Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Nee, ze hadden nog een subframe op de plank liggen.

F876485D-535D-4526-BCEE-908FE3570ECF.jpeg
 
Ik hou totaal niet van Yamaha's, maar nu kreeg ik ineens zin om erop te stappen. :$ :9~
Een foto van een sportmotor op de paddockstand maakt trouwens een hoop goed in veel gevallen. (Mooie balhoofdshoek en hoge kont)
 
Stop hij soms pas op zijn 46-ste?

Dat hoop ik toch niet. Ben fan en zijn palmares is groot maar stop toch gewoon na dit seizoen. Het is goed geweest. Wereldkampioen wordt hij niet meer, en een race winnen zit er ook nog amper in.

Dat Dorna maar start met een senioren GP. Zien we oude vetes herleven *D
 
Dat hoop ik toch niet. Ben fan en zijn palmares is groot maar stop toch gewoon na dit seizoen. Het is goed geweest. Wereldkampioen wordt hij niet meer, en een race winnen zit er ook nog amper in.

Dat Dorna maar start met een senioren GP. Zien we oude vetes herleven *D
Ik weet niet of je het weet maar hij racet ook nog mee in 2020 hoor😎
 
Dat hoop ik toch niet. Ben fan en zijn palmares is groot maar stop toch gewoon na dit seizoen. Het is goed geweest. Wereldkampioen wordt hij niet meer, en een race winnen zit er ook nog amper in.

Dat Dorna maar start met een senioren GP. Zien we oude vetes herleven *D
Als je de GP een beetje volgt dan had je kunnen weten dat het vooral aan de motor ligt. Immers, toen die motor nog wel competitief was, in 2015, werd hij nog 2e met maar 5 punten achter Lorenzo (die ook op een M1 reed).

Sinds 2016 doet de M1 niet meer mee door bepaalde wijzigingen die Yamaha heeft toegepast en doet hij het overigens nog steeds telkens beter dan zijn teamgenoot welke in goede kunnen op een goede motor ook een mogelijk wereldkampioen zou kunnen zijn.

Yamaha heeft hier afgelopen seizoen openlijk over gesproken en aan toegegeven. Zowel naar Rossi als Vinales.
Gezien het belachelijke niveau welke hij haalt ondanks deze belachelijke leeftijd (voor dit podium) heb ik niet het idee dat hij al versleten is.

We hebben afgelopen seizoen los van de Yamaha's goed bij Lorenzo kunnen zien wat een verschil in prestaties er ontstaat wanneer een motor wel of niet goed functioneert bij zulke toprijders.
 
Als je de GP een beetje volgt...……………...
Ik volg de MotoGP pas 25 jaar...…. zal we te kort zijn ? Of is het misschien dat ik een nuchtere Rossi fan ben en geen gele bril Rossi fan ?

De uitblijvende resultaten alleen aan die M1 toewijzen is onzin. Hij heeft tegenwoordig veel meer moeite dan vroeger om rijders op hetzelfde materiaal te passeren.
Het is meer dan alleen die M1. Leeftijd is een groot issue. En neemt meer dan lineair toe naarmate de jaren vorderen. Heb je zijn kop/houding wel eens gezien na een race, staat altijd vrolijk in parc fermé maar is doorgaans ook bekaf, terwijl de jonge garde er vaak bij staat alsof ze nog moeten beginnen. Je fysiek gaat achteruit, het vermogen om je aan te passen en nieuwe dingen te leren wordt minder etc.... Die wet geldt voor iedereen en zeker voor een fysieke sport.
Daarnaast is de top beter en breder geworden waardoor de kans om te winnen afneemt.
 
Ongetwijfeld dat de 40 jaren meespelen. Zou raar zijn als dat niet zo is.
Neemt niet weg dat toen de M1 nog mee kon doen voor de titel, hij gewoon mee deed met zijn 36 - 37 jaar dan wel voor een overwinning. De afgelopen 2 jaar totaal niet. Zo ook Vinales niet.

Geen motor voor de titel. Geen titel.

Was die motor zo goed blijft het vreemd dat Vinales niet 9 plaatsen hoger is geëindigd.
 
Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld dat de 40 jaren meespelen. Zou raar zijn als dat niet zo is.
Neemt niet weg dat toen de M1 nog mee kon doen voor de titel, hij gewoon mee deed met zijn 36 - 37 jaar dan wel voor een overwinning. De afgelopen 2 jaar totaal niet. Zo ook Vinales niet.

Geen motor voor de titel. Geen titel.

Was die motor zo goed blijft het vreemd dat Vinales niet 9 plaatsen hoger is geëindigd.
Maar Vinales had vorig jaar wel een overwinning.
 
Een 10e titel zou geweldig zijn ! Maar..."vroeger" hoefde voor Rossi niks te kloppen en won hij nog wedstrijden. Nu moet alles kloppen om überhaupt in de top 3 te finishen. Na een paar wedstrijden zal duidelijk zijn wie er voor de titel mee kan dingen. Ik zie er naar uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Een 10e titel zou geweldig zijn ! Maar..."vroeger" hoefde voor Rossi niks te kloppen en won hij nog wedstrijden. Nu moet alles kloppen om überhaupt in de top 3 te finishen. Na een paar wedstrijden zal duidelijk zijn wie er voor de titel mee kan dingen. Ik zie er naar uit.

''vroeger'' moest het ook voor rossi alles kloppen maar je had in die periode niet het talent wat nou in de gp rijd.
 
Deze stokoude bejaarde is sinds 2014; drie keer tweede, één keer 5e en vorig jaar derde geëindigd in het wk en toch vinden velen dat hij moet stoppen, omdat hij niks meer wint....Hoe moet de rest van de paddock zich dan wel niet voelen! Dus volgens vele motorsport liefhebbers mogen alleen de nummers één en twee racen en de rest moet maar naar huis want die kunnen toch geen wereldkampioen worden. Wees blij dat hij nog mee doet en geniet er van zolang het nog kan!
 
Deze stokoude bejaarde is sinds 2014; drie keer tweede, één keer 5e en vorig jaar derde geëindigd in het wk en toch vinden velen dat hij moet stoppen, omdat hij niks meer wint....Hoe moet de rest van de paddock zich dan wel niet voelen! Dus volgens vele motorsport liefhebbers mogen alleen de nummers één en twee racen en de rest moet maar naar huis want die kunnen toch geen wereldkampioen worden. Wees blij dat hij nog mee doet en geniet er van zolang het nog kan!
Ik denk dat de meeste hem nog niet willen zien stoppen zolang hij voor podia kan strijden. Maar stel dat hij dit jaar voor plek 8 moet strijden dan gaan er veel zeggen "het jaar teveel". En wat je met de rest bedoelt, die zijn geen 9 keer kampioen geweest en hebben op die manier minder te verliezen.
 
Dat hoop ik toch niet. Ben fan en zijn palmares is groot maar stop toch gewoon na dit seizoen. Het is goed geweest. Wereldkampioen wordt hij niet meer, en een race winnen zit er ook nog amper in.

Voor wie is het goed geweest, waarom mag hij zelf niet bepalen wanneer het goed is geweest? Waarom moet hij het veld ruimen als hij er zelf nog zoveel plezier in heeft en nog steeds competitief is? Omdat hij harder moet werken dan ooit om nog goede resultaten te halen? Verwacht je dat een sportman als hij die nieuwe uitdaging uit de weg gaat en achter de geraniums gaat zitten? Hij is absoluut niet meer oppermachtig als hij in zijn topjaren was, maar elk goed resultaat is voor mij als fan misschien wel mooier juist omdat we weten dat het niet zo makkelijk meer is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan