Superbike ook bij Dorna.............

Ik ben geen tegenstander van een dominante kampioen zoals Bayliss, Fogarty of nu Rea. Waar ik juist mee zit is dat het SBK een doorstroom naar beneden is geworden: uitgerangeerde coureurs komen hier naartoe om nog een titel te winnen. Ik zie op die plaatsen veel liever jongere coureurs, die als doel hebben om een SBK factory bike te bemachtigen. Niet als doel om daarna naar de MotoGP te gaan. (Zie VdM: als hij ooit nog een titel wil winnen, moet-ie in de SBK op een goede fiets komen, niet de MotoGP droom achterna!)

SBK-titels als doel en jonge honden die vechten om die plekken, dat máákt ook aparte karakters. Het maakt Loris Baz geen kut uit dat-ie geen SBK-titel op naam heeft weten schrijven, want hij wilde door naar de MotoGP. Om maar iets te noemen. Laat ze in de SBK blijven en vechten om die titel, dan komt er vanzelf wel e.e.a. los.

Trouwens, het BSB leeft wel zoals je zegt, en MotoGP ook, dus de juiste formules werken wel. Met of zonder blik op een langere tijdsspanne (waarbij je de omstandigheden gemakkelijker uit het oog verliest!). ;-)

ik vind net dit jaar erg meevallen ,mijn inziens zijn er dit jaar geen uitgerangeerde coureurs meer bijgekomen,Torres ,moto2,zie ik,b.v., als een goede aanwinst :Y
Vroegah kwamen de coureurs ook wel van de motogp,maar hadden nog een hele carriere,van vele jaren in het verschiet.
Misschien dat dat het verschil maakte :)

Johnny Rea,breekt nu weer met de traditie die voor mijn gevoel teveel aanwezig was,te behoudend rijden en denken aan het kampioenschap,punten sprokkelen: de rijdende calculators :')
Vooral Guintoli was daar goed in,maar ook sykes,biaggi en dat deed voor mij afbreuk aan de kampioenschap :')
in bv regenraces niet ervoor gaan zitten voor het hoogsthaalbare.
Rea doet dat wel :P die gaat gewoon door voor de 1e plek iedere race,wat heeft ie nog nodig 7 punten met 6 wedstrijden :P
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar valt inderdaad mee, in ieder geval in de top 10. Gelukkig maar - 't is ook één van de toffere SBK-seizoenen van de afgelopen vijf jaar. De dominantie van Rea en de gevechten tussen Rea, Daviez en Sykes met daarachter Torres, Haslam en de Honda's: prima. Daarom ook dat ik denk dat de Superbikes juist wel te 'redden' zijn: er is potentie genoeg om er een tof kampioenschap van te maken, en dat is ongetwijfeld ook het plan.

Ow en, toch nog één uitgerangeerde GP-coureur dit jaar in de Superbikes. Je zou 'm haast over het hoofd zien, maar op p17 staat toch echt nog Randy de Puniet. :+

-edit-

Ow, ik ben nog iets vergeten! Die godverse vier weken tussen Australië en Thailand; vier weken tussen Misano en Laguna Seca; en maar liefst zeven weken tussen Sepang en Jerez helpen ook niet mee. Die gigantische pauzes zorgen ervoor dat je dit kampioenschap en eventuele relletjes allang weer vergeten bent. Weg spanningsboog. B|
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar valt inderdaad mee, in ieder geval in de top 10. Gelukkig maar - 't is ook één van de toffere SBK-seizoenen van de afgelopen vijf jaar. De dominantie van Rea en de gevechten tussen Rea, Daviez en Sykes met daarachter Torres, Haslam en de Honda's: prima. Daarom ook dat ik denk dat de Superbikes juist wel te 'redden' zijn: er is potentie genoeg om er een tof kampioenschap van te maken, en dat is ongetwijfeld ook het plan.

Ow en, toch nog één uitgerangeerde GP-coureur dit jaar in de Superbikes. Je zou 'm haast over het hoofd zien, maar op p17 staat toch echt nog Randy de Puniet. :+

-edit-

Ow, ik ben nog iets vergeten! Die godverse vier weken tussen Australië en Thailand; vier weken tussen Misano en Laguna Seca; en maar liefst zeven weken tussen Sepang en Jerez helpen ook niet mee. Die gigantische pauzes zorgen ervoor dat je dit kampioenschap en eventuele relletjes allang weer vergeten bent. Weg spanningsboog. B|

Als dat de formule-strategie van de dorna is,idd,dan gaat het hem niet worden O-)
Is nu je het zegt eigenlijk,volledig krom :')

:+
 
ik herken dit wel : het waren allemaal karakters :Y ,dat sprak mensen heel erg aan,heden ten dage zijn de coureurs zo "braaf" :')

Dit is denk ik ook een reden :Y

Ik kom vanaf 1995 op Assen bij zowel de TT als de WSBK *O* Destijds was de sfeer anders en zat het bomvol met voornamelijk Engels die hun strot rauw schreeuwden voor Foggy. En dat is er dan nog maar één ... Gobert, Chili, Edwards, Bayliss, Haga, Witham, Bostrom, Corser ... en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Chili en Foggy die na de 2e race op Assen elkaar min of meer te lijf gaan achter de schermen _O- De SS600 met Zeelenberg, Xaus, Chambon enz ... Ook grappen als een Chili die zich op zijn boxershort na, voledig uitkleedde tijdens de winst ( of podiumplek? ) op Monza :} ... Toseland deed volgens mij eens iets soortgelijks op Brands Hatch :} ... tig burnouts ... dat zie je allemaal niet meer. Het is naar mijn smaak te statisch geworden -O-

En ik ben nog steeds een groot motorfan en ga nog elk jaar minimaal naar Assen voor de TT, WSBK en tegenwoordig de BSB ... maar de "ervaring"is nu toch anders. Vroeger mistte ik ook werkelijk geen wedstrijd op tv ... nu komt dat nog weleens voor helaas -O-
 
Laatst bewerkt:
Dit is denk ik ook een reden :Y

Ik kom vanaf 1995 op Assen bij zowel de TT als de WSBK *O* Destijds was de sfeer anders en zat het bomvol met voornamelijk Engels die hun strot rauw schreeuwden voor Foggy. En dat is er dan nog maar één ... Gobert, Chili, Edwards, Bayliss, Haga, Witham, Bostrom, Corser ... en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Chili en Foggy die na de 2e race op Assen elkaar min of meer te lijf gaan achter de schermen _O- De SS600 met Zeelenberg, Xaus, Chambon enz ... Ook grappen als een Chili die zich op zijn boxershort na, voledig uitkleedde tijdens de winst ( of podiumplek? ) op Monza :} ... Toseland deed volgens mij eens iets soortgelijks op Brands Hatch :} ... tig burnouts ... dat zie je allemaal niet meer. Het is naar mijn smaak te statisch geworden -O-

En ik ben nog steeds een groot motorfan en ga nog elk jaar minimaal naar Assen voor de TT, WSBK en tegenwoordig de BSB ... maar de "ervaring"is nu toch anders. Vroeger mistte ik ook werkelijk geen wedstrijd op tv ... nu komt dat nog weleens voor helaas -O-

:^ Mjah wij worden oud! _O-
 
Dit is denk ik ook een reden :Y

Ik kom vanaf 1995 op Assen bij zowel de TT als de WSBK *O* Destijds was de sfeer anders en zat het bomvol met voornamelijk Engels die hun strot rauw schreeuwden voor Foggy. En dat is er dan nog maar één ... Gobert, Chili, Edwards, Bayliss, Haga, Witham, Bostrom, Corser ... en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Chili en Foggy die na de 2e race op Assen elkaar min of meer te lijf gaan achter de schermen _O- De SS600 met Zeelenberg, Xaus, Chambon enz ... Ook grappen als een Chili die zich op zijn boxershort na, voledig uitkleedde tijdens de winst ( of podiumplek? ) op Monza :} ... Toseland deed volgens mij eens iets soortgelijks op Brands Hatch :} ... tig burnouts ... dat zie je allemaal niet meer. Het is naar mijn smaak te statisch geworden -O-

En ik ben nog steeds een groot motorfan en ga nog elk jaar minimaal naar Assen voor de TT, WSBK en tegenwoordig de BSB ... maar de "ervaring"is nu toch anders. Vroeger mistte ik ook werkelijk geen wedstrijd op tv ... nu komt dat nog weleens voor helaas -O-

Mijn held :P

Bij het bsb proef ik nog iets van die oude sfeer :)

Kochinski (enfant terrible :P )slight,yanagawa :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn held :P

Bij het bsb proef ik nog iets van die oude sfeer :)

Kochinski (enfant terrible :P )slight,yanagawa :)

Yanagawa
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan