Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis


Adres vooraf opzoeken van een huis daar... dat schrijf je op een envelop. Envelop in je binnenzak. Houden ze je staande, dan ben je bestemmingsverkeer, je moet even een briefje afleveren. :+ ligt het adres al achter je, dan ben je er per ongeluk voorbij gereden. Of je hebt 'm natuurlijk net gepost! Dan heb je ook geen envelop nodig. :P
 
Adres vooraf opzoeken van een huis daar... dat schrijf je op een envelop. Envelop in je binnenzak. Houden ze je staande, dan ben je bestemmingsverkeer, je moet even een briefje afleveren. :+ ligt het adres al achter je, dan ben je er per ongeluk voorbij gereden. Of je hebt 'm natuurlijk net gepost! Dan heb je ook geen envelop nodig. :P
Motoren mogen er wel in.
 
Doorwaaijas aan en 100km afgetikt op de binnendoor wegen, kalm aan en genoten...met muziekje erbij hè.
 
Helemaal vergeten te posten.

Gisteren ff met het blik bij Louis geweest in Emsbüren om wat spullen op te halen. Ik loop nietsvermoedend naar binnen, wordt er gezegd dat ik een mondkapje moet dragen.

"Kut, helemaal niet bij stil gestaan... 🤷‍♂️ "

Ik grijp naar mijn hals om dan maar het colletje over mijn neus te trekken.

"Kut, ben met het blik."
"Heb helemaal geen colletje om.. |("


Ter plekke zo'n binnenmuts aangereikt gekregen, mocht ik later afrekenen.

Op zoek gegaan naar de spulletjes. Afgerekend.

Heb honger, dus loop ff naar het café.

"Als u wat wilt bestellen, moet u eerst dit formulier helemaal invullen."

"Ehh...."
"Was...?"


Ik lees het formulier. Moet je daar verdomme zowat je hele levensverhaal neerkalken.

Dus:

"Okay.."
"Ich hab' kene bock mehr..."
"Die ganze corona Scheiße..."
"Ich hab' wirklich die Schnauze voll..."


Mevrouw moest ff oprecht lachen en ging verder met afdrogen.

En ik.. ging weg met honger. B|
 
Helemaal vergeten te posten.

Gisteren ff met het blik bij Louis geweest in Emsbüren om wat spullen op te halen. Ik loop nietsvermoedend naar binnen, wordt er gezegd dat ik een mondkapje moet dragen.

"Kut, helemaal niet bij stil gestaan... 🤷‍♂️ "

Ik grijp naar mijn hals om dan maar het colletje over mijn neus te trekken.

"Kut, ben met het blik."
"Heb helemaal geen colletje om.. |("


Ter plekke zo'n binnenmuts aangereikt gekregen, mocht ik later afrekenen.

Op zoek gegaan naar de spulletjes. Afgerekend.

Heb honger, dus loop ff naar het café.

"Als u wat wilt bestellen, moet u eerst dit formulier helemaal invullen."

"Ehh...."
"Was...?"


Ik lees het formulier. Moet je daar verdomme zowat je hele levensverhaal neerkalken.

Dus:

"Okay.."
"Ich hab' kene bock mehr..."
"Die ganze corona Scheiße..."
"Ich hab' wirklich die Schnauze voll..."


Mevrouw moest ff oprecht lachen en ging verder met afdrogen.

En ik.. ging weg met honger. B|
Dan maar een Mac aan de overkant genuttigd?
 
:?
Vanochtend ook gereden, wat een drama. Nu weet ik weer waarom ik nooit meer op zon- en feestdagen motorrijd.
's Middags de gewone fiets gepakt en dat was een stuk aangenamer.
0700 weggereden ,was nog goed te doen ,lekker rustig enzo ,als t druk wordt ben ik weer thuis , heerlijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Half 11 vertrokken, half 7 weer thuis. Dacht een mooie route gemaakt te hebben, maar toen ik de Amsteldijk op reed vanuit Utrecht liep ik al bijna vast in het dagjesmensenverkeer, en dat kon ik later aan de IJsselmeerkust tussen Durgerdam en Schardam nog eens twee keer zo erg over doen. Snel er maar weer af gedoken en de binnenlanden in, prachtige stuurweggetjes, vrijwel alle N- en snelwegen vermeden, weinig mensen gezien behalve enkele motorrijders die hetzelfde idee hadden. Doorwaaijasje aan, eten en drinken mee, topdag. :]
 
Half 11 vertrokken, half 7 weer thuis. Dacht een mooie route gemaakt te hebben, maar toen ik de Amsteldijk op reed vanuit Utrecht liep ik al bijna vast in het dagjesmensenverkeer, en dat kon ik later aan de IJsselmeerkust tussen Durgerdam en Schardam nog eens twee keer zo erg over doen. Snel er maar weer af gedoken en de binnenlanden in, prachtige stuurweggetjes, vrijwel alle N- en snelwegen vermeden, weinig mensen gezien behalve enkele motorrijders die hetzelfde idee hadden. Doorwaaijasje aan, eten en drinken mee, topdag. :]

Ik heb zo'n hekel aan drukte en vooral veel stil staan met heel warm weer op een motor.
Het was te verwachten dat het vandaag op veel plekken druk zou zijn dus ik heb mijn motor maar eens goed gewassen ipv de weg op.
 
Vanavond 20:30 nog prima temperatuur en rustig op de weg, toch ff een uurtje sturen na de bbq 8-)
Yep hier ook. Heerlijk in alle rust en koelte van 20:30 tot 22:30 gereden.
 

Bijlagen

  • _20200521_222432.JPG
    _20200521_222432.JPG
    1.003,3 KB · Weergaven: 7
Ik lees hier zeer weinig tot niks over motorrijders waaronder mijzelf die zich irriteren aan al die insecten die onderweg tijdens het rijden zich te pletter vliegen tegen helm, hals en voorzijde motorjas.
Kennelijk hebben jullie er geen last van of nemen het voor lief.
Zelf rijd ik met een aantal verschillende helm keuzes afhankelijk van het weertype die dag.
Met name als ik de open helm op heb met zonnebril en mijn doorwaai-Jack aan heb die iets opengeritst is dan ervaar ik helaas veel insecten die tegen me aan of zelfs mijn Jack naar binnen vliegen om aldaar nog even te zitten klooien.
Waarschijnlijk het manco van rijden op een naked bike zullen de mensen zeggen die een tourmachine berijden met een groot windscherm ervoor.
Maar ik vind die insecten werkelijk een groot minpunt van het motorrijden tijdens de zomer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan