Had ik 9 minuten geleden al gedaan, zie de tijden.Heftig allemaal
OP4 moet nog worden ingekort - en vergeet niet de foto van MarKick weg te halen (op eigen verzoek).
Die is natuurlijk welkom.Ik zal ook eens een foto proberen te maken en aanleveren.
10W40 half synthetisch is goed en rij ik al jaren mee (zonder problemen), maar hoe oud is de olieMijn Div. vindt ik wat ruw schakelen kan aan mij liggen.Als hij koud is gaat het eigenlijk beter tis niks ernstigs maar het valt mij op.Hoe ervaren jullie het.Denk dat het met dikkere olie beter gaat zit nu 10W40 in half synt.Bougie's er uit gehaald maar zaten volgens mij niet echt vast.Voor mijn gevoel moet je ze ook niet al te vast zetten.
Ik zal me best doen.Dan nog even voor een laatste keer hier zwaaien...
Als het 'goed' is wordt zaterdag mijn Div overgeschreven naar zijn nieuwe eigenaar.
Ik denk dat , wanneer je van een andere motor afkomt, de Div altijd wat ruw / rauw / rumoerig schakelt, kun je weinig aan doen.Mijn Div. vindt ik wat ruw schakelen kan aan mij liggen.Als hij koud is gaat het eigenlijk beter tis niks ernstigs maar het valt mij op.Hoe ervaren jullie het.Denk dat het met dikkere olie beter gaat zit nu 10W40 in half synt.Bougie's er uit gehaald maar zaten volgens mij niet echt vast.Voor mijn gevoel moet je ze ook niet al te vast zetten.
Die top van 180-185 kan kloppen (op de teller) en standaard is de tandwielverhouding 16 x 48.Aha ja dacht al zoiets niks om je zorgen over te maken dus.Koud klinkt hij ook wat rauw maar 1maal goed warm draait hij mooi rond.Wat is zo'n beetje de topsnelheid van jullie (heb zelf een 600).Weet niet precies de snelheid van de mijne denk zo rond de 180-185 kan dat kloppen?.boven de 7000 toeren begint hij lekker door te trekken.Tandwielverhouding heb ik nog niet bekeken.
Dat is goed genoeg voor een snelle controle onderweg, zorg wel voor een vlakke ondergrond.Hoe controleren jullie het oliepeil .Heb dit op de volgende manier gedaan: motor even laten draaien uitzetten en ongeveer 2 minuten wachtten ( op de middenbok) en peilglas bekijken.
Dat is je eigen interpretatie die afwijkt van de boeken.Juiste manier is bij motor op bedrijfstemperatuur.
Met dat laatste ben ik het wel eens, want ook ik zie geen verschil tussen warm of koud peilen.Motor stoppen en na 2 minuten meten. Peil is koud nagenoeg gelijk is mijn ervaring.