Het grote Yamaha Diversion topic (deel 5)

Status
Niet open voor verdere reacties.

foggie

MF veteraan
6 sep 2005
5.883
12
prov. Groningen
omdat deel 4 al weer bijna vol is

deel 5 *O*

als je behoefte hebt om terug te lezen

het grote yamaha diversion topic(deel 1)
Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)
Het grote Yamaha Diversion Topic (Deel 3)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 4)

foggie
foggie.JPG


faithy
MM2.jpg

HHW
12c9de83e45c8cbc217554cf285b44ef


Jeltel
IMG_1843_web.jpg

lhelder

wullbolle
wullebolle.JPG


zunrob
div600rob.JPG
 
Laatst bewerkt:
@DoubleUtB.....Ik hoop dat er bij je FJR nieuwe banden onderzitten, geloof dat de achterslof pittig aan de prijs is....
 
Het is dus gewoon onmogelijk voor welke dealer dan ook om de "caliper retaining bolt" van de voor remklauw te bestellen he..

Zit er nu al $#% 2 maanden op te wachten :S
 
@DoubleUtB.....Ik hoop dat er bij je FJR nieuwe banden onderzitten, geloof dat de achterslof pittig aan de prijs is....

ja dat zijn geen kleine bedragen meer geloof ik. Maar ze zijn z.g.a.n. Ingereden maar meer eigenlijk ook niet. Ik hoop er toch wel 9.000km mee te rijden op zijn minst. Zullen zien. Zijn geloof ik BT021 bandjes... Moet nog een keer uitzoeken/uitproberen wat goede banden zijn.

Zelfde gold voor mijn div. waar ik de michelins wel lekkerder vond sturen toch...
 
Nieuw topic :)

WTB: doe je maar iets meer dan 9000 km met een bandje? (of hebben ze hem al 4000 km ingereden :P )
 
Nieuw topic :)

WTB: doe je maar iets meer dan 9000 km met een bandje? (of hebben ze hem al 4000 km ingereden :P )

Nee, wel meer, maar dan is het weer tijd voor zijn kleine beurt en meestal is het handig om dat tegelijkertijd te doen. Maar als ze niet op zijn gaan ze er ook nog niet af..

Hoop er dus langer mee te doen, maar verwacht er geen 19dkm mee te doen
 
@misplaced:

Heb je een partnummer? Zo niet kijk dan ff op www.mrcycles.com (online microfiches), met een partnummer kom je vaak een stuk verder. Volgens mij kan je trouwens ook gewoon online by dat mrcycles bestellen. Onderdeel aanklikken en bestellen maar. Verder kan ik je nog www.motortraxx.nl aanbevelen, een nieuwe motorzaak hier in rotterdam, waar ik vaak dingen bestel, erg goeie prijzen voor origineel yamaha spul.

grtz
 
Maar nog even serieus, die van mij heeft echt geen slangetjes, althans, ik kan ze niet vinden... Waar moet ik die zien te vinden of hebben die van 1994 het gewoon niet? :)

Edit: waar blijven alle foto's in de OP btw? :)
 
Laatst bewerkt:
Kwam dit tegen op Oliepeil....weet niet of dit zo gekopieerd mag worden, maar toch....

Jazeker, een brave brommer als de XJ6 Diversion is er nu ook in een R-versie. Volle kuip, frisse kleurtjes, helemaal een handig ding dus. Nog niet gespot op de Europese wegen maar als je dit plaatje ziet moet het wel raar lopen wil dit niet vlot hier gaan opduiken!
full
 
Maar nog even serieus, die van mij heeft echt geen slangetjes, althans, ik kan ze niet vinden... Waar moet ik die zien te vinden of hebben die van 1994 het gewoon niet? :)

Edit: waar blijven alle foto's in de OP btw? :)
wat voor foto,s had je willen hebben O-)
 
Wandel hier ook nog maar eens even binnen.
De div staat nu bij de dealer, waar de opkopers een prijs gaan geven voor het wrak (allee, dat mag ook wel wat eerbiediger hé).
Als het te weinig is, ga ik hier niet op in, en dan komt de div gewoon terug naar huis.
Dan haal ik er de nog bruikbare delen af.

Heb hier trouwens nog 2 dempers liggen van de div. Nadat hij enkele maanden geleden omgevallen was, had ik er 2 nieuwe laten onder monteren. Jammergenoeg is er nu weer ééntje beschadigd. En laat dit nu weer dezelfde kant zijn als toen |( .
 
@Fender81: Ik had ook trillingen in mijn stuur, maar eerder bij 50 km/h en wanneer ik gewicht in mijn topkoffer had. Voorband laten nakijken en het bleek dat die licht afgeplat is door lang stil te staan (vorige eigenaar reed bijna niet meer). Garage zei dat dit misschien kon beteren door veel te rijden in de zomer. De band wordt dan warm en kan terug gevormd worden.
 
Ook ik had trillingen in mijn stuur, en dit vooral met mijn topkoffer op de motor. Echter was mijn voorband redelijk gecupt. Het betrof een Bridgestone BT45, en die staan daar voor bekend, om dit fenomeen snel te vertonen.
Echter zonder topkoffer was het een pak beter.

Maar als de reden de voorband is, kan het dus ook slechter worden met een topkoffer.
 


Zie ik het nou verkeerd, of is nummer 7 op het onderste plaatje nummer 15 oftewel de caliper retaining bolt van het bovenste plaatje?

Want die van het onderste plaatje is bij Roadrunner in velp besteld, en de volgende dag kreeg ik een telefoontje dat het rubbertje voor mijn rem binnen was..

RUBBERTJE?!?!?!
 
@Misplaced

Als ik het zo bekijk klopt jouw bovenste plaatje niet. Als ik het goed begrijp heb je een bout nodig om je voorklauw aan je vork vast te zetten, right? Als dat zo is moet je denk ik nummer 12 "BOLT,WASHER BASED" met partnummer "90105-10638-00" hebben. Op deze site: http://www.mrcycles.com/fiche_section_detail.asp?category=Motorcycles&make=Yamaha&year=1994&fveh=601

Dat is ook logisch omdat je er per motor 4 van nodig hebt, 2 voor de voorklauw en 2 voor de achterklauw. Bij de achterklauw kan je beter zien dat het om een bevestigingsbout gaat.

Die nummer 7, waar jij het over had staat beschreven als "BOOT 2", toch een soort rubbertje. Hij lijkt op het plaatje wel op een bout, maar heeft geen draad.

volgens mij moet elke Yamaha dealer wel zo'n bout hebben liggen of in ieder geval kunnen bestellen, die bout wordt namelijk voor een heleboel remklauwen gebruikt.

succes
 
Kwam dit tegen op Oliepeil....weet niet of dit zo gekopieerd mag worden, maar toch....

Jazeker, een brave brommer als de XJ6 Diversion is er nu ook in een R-versie. Volle kuip, frisse kleurtjes, helemaal een handig ding dus. Nog niet gespot op de Europese wegen maar als je dit plaatje ziet moet het wel raar lopen wil dit niet vlot hier gaan opduiken![afbeelding]


Wat een bocht is die koplamp zeg, ookal is dat "in" de afgelopen jaren. Dus hopelijk komt die niet naar europa.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan