Het Thundercat topic

Vorige eigenaar heeft er weinig aan gedaan. Gisteren brandstof filter vervangen en ik denk dat die nog van 2000 is lol. Olie heb ik vorige maand vervangen. Had een beetje teveel in gedaan dus moest er weer wat eruit. Olie zag er niet echt helder meer uit. Z'n beetje alles aan gedaan moet alleen nog koelvloeistof vervangen. Verder heb ik de bougies, luchtfilter en olie filter vervangen. En mijn achterrem schakelaar afgesteld 😋 die doet het nu ook weer zonder dat ik deze helemaal in moet trappen voordat die aangaat.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand wel eens een engine cleaner gebruikt. Voordat je je olie gaat verversen moet je een vloeistof toevoegen aan je olie en dan voor 15 min stationair laten draaien. En dan pas olie verversen. Is dat de moeite waard? Of wordt dit afgewezen om dit te doen..

Ja ik wel, dat was voor een Diversion 600 die ik had gekocht. Deze was zgan maar had zeker 8 jaar stilgestaan. Carbs waren ook vergomd.

Met dat spul mocht ik NIET rijden. de olie werd er ook waterig van (heel dun dus)

Als je Cat gewoon rijdend is zou ik er een een keer goedkope motorfietsolie ingooien (eigen merk Louis oid) en 1000km mee rijden en dan doorwisselen met filter voor een A merk naar keuze.


p.s. Ik heb geen Cat. Ik ben wel Yamaha fan en zo'n 20 jaar geleden wel overwegen om een Cat (of Ace) te kopen maar uiteindelijk toen een TRX850 gekocht omdat ik destijds iets aparts wilde die je niet zo vaak tegenkwam).
Toevallig zag ik dit topic voorbij komen en de Cat /Ace blijf ik mooie motoren vinden en vind het jammer dat dit segment niet meer bestaat.
Ik zou wensen dat er een nieuwe Ace of Cat gaat komen. Moet makkelijk kunnen mijn inziens met de R1 en R6 blokken en die iets aanpassen met minder PK en meer NM bij lagere toeren.
 
Als je gewoon goede kwaliteit olie gebruikt, de juiste intervallen aanhoudt voor het wisselen ( bij de Cat om de 6000 of elke 6 maanden volgens Haynes ) en ervoor zorgt dat de motor bij elke rit goed warm wordt gereden zul je nooit dit soort additieven hoeven gebruiken.
Inderdaad! Gewoon een A merk pakken. Overigens als je niet vies bent van webshops zie je deze ook wel goedkoop staan.

Ik heb vorig jaar een doos met 4 stuks 4 liter cans besteld van Shell 10W40 (advance synthetisch) voor iets van €100.
 
Ik zweer bij de producten van Putoline. Zowel koelvloeistof, Remvloeistof, additieven voor en na de winter, kabels smeren etc etc.

Ik gebruik altijd de Putoline Nano Tech 4+ olie, dit is de top kwaliteit die zij bieden en mijn poes doet het er erg lekker op.

Ongeveer 55 euro voor 4 liter.

Aangezien ik 1x per jaar wissel vindt ik dit helemaal prima, ik kan me voorstellen als je 2x of meer per jaar wisselt dat het dan in de papieren gaat lopen en je dan kijkt naar een alternatief.

Maar moet eerlijk zeggen omdat ik echt alleen voor hobby en plezier rijdt dat ik altijd wel de toplijn neem van de producten die ik gebruik.

Ik doe het ene jaar een kleine beurt en het volgende jaar een grote beurt en zo wissel ik af.

Dit doe ik al jaren zo en zo probeer ik mijn fiets in tip top conditie te houden.

En dit lukt op deze manier uitstekend.

Overigens doe ik al het onderhoud zelf alleen het wisselen van banden besteed ik uit en zo kost het je vrij weinig om je fiets goed te onderhouden en is de fun 't grootst.
 
Ik zweer bij de producten van Putoline. Zowel koelvloeistof, Remvloeistof, additieven voor en na de winter, kabels smeren etc etc.

Ik gebruik altijd de Putoline Nano Tech 4+ olie, dit is de top kwaliteit die zij bieden en mijn poes doet het er erg lekker op.

Ongeveer 55 euro voor 4 liter.

Aangezien ik 1x per jaar wissel vindt ik dit helemaal prima, ik kan me voorstellen als je 2x of meer per jaar wisselt dat het dan in de papieren gaat lopen en je dan kijkt naar een alternatief.

Maar moet eerlijk zeggen omdat ik echt alleen voor hobby en plezier rijdt dat ik altijd wel de toplijn neem van de producten die ik gebruik.

Ik doe het ene jaar een kleine beurt en het volgende jaar een grote beurt en zo wissel ik af.

Dit doe ik al jaren zo en zo probeer ik mijn fiets in tip top conditie te houden.

En dit lukt op deze manier uitstekend.

Overigens doe ik al het onderhoud zelf alleen het wisselen van banden besteed ik uit en zo kost het je vrij weinig om je fiets goed te onderhouden en is de fun 't grootst.

Putoline is zeker goede olie, de TDM rijders zweren er ook bij vanwege het verminderde olieverbruik.

Ik denk dat willekeurig A merk gewoon goed is (Motul, Bellray, Shell). Sommige pakken wat de lokale dealer in het rek heeft staan (is ook wat voor te zeggen als je het snel even nodig hebt)

Omdat er 3 motoren stonden probeer ik in bulk te bestellen (dus dozen met 4x4liter) en dan zie je dat er meer gestunt word met Motul en Shell waar e dan tussen de 7 a 10 euro per liter op uitkomt.

Dat probeerde is dus even te tippen aan mcwolf...Volgens mij kun je dan beter een paar keer wisselen met olie om je blok te spoelen in plaats met reinigings spul aan de gang te gaan. Blijkbaar heeft hij een reden om te denken dat er vervuiling inzit (ik heb niet alles gelezen)
 
Doet 1 van jullie hier z'n bike wel eens detailen?

De mijne heb ik weer even onder handen genomen met een full treatment. Staat erbij alsof ze kletsnat is zo glimt ze.

Hoe doe je het precies en welke producten gebruik je dan?
 
Doet 1 van jullie hier z'n bike wel eens detailen?

De mijne heb ik weer even onder handen genomen met een full treatment. Staat erbij alsof ze kletsnat is zo glimt ze.

Hoe doe je het precies en welke producten gebruik je dan?

Hmmm ben een beginner ik doe maar wat. Uitlaatspruitstuk was verroest opnieuw geschuurd en opnieuw gespoten. Pakkingen vervangen. Geen gerammel meer 😋 week lang druk mee geweest 😁
 
Doet 1 van jullie hier z'n bike wel eens detailen?

De mijne heb ik weer even onder handen genomen met een full treatment. Staat erbij alsof ze kletsnat is zo glimt ze.

Hoe doe je het precies en welke producten gebruik je dan?
Eens in de zoveel tijd schoonmaken en in de was zetten. Dat was het wel zo'n beetje.
 
hier al 2 weken zonder mijn eigen fiets, gisteren 250 km gereden op een CBR600F, en ondanks dat dat een goeie fiets is heb k toch t gevoel dat de cat fijner is... maar ook wat minder uitdagend en een stukje lomper.

Cat had wat winterproblemen:

- Liep op 3 cilinders (heel de carbs verstopt door die kut ethanol)
- achtervering was net een fietspomp
- kleppen moesten gesteld worden
- bestelde achterveer was erger dan de andere dus weer een nieuwe moeten bestellen --> vertraging :(

Ik ben nu nog opzoek naar een nieuwe uitlaat, de BSM Vampire doet t prima, maar heeft geen E-keur en is met een aliexpress DB killer nog niet echt stil en wil graag naar duitsland en oostenrijk over een paar weken. Iemand nog tips, wil er graag zo min mogelijk aan spenderen aangezien de motor ook niet meer de mooiste is (iemand heeft ooit een schuiver gemaakt en bijna alle kappen vervangen op 1 na en hij heeft na al die jaren echt wel gebruikerssporen)

Heb nog een (zwarte) Takkoni met DB killer liggen, klinkt super (staat te koop op MP)..
Ook met de DB.
 
Mijn Poes ging één keer per jaar naar de doktor..
En wat vervangen moest worden, gebeurde, en wat 'eraan' zat te komen
gebeurde ook...
Nooit problemen gehad,,,

Heb wel gezien dat mijn laatste Poes alweer een ander baasje heeft gevonden.
Hoop dat ie ook hier zit, of komt.

Dus wie heeft er pas een Poes gekocht in de buurt van Rockanje??
 
Mijn Poes ging één keer per jaar naar de doktor..
En wat vervangen moest worden, gebeurde, en wat 'eraan' zat te komen
gebeurde ook...
Nooit problemen gehad,,,

Heb wel gezien dat mijn laatste Poes alweer een ander baasje heeft gevonden.
Hoop dat ie ook hier zit, of komt.

Dus wie heeft er pas een Poes gekocht in de buurt van Rockanje??

Eerste zin 🤣
 
Mijn vader dacht van de week ook al dat ik het over m'n vriendin had toen ik het had over de donderpoes..
 
Ik mag dan geslaagd zijn voor mijn voertuigbeheersing maar vandaag wezen oefenen op de parkeerplaats van praxis. U-bochtjes links en rechts en achtjes. Ging niet zoals ik dat wilde. Dus vanmorgen en laat in de middag. Ben er nu achter wat ik verkeerd heb gedaan 😋. Bochtje links ging perfect maar naar rechts was het altijd krampachtig en ik kom met mijn handpalm rechts,dus onder mijn duim telkens tegen mijn tank aan. Waardoor ik een groter bocht maak om te corrigeren. Maar ben er achter 😁. Ik probeer gas te geven als ik een bocht naar rechts wil maken. Dus kom ik klem te zitten. Nu geen gas, gebruik alleen koppeling en achterrem zoals ik dat ook doe bij een bochtje naar links. Tja Noob eerste klas hierzo. Nu kan ik normaal een bocht maken binnen 3 parkeervakken. Ik denk dat een parkeer vak 2 meter breed is. Dus binnen 6 meter is denk ik wel OK. 😋. Morgen maar weer oefenen. Weer eens wat anders dan vol gas naar de 100 😜
 
Hoe lang heb je je rijbewijs?

Wel leuk om te lezen dat je probeert een betere rijder te worden en het op deze manier aanpakt.

Ik moet eerlijk zeggen dat de avb flink overtrokken is, tuurlijk snap ik dat het gaat om voertuigbeheersing en dit te laten zien aan je instructeur, maar welke van de oefeningen gebruik je nou in de praktijk.

Als ik naar mezelf kijk is het het gebruik van de achterrem bij stapvoets rijden of uitsmeren bij een rotonde en heel sporadisch een halve draai bij het keren maar dat is het wel zo'n beetje.

Ga gewoon lekker rijden en in de loop van de tijd ontwikkel je je eigen rijstijl en raak je vertrouwd met je fiets ( je hebt tenslotte de beste die er is) en gaat straks eigenlijk alles vanzelf.

Maar Mcwolff morgen wordt het 26 graden dan pakken we allemaal de motor en gaan we een heerlijk stuk rijden, doe jij dat ook en pak lekker een dijkje en ga een beetje sightseeën ipv achtjes draaien op de parkeerplaats dat heb je bewezen met afrijden nu is het tijd om ervan te gaan genieten 😉

Je zal zien met het verstrijken van de kilometers zul je steeds een stuk zelfverzekerder de weg op gaan en dan is de fun nog groter want dat hoef je niet na te denken over wat je allemaal aan het doen bent en kun je volledig van de rit genieten 👍
 
November 2017. Ik doe het al eigenlijk op mijn manier. Want de bedoeling van de oefening is alleen een beetje gas geven en je achterrem gebruiken, dus van je koppeling afblijven. Probleem is als ik een beetje gas gebruik kom ik met mijn rechter handpalm tegen mijn tank aan.

😁 Ik ga morgen ook niet de heledag achtjes rijden op de parkeerplaats. 5 tot 10 minuten anders krijg ik en mijn poes het warm 🤣
 
Oooo dan heb je al een seizoen gereden , advies wat ik je kan geven is met een halve draai eigenlijk altijd een slippende koppeling en de achterrem erbij dan voorkom je dat je fiets gaat horten en stoten en hou je maximale controle.

Ik wou net zeggen morgen moet je lekker de hort op man 👍

Lekker veel kilometers vreten en dan komt 't allemaal goed hoor.
 
Oooo dan heb je al een seizoen gereden , advies wat ik je kan geven is met een halve draai eigenlijk altijd een slippende koppeling en de achterrem erbij dan voorkom je dat je fiets gaat horten en stoten en hou je maximale controle.

Ik wou net zeggen morgen moet je lekker de hort op man 👍

Lekker veel kilometers vreten en dan komt 't allemaal goed hoor.

Slippende koppeling en achterrem dan doe ik het toch goed 😋
Ja morgen een ritje naar Macdonalds
 
Hoe lang heb je je rijbewijs?

Wel leuk om te lezen dat je probeert een betere rijder te worden en het op deze manier aanpakt.

Ik moet eerlijk zeggen dat de avb flink overtrokken is, tuurlijk snap ik dat het gaat om voertuigbeheersing en dit te laten zien aan je instructeur, maar welke van de oefeningen gebruik je nou in de praktijk.

Ik doe het ook wel eens. Vooral als ik nog op iemand moet wachten. Dan ga ik wat lopen klooien. Met de thundercat ben ik daar alleen nog niet heel comfortabel mee, maar met de XT kan ik daardoor ook offroad rare dingen uithalen. Blijven oefenen helpt veel.
 
Met lessen leer je ook remmen met ABS.... Pussy weet niet wat ABS is 😂 Gisteren een paar keer geprobeerd (industrieterrein) vol op remmen en en kijken hoever ik kan gaan zonder dat mijn achterband gaat blokkeren. Voorrem ben ik voorzichtiger mee. Geen idee hoehard een Thundercat kan remmen.
 
Laatst bewerkt:
Met lessen leer je ook remmen met ABS.... Pussy weet niet wat ABS is 😂 Gisteren een paar keer geprobeerd (industrieterrein) vol op remmen en en kijken hoever ik kan gaan zonder dat mijn achterband gaat blokkeren. Voorrem ben ik voorzichtiger mee. Geen idee hoehard een Thundercat kan remmen.
Als je een beetje weet hoe kan een thundercat harder remmen dan comfortabel is. Zitten best goede stoppers onder.
 
Idd. Zijn gewoon de klauwen van een R1 dus goed aanleggen en knijpen dan sta je behoorlijk rap stil.

Kheb vandaag een flink stuk gereden in de regio, was heerlijk.

Neem aan nog meer mensen hier?
 
Neen. Ik kan niet zo goed willekeurig rondjes rijden en mijn doel van vandaag was niet meer van toepassing.
 
Heeft er iemand wel eens de stadsverlichting vervangen? Moet dan de hele topkuip eraf? Als ik het goed heb is dit een BA9s fitting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan