Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wullebolle

MF veteraan
20 dec 2003
7.707
9
Belgischen kust
Deel 5 is vol, dus deel 6 dan maar ... :W


Het grote Yamaha Diversion topic (deel 1)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 2)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 3)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 4)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 5)



full


full



Op algemene vraag: de poser pic's }) 8-) :+


Speedy76
full


ZünRob
full


Sifu
full


Jessica33
full


HHW
full


Yamahma
full


Stefluij
full
 
Laatst bewerkt:
Omdat het vorige topic vol was stel ik mijn vraag hier nog een keer:

Kan iemand mij vertellen of er verschillen zijn tussen de knipperlichten van een Diversion XJ600S en een XJ900S? Ik heb ontdekt dat dat bij mijn XJ900S 1 van de knipperlichten voor kapot is (glaasje, daardoor zit er ook vocht in de knipper)...en op marktplaats worden gebruikte knipperlichten voor een XJ600S aangeboden...vandaar!
 
Kan iemand mij vertellen of er verschillen zijn tussen de knipperlichten van een Diversion XJ600S en een XJ900S? Ik heb ontdekt dat dat bij mijn XJ900S 1 van de knipperlichten voor kapot is (glaasje, daardoor zit er ook vocht in de knipper)...en op marktplaats worden gebruikte knipperlichten voor een XJ600S aangeboden...vandaar!

Voor een kapot glaasje hoef je geen volledige knipper te kopen.
De glaasjes kun je bij de Yammiedealer bestellen ... een paar weken geleden was de glaasjesprijs ongeveer 7.5€ (je kan die dingen ook met superlijm plakken)
Let goed op dat je een linkse of een rechtse bestelt. En voor of achter

Om op je vraag te antwoorden: de glaasjes (de volldeige knippers trouwens) van de 600 van het jaar 2003 waren gelijk aan deze van een 900 uit 1998 (en dat ben ik zeker :Y ), geen idee voor overige jaargangen.
Hier is het wel een beetje zichtbaar
full





full
 
Laatst bewerkt:
*O* Nieuw topic (met dank aan Wullebolle die eigenlijk geen div meer heeft :P )
 
*O* Nieuw topic (met dank aan Wullebolle die eigenlijk geen div meer heeft :P )

bwa ...
6 jaar een rode en 5 jaar een zwarte, dat maakt 11 jaar diversion rijden ...
Der kan al es een topic start vanaf :+
En aangezien Foggie nog de ochtendmist uit zen ogen aan het wrijven was ...

Gooi hem vol jongens
:]
 
Ik heb zelfs gemerkt dat knippers van een XJF1300-2008 hetzelfde zijn als mijn XJ900-1997. Alleen die van de XJR waren verchroomd met witte glaasjes
 
Poser pics? Het zou me niet verbazen als dit het eerste div-topic is waar het woord 'poser' gebruikt wordt! ;)
 
Posen,posen?!
Gaan we dan niet een heel ander publiek trekken dan?

Moet ik nu de dempers eruithalen?







begot als ik weet wat dat inhoud maar 't is erg populair bij posers :+
 
Bedankt Wulle, voor het openen van het topic! [toegevoegd aan favorieten]
Moeten er nog meer poserpics opgestuurd worden? ;)

Als jij vind dat je er eentje van je eigen fiets (bij voorkeur met jezelf erop) hebt die in de openingspost hoort ...
Zet hem hier maar tussen, ik gooi hem dan wel naar boven.

Ik ga echt niet alle ouwe foto's terug gaan oprakelen.
VERSE poser foto's moeten het zijn :Y
Voor Zunrob maak ik een uitzondering ... :?


et voila, zo heb ik weer een reden om ondanks men diversion-loos-heid toch in het topic te blijven posten
 
Laatst bewerkt:
:?
Had er weer een t achter gemoeten of zo ?
Sorry, ben ook maar een eenvoudig handwerksman .

En doof ben ik ook ,was geen uitlaat voor nodig en ook geen jeweetwel ;)
slechts een verwaarloosd griepje.
 
bwa ...
6 jaar een rode en 5 jaar een zwarte, dat maakt 11 jaar diversion rijden ...
Der kan al es een topic start vanaf :+
En aangezien Foggie nog de ochtendmist uit zen ogen aan het wrijven was ...

Gooi hem vol jongens
:]
Ook ik rijd een zwarte,
weet iemand misschien het kleurnummer van de zwarte Div 900,
wil wat delen opfrissen.
 
Ook ik rijd een zwarte,
weet iemand misschien het kleurnummer van de zwarte Div 900,
wil wat delen opfrissen.


Gewoon een goede verfwinkel.
Die hebben een kleurenstaal met yamaha kleurtjes.
Zo ging het in ieder geval hier met verfwinkel De Wolf toen ik mijn onderkuip wilde spuiten .Heel enthousiast meegelopen naar de motor en alle stalen ernaast gehouden .
Ik had ook een kuipdeel kunnen achterlaten en dan hadden ze de kleur gaan mengen.
Mag natuurlijk ook wel voor 80 euro de halve liter :+



En zeker omdat ik ,vanwege een elkaar stortende stelling , het 2 keer moest doen. -O-
 
:W
even het topic markeren...

Mijn Div600 is trouwens verkocht, dus geen flauwe grappen meer van mijn kant over de berg reserve onderdelen.
En op het knipperlichtjes verhaal kan ik nog toevoegen dat die van een Div600 van 91 hetzelfde zijn als die van een Div900 van 96. Inderdaad hebben ze wel een verschil tussen links en rechts maar voor zover ik weet niet tussen voor en achter.... of het moet de lengte zijn.

Oh en Wulle, leuk dat je je voor de komende 2500 posts toch weer aan ons verbonden hebt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Poser pics? Het zou me niet verbazen als dit het eerste div-topic is waar het woord 'poser' gebruikt wordt! ;)
Niet te lang over nadenken, het woord poser is niet bekend in de Nederlandse taal, maar is een buitenlandse afkorting voor poseren:

Volgens Van Dale:

full


De relatie tot motoren ontgaat mij, maar bekijk de buitenlandse foto's in het vorige topic / de Openings-Post en waarschijnlijk gaat er een lichtje branden. }) 8-) :+


Edit: P.S. Maar het wordt een heerlijke dag om een stuk te :] . *O*
 
Laatst bewerkt:
:?
Had er weer een t achter gemoeten of zo ?
haha, had ik zelfs nog niet opgemerkt.


Sorry, ben ook maar een eenvoudig handwerksman .
Iedereen is welkom, zolang je hier maar woordspelingen kan spuien die ergens vaag met motoren (diversions) en hun ex eigenaars te maken hebben.

En doof ben ik ook ,was geen uitlaat voor nodig en ook geen jeweetwel ;)
slechts een verwaarloosd griepje.
euh ...
Dat was een grapje naar de echte posers toe.
Mijn gemeende excuses :W
 
Laatst bewerkt:
Ook ik rijd een zwarte,
weet iemand misschien het kleurnummer van de zwarte Div 900,
wil wat delen opfrissen.


Staat dat niet op de papieren? Of op een etiket ergens in de ruimte onder het zadel?
Het idee van de Nurd kun je ook proberen, en is nog gratis ook })
Als je wat krasjes wil retoucheren: ff naar de Yamaha dealer en daar een retouche stift + lakstift kopen?
Wil je ganse stukken herspuiten, dan meschien beter door een goede spuiter laten doen, of de winkel waar Gaius S. zijn reparatie liet doen.
Die kunnen ook de kleur van de originele lak "uitmeten" en namaken (isniegoekoop :N)
In het techniek katern op het MF, in het grote herspuiten-wie-wat-waar topic kun je meschien een goed antwoord krijgen: HIER dus ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan