Superbike ook bij Dorna.............

1e manche om 10:30 de 2e om 13:10 ben je om 14:00 uur klaar met een dagje wsbk -O-
Als je dan 2 maal per jaar het wsbk bezoekt,zoals ik,moet je,op zondag, om 6 uur je nest uit om de warm up te gaan kijken :') ,(wij doen graag het avondje ervoor lekker geniet op de camping van heerlijke biertjes om vervolgens om een uur of 9 op te staan en richting een circuit te verkassen,christelijke tijd)
kom nu niet aan dat er nog wedstrijden na de 2e manche superbikes komen want 50% intereseerd dat weinig/niks

Dus wat eerst een leuke dag wsbk was wordt nu aanzienlijk korter :/

Tot zover mijn redelijk objectieve mening :)


ach beetje kort nachtje geeft je als beetje kerel toch niks om? ;) 's avonds een vent 'sochtends een vent.

ik heb regelmatige nachten van ongeveer 4 en half uur slaap vanwege onregelmatigheids diensten. Trek je later wel weer bij.
 
Ben ik de enige die de logica van het nieuwe tijdschema niet ziet? :?

10.30 uur: World Superbike race 1
11.35 uur: World Supersport race
13.10 uur: World Superbike race 2

Nu wordt er gestart om 12:00u en 15:30u, de MotoGP en Formule1 starten altijd rond 13:00u of 14:00u, so what's the problem?

Ik ben bang dat ik er wel een verklaring voor heb :/ Het WSBK wordt langzaam de nek omgedraaid ten koste van de MotoGP. Zo gaat dat, koop je concurrent op en creeer een soort sterfhuisconstructie om hem langzaam te laten sterven... B|
 
1e manche om 10:30 de 2e om 13:10 ben je om 14:00 uur klaar met een dagje wsbk -O-
Als je dan 2 maal per jaar het wsbk bezoekt,zoals ik,moet je,op zondag, om 6 uur je nest uit om de warm up te gaan kijken :') ,(wij doen graag het avondje ervoor lekker geniet op de camping van heerlijke biertjes om vervolgens om een uur of 9 op te staan en richting een circuit te verkassen,christelijke tijd)
kom nu niet aan dat er nog wedstrijden na de 2e manche superbikes komen want 50% intereseerd dat weinig/niks

Dus wat eerst een leuke dag wsbk was wordt nu aanzienlijk korter :/

Tot zover mijn redelijk objectieve mening :)
Wat maakt jou die 50% uit die dat niet interesseert? Als het jou wel interesseert blijf je toch lekker zitten en geniet je er toch lekker van? Op welke tijd welke klasse verreden wordt is mij om het even eerlijk gezegd, zolang het aantal verreden races op een dag maar niet wordt ingekort.

En dat aanrijden om 3 of 4 uur 's nachts snap ik ook niet helemaal. De eerste manche start om 10.30 uur, dat is een half uur vroeger dan de Moto3 tijdens de TT. De Superbikes wordt al een heel stuk minder bezocht dan de TT, dus het verkeer zal wel meevallen. Dan kun je zelfs vanaf Zuid-Limburg om 10 uur op het circuit zijn als je om half zes wegrijdt...

Ik vind dit tijdschema zeker voor de Philip Island race een winst. Races kort achter elkaar, hoef ik ook niet zo'n gebroken nacht in. Paar uur races kijken en naar bed om te slapen. Top!
 
ach beetje kort nachtje geeft je als beetje kerel toch niks om? ;) 's avonds een vent 'sochtends een vent.

ik heb regelmatige nachten van ongeveer 4 en half uur slaap vanwege onregelmatigheids diensten. Trek je later wel weer bij.


:N daarom zijn onregelmatigheidsdiensten zo ongezond.
 
Ben ik de enige die de logica van het nieuwe tijdschema niet ziet? :?

10.30 uur: World Superbike race 1
11.35 uur: World Supersport race
13.10 uur: World Superbike race 2

Nu wordt er gestart om 12:00u en 15:30u, de MotoGP en Formule1 starten altijd rond 13:00u of 14:00u, so what's the problem?

Ik ben bang dat ik er wel een verklaring voor heb :/ Het WSBK wordt langzaam de nek omgedraaid ten koste van de MotoGP. Zo gaat dat, koop je concurrent op en creeer een soort sterfhuisconstructie om hem langzaam te laten sterven... B|
Hehe eindelijk normale tijden voor het WKSBK :}
10.30 eerste race,hoef ik niet lang te wachten op deze Zondagen :]
10.00 uur uit bedje :Z bakkie zetten en broodje er naast :9 ...knallen maar.

Ik vraag mij alleen af wat de teams hier van vinden :?
Men heeft nu minder tijd om evt schade te repareren door een val tijdens de 1ste race.
Ik neem aan dat ze het komend seizoen nog steeds met 1 motor mogen doen.
 
Of ik blij moet zijn met alle geplande wijzigingen, mwah, niet per se. Dat het World Superbikes kampioenschap met de EVO reglementen wat teruggeschroefd wordt willen veel mensen als negatief zijn, maar volgens mij heeft het limiteren van de techniek in o.a. de BSB bewezen dat een lagere instapdrempel zorgt voor vollere grids en meer focus op talent in plaats van electronica.

Andere tijden? Klinkt mij prima, ik vond de late tweede manche altijd al lastig. Paste blijkbaar slecht in uitzendschema's van Eurosport, en kostte me iedere keer een hele zondag terwijl MotoGP (en het nieuwe raceschema) nog ruimte overlaten voor een lekker luie zondagmiddag niet aan de televisie...

Dorna wil de scheiding helder hebben: prototype motoren met glamour jockeys in de MotoGP, bikkelharde kerels met stevige productiefietsen in de Superbikes. Een heerlijk idee. Jammer dat ze het ongetwijfeld helemaal de grond in stampen, zoals met de MotoGP ook gebeurd is. Niks meer van over, dat kampioenschap. :+
 
Beetje negatief allemaal, heb dit seizoen genoten van prima races. Wat de toekomst brengt weet niemand. Wie weet gaan beide kampioenschappen kapot, dat zou zonder meer zonde zijn. Maar dat kan ook het begin zijn van een nieuw en ander kampioenschap.
 
Hehe eindelijk normale tijden voor het WKSBK :}
10.30 eerste race,hoef ik niet lang te wachten op deze Zondagen :]
10.00 uur uit bedje :Z bakkie zetten en broodje er naast :9 ...knallen maar.
De tijd dat normaal de Superstock 1000 was bedoel je? :+
Ik vraag mij alleen af wat de teams hier van vinden :?
Men heeft nu minder tijd om evt schade te repareren door een val tijdens de 1ste race.
Ik neem aan dat ze het komend seizoen nog steeds met 1 motor mogen doen.
Ongetwijfeld :Y Sowieso een vreemde regel, de onderdelen hebben ze nog steeds op voorraad voor 2 fietsen + extra onderdelen, en in de haast opbouwen, is de kans veel groter dat er fouten gemaakt worden...
 
:N daarom zijn onregelmatigheidsdiensten zo ongezond.

die vier en half uur word veroorzaakt door een late dienst en de ochtend erna een vroeg...

meer slaap haal je niet echt bij een normaal ontspanningsmoment na je werk.

maar je kan in de zorg niet mensen een paar uur zonder laten zitten ;) het is bij ons nu redelijk goed geregeld maar een laat/vroeg af en toe ontkom je niet aan.
 
Laatst bewerkt:
De tijd dat normaal de Superstock 1000 was bedoel je? :+Ongetwijfeld :Y Sowieso een vreemde regel, de onderdelen hebben ze nog steeds op voorraad voor 2 fietsen + extra onderdelen, en in de haast opbouwen, is de kans veel groter dat er fouten gemaakt worden...
Die Stock 900 volgde ik niet :+
 
Wat maakt jou die 50% uit die dat niet interesseert? Als het jou wel interesseert blijf je toch lekker zitten en geniet je er toch lekker van? Op welke tijd welke klasse verreden wordt is mij om het even eerlijk gezegd, zolang het aantal verreden races op een dag maar niet wordt ingekort.

En dat aanrijden om 3 of 4 uur 's nachts snap ik ook niet helemaal. De eerste manche start om 10.30 uur, dat is een half uur vroeger dan de Moto3 tijdens de TT. De Superbikes wordt al een heel stuk minder bezocht dan de TT, dus het verkeer zal wel meevallen. Dan kun je zelfs vanaf Zuid-Limburg om 10 uur op het circuit zijn als je om half zes wegrijdt...

Ik vind dit tijdschema zeker voor de Philip Island race een winst. Races kort achter elkaar, hoef ik ook niet zo'n gebroken nacht in. Paar uur races kijken en naar bed om te slapen. Top!

Ik vind het altijd fijn als je om een uur of 9 het circuit oploopt met een hele dag voor de boeg :) ,lekker naar de 1e manche toeleven,de andere races kijken en weer toeleven naar de 2e manche :P
Dit beslaat bijna een hele dag
In 2014 is het hoofd programma om 14:00 al afgelopen,de rest wordt,door de meeste,nog als dagvulling gezien en er zullen er veel afhaken en het voor gezien houden :')

Wat betreft het vroege tijdstip,ik weet niet hoe het met anderen zit maar ik kan ook veel genieten van de warm up's,die zie ik nu eenmaal ook graag,zo wordt de spanning al vroeg opgebouwd,iets in de trend van heeft team x of y nog iets gevonden,hoort er voor mij gewoon bij 8-) het is het totaal weekend pakket :9

Wat tv uitzendingen betreft maakt het mij niet zoveel uit,als ik het op tv kijk,,alhoewel de gehele 2e manche moet in 50 minuten plaatsvinden als er dan vertragingen zijn bv rode vlag en als er dan om 14:00 motogp start is het of afkijken of omschakelen,oftewel de wsbk komt dan in het gedrang -O-

@fuzzy 5 ploegen hiero ;) ,het komt regelmatig voor dat ik maar 2 uur slaap voor een vroege dienst(ik ben een beetje nachtmens geworden door 20 jaar ploegen dienst -O- )
Fijn is anders maar daar wordt ik voor betaalt en het is er,sinds kort,maar 1 vroege(deeltijd van nu 28/week :P ).
Maar voor mijn plezier en waar ik voor betaal,hoeft het stoere s'morgens een vent.....etc voor mij niet :N ,en als ik een weekendje in assen of nurburg zit,ga ik niet om 11 uur s'avonds in mijn nest liggen,dan wil ik mij vermaken :),9 uur is dan,na een uurtje of 6 slapen,met een lichte kater :P ,vroeg zat :)
 
Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die de logica van het nieuwe tijdschema niet ziet? :?

10.30 uur: World Superbike race 1
11.35 uur: World Supersport race
13.10 uur: World Superbike race 2

Nu wordt er gestart om 12:00u en 15:30u, de MotoGP en Formule1 starten altijd rond 13:00u of 14:00u, so what's the problem?

Ik ben bang dat ik er wel een verklaring voor heb :/ Het WSBK wordt langzaam de nek omgedraaid ten koste van de MotoGP. Zo gaat dat, koop je concurrent op en creeer een soort sterfhuisconstructie om hem langzaam te laten sterven... B|

Nee,je bent niet de enige :N
Men lult over betere tijden voor meer uitzendtijd maar dat is nog te bezien.
Feit is tot nu,als op dezelfde dag wsbk en motogp rijdt,nu de 2e manche van het wsbk na de motogp wordt verreden,dat vinden sommige bobo's misschien niet zo prettig :N
Trekt wat aandacht weg van de motogp.
Misschien een rare gedachten gang maar ik zou er niet raar van opkijken als het zou spelen -O-
 
Hehe eindelijk normale tijden voor het WKSBK :}
10.30 eerste race,hoef ik niet lang te wachten op deze Zondagen :]
10.00 uur uit bedje :Z bakkie zetten en broodje er naast :9 ...knallen maar.

Ik vraag mij alleen af wat de teams hier van vinden :?
Men heeft nu minder tijd om evt schade te repareren door een val tijdens de 1ste race.
Ik neem aan dat ze het komend seizoen nog steeds met 1 motor mogen doen.

Ja,maar er zijn dus ook mensen die er lijfelijk bij aanwezig willen zijn en dan wordt het dus een ander verhaal O-)
 
@fuzzy 5 ploegen hiero ;) ,het komt regelmatig voor dat ik maar 2 uur slaap voor een vroege dienst(ik ben een beetje nachtmens geworden door 20 jaar ploegen dienst -O- )
Fijn is anders maar daar wordt ik voor betaalt en het is er,sinds kort,maar 1 vroege(deeltijd van nu 28/week :P ).
Maar voor mijn plezier en waar ik voor betaal,hoeft het stoere s'morgens een vent.....etc voor mij niet :N ,en als ik een weekendje in assen of nurburg zit,ga ik niet om 11 uur s'avonds in mijn nest liggen,dan wil ik mij vermaken :),9 uur is dan,na een uurtje of 6 slapen,met een lichte kater :P ,vroeg zat :)

is ook de beste aanpak! ;-)

blij dat je weet hoe het is om onregelmatig te werken! veel mensen snappen er de ballen niet van...
 
En jij denkt dat dit komt omdat Dorna nu ook het WSBK doet? Ik zie namelijk geen verband...
  • Beroerde uitzendtijden: 10:30u s'morgens of tijdens een MotoGP of F1 wedstrijd
  • Gelimiteerd aantal motorblokken (8 stuks) per coureur/per seizoen
  • Gelimiteerd aantal versnellingsbak verhoudingen
  • Maximale prijs voor het remsysteem
  • Maximale prijs voor de vering
  • EVO-klasse
Dit alles om de rondetijden van Superbikes naar beneden te krijgen, aangezien ze veel te dicht tegen MotoGP aanzitten: WSB faster than MotoGP at Jerez
Dit onder het mom van kosten naar beneden brengen...

DORNA gaat echt niet 2 wereldkampioenschappen tegen elkaar laten concurreren, daarvoor hebben ze de concurrent uit Italie niet overgenomen. Dat zou een slechte investering zijn en zonde van het geld. Zou DORNA nooit doen, die zijn namelijk gek op geld. ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Beroerde uitzendtijden: 10:30u s'morgens of tijdens een MotoGP of F1 wedstrijd
  • Gelimiteerd aantal motorblokken (8 stuks) per coureur/per seizoen
  • Gelimiteerd aantal versnellingsbak verhoudingen
  • Maximale prijs voor het remsysteem
  • Maximale prijs voor de vering
  • EVO-klasse
Dit alles om de rondetijden van Superbikes naar beneden te krijgen, aangezien ze veel te dicht tegen MotoGP aanzitten: WSB faster than MotoGP at Jerez
Dit onder het mom van kosten naar beneden brengen...

DORNA gaat echt niet 2 wereldkampioenschappen tegen elkaar laten concurreren, daarvoor hebben ze de concurrent uit Italie niet overgenomen. Dat zou een slechte investering zijn en zonde van het geld. Zou DORNA nooit doen, die zijn namelijk gek op geld. ;)
Het was Dorna ook niet die de concurrent uit Italië overnam...
 
  • Beroerde uitzendtijden: 10:30u s'morgens of tijdens een MotoGP of F1 wedstrijd
  • Gelimiteerd aantal motorblokken (8 stuks) per coureur/per seizoen
  • Gelimiteerd aantal versnellingsbak verhoudingen
  • Maximale prijs voor het remsysteem
  • Maximale prijs voor de vering
  • EVO-klasse
Dit alles om de rondetijden van Superbikes naar beneden te krijgen, aangezien ze veel te dicht tegen MotoGP aanzitten: WSB faster than MotoGP at Jerez
Dit onder het mom van kosten naar beneden brengen...

DORNA gaat echt niet 2 wereldkampioenschappen tegen elkaar laten concurreren, daarvoor hebben ze de concurrent uit Italie niet overgenomen. Dat zou een slechte investering zijn en zonde van het geld. Zou DORNA nooit doen, die zijn namelijk gek op geld. ;)

Of omdat de prijzen van de Worldsuperbike per jaar verder oplopen en daardoor de klasse leeg loopt omdat het niet meer valt te betalen. Door er een max op te zetten komen er hopelijk nieuwe team bij en krijg je weer volle startvelden.
 
Het was Dorna ook niet die de concurrent uit Itali� overnam...
Je hebt gelijk, Bridgepoint nam Infront (uit Italie) over, welke de rechten bezat op WSBK
Bridgepoint is grootaandeelhouder van DORNA en daardoor nu dus ook WSBK ;)

Waarom zou Bridgepoint als investeringspartij deze coup gepleegd hebben denk jijzelf?

  1. Zoveel mogelijk verlies te maken
  2. Zoveel mogelijk winst te maken
  3. Zoveel mogelijk winst te maken met een minimum aan investeringen
  4. Veel investeren en leuke raceklasses ontwikkelen voor de raceliefhebbers

Ik hoop 4, maar vrees 2... Bridgepoint / What we do

Lees dit boek maar eens: World Superbike -The First 25 Years
FastDates.com Pit Board Features - World Superbikes 25 Year Anniversary - a Tribute to Maurizio and Paolo Flammini
 
Laatst bewerkt:
Of omdat de prijzen van de Worldsuperbike per jaar verder oplopen en daardoor de klasse leeg loopt omdat het niet meer valt te betalen. Door er een max op te zetten komen er hopelijk nieuwe team bij en krijg je weer volle startvelden.

Dat gebeurde bij motogp ook : en zie daar de,veldvullende, CRT ,de prutklasse. :P
En wie is daar nu oprecht in geintereseerd?,5% van de liefhebbers?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan