Superbike ook bij Dorna.............

Nu we toch op je woorden aan het letten zijn... In 2010 was je ook erg fel en zei je het volgende:

"Let maar op wat er met de toegangsprijzen gaat gebeuren, je betaalt nu nog € 40/45,- voor een staanplaats voor de TT op zaterdag, das binnen 3 jaar € 60,- (quote me over 3 jaar maar eens weer...) en tribunekaarten worden € 160,- ofzo."
:+
Hahaha superscherp! :} , gelukkig heb ik nog geen gelijk gekregen, maar we zijn bijna zo ver: MotoGP het laatste nieuws en uitslagen - Racesport.nl

Bij de Sachsenring is het namelijk al gebeurt:
MotoGP het laatste nieuws en uitslagen - Racesport.nl

Ik kocht in 2010 op de Sachsenring een zat/zondag-kaartje voor nog geen € 60,- aan de baan. Dezelfde kaart kost nu € 80,- in de voorverkoop (dus aan de baan nog meer)
http://www.tickettravel.nl/index.php/motogp/duitsland-sachsenring/tickets

Tja, als het op afzetterij aankomt ben ik erg fel :o
Want het is nu niet zo dat je als publiek meer, beter of langer vertier krijgt van Dorna voor je geld, eerder minder... :/

DORNA $UCK$!
 
Ach, we sponsoren het failliette spanje op deze manier toch?
Kunnen er weer racetalentjes vandaan komen. In nederland is hier geen sponsor voor B|
 
Het gaat nu allemaal veel goedkoper worden,1 organisatie=1 overhead=lagere kosten *O*

Verder maakt het geen bal uit,de superbikes zijn niet echt spannender dan de motogp te noemen.Als je het hele circus neemt is een motogp dag boeiender/spannender dan een wsbk dag.Moto3 en moto2 zijn toch leuker dan supersport ed.De superbikes zijn ook niet echt spannend.Sykes op pole,houd het niet een hele race vol en Melandri wint vanuit de achterhoede(da's ongeveer het concept elke race)
 
Het gaat nu allemaal veel goedkoper worden,1 organisatie=1 overhead=lagere kosten *O*

Verder maakt het geen bal uit,de superbikes zijn niet echt spannender dan de motogp te noemen.Als je het hele circus neemt is een motogp dag boeiender/spannender dan een wsbk dag.Moto3 en moto2 zijn toch leuker dan supersport ed.De superbikes zijn ook niet echt spannend.Sykes op pole,houd het niet een hele race vol en Melandri wint vanuit de achterhoede(da's ongeveer het concept elke race)

Goedkoper worden? ja voor Dorna maar niet voor ons. Met 1 organisator voor beide klassen is de concurrentie weg en is er sprake van een monopolie. Monopolie is nooit goed, er zijn daar genoeg voorbeelden van.

Dat Een MotoGP dag boeiender is vind ik juist helemaal niet. moto3 en moto2 zijn Ok maar het hoofdprogramma is zo ontzettend boring. Zelfs de F1 anno 2012 is spannender dan een MotoGP race. Over de prijzen en de toegankelijkheid voor gewone stervelingen maar niet te spreken. Hoeveel gezeik is er dit jaar niet geweest over de toegangsprijzen van de TT. Nee voor de fans is dit een slechte ontwikkeling. ben benieuwd hoe lang het gaat duren dat het WSBK achter de decoder zit.....
 
Ik vind trouwens dat de toegangsprijzen voor de TT nog reuze meevallen. Het valt mij op dat er veel verschil in de toegangsprijs zit bij verschillende circuits. Zo is Valencia erg goedkoop met tickets, Assen zit er tussenin met circa 70 eurie voor een tribune maar in Italie betaal je de hoofdprijs om op tribunes te mogen zitten.
 
Het gaat nu allemaal veel goedkoper worden,1 organisatie=1 overhead=lagere kosten *O*

Verder maakt het geen bal uit,de superbikes zijn niet echt spannender dan de motogp te noemen.Als je het hele circus neemt is een motogp dag boeiender/spannender dan een wsbk dag.Moto3 en moto2 zijn toch leuker dan supersport ed.De superbikes zijn ook niet echt spannend.Sykes op pole,houd het niet een hele race vol en Melandri wint vanuit de achterhoede(da's ongeveer het concept elke race)


dan wordt er tenminste nog ingehaald als melandri uit de achterhoede moet komen.

nu dorna de touwtjes in handen heeft is uit de achterhoede terug komen naar voor niet meer mogelijk.
reken maar dat de gebrilde man nu alweer nare plannen heeft voor de motorsport.
want als iets het verziekt is het dorna wel :( :r
 
Ik vind trouwens dat de toegangsprijzen voor de TT nog reuze meevallen. Het valt mij op dat er veel verschil in de toegangsprijs zit bij verschillende circuits. Zo is Valencia erg goedkoop met tickets, Assen zit er tussenin met circa 70 eurie voor een tribune maar in Italie betaal je de hoofdprijs om op tribunes te mogen zitten.

Helemaal gelijk. De TT prijzen vallen ook nog wel mee maar vergeleken met 10 jaar geleden zijn wel degelijk flink in prijs gestegen en ze zijn ook duurder dan de WSBK prijzen op Assen.
 
Alles is duurder geworden de afgelopen 10 jaar.
Desondanks gaat dorna allebei wk's om zeep helpen.
Er zullen eén paar helden op moeten staan om eén nieuw kampioenschap op te zetten om t weer publieks vriendelijk te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Alles is duurder geworden de afgelopen 10 jaar.
Desondanks gaat dorna allebei wk's om zeep helpen.
Er zullen eén paar helden op moeten staan om eén nieuw kampioenschap op te zetten om t weer publieks vriendelijk te krijgen.

Ja dat weet ik ook wel en ik klaag zelf niet over de prijzen. Voor een goede toegankelijke show wil ik best wel betalen maar dat gaat niet gebeuren met Dorna aan het roer dat hebben ze wel bewezen de afgelopen jaren.
 
Goedkoper worden? ja voor Dorna maar niet voor ons. Met 1 organisator voor beide klassen is de concurrentie weg en is er sprake van een monopolie. Monopolie is nooit goed, er zijn daar genoeg voorbeelden van.

Dat Een MotoGP dag boeiender is vind ik juist helemaal niet. moto3 en moto2 zijn Ok maar het hoofdprogramma is zo ontzettend boring. Zelfs de F1 anno 2012 is spannender dan een MotoGP race. Over de prijzen en de toegankelijkheid voor gewone stervelingen maar niet te spreken. Hoeveel gezeik is er dit jaar niet geweest over de toegangsprijzen van de TT. Nee voor de fans is dit een slechte ontwikkeling. ben benieuwd hoe lang het gaat duren dat het WSBK achter de decoder zit.....

Nou ja,monopolie.Je bent tot niets verplicht.
We zijn er zelf bij,motorsport is geen eerste levensbehoefte en we zijn klant dus laat Dorna ons maar lekker op onze wenken bedienen anders blijven we weg en is het uit met de pret.
 
Nou ja,monopolie.Je bent tot niets verplicht.
We zijn er zelf bij,motorsport is geen eerste levensbehoefte en we zijn klant dus laat Dorna ons maar lekker op onze wenken bedienen anders blijven we weg en is het uit met de pret.


net als paar jaar terug dat eikelstone de moto gp ook wel ff zou doen ,bleek dat motor publiek toch anders is dan t auto publiek :P
 
Ik vind trouwens dat de toegangsprijzen voor de TT nog reuze meevallen. Het valt mij op dat er veel verschil in de toegangsprijs zit bij verschillende circuits. Zo is Valencia erg goedkoop met tickets, Assen zit er tussenin met circa 70 eurie voor een tribune maar in Italie betaal je de hoofdprijs om op tribunes te mogen zitten.

Assen wordt wel duurder volgend jaar ....BTW verhoging naar 21 % .....gooien ze er 5 % bovenop met als excuus ja mensen de BTW is omhoog gegaan dus iedereen accepteerd dat en nemen het hen niet kwalijk en pakken ze stiekem nog ff 3 % ( zou ik ook doen hoor ).

Ondertiteling van Baasm klopt dus exact ......I don't need sex, the government f*cks me every day :( ;)
 
Laatst bewerkt:
Assen wordt wel duurder volgend jaar ....BTW verhoging naar 21 % .....gooien ze er 5 % bovenop met als excuus ja mensen de BTW is omhoog gegaan dus iedereen accepteerd dat en nemen het hen niet kwalijk en pakken ze stiekem nog ff 3 % ( zou ik ook doen hoor ).

Ondertiteling van Baasm klopt dus exact ......I don't need sex, the government f*cks me every day :( ;)

Heb je gelijk in! Zei iets dergelijks ook al tegen iemand anders van de week. Mooie gelegenheid voor de ondernemer om de prijs mooi af te ronden en zo nog meer te verdienen
 
Okee, Superbike is nu dus ten dode opgeschreven. Flamini en Infront hebben de SBK met liefde voor de sport uitgebouwd tot motorsport voor de echte raceliefhebber maar Dorna mag dat nu kapot gaan maken. Jarenlang is de SBK ze al een doorn in het oog en nu krijgen ze de kans het om zeep te helpen. Volgend jaar nog maar even goed genieten en dan zal het wel afgelopen zijn.
 
Het gaat nu allemaal veel goedkoper worden,1 organisatie=1 overhead=lagere kosten *O*

Verder maakt het geen bal uit,de superbikes zijn niet echt spannender dan de motogp te noemen.Als je het hele circus neemt is een motogp dag boeiender/spannender dan een wsbk dag.Moto3 en moto2 zijn toch leuker dan supersport ed.De superbikes zijn ook niet echt spannend.Sykes op pole,houd het niet een hele race vol en Melandri wint vanuit de achterhoede(da's ongeveer het concept elke race)

De tendens was de laatste maanden,op vandaag na,dat ie erbij gaat liggen :)

3 man maken nog kans op de titel :P l,hoe zit dat bij de motogp

Heel dat dorna is zo corrupt als de neten,daag superbike :W
 
Laatst bewerkt:
Flamini en Infront hebben de SBK met liefde voor de sport uitgebouwd tot motorsport voor de echte raceliefhebber

_O- Geloof je het zelf, Falimini is de man die er mee kwam om Ducati 200cc extra te geven. Hij is de man die zorgde dat het Italiaanse Pirelli het 1 banden recht kregen. Die man is even erg als Dorna! Het is en blijft een Italiaan |(
 
Nou, dat was seizoen 2012. Volgend jaar staat Dorna aan het roer. World Superbike kampioenschap, het waren 25 hele mooie jaren. :')
 
Zou het ooit nog zo spanned worden als dit jaar?
Ongetwijfeld. Vanwege de enorme schommelingen steeds, vond ik het niet eens zo spannend als dat het werkelijk was. :X Tom Sykes heeft het hele seizoen vooral achteruit gereden vanaf zijn pole positions (wat oneerbiedig klinkt, al bedoel ik dat niet zo), Marco Melandri bleef niet zitten op de momenten die er echt toe deden. Ze konden slechts bij vlagen echt een stevige vuist maken tegen Max Biaggi. Max z'n valpartijen hielden het spannend, zelfs al was het verschil vóór dit weekend al behoorlijk groot. We hebben ook jaren gehad dat er echt twee kemphanen gedurende het hele seizoen met elkaar hebben gestreden - zoals bijvoorbeeld Ben Spies en Nori Haga in 2009. Dat vind ik persoonlijk spannender.

Dat het dan toch nog uiteindelijk om een half puntje beslist wordt is tegenstrijdig met mijn gevoel, en zo krap kan het qua punten nog maar op één manier worden: als twee coureurs met precies evenveel punten het kampioenschap eindigen! (Dan zou het aantal race wins bepalend worden.)
 
Na de GP's gaat Dorna nu dus ook de SBK kapot maken.

ja de sbk was nog een frisse gezonde organisatie met propvolle startvelden...

Als je nu eerst eens objectief gaat kijken voordat je gaat steigeren omdat je een D een O een R een N en een A ziet staan... :X
 
1e manche om 10:30 de 2e om 13:10 ben je om 14:00 uur klaar met een dagje wsbk -O-
Als je dan 2 maal per jaar het wsbk bezoekt,zoals ik,moet je,op zondag, om 6 uur je nest uit om de warm up te gaan kijken :') ,(wij doen graag het avondje ervoor lekker geniet op de camping van heerlijke biertjes om vervolgens om een uur of 9 op te staan en richting een circuit te verkassen,christelijke tijd)
kom nu niet aan dat er nog wedstrijden na de 2e manche superbikes komen want 50% intereseerd dat weinig/niks

Dus wat eerst een leuke dag wsbk was wordt nu aanzienlijk korter :/

Tot zover mijn redelijk objectieve mening :)
 
1e manche om 10:30 de 2e om 13:10 ben je om 14:00 uur klaar met een dagje wsbk -O-
Als je dan 2 maal per jaar het wsbk bezoekt,zoals ik,moet je,op zondag, om 6 uur je nest uit om de warm up te gaan kijken :') ,(wij doen graag het avondje ervoor lekker geniet op de camping van heerlijke biertjes om vervolgens om een uur of 9 op te staan en richting een circuit te verkassen,christelijke tijd)
kom nu niet aan dat er nog wedstrijden na de 2e manche superbikes komen want 50% intereseerd dat weinig/niks

Dus wat eerst een leuke dag wsbk was wordt nu aanzienlijk korter :/

Tot zover mijn redelijk objectieve mening :)

P.S. Laat staan voor de mensen die alleen op de wedstrijd dag willen komen,die moeten om 3 a 4 uur s'nachts aanrijden om alles te kunnen zien.

Ik heb het subjectieve vermoeden dat dit alles is,ten bravoure van het motogp circus '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan