Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokermotor

Die hard MF'er
11 sep 2003
518
0
Amersfoort
OK open ik het zelf wel
post hier alles wat met je div te maken heeft

full




deel1
 
Laatst bewerkt:
Yoehoe, deeltje 2.....

Kunnen we niet in de openingspost bijhouden wie er allemaal een Diversion heeft?
 
Gewoon steeds je eerst post editen....tenzij je er geen zin in hebt natuurlijk.
 
Hallo,

Ik rij nu sinds een paar dagen met een MRA vario ruit gemonteerd op mijn 900 en merk nu dat dit ruitje veel meer resoneert dan de originele ruit.

Ik denk dat het te maken heeft met de plastic schroeven/bouten die al na 1 keer er uit en er weer in schroeven hun kracht al verloren hebben.
Dus heb ik vandaag toch maar via Motozoom een setje lichtmetalen bouten besteld in de hoop dat dit het probleem gaat verhelpen.

Heeft iemand anders met een ander dan origineel scherm deze problemen ook (gehad) en hoe is het opgelost?

Verder wil ik vragen waar al die leuke Avatars vandaan komen van jullie, is daar ook een site voor ?

Groeten,
Paulus
 
Hai Paul, ik heb ook een MRA ruitje en dat bevalt mij zeer goed, beter als het origineel.
En inderdaad de ruit vibreert, de kunstof boutjes heb ik nu vervangen door aluminiuminbus boutjes met kunstofringetjes, het vibreren is wel minder maar niet helemaal weg, zo rond de 3000 toeren.
Je kunt ze wel weer aandraaien, dan is hij even stil en begint dan weer.
Maar ik heb er nu geen moeite mee.
Ik heb nog niet geprobeerd met rubber ringetjes er onder, want m'n boutjes zijn tekort.
Gr Magnaatje
 
Het was heeeeeeeeerlijk in Dld.
Vrijdags zo nu en dan een bui op de (binnendoor) heenweg, maar droog aangekomen en de tent op kunnen zetten. 's Avonds wel regen gehad maar we hebben de hele avond (nou ja, hele, de meesten van ons lagen tussen 22 en 23 uur al in bed) lekker ge OH'd in de kantine.
Zaterdag hebben we een heerlijke droge dag gehad, de laatste 2 uur zo ongeveer achter de bui aangereden. Zelf drooggebleven, maar de weg was goed nat.
En zondags op de terugreis (wederom binnendoor) diverse keren goed nat geregend, waarvan de flinkste buien in NL.
maar je kunt hier alles vinden, veel fotos en ook enkele sfeerfilmpjes.
 
Hallo,

Ik rij nu sinds een paar dagen met een MRA vario ruit gemonteerd op mijn 900 en merk nu dat dit ruitje veel meer resoneert dan de originele ruit.

Ik denk dat het te maken heeft met de plastic schroeven/bouten die al na 1 keer er uit en er weer in schroeven hun kracht al verloren hebben.
Dus heb ik vandaag toch maar via Motozoom een setje lichtmetalen bouten besteld in de hoop dat dit het probleem gaat verhelpen.

Heeft iemand anders met een ander dan origineel scherm deze problemen ook (gehad) en hoe is het opgelost?

Verder wil ik vragen waar al die leuke Avatars vandaan komen van jullie, is daar ook een site voor ?

Groeten,
Paulus

paul,

kijk hier even: Hoe krijg ik zo'n icoontje? Een uitleg.
als ook:laat hier je icoon / avatar resizen

succes!
 
Hallo,
Ik wil mij even voorstellen in het grote Yamaha Diversion topic. Sinds eind mei van dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een groene XJ900S Diversion, bouwjaar 96. Een eigen motor bezitten is mijn jeugddroom. Op mijn 16e had ik al een abonnement op het weekblad Motor. Nu, de 50 inmiddels gepasseerd, de wilde haren letterlijk en figuurlijk kwijt, heb ik mijn droom eindelijk kunnen realiseren.
Ik wilde een "rustige" toermotor, ook geschikt voor woon-werk verkeer. Ik heb er nu een paar duizend kilometer mee gereden, zowel solo als met mijn echtgenote achterop. Ook zij vindt een toerritje prachtig.
Ik wilde natuurlijk meteen alles weten over de Diversion, dus het eerste deel van het topic heb ik al doorgenomen. Daar kwam ik een defect tegen die mijn 900 helaas ook heeft gehad, namelijk een lekkage bovenop de oliekoeler bij de aansluitingen.
Met een nieuwe koeler is ie nu helemaal o.k. en is het iedere kilometer genieten geblazen.
Ik heb er een originele Yamaha kofferset (Krauser) bij met de brede koffers. Met de koffers gemonteerd is het net een zwangere olifant, maar het is wel enorm praktisch, vooral als je een dagje met z'n tweeën op stapt bent.
O ja, mijn inlognaam heeft te maken met mijn liefhebberijen. De eerste twee letters zijn mijn initialen, 2w duidt op mijn grote hobby fietsen met MTB en racefiets en nu natuurlijk het motorrijden. Ik ben ook een autoliefhebber, dus daarom 4w.

Bijlage: div900.jpg
 
Even een kleine toevoeging.
Ik dacht dat de afbeelding van mijn motor direct te zien was, maar ik was iets vergeten.
Ik hoop dat het nu gelukt is.
full
 
Even een kleine toevoeging.
Ik dacht dat de afbeelding van mijn motor direct te zien was, maar ik was iets vergeten.
Ik hoop dat het nu gelukt is.
(Afbeelding)
welkom *O* *O* *O*


fiets ziet er mooi uit hoor

heb zelf alleen een topkoffer,maar voor op vakantie is dat niet genoeg
ben dus nog op zoek naar zijkoffers (maar heeft geen haast vakantie is toch al voorbij) :P
 
Ja, toch maar wel. Laatst de koppeling vervangen, en nu geen zin meer om het spul er weer onder te zetten. Motor gaat binnenkort ook in de verkoop, dus mocht er iemand interesse hebben dan hoor ik het wel.

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan