Superbike ook bij Dorna.............

Ligt dat niet eerder aan Eurosport haar programmering?

Vroeger voordat Dorna (en Flamini) er waren kon de nationale omroep het gewoon uitzenden. Die mogelijk is afgenomen, omdat er mensen zo nodig geld moesten verdienen over de rug van de motorsportfan.
 
Laatst bewerkt:
Aankomende zondag kunnen we onze topper niet eens live zien rijden op Eurosport. Bedankt Dorna. :(
Kampioenschap is beslist, dus de angel is er wel uit, apotheose van WSBK wel LIVE om 20:00u.
Verder gewoon lekker zondagavondje bankhangen met Motorsport, top!

Eurosport:
19:15u Race 1 WSBK
20:00u Race 2 WSBK LIVE
21:00u WSS

Past mij wel, zo lang jij maar niks verklapt hier op MF Tet ;)
 
Laatst bewerkt:
Vroeger voordat Dorna (en Flamini) er waren kon de nationale omroep het gewoon uitzenden. Die mogelijk is afgenomen, omdat er mensen zo nodig geld moesten verdienen over de rug van de motorsportfan.

Oohh, die vroeger. Vergeef me als ik daar niet zo heel veel waarde aan hecht. Maar het maakt me wel nieuwsgierig. Waar kwam het geld vroeger dan vandaan? Ik neem aan dat de Superbikes bijvoorbeeld vroeger ook nog gewoon winstgevend georganiseerd werden.

Trouwens, zelfs al zou de publieke omroep motorsport uit kunnen zenden betwijfel ik of ze tegenwoordig nog zouden vinden dat het bij hun taak hoort. Ik denk dat ze, zelfs als ze de keus hadden, iets als de Supersportrace op Qatar lekker aan commerciële omroepen over zouden laten. Daarin spelen veel meer kanten een rol dan alleen uitbater en optie.
 
Kampioenschap is beslist, dus de angel is er wel uit, apotheose van WSBK wel LIVE om 20:00u.
Verder gewoon lekker zondagavondje bankhangen met Motorsport, top!

Eurosport:
19:15u Race 1 WSBK
20:00u Race 2 WSBK LIVE
21:00u WSS

Past mij wel, zo lang jij maar niks verklapt hier op MF Tet ;)
Eens. Wordt redelijk weer Zondag, m'n motor staat bij m'n ouders in de garage. Uurtje of 3 daarheen fietsen, stukje touren op de Lekdijk. En dan met m'n Pa de races kijken. Niks mis mee *O*.
 
Oohh, die vroeger. Vergeef me als ik daar niet zo heel veel waarde aan hecht. Maar het maakt me wel nieuwsgierig. Waar kwam het geld vroeger dan vandaan? Ik neem aan dat de Superbikes bijvoorbeeld vroeger ook nog gewoon winstgevend georganiseerd werden.

Trouwens, zelfs al zou de publieke omroep motorsport uit kunnen zenden betwijfel ik of ze tegenwoordig nog zouden vinden dat het bij hun taak hoort. Ik denk dat ze, zelfs als ze de keus hadden, iets als de Supersportrace op Qatar lekker aan commerciële omroepen over zouden laten. Daarin spelen veel meer kanten een rol dan alleen uitbater en optie.

Vroeger, als er een Nederlandse topper was in de motorsport dan zond de NOS het uit. Je deed je tv aan en ging kijken. Daarmee kreeg de sporter ook de aandacht die hij verdiende. tegenwoordig moet je eerst een bedrag overmaken naar Spanje om te mogen kijken omdat iemand heeft bedacht dat er geld mee te verdienen was, en het leuke voor hun is ze krijgen het voor elkaar, ze komen er mee weg. Massa´s mensen betalen geld aan die boevenbende. Motorsport is van iedereen, niet van die Ezpeleta van Dorna. Vroeger kende iedereen mannen als Wil Hartog, Jack Middelburg en Boet van Dulmen, nu kent alleen een heel klein groepje mensen in Nederland Michael van der Mark. Daarmee wordt hem in feite groot onrecht aangedaan door Dorna. Maar zolang mensen Dorna daarvoor blijven belonen door ze geld te geven gaan ze er gewoon mee door natuurlijk. Geef ze eens ongelijk?
 
De guldenmiddenweg tussen wat Dorna moet doen om (a) geld te verdienen en (b) de sport te versterken is nog lang niet gevonden. Dat moge wel duidelijk zijn. Ik hoop dan ook dat de move naar Eurosport volgend jaar in ieder geval voor de MotoGP een goede zet is.

Maar het grote onrecht zie ik in dit geval niet zo als je een live uitzending vergelijkt met een uitzending die twee uurtjes later plaatsvindt. Het is nog steeds gratis, je zet nog steeds je televisie aan en je kijkt nog steeds. Geen Nederlander die er een euro meer voor hoeft te betalen. En tóch is VdM maar bekend bij een klein groepje mensen. Ligt dat dan aan Eurosport en Dorna, of ligt de oorzaak elders?

Ik denk dat het belangrijk is om te realiseren dat motorsport nu georganiseerd moet worden in een wereld die van financiële belangen aan elkaar hangt. Het is niet dezelfde wereld als die van 1950 - zonder geld gaat zo'n race gewoon niet eens meer door. Dus als er toch aan verdiend moet worden, dan graag door een partij die zich zo goed als mogelijk manouvreert door alle regels, benodigdheden en eisen die vandaag gesteld worden.

Ik geef jou geen ongelijk in dat het beter zou zijn als motorsport toegankelijk blijft. Om de organisatie van motorsport nou een boevenbende te noemen, puur omdat ook zij hun centen moeten verdienen, dat heb ik altijd al wat kort door de bocht gevonden.
 
Je vergeet ook nog dat vroeger, en ja ook ik met 32 jaar oud mag dat zeggen, de meeste jongetjes gek waren van brommers/scooters en opkeken tegen motoren. Wij gingen met onze vaders/ooms mee naar wedstrijden of achterop de motor.

Tegenwoordig zitten jongetjes van 16 Hayday te spelen op de iPad, of hun haar te kammen als Justin Bieber... En ALS ze al een bromemrtje willen is het zo'n homofiele Holleeder-brommer (met windschermpje) die zo langzaam gaat dat ze geen helm ophoeven.

Ook deze verdwijning van testosteron speelt mee in de algemene 2 wieler-interesse denk ik
 
Kampioenschap is beslist, dus de angel is er wel uit, apotheose van WSBK wel LIVE om 20:00u.
Verder gewoon lekker zondagavondje bankhangen met Motorsport, top!

Eurosport:
19:15u Race 1 WSBK
20:00u Race 2 WSBK LIVE
21:00u WSS

Past mij wel, zo lang jij maar niks verklapt hier op MF Tet ;)
Mooi tijsdschema, ligt die kleine op bed, lekker met een biertje tv voor papa's :Y
 
Je vergeet ook nog dat vroeger, en ja ook ik met 32 jaar oud mag dat zeggen, de meeste jongetjes gek waren van brommers/scooters en opkeken tegen motoren. Wij gingen met onze vaders/ooms mee naar wedstrijden of achterop de motor.

Tegenwoordig zitten jongetjes van 16 Hayday te spelen op de iPad, of hun haar te kammen als Justin Bieber... En ALS ze al een bromemrtje willen is het zo'n homofiele Holleeder-brommer (met windschermpje) die zo langzaam gaat dat ze geen helm ophoeven.

Ook deze verdwijning van testosteron speelt mee in de algemene 2 wieler-interesse denk ik
Dit is geniaal. _O- :}

Maar helaas wel waar. :/
 
Dit is ook weer goed nieuws: klik

Het zijn geen live uitzendingen,maar er komt weer wat meer aandacht voor motorsport op de nederlandse tv :)
 
Vroeger voordat Dorna (en Flamini) er waren kon de nationale omroep het gewoon uitzenden. Die mogelijk is afgenomen, omdat er mensen zo nodig geld moesten verdienen over de rug van de motorsportfan.

ja ben het helemaal met je eens. Ben echt fan van melk en nu wil de campina over de rug van de melkfan er zo nodig geld aan verdienen... Schande...
 
Dorna lines up new venues for WSBK 2015

Oh help, na de debacles in India, Zuid Afrika en Moskou gaat Dorna het Nu in Thailand en Chili proberen... |(

Dat het slecht gaat met het WSBK en WSS snap ik, maar dit is gewoon het evenement in de uitverkoop gooien in 3e wereldlanden. Daar zitten sponsoren en teams toch echt niet op te wachten...
Een bijna uitverkocht evenement, een Thaise winnaar in de WSS, en een miljoen motorfietsen per jaar die er verkocht worden. Mwoah, het had slechter kunnen gaan. :)
 
Laatst bewerkt:
Een losse Superstock 600 en een losse Supersport 600 - als de boel spannender en toffer wordt door dat juist samen te voegen heb ik daar weinig moeite mee!
 
Ze willen bij de dorna alles versoberen/samenvoegen/weg laten vallen en dat terwijl de interesse voor heel het superbike circus toch al sterk terugloopt :')
Het valt me hier al op dat er niet eens meer topics worden aangemaakt over de races.(ik ben eenvoudig weg niet fanatiek genoeg voor :P )
De leider (Johnny Rea) en zijn companen leeft/leven ook niet op dit forum,al met al wordt het steeds minder. :')

Tot en met dit jaar ben ik vanaf '96 ieder jaar geweest,maar als er teveel klassen gaan wegvallen ga ik niet de hoofdprijs betalen(toegangs prijzen lopen nooit terug) voor te weinig races. :N

Ik ben van mening (en dat heb ik al meer geventileerd) dat het WSBK publiek niet hetzelfde is als het MotoGP publiek,en ben bang dat het WSBK,over een paar jaar, op sterven na dood is B|

Bij het BSB begrijpt men het beter wat het typische superbike publiek trekt : veel races voor redelijke prijzen,en dat trekt mensen in grote getale. :Y
 
Laatst bewerkt:
BSB doet vééééééééél meer supergoed dan "slechts" fatsoenlijke races tegen redelijke prijzen. De PR van het BSB is fan-tas-tisch. Dat moet je echt niet onderschatten. De PR van het WSBK lijkt te teren op dat het een wereldkampioenschap is. Maar met de MotoGP als wereldkampioenschap en sterke nationale klassen als het IDM, BSB en CEV valt het WSBK soms gewoon tussen wal en schip. Trouwens, was het BSB niet een van de eerste kampioenschappen in recente jaren dat begon met samenvoegen van klassen? De Superbike klasse is (of was) samengevoegd met die Evo bikes.

Voor de Superbikes: ik stem voor snellere doorstroom van talent (en iets minder mensen die al 10 jaar WK racen), meer jonge honden die vechten om een titel, en twee stevige support classes waarin de gevechten om de winst uit meer man bestaan dan slechts één of twee. Die SBK titel moet, na kampioenschappen voor Biaggi, Checa en Guintoli weer iets waard worden buiten "ik trok het niet in de Grand Prixs".

Ik vraag me daarnaast ook af of het niet goed zou zijn, als de WSBK zich meer op Europa focust en de MotoGP meer op daarbuiten. Laat de GP naar India, Thailand, Argentinië gaan. En laat de Superbikes dan los op al die Spaanse, Italiaanse, Franse en Duitse circuits; dat ene circuit dat ze in Scandinavië aan het bouwen zijn, die Red Bull Ring en zo verder.
 
BSB doet vééééééééél meer supergoed dan "slechts" fatsoenlijke races tegen redelijke prijzen. De PR van het BSB is fan-tas-tisch. Dat moet je echt niet onderschatten. De PR van het WSBK lijkt te teren op dat het een wereldkampioenschap is. Maar met de MotoGP als wereldkampioenschap en sterke nationale klassen als het IDM, BSB en CEV valt het WSBK soms gewoon tussen wal en schip. Trouwens, was het BSB niet een van de eerste kampioenschappen in recente jaren dat begon met samenvoegen van klassen? De Superbike klasse is (of was) samengevoegd met die Evo bikes.

Voor de Superbikes: ik stem voor snellere doorstroom van talent (en iets minder mensen die al 10 jaar WK racen), meer jonge honden die vechten om een titel, en twee stevige support classes waarin de gevechten om de winst uit meer man bestaan dan slechts één of twee. Die SBK titel moet, na kampioenschappen voor Biaggi, Checa en Guintoli weer iets waard worden buiten "ik trok het niet in de Grand Prixs".

Ik vraag me daarnaast ook af of het niet goed zou zijn, als de WSBK zich meer op Europa focust en de MotoGP meer op daarbuiten. Laat de GP naar India, Thailand, Argentinië gaan. En laat de Superbikes dan los op al die Spaanse, Italiaanse, Franse en Duitse circuits; dat ene circuit dat ze in Scandinavië aan het bouwen zijn, die Red Bull Ring en zo verder.

Die evo bikes (wangedrocht overigens :') )is iets geweest van de laatste jaren,daarvoor was er gewoon alleen de : superbike klasse

Het is zo geweest dat een Fogarty en een Basyliss dikwijls ook al kampioen waren enkele race weekenden van te voren,en toch bleef het wsbk goed bezocht.
Dit doet Rea nu dunnetjes over,is gewoon een mega talent,en dit gegeven doet mijn inziens niks af aan de situatie dat de populariteit dalende is.

Waar moeten die talenten dan naartoe?motogp zit vol : er zijn meer coureurs dan zitjes.

Voor dat deze coureurs reden was het WSBK nog veel populairder (jaren 90/begin 2000)
B.v. een fogarty en consorten trokken,in de jaren 90, 120000 mensen naar brands hatch een ongekend aantal schijnbaar,dat hebben checa ,biaggi en guitoli ,bij lange na,nooit voor elkaar gekregen :N
Het WSBK kampioenschap winnen was het ultieme doel,nu zou het alleen nog maar een "vistekaartje" zijn om voor de motogp in aanmerking te komen.
Ik kan me nog herinneren dat bijna 1/3 van het publiek op assen toen brits was.

Het leeft gewoonweg niet meer :') kun je allerlei formules op los laten,maar of het gaat werken :?

Dat het bsb wat klassen heeft samen gevoegd zou goed kunnen,het feit blijft dat er veel meer tijd op de baan wordt gereden dan in het WSBK en de motogp *O*
Ook de open keuken werkt mee,niks extra toeslagen voor het paddock :N ,je kunt er regelmatig zo de pit boxen inlopen :)

Ik kijk ,waarschijnlijk,over een veel grotere tijdspanne dan jou en ik zie het nacht kaars effect :')

Kijk dit eens :

ik herken dit wel : het waren allemaal karakters :Y ,dat sprak mensen heel erg aan,heden ten dage zijn de coureurs zo "braaf" :')
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen tegenstander van een dominante kampioen zoals Bayliss, Fogarty of nu Rea. Waar ik juist mee zit is dat het SBK een doorstroom naar beneden is geworden: uitgerangeerde coureurs komen hier naartoe om nog een titel te winnen. Ik zie op die plaatsen veel liever jongere coureurs, die als doel hebben om een SBK factory bike te bemachtigen. Niet als doel om daarna naar de MotoGP te gaan. (Zie VdM: als hij ooit nog een titel wil winnen, moet-ie in de SBK op een goede fiets komen, niet de MotoGP droom achterna!)

SBK-titels als doel en jonge honden die vechten om die plekken, dat máákt ook aparte karakters. Het maakt Loris Baz geen kut uit dat-ie geen SBK-titel op naam heeft weten schrijven, want hij wilde door naar de MotoGP. Om maar iets te noemen. Laat ze in de SBK blijven en vechten om die titel, dan komt er vanzelf wel e.e.a. los.

Trouwens, het BSB leeft wel zoals je zegt, en MotoGP ook, dus de juiste formules werken wel. Met of zonder blik op een langere tijdsspanne (waarbij je de omstandigheden gemakkelijker uit het oog verliest!). ;-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan