heb ik gezegd dat er goeie titel kandidaten tussen zaten? Ik heb alleen gezegd dat ze het verdienstelijk hebben gedaan. En hoeveel titel kandidaten heb je die het volledige gp-opleidingstraject hebben gevolgd?
 
Ik houd nog steeds vol dat er geen coureurs zijn geweest die eerst titelkandidaat waren in de WSBK dat daarna óók waren in de GP's. Jij vind van wel. Prettige avond verder! :Y
en waarom enkel van het WSBK en niet gewoon eendert welk SBK kampioenschap ?
om Hayden te kunnen uitsluiten ?

verder moeten ze zoals al gezegd eerst in de positie komen om WK-kandidaat te kunnen worden. Als MM volgend jaar WSBK gaat rijden voor MIE Honda is die ook in geen 100 jaar titelkandidaat
 
en waarom enkel van het WSBK en niet gewoon eendert welk SBK kampioenschap ?
om Hayden te kunnen uitsluiten ?

verder moeten ze zoals al gezegd eerst in de positie komen om WK-kandidaat te kunnen worden. Als MM volgend jaar WSBK gaat rijden voor MIE Honda is die ook in geen 100 jaar titelkandidaat
Dat zou wel een mooie test zijn
Zoals ooit Zeelenberg te kijk werd gezet door Schwantz
 
In die tijd greep een coureur bijna elke optie met 2 wielen aan om te kunnen racen.
Dat ie vanuit de WSBK naar MotoGP kwam is dan ook wel een beetje een vertekend beeld.
De verschillen tussen SBK en MotoGP nemen alleen maar toe volgens mij, dus de kans op een echt succes wordt steeds kleiner
Toprak zou het wellicht kunnen, want die heeft wel bewezen zelfs op een hok te kunnen winnen
Als je bv kijkt naar Sofuoglu, die won ook echt alles op een WSS ,maar kon verder helemaal nergens potten breken, zelfs niet in de WSBK
Zo ook bv Arie Vos. Meesterlijk in 1 klasse. Verder nergens.
Blijkbaar heb je meer nodig dan een goede gashand als je hogerop wilt komen inde eredivisie van de motorsport

Edwards en Crutchlow deden het weliswaar aardig maar werden nooit titelkandidaten in de GP
En Bayliss had 1 x een uitschieter en kwam nooit meer aan die prestatie
De enige route lijkt toch die van Moto3, 2 naar de MotoGP
Ben Spies kwam, zag en overwon in WSBK 2009.
Heeft ook in 2011 de TT van Assen gewonnen.
Werd 6e in de eindstand van 2010 en 5e in 2011.
 
Glenn was onwaarschijnlijk goed, reed een enorm gat dicht en deed alles goed !
En Michael is gewoon een klasbak, gewoon eerlijk en open
Alleen wel jammer dat ie sinds z,n papa worden ook minder hard rond gaat.
Schijnt zomaar 1 seconde per ronde te zijn las ik ooit.
Dat heilige vuur uit zijn WSS periode is wel een beetje gaan smeulen met helaas nog maar af en toe een opflakkering ;(
 
Ik zie het zo :
Kawa zelf kan geen ZX10R verkopen voor 50.000 euro zoals Ducati kan. Als Bimota kunnen ze dat wel, en zo een "standaard" motor bouwen op een veel hoger nivo
Dit zou idd heel goed kunnen. Als Kawasaki moeten ze heel veel zxr’s verkopen om ‘m gehomologeerd te krijgen, als Bimota veel minder. Dus kunnen ze een special maken vol met dure zooi, waar ze er dan maar een paar van hoeven te verkopen.
 
Zeker mooi zo'n Bimota, maar als een Bimota wint, wint er geen Kawasaki. Voor Bimota wellicht leuk maar of het veel oplevert voor Kawasaki is maar de vraag.
En het hele idee van "standaard" klasse is verdwenen. Dus kan je wachten op regelments wijzigingen.
Het lijkt meer een nieuwe truuk van Kawasaki om de specials zoals Ducati ze maakt dwars te bomen.
 
Zeker mooi zo'n Bimota, maar als een Bimota wint, wint er geen Kawasaki. Voor Bimota wellicht leuk maar of het veel oplevert voor Kawasaki is maar de vraag.
En het hele idee van "standaard" klasse is verdwenen. Dus kan je wachten op regelments wijzigingen.
Het lijkt meer een nieuwe truuk van Kawasaki om de specials zoals Ducati ze maakt dwars te bomen.
Ook bij de nieuwe modellen ligt Kawasaki er dik bovenop, zoals ook in rijtesten genoemd en reclame uitingen.
En ze maken als aandeelhouder en blokken + electronica toeleverancier vast meer marge dan bij een model uit Hamamatsu. Buiten dat het een heel ander marktsegment is.
 
Zeker mooi zo'n Bimota, maar als een Bimota wint, wint er geen Kawasaki. Voor Bimota wellicht leuk maar of het veel oplevert voor Kawasaki is maar de vraag.
En het hele idee van "standaard" klasse is verdwenen. Dus kan je wachten op regelments wijzigingen.
Het lijkt meer een nieuwe truuk van Kawasaki om de specials zoals Ducati ze maakt dwars te bomen.
Je moet de vijand met z.n eigen wapens verslaan
En italianen in de racewereld kijken eerst naar de doelen en daarna pas naar het rendement.
Passie i.p.v pegels

Dus win win voor ons🥳🥳
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan