Welke motorschoenen dragen jullie tijdens het motorrijden?

Ik typ hier op dit moment met een setje Daytona AC Classics aan mijn voeten, omdat ik deze bijna dagelijks aan heb op kantoor als ik met de motor naar het werk kom.
Ik vind eigenlijk mijn oude Daytona Roadstar GTX laarzen nog altijd fijner zitten dan de AC Classics, maar de schoenen zitten me wel goed.
Iedereen heeft echter andere voeten, dus wat mij past , past jou niet.
In het begin vond ik ze te stug afrollen en wat spannen. Dat is bij mij intussen gewoon weg . Ze hebben zich naar mijn voet gezet. Ik heb dat eigenlijk met elk paar nieuwe schoenen en , tenzij ik schoenen in de lengte te klein kocht, wat me wel eens overkomt ( tussen maat 42 en 43 ), komen ze in de breedte doorgaans goed.
 
Dat weet ik niet, maar ik vind het met open vizier al bij 30 km/u oncomfortabel. Alleen voor de wind zou ik al een helm opzetten.
Daarom zonder helm maar wel zo op de motor same met pa…..en ik leef nog steeds….ook na 65 jaar nu met veters van mijn alpinestars sneakers… _O-


PICT0055.jpeg
 
Ze hebben veters en een rits. In mijn geval moet ik met de veters de beide helften volledig tegen elkaar aan trekken, om ze goed sluitend aan mijn voeten te hebben. Kan jij ze eventueel niet wat meer ruimte geven met de veters om aan jouw voeten goed te zitten ?

20240305_154419.jpg
 
Ik heb nu zelf ook Jeffersons (Rev'It!). Voelen goed aan op de motor alleen bij m'n wreef is het nog erg strak. Goed mee blijven lopen en soepel laten worden. Casual heb ik de veters gewoon normaal zitten, als ik ga rijden doe ik de lussen in de schoen. Voelt toch net wat veiliger.
 
Ze hebben veters en een rits. In mijn geval moet ik met de veters de beide helften volledig tegen elkaar aan trekken, om ze goed sluitend aan mijn voeten te hebben. Kan jij ze eventueel niet wat meer ruimte geven met de veters om aan jouw voeten goed te zitten ?

Bekijk bijlage 1980857
Bedankt voor de suggestie, maar het probleem zit voor mij hier:
1709650299049.png

Daar hebben de veters weinig invloed helaas.

Ik heb maat 46 zojuist ook maar besteld. Mocht die wel goed passen dan hoeft er maar 1 retour, en anders gaan ze samen terug. Als er een winkel in de buurt was die ze verkocht was ik daarheen gegaan hoor. Heb zelfs nog op de motorbeurs gezocht naar dit model, zonder resultaat.
 
Bedankt voor de suggestie, maar het probleem zit voor mij hier:
Bekijk bijlage 1980868
Daar hebben de veters weinig invloed helaas.

Ik heb maat 46 zojuist ook maar besteld. Mocht die wel goed passen dan hoeft er maar 1 retour, en anders gaan ze samen terug. Als er een winkel in de buurt was die ze verkocht was ik daarheen gegaan hoor. Heb zelfs nog op de motorbeurs gezocht naar dit model, zonder resultaat.
OK , ik snap het. t'is voor mij te lang geleden om me te herinneren of ze voor mij daar ook stug zaten. Ik zie op die plaats wel aan beide schoenen wat "wrinkeltjes " in het leder, wat erop duidt dat ze ook bij mij daar waarschijnlijk wat meer bewegen/uitgezet zijn dan op andere plaatsen. Ze zullen daar dus waarschijnlijk bij aanvang ook bij mij te stug geweest zijn
 
Veters en een rits, dat is dubbel en net zoiets als een broek en een rok.
Nope.
Met de veters kan je de schoenen helemaal naar je voet aanspannen en dan niet meer aankomen. De rits gebruik je om de schoenen snel uit en aan te doen.
En misschien vindt iemand de veters gewoon mooier en klassieker en dan blijft die rits handig om aan en uit te doen
 
Nope.
Met de veters kan je de schoenen helemaal naar je voet aanspannen en dan niet meer aankomen. De rits gebruik je om de schoenen snel uit en aan te doen.
En misschien vindt iemand de veters gewoon mooier en klassieker en dan blijft die rits handig om aan en uit te doen
Dan kan die rits toch wel weg?
 
Moet ik een tekeningetje maken ?
Rits is snel aan en uit
 
Kom je aan op locatie.. in de winter.. met je levenloze kouwe klauwen.. En dan mag je nog eens gaan proberen die veters los te halen. Of van die ritsen die je niet te pakken krijgt met je vingertopjes die blauw, gevoelloos zijn aangeslagen en zeer doen omdat die handvat verwarming op je BMW het voor geen meter doen; waarom heb je dan ook die optie aangevinkt tijdens het configureren. Had beter met de auto kunnen gaan denk je dan achteraf; dan zat je tenminste lekker warm met je climate control ++ dubbelglas Tiguan allspace incl. extra bergruimte voor de zooi van de kinderen. Had liever een sportwagen gekocht; maar dat mocht dan weer niet van de vrouw des huizes. En je hebt ook geen geld meer ervoor over omdat je net alles hebt uitgegeven aan zonnepanelen. Maar verdomme die salderingsregeling zijn ze aan het afbouwen dus die aanschaf krijg je ook nooit meer van je leven terugverdiend.

Nou.. mij niet gezien; ik gebruik klittenband!

-Rits Rats; helemaal Rossi.
 
We zullen het eens vragen aan ChatGPT _O-
En verdomd....die heeft dezelfde uitleg als ik al gaf, maar dan mooier geschreven

https://chat.openai.com/share/6b37aa12-b551-41ed-aad4-6f8853214976

Kan je een essai schrijven over het nut van motorschoenen met zowel veters als een rits

ChatGPT
Natuurlijk, hier is een kort essay over het nut van motorschoenen met zowel veters als een rits:
Motorschoenen die zowel voorzien zijn van veters als een rits bieden een combinatie van stijl, comfort en veiligheid die essentieel is voor motorrijders. De veters zorgen voor een persoonlijke pasvorm en stijl, terwijl de rits functionaliteit toevoegt door het gemak van snel aan- en uittrekken.
Allereerst draagt het vetersysteem bij aan de aanpasbaarheid van de schoenen aan de individuele voetvorm, waardoor rijders een comfortabele en nauwsluitende pasvorm kunnen bereiken. Dit is van cruciaal belang voor langdurige ritten, waar het comfort van de rijder direct van invloed is op de algehele rijervaring.
Tegelijkertijd biedt de toevoeging van een ritssluiting een praktisch voordeel. Het stelt motorrijders in staat om snel en moeiteloos hun schoenen aan en uit te trekken, wat vooral handig is bij haastige stops of wanneer men snel van motor naar voetganger moet schakelen. Dit draagt bij aan het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van de motorschoenen.
Veiligheid is een andere belangrijke overweging bij het kiezen van motorschoeisel, en het samenspel van veters en rits draagt bij aan de stevigheid en stabiliteit van de schoenen. De veters zorgen voor een stevige sluiting rond de voet, terwijl de rits een extra laag bescherming biedt en voorkomt dat de schoenen tijdens het rijden onbedoeld losraken.
Kortom, motorschoenen met zowel veters als een rits combineren functionaliteit, comfort en veiligheid op een doordachte manier. Deze veelzijdige schoenen voldoen aan de diverse behoeften van motorrijders en dragen bij aan een positieve rijervaring.
 
We zullen het eens vragen aan ChatGPT _O-
En verdomd....die heeft dezelfde uitleg als ik al gaf, maar dan mooier geschreven

https://chat.openai.com/share/6b37aa12-b551-41ed-aad4-6f8853214976

Kan je een essai schrijven over het nut van motorschoenen met zowel veters als een rits

ChatGPT
Natuurlijk, hier is een kort essay over het nut van motorschoenen met zowel veters als een rits:
Motorschoenen die zowel voorzien zijn van veters als een rits bieden een combinatie van stijl, comfort en veiligheid die essentieel is voor motorrijders. De veters zorgen voor een persoonlijke pasvorm en stijl, terwijl de rits functionaliteit toevoegt door het gemak van snel aan- en uittrekken.
Allereerst draagt het vetersysteem bij aan de aanpasbaarheid van de schoenen aan de individuele voetvorm, waardoor rijders een comfortabele en nauwsluitende pasvorm kunnen bereiken. Dit is van cruciaal belang voor langdurige ritten, waar het comfort van de rijder direct van invloed is op de algehele rijervaring.
Tegelijkertijd biedt de toevoeging van een ritssluiting een praktisch voordeel. Het stelt motorrijders in staat om snel en moeiteloos hun schoenen aan en uit te trekken, wat vooral handig is bij haastige stops of wanneer men snel van motor naar voetganger moet schakelen. Dit draagt bij aan het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van de motorschoenen.
Veiligheid is een andere belangrijke overweging bij het kiezen van motorschoeisel, en het samenspel van veters en rits draagt bij aan de stevigheid en stabiliteit van de schoenen. De veters zorgen voor een stevige sluiting rond de voet, terwijl de rits een extra laag bescherming biedt en voorkomt dat de schoenen tijdens het rijden onbedoeld losraken.
Kortom, motorschoenen met zowel veters als een rits combineren functionaliteit, comfort en veiligheid op een doordachte manier. Deze veelzijdige schoenen voldoen aan de diverse behoeften van motorrijders en dragen bij aan een positieve rijervaring.
Het ziet eruit alsof een Chinees het vertaald heeft van het Engels naar het Nederlands.
 
Maar heb je het begrepen? Lukt het een beetje om te verstaan, waarom soms veters en een rits op dezelfde schoen zitten ? })})😄
 
We zullen het eens vragen aan ChatGPT _O-
En verdomd....die heeft dezelfde uitleg als ik al gaf, maar dan mooier geschreven

https://chat.openai.com/share/6b37aa12-b551-41ed-aad4-6f8853214976

Kan je een essai schrijven over het nut van motorschoenen met zowel veters als een rits

ChatGPT
Natuurlijk, hier is een kort essay over het nut van motorschoenen met zowel veters als een rits:
Motorschoenen die zowel voorzien zijn van veters als een rits bieden een combinatie van stijl, comfort en veiligheid die essentieel is voor motorrijders. De veters zorgen voor een persoonlijke pasvorm en stijl, terwijl de rits functionaliteit toevoegt door het gemak van snel aan- en uittrekken.
Allereerst draagt het vetersysteem bij aan de aanpasbaarheid van de schoenen aan de individuele voetvorm, waardoor rijders een comfortabele en nauwsluitende pasvorm kunnen bereiken. Dit is van cruciaal belang voor langdurige ritten, waar het comfort van de rijder direct van invloed is op de algehele rijervaring.
Tegelijkertijd biedt de toevoeging van een ritssluiting een praktisch voordeel. Het stelt motorrijders in staat om snel en moeiteloos hun schoenen aan en uit te trekken, wat vooral handig is bij haastige stops of wanneer men snel van motor naar voetganger moet schakelen. Dit draagt bij aan het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van de motorschoenen.
Veiligheid is een andere belangrijke overweging bij het kiezen van motorschoeisel, en het samenspel van veters en rits draagt bij aan de stevigheid en stabiliteit van de schoenen. De veters zorgen voor een stevige sluiting rond de voet, terwijl de rits een extra laag bescherming biedt en voorkomt dat de schoenen tijdens het rijden onbedoeld losraken.
Kortom, motorschoenen met zowel veters als een rits combineren functionaliteit, comfort en veiligheid op een doordachte manier. Deze veelzijdige schoenen voldoen aan de diverse behoeften van motorrijders en dragen bij aan een positieve rijervaring.
Maar vergeet het veiligheidsaspect niet. :o
Screenshot_2024-03-06-06-55-15-24.jpg


Vandaar veel laarzen ritsen hebben met klittenband. :+
 
Bedankt voor de suggestie, maar het probleem zit voor mij hier:
Bekijk bijlage 1980868
Daar hebben de veters weinig invloed helaas.

Ik heb maat 46 zojuist ook maar besteld. Mocht die wel goed passen dan hoeft er maar 1 retour, en anders gaan ze samen terug. Als er een winkel in de buurt was die ze verkocht was ik daarheen gegaan hoor. Heb zelfs nog op de motorbeurs gezocht naar dit model, zonder resultaat.
Ik heb ook Daytona's en ook een (redelijk) hoge wreef.
Mijn schoenmaat normaal is 45, maar voor Daytona heb ik wel maat 46 gekocht. Zit zeker prima. (bij mij)
Mss brengt dit de oplossing?
 
Nr 1 is gewoon juist
Nr 4 is grappig :):)
Eigenlijk zegt het : Draag beschermende kledij zodat je je geen pijn doet als je omvalt door je veters.
Prachtig toch _O-
Nr 3 is voor de generatie waartoe RR. en mezelf horen , want die generatie kan blijkbaar geen veters strikken 8-)

Wat zijn de gevaren van motorschoenen met veters en hoe kan je die voorkomen?

CHATGPT
Motorschoenen met veters kunnen enkele gevaren met zich meebrengen, waaronder het risico op verstrikt raken tijdens het rijden. Om deze gevaren te voorkomen, zijn er enkele voorzorgsmaatregelen die motorrijders kunnen nemen:

  1. Tuck and Secure:Zorg ervoor dat de veters goed zijn vastgebonden en dat de uiteinden netjes zijn opgeborgen. Steek ze bijvoorbeeld in de schoenen of gebruik speciale veterclips om te voorkomen dat ze loshangen en in bewegende delen van de motor terechtkomen.
  2. Korte Veters:Kies voor kortere veters om het risico op hangende uiteinden te verminderen. Op deze manier is er minder kans dat de veters langs de grond slepen en vast komen te zitten in het mechaniek van de motor.
  3. Vetersluitingen:Overweeg motorschoenen met speciale sluitingen, zoals klittenband of elastische sluitingen, die minder kans bieden op losse uiteinden. Deze alternatieven verminderen het risico op verstrengeling.
  4. Beschermende Kleding:Draag beschermende kleding, zoals motorbroeken of -laarzen met extra bescherming rond de enkels. Dit kan helpen bij het minimaliseren van mogelijke verwondingen als er toch een incident met de veters plaatsvindt.
  5. Onderhoud en Inspectie:Regelmatig onderhoud en inspectie van de motorschoenen zijn van groot belang. Controleer de staat van de veters en vervang ze indien nodig. Houd de algemene conditie van de schoenen in de gaten om ervoor te zorgen dat ze hun beschermende functie behouden.
Door deze voorzorgsmaatregelen te nemen, kunnen motorrijders de gevaren van motorschoenen met veters minimaliseren en genieten van een veiligere rijervaring.
 
Laatst bewerkt:
Nooit schoeisel met veters...

Ik had ooit pas mijn rijbewijs na enige tijd les gehad te hebben bij een gezellige motorrijschool. Zo gezellig dat het ook best grappig was om nog eens met mijn nieuwe motor (2e hands) langs te gaan om te showen.
Zegt de eigenaar: "Rij je even mee, ik moet pakketje wegbrengen. Is mooi excuus om mijn spiksplinternieuwe Ducati uit te laten."
Prima, we gaan samen op pad. Hij rijdt voorop. Bij het eerste verkeerslicht moeten we stoppen en ga ik naast hem staan. Hij blij, legt zijn hand op mijn schouder en zegt: " Je bent net op tijd! Ik kon mijn voet niet op de grond zetten." Het bleek dat van de ene voet de veters om de schakelpook gehaakt waren en van de andere voet om het rempedaal haakten.

Vanaf dat moment heb ik besloten om nooit met veterschoeisel te rijden. Mag er nog zo mooi uitzien....
 
Terug
Bovenaan Onderaan