Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessica33

Mollenmoeder
30 jun 2005
8.307
28
's-Hertogenbosch
Welkom in deel 8!

Wat ging hieraan vooraf?
het grote yamaha diversion topic(deel 1)
Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)
Het grote Yamaha Diversion Topic (Deel 3)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 4)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 5)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

FAQ's

Q: Welke olie kan ik het beste gebruiken?
A: zie onderstaand schema, 10W40 is het beste voor 'onze' temperaturen.
full


Onderhoudsschema:
full


Handig om te checken: de bougies.
full


Tips & trucs:
Algemene sleutelwerkzaamheden op Louis.de
Balhoofdlager vervangen XJ600S (howto)
Bougies: De XJ600S/N heeft 4 bougies nodig, bijvoorbeeld de NGK CR8E. Op http://desc.shop.ebay.nl/llexeter_ltd/m.html?_nkw=Yamaha+xj600s+NGK+CR8E&_sacat=0&_odkw=xj600s+NGK+CR8E&_osacat=0&bkBtn=&LH_TitleDesc=1&_trksid=p3911.m270.l1313 (eBay) ongeveer 20 euro voor 4 stuks, incl. verzenden (19 mei 2010)
Ketting en tandwielen vervangen, eindeloze ketting (howto)
Koppeling - uit elkaar halen
Uitlaatbochten - Delkevic n.b. bevestigingsmaterialen niet op deze site bestellen, slechte ervaringen
Voorremzuigers - diameter
Wellnuts M5 via Ebay (16-05-02010)
Werkplaatshandboeken downloadbaar (600 én 900)
Zadel zelf opnieuw bekleden door Kees Den Haag

Wil je met je Div in de OP? Stuur me een PM met een leuke foto!

De Div-rijders:

Alexjuh
forumfoto.jpg


apie123
db5c270a1482c966be3d81e6ec38f3ae


Bensi
DSCF0009.jpg


colindemo
full


Easy Louis
full


ElBarto
full


Faithy
5bcf9135b5b4498c6eaa57c5ffbe8b4e


jean99
8391c61a50d9982909bc16dee3232071


Jessica33
full


kopperma
j8cku8.jpg


Kwark
full


Markicks
DSCN3378.jpg


NickName
full


RemcoNL
1449oix.jpg


ronk
full


Sandertjer
748217031_6_XI4H.jpeg


Speedy76
full
 
Laatst bewerkt:
Onder het motto: Vast is vast?
Het oliefilter gewoon handvast draaien. Ik kreeg hem trouwens niet los met grote waterpomptang, kreeg hem alleen kapot... Schroevendraaier er doorheen deed de truc. Wel een smeerboel!
En bij het vastzetten: de afdichtring even met een vinger olie besmeren.

Nu even mezelf quoten:
Momenteel ben ik mijn achterremblokken aan het vervangen. Bij de voorrem kon ik alles qua veertjes gewoon recyclen, bij de achterrem zegt m'n handboek dat ik nieuwe "pad springs" nodig heb, maar ik weet niet zeker wat dat zijn. Achterop 1 van de oude remblokken zit iets wat lijkt op een plakje rubber,, met een rond gat erin gedrukt door de remcilinder...

Edit: De veer zit diep binnenin de remklauw, en lijkt me prima te recyclen. Achterop 1 remblok zit een metalen plaatje (de voorrem had dit aan beide kanten), aan de andere kant zit de "shim" (volgens WPHB) met gat erin, ziet er uit als een soort pakking tegen trillen.
Ik ben net naar een onderdelenzaak geweest, hij had niks was op de "pakking" leek, had het ook nog nooit gezien, en vond het niet nodig, dus ik zet hem er zo wel weer op.

Om even terug te komen op mijn ene roestige collector: ik vond een tube Fel-pro C5-A in de schuur: een vet/smeermiddel bestand tegen 1800oF (en dat ligt er al heel lang!). Ik ga een klein stukje van m'n roestige collector insmeren, als het er over een maand nog op zit, doe ik het hele ding. Het is nog mooi goudkleurig ook :)
De tube zegt: Apply thin coating of C5-A directly to dry surface to seal or lubricate. Can be used on "bijna alles", prevents rust and corrosion. Maar vooral de temperatuursbestendigheid spreekt me aan :)
 
deel 8, gezellig! Zal je binnenkort even een mooie foto van mn div sturen, jessica! Fijn dat je de OP wilt bijhouden!

Ik ben even een weekendje weg geweest in Zuid Limburg met de Div, maar het vervelende is dat tijdens een tourtje mn motor slecht begon terug te schakelen (als in: regelmatig niet). Vooral als ik twee versnellingen terug wilde voelde het alsof je op een stuk rubber duwde. Even de koppeling lossen en daarna nog een keer proberen werkte redelijk. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Ik zag ook dat mn oliepeil aan de lage kant was. Is het mogelijk dat mn versnellingen daarom wat moeilijk doen?
Ik heb geen idee wat voor olie erin zit nu, kan het kwaad om het gewoon bij te vullen met 10W40 of raden jullie een totale oliewissel aan? (inmiddels 3000 km zelf mee gereden)
 
Ik ben even een weekendje weg geweest in Zuid Limburg met de Div, maar het vervelende is dat tijdens een tourtje mn motor slecht begon terug te schakelen (als in: regelmatig niet). Vooral als ik twee versnellingen terug wilde voelde het alsof je op een stuk rubber duwde.
Met twee versnellingen ineens terugschakelen hebben veel motoren problemen.
Even de koppeling lossen en daarna nog een keer proberen werkte redelijk. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Ik zag ook dat mn oliepeil aan de lage kant was. Is het mogelijk dat mn versnellingen daarom wat moeilijk doen?
Zou kunnen.
Ik heb geen idee wat voor olie erin zit nu, kan het kwaad om het gewoon bij te vullen met 10W40 of raden jullie een totale oliewissel aan? (inmiddels 3000 km zelf mee gereden)
Als je niet weet welke olie er in zit, raad ik een olie- en filter-wisseling aan, om precies te zijn 10W40 volgens de volgende specificaties:

full




Succes. ;) 8-) :]
 
Ben al een paar dagen op zoek naar een set bochten alles afbellen motorzaken sloperijen
alleen maar roestige door gerotte exemplaren voor veel geld.
Natuurlijk niet naar de motorzaak dichtbij gaan staat bekent als duur enzo toevallig spreek ik een monteur van die zaak o hebben we leggen en wat die set moet kosten moet ik even overleggen
ben net teruggebelt 150 euro compleet met uitlaat 350 euro orgineel (van een schade motor)
Niet te geloven toch
 
WPHB zegt (Div 600): remschijf voor moet minimaal 5.5 mm dik zijn.
Als ik hem opmeet, kom ik op 5.4 ... En als ik het opstaande buitenrandje meet 6.0. Betekent dit daadwerkelijk dat een nieuwe remschijf 6.0 mm dik is, en bij 5.5 mm al vervangen moet worden? Of is iets meer marge dan het WPHB zegt ook goed te doen? M'n schijf is perfect rond namelijk, zou zonde zijn als ik van een nieuwe slechts een halve mm mag verslijten!
Achter is 3.5 het minimum, en daar heb ik nog wel even...
 
WPHB zegt (Div 600): remschijf voor moet minimaal 5.5 mm dik zijn.
Als ik hem opmeet, kom ik op 5.4 ... En als ik het opstaande buitenrandje meet 6.0. Betekent dit daadwerkelijk dat een nieuwe remschijf 6.0 mm dik is, en bij 5.5 mm al vervangen moet worden? Of is iets meer marge dan het WPHB zegt ook goed te doen? M'n schijf is perfect rond namelijk, zou zonde zijn als ik van een nieuwe slechts een halve mm mag verslijten!
Achter is 3.5 het minimum, en daar heb ik nog wel even...

5.4 is te dun dus vervangen! maar in zon vaart zal het niet gaan, ik zou wel eens beginnen met het denken aan een nieuwe schijf is toch veiligheid.
 
Deel 8 alweer, hartstikke leuk. Jessica bedankt voor het bijhouden van de OP :}
Ik heb inmiddels ook een fotootje gestuurd via pm voor in de OP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan