Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, ook daarom had Philips een aantal jaren terug van die motovision motorlampen, met een witte projectie en een beetje oranje.Ik heb op mijn Honda uit 1977 wel een geel koplamplicht zitten. Het zal wel wat minder licht geven (maar ik rijd met die motor normaliter toch niet in het donker), maar mijn idee is dat zo'n enkele gele vlek tussen een zee van gewone witte vlekken misschien ook wat sneller opvalt in de spiegel. Of dat wil ik toch graag geloven.
Het lijkt erop dat je wil stellen dat als andere (slecht afgestelde) verlichting overlast geeft het minder erg is om zelf met grootlicht te rijden. Dat lijkt me verkeerd om geredeneerd.maar vraag mij ook af wat tegenwoordig meer opvalt, grootlicht of de best wel felle led dagrijverlichting???
ik weet niet hoe je deze conclusie trekt, maar mijn huidige motor heeft beste felle dagrijverlichting, en die valt, wellicht, tegenwoordig beter op dan dim en/of grootlicht.Het lijkt erop dat je wil stellen dat als andere (slecht afgestelde) verlichting overlast geeft het minder erg is om zelf met grootlicht te rijden. Dat lijkt me verkeerd om geredeneerd.
maar ze hebben mij wel gezien dan, ipv niet gezien. En ze zullen nu ook niet op mij insturen, dus effect bereikt.Nee, dat valt overdag ook niet mee. Wat je er mee bereikt is dat mensen hun blik van jou afwenden en dat werkt juist averechts.
Kijk eens wat er gebeurt met een automobilist die naar rechts kijkt omdat hij even aandacht voor zijn bijrijder heeft (druk gesprek bijvoorbeeld). Die stuurt automatisch eventjes naar links. Een automobilist die zijn blik van jouw afwendt zal juist onbewust jouw kant op komen. En bewust heeft hij waarschijnlijk helemaal niet door dat die irrante lichtvlek een motorrijder is.maar ze hebben mij wel gezien dan, ipv niet gezien. En ze zullen nu ook niet op mij insturen, dus effect bereikt.
zou het?Kijk eens wat er gebeurt met een automobilist die naar rechts kijkt omdat hij even aandacht voor zijn bijrijder heeft (druk gesprek bijvoorbeeld). Die stuurt automatisch eventjes naar links. Een automobilist die zijn blik van jouw afwendt zal juist onbewust jouw kant op komen. En bewust heeft hij waarschijnlijk helemaal niet door dat die irrante lichtvlek een motorrijder is.
Als je bewust kijkt naar dat object wel, maar dat is bij zo'n afwendende blik niet aan de orde.zou het?
we leren toch juist dat waar naar je kijkt, je ook heen stuurt.
Daarom door de bocht kijken en niet naar die boom?
Als je bewust kijkt naar dat object wel, maar dat is bij zo'n afwendende blik niet aan de orde.
En het gaat niet om netjes of niet, maar jij maakt het zo voor jezelf onveiliger en dat is niet echt verstandig.
Dat doe je zelf ook, is een bijna niet te onderdrukken reflex. Je zult er echt op moeten trainen om dat te voorkomen.het zal wel, mensen die naar links of recht sturen als ze de andere kant op kijken kan je toch niet vertrouwen
Dat ben ik niet met je eens, als ik auto/motor rij en kijk om mij heen, dan slinger ik echt niet van links naar rechtsDat doe je zelf ook, is een bijna niet te onderdrukken reflex. Je zult er echt op moeten trainen om dat te voorkomen.
Ook niet als je in een schrikreactie opzij kijkt?Dat ben ik niet met je eens, als ik auto/motor rij en kijk om mij heen, dan slinger ik echt niet van links naar rechts
Ach gossie, heeft je rubber tegelcrybaby breintje...nu een deukie deukie opgelopen en moeten we de kleuterjuf nu vragen je pampie te verschonen mijn dislike heb je gekregen omdat je aangeeft met groot licht te rijden tussen de files door, dat is gewoonweg asociaal, ook de enige keren dat ik in mijn koekblik ook spontaan geen plaats maak, voor de vol met grootlicht en extra mistlamen/breedstralers alleen op wereld zijnde menende ballen gehakt, terwijl ik er bij de normaal rijdende rijders geen enkel probleem mee heb om zoveel plaats te maken als ik kan, gezien je reactie op een simpel rood duimpje heb je een erg kort lontje, vaak gaat dat ook samen met weinig fatsoen in het verkeer....weet je trouwens wat ik nu irritant vind.
We zitten hierop een forum lekker een beetje over onze hobby te ouwehoeren, iemand vraagt wat je doet in de file.
Dan geeft je jouw mening, en dan krijg je rode negatieve duimpjes uitgedeeld!!
Bekijk bijlage 2000301
Donder lekker op joh, stelletje sneeuwvlokjes. Zal jullie voortaan aanspreken als die/hen.
Rij voortaan alleen nog maar met mijn grootlicht
Dat is net zoiets als opgewonden standjes een rood duimpje geven omdat je weet dat je ze er mee op de kast krijgt. Dient geen enkel nut, maar het is wel leukook de enige keren dat ik in mijn koekblik ook spontaan geen plaats maak, voor de vol met grootlicht en extra mistlamen/breedstralers alleen op wereld zijnde menende ballen gehakt,
Couldn't agree moreDat is net zoiets als opgewonden standjes een rood duimpje geven omdat je weet dat je ze er mee op de kast krijgt. Dient geen enkel nut, maar het is wel leuk
Ik laat ze meteen voor en blijf dan nog even tussen de auto's hangen, mensen zouden kunnen denken dat we bij elkaar horenwat is eigenlijk het protocol voor motorrijders in de file onder elkaar? als er een snelle jongen achter je zit is het dan de bedoeling dat je ze de 1e poging al langs laat of moet je gewoon doorrijden? meestal laat ik anderen voor maar heb nou ook al een paar keer achter iemand gezeten die niet zo hard ging.
Goh, kennelijk voel je je aangesproken.Ach gossie, heeft je rubber tegelcrybaby breintje...nu een deukie deukie opgelopen en moeten we de kleuterjuf nu vragen je pampie te verschonen mijn dislike heb je gekregen omdat je aangeeft met groot licht te rijden tussen de files door, dat is gewoonweg asociaal, ook de enige keren dat ik in mijn koekblik ook spontaan geen plaats maak, voor de vol met grootlicht en extra mistlamen/breedstralers alleen op wereld zijnde menende ballen gehakt, terwijl ik er bij de normaal rijdende rijders geen enkel probleem mee heb om zoveel plaats te maken als ik kan, gezien je reactie op een simpel rood duimpje heb je een erg kort lontje, vaak gaat dat ook samen met weinig fatsoen in het verkeer....