Welke motorschoenen dragen jullie tijdens het motorrijden?

Al meerdere ritten mee gereden en nergens last van.
Gaat niet om of het al gebeurt is, maar om hoe makkelijk het zou kunnen gebeuren. Eenvoudig te testen, en wel goed voor de gemoedsrust als gewoon blijkt dat t niet kan gebeuren zonder gekke capriolen uit te halen. Zal bij de meeste schoenen wel goed gaan, maar zoals sommige verhalen hier getuigen, dr zijn ook schoenen waarbij dat dus wel iets te makkelijk kan gebeuren... Gewoon iets om wel even op te letten ;)

Ja onder een trein komen kan ook...
Als je zo gaat denken, moet je lekker thuis op de stoel blijven zitten.
Wel uitkijken dat je dan niet van die stoel valt.
Ik heb het bij een onnozelaar zoals jij vlak voor me zien gebeuren.

Ja onder een trein komen kan ook...
Als je zo gaat denken, moet je lekker thuis op de stoel blijven zitten.
Wel uitkijken dat je dan niet van die stoel valt.
Voor een trein te missen, kijk je uit je ogen....
Maar een flubberende feterlusje die jou op je bek wil laten gaan, flubbert wel buiten je zichtveld om je pookje.......tssss.

Ach het is meestal niet dodelijk als je daarom valt, of je moet er niet meer uitkomen zonder galg....

Zullen we er maar over ophouden?
Ik rij op klompen....

Laatst bewerkt:
Ik rijd al decennia met Timberlands op mijn Z1. Waterdicht, hoge zeer sterke schoen, nooit blijven haken.

Bijlagen

• 550x453.jpg
    550x453.jpg
    48,7 KB · Weergaven: 0
Mijn versnellingspook zit al erg hoog en heeft een breed bedieningsvlak, daarnaast met de Bata kisten of de Haix politie zitten de veterlussen hoog en onder mijn broek, daarnaast heb ik al standaard de veters in mijn schoen gepropt

Ik vind degenen die ontkennen dat het hen ook kan gebeuren wel grappig. Hebben die ook geen helm nodig?
Hoeveel zijn er niet die zonder helm zouden gaan rijden als het niet verplicht was?

Ik ontken het haken met veters niet maar veters en haken is een kwestie van goed wegstoppen, helm draag ik altijd.

Als het boven de 15 graden is rij ik met mijn IXS oiled boots. Soort kistjes met veters en rits. Geweldig! Met de veters stel je de breedte van de schacht eenmalig in en daarna kun je de uiteinden van de veters wegstoppen want in en uitstappen doe je mbv de rits. Ik had daarvoor Vanucci hoge motorschoenen met alleen veters. Een rotklus om die aan en uit te trekken. Ik had altijd een schoenlepel in mijn rugzak. Voor kou en slecht weer heb ik een paar tweedehands TCX laarzen. Die lopen helaas minder goed en zijn dus ook niet zo geschikt om de stad in te trekken.

Ps Ik had die IXS boots eigenlijk gekocht omdat ze een grof profiel hebben. Niet fijn om een motor van een kleine 300 kg te manoeuvreren als je voeten telkens weg slippen.

Ik kwam eens een stel op een Moto Guzzi tegen in Frankrijk. Ze droegen zwarte leren pakken, en geitenwollen sokken met leren sloffen, van die dingen met open hiel. Toen ik daar een opmerking over maakte begonnen ze mij uit te lachen omdat ik motorlaarzen droeg. Ik wees ze nog op het gevaar bij een val, maar ze zeiden dat ze niet vielen. Regenen deed het waarschijnlijk ook nooit...

Heb het jaren geleden meegemaakt met veterschoen
gIng stoppen en wilde met mijn linkerschoen op de straat steunen maar mijn veter zat om het rempendaal en daar ging ik
hoppa 😥 met een redelijke schade 😪
Dan had je ook wel enorm lange veters als je met je linkervoet aan het rempedaal bleef zitten...

Ik kwam eens een stel op een Moto Guzzi tegen in Frankrijk. Ze droegen zwarte leren pakken, en geitenwollen sokken met leren sloffen, van die dingen met open hiel. Toen ik daar een opmerking over maakte begonnen ze mij uit te lachen omdat ik motorlaarzen droeg. Ik wees ze nog op het gevaar bij een val, maar ze zeiden dat ze niet vielen. Regenen deed het waarschijnlijk ook nooit...
Je moet ook niet vallen! Krijg je krassen op je lak....

Terug
Bovenaan Onderaan