Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Vanaf morgen breken de mooie motordagen weer aan! *O*

Misschien de BMW 310 maar verkopen, heb nu al de derde keer schade met deze. (sinds 1998 niet voorgekomen)
Zaterdag landde de hoge boekenkast in de tuin er bovenop met die harde wind. Stond er al vier jaar.
Bad luck met deze motorfiets. Aan de eigenaar ligt het natuurlijk niet. :')
Boekenkast :?
 
:+

Overcompleet, maar staat hier bij de achterdeur, onder het balkon van de bovenburen.
Reuze handig, staat dus droog en vol met onder meer tuingereedschap.

Ik had de motor ook even onder het korte droge stukje gezet toen ik vrijdag nat thuiskwam.
Bij een volgende storm dus snel even aan de muur verankeren met een plug. :') (Maar ik moet hier ook eens weg :) )

Gisteren uit protest de S1000RR maar gepakt. Een hele straf. :+
Nu minder dan een maand tot Zandvoort. Drie weken exact. *O*
 

zo kast waar je boeken in kunt bewaren. :+

4_2_09_karl_lagerfeld06407.jpg
 
Vanaf morgen breken de mooie motordagen weer aan! *O*

Misschien de BMW 310 maar verkopen, heb nu al de derde keer schade met deze. (sinds 1998 niet voorgekomen)
Zaterdag landde de hoge boekenkast in de tuin er bovenop met die harde wind. Stond er al vier jaar.
Bad luck met deze motorfiets. Aan de eigenaar ligt het natuurlijk niet. :')

En hoeveel kilometer staat er al op?
Dan kan je een mooi rekensommetje doen wanneer je weer wat kunt verwachten :+

Maar even zonder dollen... dat is wel echt zwaar ruk..
 
:+

Overcompleet, maar staat hier bij de achterdeur, onder het balkon van de bovenburen.
Reuze handig, staat dus droog en vol met onder meer tuingereedschap.

Ik had de motor ook even onder het korte droge stukje gezet toen ik vrijdag nat thuiskwam.
Bij een volgende storm dus snel even aan de muur verankeren met een plug. :') (Maar ik moet hier ook eens weg :) )

Gisteren uit protest de S1000RR maar gepakt. Een hele straf. :+
Nu minder dan een maand tot Zandvoort. Drie weken exact. *O*
Jij doet er ook alles aan om maar nieuwe onderdeeltjes te kunnen kopen voor dat ding he.... :+




Maar ff zonder gekheid, dat is idd best ruk... :/
 
En hoeveel kilometer staat er al op?
Dan kan je een mooi rekensommetje doen wanneer je weer wat kunt verwachten :+

Maar even zonder dollen... dat is wel echt zwaar ruk..
Iets van 2.800 kilometer. _O-
Het is een roerige jeugd geweest. :')

Meestal zet ik het op een rennen als er teveel problemen zijn.
Dus dan zou er zo maar ineens een andere motor kunnen komen. Maar dit is echte liefde. :Y
Jij doet er ook alles aan om maar nieuwe onderdeeltjes te kunnen kopen voor dat ding he.... :+

Maar ff zonder gekheid, dat is idd best ruk... :/
Ik ga eens langs de plaatselijk schadehersteller.
Van de BMW dealer had ik een prijsopgave van 600 euro. 8)7
Maar er hoeft geen nieuwe (nep)tank op, de lak is eraf, maar geen deuk.
Stukje overspuiten en nieuwe tanksticker en een paar kleine krassen (zijpaneel, bagagedrager, remhandle, stuurprop) voor lief nemen.

Gebruikerssporten horen er ook bij. Ik had een droom dat ze/hij als nieuw uit doos kon blijven.
Maar dromen zijn uiteindelijk niet altijd realistisch. :+
 
Laatst bewerkt:
Maandag met de S1000RR gereden, dinsdag en woensdag weer de G310R.
De eerste heeft toch weinig te zoeken op de openbare weg. O-)

Maar ook met de G310R een Ferrari ingehaald in Berkel en Rodenrijs. *O*
Ging wel helemaal dwars door de bocht op het industrieterrein en wat boze blikken van voetgangers. (Was niet ik mensen, maar de uitlaat die wilde brullen)

Sorry. :$ :t
 
ja is in de kelder, dus goede verlichting is een must :+

Zaterdag komt er iemand voor de NC kijken ben benieuwd, me nieuwe brommet is dinsdag binnen gekomen dus vandaag even kijken bij de dealer't als we tijd hebben :X
En gelijk een foto van je testosteronbike. :+;)

Ik ga straks richting regio Arnhem, hopelijk nu wel een betrouwbare verkoper.
Het gaat om hetzelfde artikel als vorige maandag @ Vlissingen. Nu wel beter weer naar het schijnt. :]
Nog even kijken of ik daar een naambordje zie voor een motorpiccie. (Of toch maar doorknal)
 
Mannen, bobine zo rechtstreeks op de accu aansluiten?
Heb 2 draden 12V " in" en dan is natuurlijk je bougie de aarde. 1 van de twee moet pulzeren om de vonk te krijgen.
Maar hoe weet ik nou precies de + en - kant van de bobine?
:W bedankt!

PS: nee de xt rijd nogsteeds niet. 3 weeks and counting.
 
Mannen, bobine zo rechtstreeks op de accu aansluiten?
Heb 2 draden 12V " in" en dan is natuurlijk je bougie de aarde. 1 van de twee moet pulzeren om de vonk te krijgen.
Maar hoe weet ik nou precies de + en - kant van de bobine?
:W bedankt!

PS: nee de xt rijd nogsteeds niet. 3 weeks and counting.

Geen Werkplaats handbook van je motor, daar staat vaak alles in ook hoe je ze kunt testen.
Heb je de weerstand van de bobines al gemeten.
 
En gelijk een foto van je testosteronbike. :+;)

Ik ga straks richting regio Arnhem, hopelijk nu wel een betrouwbare verkoper.
Het gaat om hetzelfde artikel als vorige maandag @ Vlissingen. Nu wel beter weer naar het schijnt. :]
Nog even kijken of ik daar een naambordje zie voor een motorpiccie. (Of toch maar doorknal)

Ik ben bijna dagelijks in die regio, veel rijplezier :) Vandaag moet ik Den Haag. Fotoafspraak met minister van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat. Leatherman mag niet mee, ID-card mee en netjes gekleed _O-
 
Mannen, bobine zo rechtstreeks op de accu aansluiten?
Heb 2 draden 12V " in" en dan is natuurlijk je bougie de aarde. 1 van de twee moet pulzeren om de vonk te krijgen.
Maar hoe weet ik nou precies de + en - kant van de bobine?
:W bedankt!

PS: nee de xt rijd nogsteeds niet. 3 weeks and counting.

Volgens mij heeft een bobine geen plus en min, maar pin me er niet op vast :/
 
Geen Werkplaats handbook van je motor, daar staat vaak alles in ook hoe je ze kunt testen.
Heb je de weerstand van de bobines al gemeten.
ja zeker heb ik dit getest. alleen het gekke is dat alles goed gemeten wordt (Over gehele motor gezien) en code 33 blijft terugkomen.
Er zijn ook mensen die hele kabelboom vervangen en dan is het probleem weg. maar dat lijkt me beetje onzin...
 
ja zeker heb ik dit getest. alleen het gekke is dat alles goed gemeten wordt (Over gehele motor gezien) en code 33 blijft terugkomen.
Er zijn ook mensen die hele kabelboom vervangen en dan is het probleem weg. maar dat lijkt me beetje onzin...

Kabelboom zelf al gecontroleerd rond het ballhoofd, frambuizen, plekken waar de kans op draadbreuk of schade is?

Heb namelijk eens gehad dat de motor steeds zomaar stopte, alles was goed tot is een draadbreukje vond bij een van de stekkers de rode + van de ontsteking was beschadigd.
 
Klopt! hele kabelboom is open! zelfs de draad van koplamp gefixt die was wel wat isolatie weg ...
 
+ en - kant ?
wat ik dus begrijp is dat je bougie altijd de min is. en dat die kan ontladen omdat je op 1 van de spoelen een pulzerende 12V hebt.
bobine heeft massa aansluiting waar je hem vast schroef (of bij bij schacht bobines een massa draad dacht ik)
De bougie is niet min, de schroefdraad is massa, de pen bovenop wordt soms heel hoog plus.
Jouw bobine heeft dus 2 12 volt inputs en een 30k(?) Volt output en een massa.
Een 12 volt is dacht ik constant, de andere krijgt een puls van de elektrische ontsteking.
 
Ik ben bijna dagelijks in die regio, veel rijplezier :) Vandaag moet ik Den Haag. Fotoafspraak met minister van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat. Leatherman mag niet mee, ID-card mee en netjes gekleed _O-
Kicken die fotoafspraak. :9
De beveiliging kan ik mij iets bij voorstellen. :Y

Vroeger ook opdrachten gedaan, in de politiek niet verder gekomen dan de gemeenteraad van Capelle a/d IJssel. :+

Tijdens de dienstplicht werkte ik als fotograaf bij de AVDKL.
Veel officiële staatsieportretten in de studio gemaakt, maar ook op locatie.
(Laagste in rang bij bepaalde evenementen was kolonel, alle generaals van het Nederlandse leger waren in de zaal waar ik tussendoor liep :') )

En de afspraak om 12.00 was een goede vandaag. *O* (Vlissingen kan in het archief)
Met een hele bekende natuurkundige blijkt achteraf.
Ondermeer DVD/RW mee helpen uitvinden midden in de Eindhovense hightech. :}
Twee bakken koffie en we raakten niet uitgepraat.

Mijn foto-uitrusting is nu nog completer. *O*
Volgend weekend wat voetbalplaatjes schieten.

Arhem was ..

Beuningen.jpg


Maar even voor het idee plaatjes geleend van internet.;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bijna dagelijks in die regio, veel rijplezier :) Vandaag moet ik Den Haag. Fotoafspraak met minister van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat. Leatherman mag niet mee, ID-card mee en netjes gekleed _O-
Lieten ze je nog gaan? :+

Een Leatherman hadden al mijn collega's vroeger ook. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan