Wat doen jullie met jullie helmen bij het parkeren?

Bij t Gardameer Limone kun je voor 1 euro een kluis huren. Deze staat vast in de grond van RVS je parkeert je motor voor de kluis. Haalt de sleutel bij de kiosk betaal 2 €. Waarvan 1€ borg 😂 in de kluis kun je je helm en jas leggen en een goedgekeurde ketting de ketting haal je door je voorwiel en de uiteinden in een haak in de kluis. Daarna sluit je de deur Je spullen veilig en de motor aan de ketting. Dit is een prachtige oplossing.
 
Op de plek waar het zo druk is dat ze speciale kluisjes en whatever hebben kom ik liever niet.

Maar ja wel top idee verder.
 
Op de plek waar het zo druk is dat ze speciale kluisjes en whatever hebben kom ik liever niet.

Maar ja wel top idee verder.
Deze parkeerplaatsen zijn alleen voor motorfietsen, bovendien zijn ze bewaakt zowel met camera en fysiek Ook ik ben zeer kritisch waar ik mijn kostbare spullen achterlaat. Hier durfde ik t zondermeer aan. Die kluis krijg je zomaar niet open. En al zou je een poging wagen. Dan denk ik dat er binnen 1 minuut iemand van de security bij je is om te vragen of u de sleutel kwijt bent. In tegenstelling tot onze BOA’s zijn deze mensen voorzien van een vuurwapen
 
Deze parkeerplaatsen zijn alleen voor motorfietsen, bovendien zijn ze bewaakt zowel met camera en fysiek Ook ik ben zeer kritisch waar ik mijn kostbare spullen achterlaat. Hier durfde ik t zondermeer aan. Die kluis krijg je zomaar niet open. En al zou je een poging wagen. Dan denk ik dat er binnen 1 minuut iemand van de security bij je is om te vragen of u de sleutel kwijt bent. In tegenstelling tot onze BOA’s zijn deze mensen voorzien van een vuurwapen
Oh nee niet omdat ik door de drukte bang ben voor diefstal, maar omdat ik niet van drukte hou.
 
Ik heb
Ik heb hiervoor een helm kabel slot.
Dit. Niet iets speciaals voor een helm of zo, gewoon een kabeltje van Abus.

Abus Kabelslot 3506 180cm Zwart

origin.webp
 
Zadel er af, bandje tussen zadel en subframe en dichtdrukken.
Veel motoren hebben onder het zadel zelfs een haakje waar je een DD sluiting achter kunt haken, echter weet bijna niemand in NL dat die daarvoor is. Maar ook zonder DD sluiting zit er meestal wel een verdikking (ratel of wat dan ook) die niet tussen zadel en subframe doorpast, dan zit hij ook vast.

Aangezien het zadel er toch al af is klik ik even de Cardo van de helm en leg ik die gelijk onder het zadel.

Ze kunnen nog steeds het bandje afsnijden met pijn en moeite, maarja dan heb je een onverkoopbare helm dus dat zal niet zo snel gebeuren.

Zo laat ik zelfs bij warm weer de motorbroek die ik over een gewone/outdoor broek draag met 1 broekspijp onder het zadel door achter. Zitvlak krijgen ze er niet onderdoor getrokken en de knieprotectie al helemaal niet.
Dat is dus exact de manier hoe ik mijn helm had opgehangen toen hij gestolen werd.
 
Zadel zat gewoon nog op de motor zoals het hoort maar de complete helm + kinband was weg. Schijnbaar toch het zadel ver genoeg open weten te krijgen dat ze hem los konden halen. Ik was er helaas niet bij om te vragen hoe ze het hebben gedaan _O-
 
Bij t Gardameer Limone kun je voor 1 euro een kluis huren. Deze staat vast in de grond van RVS je parkeert je motor voor de kluis. Haalt de sleutel bij de kiosk betaal 2 €. Waarvan 1€ borg 😂 in de kluis kun je je helm en jas leggen en een goedgekeurde ketting de ketting haal je door je voorwiel en de uiteinden in een haak in de kluis. Daarna sluit je de deur Je spullen veilig en de motor aan de ketting. Dit is een prachtige oplossing.
Soort gelijke systeem ook in Bastogne bij een groot museum.
Motorparkeerplaatsen met aardig wat kluisjes voor je kleding etc.

Niet eerder gezien.
Wel erg handig
 
Het geloof in jullie naaste is bewonderingsw aardig. ;)
Wil jij iemand anders helm op ?
 
Mijn helm is personal fit, Shoei Neotec II. Was een beste investering. Gaat mee als ik op het terras zit of in de topkoffer.
Off topic: wandelen met motorlaarzen is slecht voor je voeten. (Ervaring)
 
Ik heb op de beurs een helmet bag gekocht.
Er passen 2 helmen in, en dan hang je deze aan je stuur, hierdoor is de zak waterdicht (opening zit nu aan de onderkant)
De zak heeft een gevlochten staaldraad net in de stof (is dus niet door te snijden)
Aan het geheel zit ook een staaldraad waarmee je boel op slot doe.
 

Bijlagen

  • product-174.jpg
    product-174.jpg
    31,9 KB · Weergaven: 0
Vorig jaar op mijn motorlaarzen in Marburg de trappen opgelopen richting het kasteel. Doe ik toch liever met mijn wandelschoenen
 
Terug
Bovenaan Onderaan