Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Foggie ==> Moet je nu geen hele mooie startpost gaan maken? ;)

maw harde toerbanden + verse filter + spandex motorkostuum = 1:30 makkelijk :+
Ik lees in handboeken:
2.0 bar voor, 2.25 achter (bij zware belading 2.5 achter).
Echter, de verkoper zei 2.4 voor, 2.7 achter... Nu heb ik m'n banden pas opgepompt, naar 2.2 voor en 2.5 achter, veel verder durf ik eigenlijk niet te gaan... Wat is wijsheid?!
 
Laatst bewerkt:
hoi!

Ik mis anderhalve liter in mijn tank! ;(

ik stond vandaag stil! :') zonder benzine.
Dus Wolve was 0,7l komen brengen en zo kon ik weer naar het tankstation.
Laten we zeggen dat er nog 0,5 liter in zat toen ik bij het tankstation aan kwam.

Tank open, slang erin en tanken maar.. en ik kreeg er niet meer in dan 21,8 liter :') terwijl ik toch echt een 24 liter tank schijn te hebben... -O-

iemand verklaringen hiervoor?

Tevens terugvindpost O-)
 
Foggie ==> Moet je nu geen hele mooie startpost gaan maken? ;)Ik lees in handboeken:
2.0 bar voor, 2.25 achter (bij zware belading 2.5 achter).
Echter, de verkoper zei 2.4 voor, 2.7 achter... Nu heb ik m'n banden pas opgepompt, naar 2.2 voor en 2.5 achter, veel verder durf ik eigenlijk niet te gaan... Wat is wijsheid?!
wat is er mis met de startpost :?

:+

ik rij met 2.5 voor en 2.9 achter

in de winter maanden laat ik de druk iets zakken
 
hoi!

Ik mis anderhalve liter in mijn tank! ;(

ik stond vandaag stil! :') zonder benzine.
Dus Wolve was 0,7l komen brengen en zo kon ik weer naar het tankstation.
Laten we zeggen dat er nog 0,5 liter in zat toen ik bij het tankstation aan kwam.

Tank open, slang erin en tanken maar.. en ik kreeg er niet meer in dan 21,8 liter :') terwijl ik toch echt een 24 liter tank schijn te hebben... -O-

iemand verklaringen hiervoor?

Tevens terugvindpost O-)
Misschien vuiligheid in de tank :?

Door de jaren heen ontstaat er vuiligheid in de tank, vocht en andere rotzooi en misschien is het een idee om de tank te legen en het filter te reinigen of vernieuwen. ;) 8-) 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Misschien vuiligheid in de tank :?

Door de jaren heen ontstaat er veiligheid in de tank, vocht en andere rotzooi en misschien is het een idee om de tank te legen en het filter te reinigen of vernieuwen. ;) 8-) 8-) :]
En dan nog zijn er mensen die zeggen dan (oude) motoren onveilig zijn :P
 
Foggie ==> Moet je nu geen hele mooie startpost gaan maken? ;)Ik lees in handboeken:
2.0 bar voor, 2.25 achter (bij zware belading 2.5 achter).
Echter, de verkoper zei 2.4 voor, 2.7 achter... Nu heb ik m'n banden pas opgepompt, naar 2.2 voor en 2.5 achter, veel verder durf ik eigenlijk niet te gaan... Wat is wijsheid?!

Wijsheid is aanhouden wat de bandenfrabrikant aangeeft. Nadat de laatste diversion gemaakt is zijn er vele nieuwe banden, met nieuwe technologien, uitgekomen. Daarbij is de bandenspanning ook omhoog gegaan.
 
hoi!

Ik mis anderhalve liter in mijn tank! ;(

ik stond vandaag stil! :') zonder benzine.
Dus Wolve was 0,7l komen brengen en zo kon ik weer naar het tankstation.
Laten we zeggen dat er nog 0,5 liter in zat toen ik bij het tankstation aan kwam.

Tank open, slang erin en tanken maar.. en ik kreeg er niet meer in dan 21,8 liter :') terwijl ik toch echt een 24 liter tank schijn te hebben... -O-

iemand verklaringen hiervoor?

Tevens terugvindpost O-)


Ik wilde dus memoreren aan een eerdere post aangaande wat zich allemaal ophoopt onderin bezinetanks .
Maar na bovenstaande boodschap van Speedy durf ik dat niet meer. :/
 
Foggie ==> Moet je nu geen hele mooie startpost gaan maken? ;)Ik lees in handboeken:
2.0 bar voor, 2.25 achter (bij zware belading 2.5 achter).
Echter, de verkoper zei 2.4 voor, 2.7 achter... Nu heb ik m'n banden pas opgepompt, naar 2.2 voor en 2.5 achter, veel verder durf ik eigenlijk niet te gaan... Wat is wijsheid?!

2.4/2.7 lijkt me meer iets voor de zomermaanden en bij duogebruik
2.2/2.5 is meer dan voldoende.
En in de winter is 2.0/2.4 nog beter.

In de winterkou warmen banden beter op als ze meer rolweerstand (door de slappere druk) hebben.
Warm rubber = meer grip.
Slappere band = meer contactoppervlak = meer grip
TE slappe band is ook niet goed, want de band wangen wiebelen dan teveel, en da's :N

Maar als jij je het beste voelt bij 2.2, doe dat vooral. Het heeft geen zin om met een naar je gevoel te slappe of te harde band te rijden.

Is de drukmeter trouwens wel geijkt? wijkt hij niet teveel af?

Tipperdetip: koop zo'n vestzak pen drukmetertje. En verifieer bij het op-pompstation na pompen altijd met je eigen drukmetertje. IJk deze dan zelf op je gevoel, en hou je aan je eigen waarden.
 
Tank open, slang erin en tanken maar.. en ik kreeg er niet meer in dan 21,8 liter :') terwijl ik toch echt een 24 liter tank schijn te hebben... -O-

iemand verklaringen hiervoor?
...

pfff ...
Er zat toch nog 2.2 liter in, maar je viel stil door de prut die in de laatste liters zit?
De benzinemeterteller gaf maar 21.8, terwijl ie toch echt 24 liter pomptigdede (das dan goejkoop)
Je hebt een deuk in je tank van 3000cc
Het uitloopbuisje onderaan de tank zit te hoog gemonteerd waardoor je de laatste liters niet kan gebruiken. (geen idee ofdat zo werkt op een div900)
Je hebt de tank niet helemaal vol gedaan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan