WSBK Slowchat seizoen 2024

Wie wordt kampioen WK Superbike in 2024? Let op: wijziging keuze niet mogelijk ;-)

  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 8 17,4%
  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 18 39,1%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 3 6,5%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 1 2,2%
  • Michael Ruben Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nicolo Bulega

    Stemmen: 10 21,7%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 6 13,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders...bijvoorbeeld Scott Redding of Alex Bassani (10 opties is max in de pool)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    46
  • Opiniepeiling gesloten .

Superturismo

Die hard MF'er
Donateur
21 jan 2005
603
386
ZH
Na een paar minuutjes vrolijk rammelen op het toetsenbord bleek dat een poll (slechts) uit 10 opties kon bestaan. Er moest dus worden gekozen.

Daarom is (heel arbitrair, excuus, excuus als je held er niet bijstaat) gekozen voor de Top 5 van vorig seizoen, gecombineerd met de Top 5 van de laatste officiële test voor de start van het seizoen plus....onze eigen Michael van der Mark. Gewoon omdat het onwijs kicken is dat hij voor ons allemaal gewoon lekker loopt te kogelen :]

Let op, je kunt maar éénmalig iets aanklikken dus het moet echt in 1x raak voor een knaak (let op: er worden geen kosten in rekening gebracht bij deelname, deze opmerking is louter spreekwoordelijk). Uiteraard is smokkelen wel mogelijk door het eerste wedstrijdweekend even rustig de verrichtingen van alle coureurs aan te zien (en iedereen op MF de mogelijkheid te geven binnen een maand bij deze poll terecht te komen), maar daarna sluit de stemming (22 maart dus, precies bij de start van het tweede raceweekend). Uiteraard heb je er wel echt een goede kijk op als je voor de start van dit weekend op Phillip Island al kan vertellen wie het wordt. ;)

Verder lijkt het me handig als een moderator het vorig seizoen afsluit, zodat er niet teveel vervuiling ontstaat in de hoogstaande discussies en het overige vertier op WSBK Slowchat seizoen
 
Toprak gestemd, gewoon omdat ik dat leuk vind en het een hele dikke middelvinger zou zijn naar een heleboel "kenners"
Je bent niet alleen zie ik.

Daarnaast is het een rijder die (weer) voor hele mooie knokpartijen heeft gezorgd op de baan, ik zit met deze jongen in het WK Superbike weer regelmatig op het puntje van mijn stoel. En hij heeft ook nog eens een spectaculaire en toffe rijstijl. Nu die ook nog eens op dezelfde motor rijdt, kan ik er niet meer omheen. En volgens mij is het nog niet eens zo'n wilde gok als je de eerste testresultaten ziet (jaja, één snelle ronde zegt nog niet veel :+ ).
 
Ik gok erop dat Bulega z'n toptijden komen door lekker in alle rust kwalificatiebanden te monteren. Daarmee doe je vooraan mee, maar voor de titel strijden is een heel ander verhaal. Ik hoop daarnaast stiekem dat Bautista z'n blessure, leeftijd en/of gezin iets doen met z'n motivatie en prestaties: voor de titel is het de afgelopen jaren niet spannend geweest. Tegelijkertijd is Toprak erop gebrand te laten zien dat hij echt in één keer met BMW voor de grote punten mee kan doen. Ik betwijfel dat-ie in één keer voor de titel zou kunnen, maar dat zou wel een mooi underdog / revancheverhaal opleveren.

Wat mij betreft: laat ze maar stuur aan stuur strijden komend seizoen, wie het ook precies worden. En als Toprak dan weer als kampioen tevoorschijn komt, heb ik daar alle vrede mee.
 
Bulega heb ik dus echt geen flauw idee wat ik moet verwachten.. lijkt snel maar is hij dat ook in verkeer idd !
Bautista overdrijft zn blessure een beetje volgens Toprak.. hij verwacht hem dit weekend gewoon vooraan
 
Bulega heb ik dus echt geen flauw idee wat ik moet verwachten.. lijkt snel maar is hij dat ook in verkeer idd !
Bautista overdrijft zn blessure een beetje volgens Toprak.. hij verwacht hem dit weekend gewoon vooraan
Inderdaad, liever geen soap-serie over die zijn teen die een beetje krom staat en die ander zijn vrouw die aan zijn hoofd zeurt en die ander die vindt dat hij onheus bejegend wordt, gewoon knallen man. 👊✊

Van mij hoeft niet eens de beste te winnen, als ze er maar heel lang om hebben moeten knokken. Tot in de laatste ronde nog 5-6 man die op het podium zouden kunnen komen en tot het laatste weekend dat er nog 3-4 man kampioen kunnen worden. Zoiets als 2021 en 2022, maar dan nog iets dichter bij elkaar graag...en nog een mannetje erbij :}
 
Rea omdat ik denk dat Bautista het nadeel van het extra gewicht niet op orde krijgt.
Toprak door miskleunen van BMW te veel laat liggen en Bulega nog een jaar nodig heeft.
Rea is ervaren, zit in een goed team en zal steady zijn puntjes sprokkelen.
 
Laatst bewerkt:
Bautista gestemd. Maar vergeten dat hij een nare blessure heeft. Dan denk ik toch topraket.
 
Dat de verplichte pitstop er in zit legt BMW geen windeieren verwacht ik.
Lekker vlammen met die handel !
 
Dat de verplichte pitstop er in zit legt BMW geen windeieren verwacht ik.
Lekker vlammen met die handel !
De omstandigheden nu zijn minder gunstig dan tijdens de test. Ze zitten nog meer dan een halve seconden van de tijd van dinsdag.
Waarom zou het nadeliger voor bmw zijn?
 
Laatst bewerkt:
Michael inmiddels 2e rij.
 

Bijlagen

  • IMG_4516.jpeg
    IMG_4516.jpeg
    423,2 KB · Weergaven: 0
De omstandigheden nu zijn minder gunstig dan tijdens de test. Ze zitten nog meer dan een halve seconden van de tijd van dinsdag.
Waarom zou het nadeliger voor bmw zijn?
Juist niet nadeliger maar in het voordeel van bmw, schijnen problemen met de bandenslijtage te hebben.

Volgens vd mark kan hij wel een race afstand afleggen maar dan gaat het niet hard
 
De omstandigheden nu zijn minder gunstig dan tijdens de test. Ze zitten nog meer dan een halve seconden van de tijd van dinsdag.
Waarom zou het nadeliger voor bmw zijn?
Als iets iemand (of een partij) geen windeieren zal leggen, is dat juist voordelig. De verwachting van @ZXRH88 is dus juist dat het BMW veel voordeel op zal leveren.

....mosterd na de maaltijd, spuit elf, etc. -> toen ik het tekstbericht typte stond de reactie van @ZXRH88 er nog niet.

Maar goed, laten staan 'ter leering ende vermaeck' O-)
 
Nou ga d'r maar voor zitten dit weekend :YY. Het is nog maar vrijdag maar Lowes met een Kawa op 1 had ik niet verwacht. Al is hij altijd snel hier. Philip Island geeft wel een iets vertekend beeld omdat de rijder hier net iets meer het verschil kan maken dan op andere banen.
 
Laatst bewerkt:
Als iets iemand (of een partij) geen windeieren zal leggen, is dat juist voordelig. De verwachting van @ZXRH88 is dus juist dat het BMW veel voordeel op zal leveren.

....mosterd na de maaltijd, spuit elf, etc. -> toen ik het tekstbericht typte stond de reactie van @ZXRH88 er nog niet.

Maar goed, laten staan 'ter leering ende vermaeck' O-)
Oh ok verkeerd begrepen dan. Hoewel ik het nog altijd niet als een voordeel zie. Door de nieuwe asfalt laag is er een grotere slijtage bij de banden (banden zouden de dezelfde specificaties hebben als de vorige 2 jaar), daardoor geeft pirelli aan om een pitstop te doen. Ligt dus vooral aan het circuit en zal voor elk merk hetzelfde zijn.
Heeft bmw (na al hun updates) nog altijd last van overmatig slijtage aan de achterzijde?
 
Terug
Bovenaan Onderaan