Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Dat kan, maar ik zie de tandwielcassettes naast je cilinders zitten in je laatste foto. Ik ben weleens bezig geweest om een VTR1000Firestorm te kopen, maar die had nokkenaskettingen met spanners die het weleens begeven, met alle gevolgen van dien. Mijn SV had ook kettingen.
Er is dus wezenlijk verschil tussen een SP en een "gewone" VTR Firestorm.
Maar goed je SP is weer klaar voor het seizoen! Wat voor banden heb je? Ik had ook altijd glijpartijtjes met de MPP2ct op de SV, ze zitten ook op de ZRX..
Denk erover om voor de PR3 te gaan, ze schijnen beter te zijn. Voor mij dan, ik rij vrij rustig en wil grip. Ook met wat nat weer.
 
Mooi spul. :}

En inderdaad is het blok van de SP juist op dat punt onderscheidend en hoogwaardiger.
Bij een Firestorm is het niet alleen de spanningsregelaar die chronisch defect gaat. :+
 
Dat kan, maar ik zie de tandwielcassettes naast je cilinders zitten in je laatste foto. Ik ben weleens bezig geweest om een VTR1000Firestorm te kopen, maar die had nokkenaskettingen met spanners die het weleens begeven, met alle gevolgen van dien. Mijn SV had ook kettingen.
Er is dus wezenlijk verschil tussen een SP en een "gewone" VTR Firestorm.
Maar goed je SP is weer klaar voor het seizoen! Wat voor banden heb je? Ik had ook altijd glijpartijtjes met de MPP2ct op de SV, ze zitten ook op de ZRX..
Denk erover om voor de PR3 te gaan, ze schijnen beter te zijn. Voor mij dan, ik rij vrij rustig en wil grip. Ook met wat nat weer.
Ik lees juist betere verhalen over de MPP2, heb ik hiervoor gehad en vond die ook wel prettig. Deze MPP3's heb ik nog niet veel mee gereden, maar voelen ook wel prima aan.
Volgende banden worden waarschijnlijk de Conti Road Attack 2 Evo, of een nieuwer type. Die hebben een harder middenvlak (goed voor mij omdat ik toch meer rechttoe rechtaan ritten heb), maar die schijnen ook erg goed te zijn.
 
Tandwiel aangedreven idd, het kenmerkende geluid van een SP, naast de uitlaten dan. Dat hoor je wel te weten Chris :P
Heb er wel het eea over gelezen, maar vraag mij nou niet welk onderdeel in een blok waarvoor dient. Daar heb ik geen kaas van gegeten, weet meer van optisch tjoenen dan van het technische gedeelte... :+
 
Pilot Powers zijn meer geschikt voor sportfietsen ,Pilot Roads zijn beter voor Nakeds ZXR,XJR enz.
Heb er 1 keer achterop een 190er Pilot power gehad ,Vreselijk veel grip ,Maar binnen 3000 km weg
Ik zweer bij de Pilot roads ,Een paar #2 erop gehad ,die zijn nu niet meer te krijgen en er zit nu een #4 op
Met die dingen naar Croatie ,Italie ,Tsjechie geweest ,Prima bandje voor een prima prijs
(heb nu al een setje klaar liggen voor een geweldige prijs :} )
 

Bijlagen

  • dikke pneu.jpg
    dikke pneu.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 3
Ik had ook altijd glijpartijtjes met de MPP2ct op de SV, ze zitten ook op de ZRX..
Denk erover om voor de PR3 te gaan, ze schijnen beter te zijn. Voor mij dan, ik rij vrij rustig en wil grip. Ook met wat nat weer.

Ik heb ze van iemand overgenomen die hetzelfde gevoel had bij een setje #3 ,paar 100 km maar op gereden :t
Ik heb er in 2016 mee naar Italie gereden in de stromende regen ,via allemaal bergpassen ,Geen moment het gevoel gehad dat ik geen grip had.
 
Pilot Powers zijn meer geschikt voor sportfietsen ,Pilot Roads zijn beter voor Nakeds ZXR,XJR enz.
Heb er 1 keer achterop een 190er Pilot power gehad ,Vreselijk veel grip ,Maar binnen 3000 km weg
Ik zweer bij de Pilot roads ,Een paar #2 erop gehad ,die zijn nu niet meer te krijgen en er zit nu een #4 op
Met die dingen naar Croatie ,Italie ,Tsjechie geweest ,Prima bandje voor een prima prijs
(heb nu al een setje klaar liggen voor een geweldige prijs :} )
Precies, bij mij waren mijn banden op het middenvlak ook in no time glad, randen hadden nog diep profiel.
Mij werd toen ook geadviseerd banden te nemen met een harder middenvlak. Het is dat ik deze set voor weinah kon fixen, dus eerst deze set oprijden... :]
 
ik heb de Pilot Road 5 op mijn woon werk fiets... Heb ook de 4 gehad. Een band met zulke grip, zeker ook op natte ondergrond, ben ik nog niet tegengekomen. Heerlijk bandje!
 
Heeft iemand enig kennis van Yamaha en storing zoeken? En zin om mee te denken :) voordat ik waslijst aan shit erip gooi! (Zal ik dan morgen denk even doen) Bedankt! Ben nu 2 weken bezig en nogsteeds geen startende motor...

:w :(
 
Heeft iemand enig kennis van Yamaha en storing zoeken? En zin om mee te denken :) voordat ik waslijst aan shit erip gooi! (Zal ik dan morgen denk even doen) Bedankt! Ben nu 2 weken bezig en nogsteeds geen startende motor...

:w :(
Dat is minder, na verloop van tijd gaat het frustreren.... :/

Heb je ook in het techniek-gedeelte al een topic gestart met het euvel en wat je er zelf al aan gedaan/nagelopen hebt?
 
Dat is minder, na verloop van tijd gaat het frustreren.... :/

Heb je ook in het techniek-gedeelte al een topic gestart met het euvel en wat je er zelf al aan gedaan/nagelopen hebt?
Op het andere delen van het forum zelf krijg ik al matig reactie terug. van "read the manual" Want code 33 is ECU. Coil of Faulty Wiring.
dus ik gooi het dan liever bij mensen die echt willen helpen! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens beginnen met alle connectoren rond je ontsteking te checken, even openmaken en schoonmaken doet wonderen.
En je massa van je blok even goed controleren.
Groet
Sebas
 
Voordat we allemaal roepen massa of iets anders. zal ik het lijstje maar ff online zetten :)
Accu- Ok
Connectie check wiring - Check
Lean angle sensor - OK
Side switch sensor - Ok
Neutral Sensor - OK
Position crank sensor - Ohm Check
Coil (bobine) - Ohm check
Airpressure - Check
Fuel pump - Ok

Maar code 33 blijft present ...
- ECU fault /malfunction
- Faulty Wiring open circuit
- Coil Malfunction

2 Weken geleden startte de motor nog, 2 klappen, viel uit en daarna niet meer.
Komt 12 volt op de bobine draden. Echter geen vonk|(.

Bewerking: ik had in de Test modes (5 sparks 1 every second) nog 3 zwakke vonken ..
Maar dat krijg ik nu ook niet meer voor elkaar.

:W👍
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf e.a. willen testen met een reservebobine. :$
Jaren geleden had Hemo een tweedehands liggen van een andere motor die gewoon werkte op mijn KLR650C.
Mijn eigen bobine deed het alleen nog part-time. O-)

En ergens een kabelbreukje waardoor er te weinig amperage door de kabel gaat is ook niet onmogelijk.
De bougiekabel heb je uiteraard ook doorgemeten en de dop..
 
dit vond ik nog online bij een Raptor 700. Wie weet is dit het probleem. (Yamahas hebben zelfde DIAG code gedoe)
:? Vanmiddag/ Morgen maar eens kijken als ik tijd heb ...

Want zijn Orange /red-black wire is hier ook ontsteking , en bij de xt660x ook.

Code 33. Replaced the coil, nothing. Replaced the ECU, nothing. Replaced the stator/crank sensor, nothing. Still no spark.
Took it to a local mechanic, he went through all the same steps I did, replaced the rectifier. Still nothing. $900 more down the drain and still no closer to hearing it run.
Searched and searched and searched, went through every page of every forum I could and found a few similar cases.
Bad wiring harness (yes, I checked continuity through my whole harness before buying parts).
Decided to take a shot at opening my whole harness and checking every wire for and breaks or wear. No breaks in any wires. No spots with insulator missing.

Ripping my hair out at this point, still dont wanna take it to the stealership..... Definitly dont wanna spend any more money on it. Guess I will stary checking every pin in every plug. FINALLY!!!!!

Start on the ECU plug, there it is. Would never see it. There is an orange and a black wire beside eachother on the very last(or first) pair of wires going into the ECU plug. Both were pulled out about 1/8-1/4". Wouldnt be able to tell by looking at it, and because when I checked continuity I put the probe into the back of the plug everything checked out, but they were pulled out just enough to not make contact with the ECU

Pulled the orange cap off the front of the plug, shoved the wires back in. Double check, triple check. Yep, locked in good now. Hook everything up, hit the starter button and she fired right up!!!
Hope this helps someone somewhere and saves countless hours, bald spots, and possibly thousands in unecesary parts
 
Het was even wachten op nieuwe lagers, maar ik kan weer verder.
Voorheen haalde ik ze in S'nisse bij Brammers, maar die leveren niet meer aan particulieren kwam ik vrijdag achter.. Bij de dealer €20 pst, nu voor minder dan de helft in huis. Morgen de boel weer monteren en dan is ie klaar voor het mooie weer.
(Zit er straks wat Japans op de Duc, om alvast wat te wennen aan de nieuwe aanwinst *D)

20190318_162527.jpg
 
Vanaf morgen breken de mooie motordagen weer aan! *O*

Misschien de BMW 310 maar verkopen, heb nu al de derde keer schade met deze. (sinds 1998 niet voorgekomen)
Zaterdag landde de hoge boekenkast in de tuin er bovenop met die harde wind. Stond er al vier jaar.
Bad luck met deze motorfiets. Aan de eigenaar ligt het natuurlijk niet. :')
 
Vanaf morgen breken de mooie motordagen weer aan! *O*

Misschien de BMW 310 maar verkopen, heb nu al de derde keer schade met deze. (sinds 1998 niet voorgekomen)
Zaterdag landde de hoge boekenkast in de tuin er bovenop met die harde wind. Stond er al vier jaar.
Bad luck met deze motorfiets. Aan de eigenaar ligt het natuurlijk niet. :')

Damn ;(;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan