Als je de GP een beetje volgt dan had je kunnen weten dat het vooral aan de motor ligt. Immers, toen die motor nog wel competitief was, in 2015, werd hij nog 2e met maar 5 punten achter Lorenzo (die ook op een M1 reed).
Sinds 2016 doet de M1 niet meer mee door bepaalde wijzigingen die Yamaha heeft toegepast en doet hij het overigens nog steeds telkens beter dan zijn teamgenoot welke in goede kunnen op een goede motor ook een mogelijk wereldkampioen zou kunnen zijn.
Yamaha heeft hier afgelopen seizoen openlijk over gesproken en aan toegegeven. Zowel naar Rossi als Vinales.
Gezien het belachelijke niveau welke hij haalt ondanks deze belachelijke leeftijd (voor dit podium) heb ik niet het idee dat hij al versleten is.
We hebben afgelopen seizoen los van de Yamaha's goed bij Lorenzo kunnen zien wat een verschil in prestaties er ontstaat wanneer een motor wel of niet goed functioneert bij zulke toprijders.
Zie gemarkeerde gedeelte:
Dit lag ook wel een beetje aan het onnozele gedrag van MM..
En ja, ook VR was hier schuldig, hij had het niet zo ver moeten laten komen...
Was wel een pl#ur van het puntje van de bank moment
Maar voor ons achter de buis lekker makkelijk oordelen.
De beste stuurlui staan nog altijd aan wal
Mijn gedachte:
Hij gaat dit jaar voor zijn 10e titel, als hij de M1 ook volledig naar zijn zin krijgt.
Hoe mooi kan het zijn???
Heeft nu het voordeel op de Honda mannen, zijn nog niet geheel fit.
De KTM's en Suki's komen er aan.
Grootste uitdaging (in het eerste deel van het jaar) zullen de Duc's worden
Of is dit een heel rooskleurig beeld door mijn donkere zonnebril?
Realiteit:
Mag de beste dit jaar weer winnen, zolang er maar mooie wedstrijden te zien zijn, met genoeg 'actie'.