Wat doen jullie met jullie helmen bij het parkeren?

Wing64

MF'er
3 aug 2023
124
103
Elburg
Even een vraag naar jullie ervaringen: stel, je gaat ergens geen waar je de motor parkeert om vervolgens een stuk te gaan wandelen (bijvoorbeeld een mooi natuurgebied). Wie van jullie laten de helm bij de motor hangen? En, heeft iemand dit in het verleden gedaan waarbij de helm bij terugkomst gestolen is?
Ik zie soms helmen aan de motoren hangen die ergens geparkeerd staan. Ik neem mijn helm zelf altijd mee. De grootste angst die ik heb is dat mijn helm bij terugkomst weg is waardoor ik niet verder kan. Daarom heb ik het nooit bij de motor gehangen. Maar, ik ben benieuwd wat de ervaringen hierin zijn.
 
In de topkoffer. :t

De reden dat ik mijn koffers gewoon aan de motor laat. Of ik nu 10 km rijd, of 600 km.

Eten, drinken, trui aan, trui uit, enz enz. Koffers.

Mijn custom Yamaha V-Max was mooier, maar ik irriteerde mij op een gegeven moment mateloos aan het feit dat ik moest gaan sjouwen met mijn helm, navi en zware motorkleding.

(Of 12 euro moet betalen voor een klef broodje en een Red Bull bij een tankstation.)
 
Als het echt zo uitkomt dat ik langer weg moet (motor uit zicht) en ik mijn helm niet makkelijk mee kan nemen gaat hij afhankelijk van welke motor;
-In de topkoffer
-Aan een slot door de helm en achterwiel vd motor (evt met waterdichte zak erom :) )
 
De voorlopige conclusie is denk ik toch maar meenemen ... Inderdaad, dat tegenaan schoppen of zeiken is ook nog een risico. Laatst stond ik bij mij overburen een praatje te maken. Hoor ik geschop tegen onze afvalcontainer die aan de weg stond omdat deze geleegd werd op deze dag. Het waren twee jochies op de fiets die de container omver schopten. Toen ik ze eraan aansprak durfden ze niet eens op te kijken. Tuig! En dat in het onschuldige Elburg ...
En, in onze helmen zitten ook nog communicatiesetjes. Dat zijn ook best dure dingen (naast het feit dat zo'n helm ook al niet goedkoop is). In de zijkoffer van mijn GS past meen ik een helm. In de rechtse koffer past volgens mij geen helm vanwege de uitsparing voor de uitlaat. Een topkoffer erbij zou dan wellicht uitkomst bieden.

Bedankt tot zover voor het delen van jullie ervaringen en adviezen.

Ik overweeg dit jaar naar Tjechië te gaan en onderweg bij het Nationaal Park Sächsische Schweiz aan te doen. Ik vermoed dat ik daar een stukje moet lopen om het e.e.a. te kunnen zien. Mijn zoon gaat mee maar op zijn Honda CB500F kunnen geen koffers geplaatst worden ...
 
Helm al ruim 30 jaar aan een simpel spiraal slotje, nog nooit volgepist, gejat of tegenaan geschopt.
Maar goed, zal wel verschil maken waar je parkeert. In de binnenstad van Amsterdam op zaterdag avond of ergens in het bos in de Eiffel… het eerste kom ik nooit…
 
Ook hier, alles in hand bereik dan de helm aan de spiegel.
Iets verder (niet meer in handbereik) dan helm/kunstklauwen/tanktassie mee (bv terrasje of effe snel een winkel in)
Alles uitzicht en dit bijvoorbaat wetend, dan gaat de topkoffer mee en gaat het daar in en blijft het tassie thuis.

Wil met de tijd nog een grotere slag koffer hebben, zodat ook broek etc in de koffer past, dit terzijde
 
Neem hem altijd mee. Kwam er laatst achter dat ik een helmslot heb. Nooit geweten
 
ik heb van die draagriemen die je aan een tas kan klikken voor over je schouder.
draag.jpg

Die klik ik rond het kinstuk (integraalhelm) en draag hem dan als een soort van rugtas; handen dus vrij:)
 
Neem de helm meestal mee, maar als dat niet mogelijk is, dan of onder de zadel of in de top koffer, eigenlijk meer onder de zadel ik moet toch mijn kettingslot onder de zadel vandaan halen
 
Gewoon altijd mee als de motor uit zicht gaat. Soms maak ik hem vast aan de lus van de riem aan mijn broek als ik veel ga lopen, staat raar maar is praktisch en niet in de weg. Soms gaat er een losse schouderband mee die door kinstuk gaat en daarmee de helm als het ware kan ‘dragen’.
 

Bijlagen

  • IMG_1951.jpeg
    IMG_1951.jpeg
    295,7 KB · Weergaven: 0
In de koffer(mja dan moet je die hebben) of mee. Ik ga echt geen helm van €400 plus cardo van €300 openlijk voor het graaien laten liggen.

Ook geen 3 minuten.
 
In de koffer(mja dan moet je die hebben) of mee. Ik ga echt geen helm van €400 plus cardo van €300 openlijk voor het graaien laten liggen.

Ook geen 3 minuten.
Tja, mijn helm was 'maar' 250 euro en er zit (nog) geen blauwe tanden systeem in, dus dat is een keuze.
 
Gewoon in de dagelijkse gevallen, helm in de topkoffer. Op vakanties en lange toeritten zit de helm meestal vol. Daarom heb ik een fietsslot met cijferslot in mijn koffer zitten en daarmee zet ik de helm vast aan mijn motor.
 
Ik heb zo'n helmslot in de vorm van een karbijnhaak met cijferslot. Ik laat m'n helm niet graag achter ook, maar met die haak zit de helm wel strak tegen je frame aan en moet je echt wel moeite doen als je de helm vol wil plassen denk ik.

Maar zoals met alles, je kunt net de verkeerde treffen die linksom of rechtsom toch jouw spullen wil stelen of beschadigen. 99 van de 100 mensen zijn wel normaal denk ik altijd maar. al kost dat soms wel wat moeite.

De Cardio klik ik er wel af, want dat is natuurlijk zo weg en goed verkoopbaar denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan