Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Als je de GP een beetje volgt dan had je kunnen weten dat het vooral aan de motor ligt. Immers, toen die motor nog wel competitief was, in 2015, werd hij nog 2e met maar 5 punten achter Lorenzo (die ook op een M1 reed).

Sinds 2016 doet de M1 niet meer mee door bepaalde wijzigingen die Yamaha heeft toegepast en doet hij het overigens nog steeds telkens beter dan zijn teamgenoot welke in goede kunnen op een goede motor ook een mogelijk wereldkampioen zou kunnen zijn.

Yamaha heeft hier afgelopen seizoen openlijk over gesproken en aan toegegeven. Zowel naar Rossi als Vinales.
Gezien het belachelijke niveau welke hij haalt ondanks deze belachelijke leeftijd (voor dit podium) heb ik niet het idee dat hij al versleten is.

We hebben afgelopen seizoen los van de Yamaha's goed bij Lorenzo kunnen zien wat een verschil in prestaties er ontstaat wanneer een motor wel of niet goed functioneert bij zulke toprijders.

Zie gemarkeerde gedeelte:
Dit lag ook wel een beetje aan het onnozele gedrag van MM..
En ja, ook VR was hier schuldig, hij had het niet zo ver moeten laten komen...
Was wel een pl#ur van het puntje van de bank moment:X
Maar voor ons achter de buis lekker makkelijk oordelen.
De beste stuurlui staan nog altijd aan wal:9



Mijn gedachte:
Hij gaat dit jaar voor zijn 10e titel, als hij de M1 ook volledig naar zijn zin krijgt.
Hoe mooi kan het zijn???

Heeft nu het voordeel op de Honda mannen, zijn nog niet geheel fit.
De KTM's en Suki's komen er aan.
Grootste uitdaging (in het eerste deel van het jaar) zullen de Duc's worden

Of is dit een heel rooskleurig beeld door mijn donkere zonnebril?

Realiteit:
Mag de beste dit jaar weer winnen, zolang er maar mooie wedstrijden te zien zijn, met genoeg 'actie'.
 
Ik denk dat als die M1 weer goed is dat zowel Rossi als Vinales mee doen voor de titel. Is die M1 niet goed dan niet. Ik denk dat beide de capaciteiten hebben om kampioen te worden als de puzzelstukjes een seizoen lang weer eens passen.

Ik denk ook dat de Honda's de andere titelkandidaten zijn. Ook Lorenzo, want ook Lorenzo is een kampioen op een goede motor.

Die Ducati's moet ik maar eens zien. Ik heb zelf geen hoge pet op van de motor, maar ook niet perse van Dovi (ja, ik heb Dovi zijn prestaties goed gezien de afgelopen 2 jaren) en Petrucci.
Het zijn goede coureurs, maar ik heb niet de indruk dat zij net zo goed zijn als bovenstaande heren.

Blijken die M1's weer niet goed te zijn dit jaar en heeft Lorenzo weer veel aanpassingsproblemen dan wordt Marquez voor het (zo uit mijn hoofd) 4e jaar op rij kampioen, denk ik.

Ik zou wel eens een jaar willen zien waar hij een heel seizoen onder druk staat. Vanaf begin tot eind.
Ik wil wel eens zien of hij dan ook vaak genoeg op zijn fiets blijft zitten wanneer hij altijd maar moet en niet halverwege mag, omdat de rest het al heeft laten afweten.

Rins en Zarco zijn uiteraard 2 goede, maar is die Suzuki nu goed genoeg? Van de KTM verwacht ik eigenlijk helemaal niets als het gaat om winnen.
 
Ik heb zijn achterband wel aardig zien roken bij het uitkomen van een bocht. Ik vond dat geen goed gezicht. -O-
 
P14 rij 5,denk dat ie na 2 rondjes al op p 5 zit als de start een beetje mee zit. Dan maar hopen dat de eerste 3a4 niet al te ver weg zijn. Kwalificatie liep niet echt lekker vandaag hoewel de andere Yamaha s het niet verkeerd deden. Quartararo netjes op p5
 
Dan moet hij Vinales om advies vragen. Zijn Q2 is 1.3 seconden sneller dan die van vorig jaar en dat ook nog eens bij slechtere baancondities/lagere temperaturen dan in 2018.

Dat was inderdaad een goede optie, dan was hij van p14 op p19 terecht gekomen :+

Wat een race weer, heb ervan genoten, had gehoopt dat er nog een podium in gezeten had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan