Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bike is nu van onder goed afgesteld door mij. Ik heb verkeerd afgesteld. Onder moest ik gewoon stellen tot 10 mm speling op handle. Had het gemixt ervoor onder te weinig gesteld waardoor koppeling niet goed zat. Verklaard ook de donkere olie. Thank God is de koppeling nog smooth af. Maar ik weet 1000 procent zeker dat ie nu goed is. Bike rijdt nu ook fijn remt goed af op de motor. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.

Clutch zal ongetwijfeld wel op z'n lazer hebben gehad maar de bike slipt niet door schakelt goed en doet geen rare dingen meer. Dus de schade zal dan wel meevallen.
Enige vraag is nu nog als ik hem aan de handle nu stel dat hij sneller oppakt.... Gaat alles dan weer out of adjustment ? Of heeft dat er niets mee te doen. Heb geen zin om weer een vaste koppeling te krijgen nu alles uitstekend werkt.

Ik denk dat ik er maar gewoon niet meer aan ga zitten. De bike komt omhoog in z'n 2 met koppeling dus dat zit wel goed.
 
Laatst bewerkt:
:(

ze kunnen er écht niet tegen hoor.. gewoon niet niet zeg maar.

de Britse Matt zou zeggen; no; nó in the absolute way i could say fucking no.

Dus dat.
 
1630687900393.png
 
Clutch zal ongetwijfeld wel op z'n lazer hebben gehad maar de bike slipt niet door schakelt goed en doet geen rare dingen meer. Dus de schade zal dan wel meevallen.
Enige vraag is nu nog als ik hem aan de handle nu stel dat hij sneller oppakt.... Gaat alles dan weer out of adjustment ? Of heeft dat er niets mee te doen. Heb geen zin om weer een vaste koppeling te krijgen nu alles uitstekend werkt.
Dit staat toch in het werkplaatshandboek omschreven? Altijd handig om deze er even naast te houden. :-)

Heb zelf dit en vorig weekend wat onderhoud aan mijn SV1000S gepleegd. 2k lijm tussen de rotormagneten in (zwak punt van de 1000, deze willen nogal eens loslaten), kleppen gesteld (voorste cilinder verloopt bij mij, al sinds aanschaf, volgende keer kop eraf waarschijnlijk), nieuwe olie en bougies, remvloeistof, en bandjes. Ik ga Continental Roadattack 3's proberen. Zodadelijk nog even de remmen voor schoonmaken.

In het naseizoen lineaire veren in de voorvork monteren en een Renthal stuurtje erop (ik vind de hoek van het huidige SBK stuur niet fijn).

Waar valblokken al niet goed voor zijn:
 

Bijlagen

  • IMG_20210903_195546.jpg
    IMG_20210903_195546.jpg
    427,6 KB · Weergaven: 25
Aii.. dat zou ik zo niet aandurven.. je zet 200 kilo op 2 m8 draadeinden.. en ook die assteunen niet strak langs het frame: lijkt zo op de foto iig.. op die manier gaat het ook doorhangen…

die zelfde banden heb ik ook.. voor zover ik ermee gereden heb bevallen die goed :t
hiervoor de RA2 EVO gehad..
 
Laatst bewerkt:
Sliders zitten op de motorsteun die door het blok loopt, is m12. Steunen zitten zo dicht bij als mogelijk. Gaat goed. :-)
 
Nog even gereden alles werkt goed.
Mijn bout onderop staat nu ook ongeveer zoals op deze foto
1630764882562.png
 

Bijlagen

  • IMG_20210904_151038.jpg
    IMG_20210904_151038.jpg
    380,4 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ik lees trouwens dat mensen vaak de koppeling correct zetten door de gap zo te maken bij de handle dat er net een bankpas tussen kan. Is dit bij een sv ook de correcte meting? Uiteraard met koude motor?
 
Hmmmm…..
Dit is nou ook jammer. Spontaan ontstane barsten in de kunststof tellerglazen.
Waarschijnlijk zal er wel iets universeels, zelf op maat te maken in de aftermarket hoek te vinden zijn. Desnoods even plakband erover tot die tijd. Water in de klokken lijkt mij niet zo best.
B63607BB-9E9B-4BD9-B7F1-68CBD62239AB.jpeg
248D383E-449F-4E66-A214-1C3DC6EFE4D5.jpeg
 
Hmmmm…..
Dit is nou ook jammer. Spontaan ontstane barsten in de kunststof tellerglazen.
Waarschijnlijk zal er wel iets universeels, zelf op maat te maken in de aftermarket hoek te vinden zijn. Desnoods even plakband erover tot die tijd. Water in de klokken lijkt mij niet zo best.
Bekijk bijlage 1673260Bekijk bijlage 1673261
Met een dremeltje heel lichtjes wat uitslijpen op de kras en opvullen met lijm? Langs de basten schilderstape plakken zodat er geen lijm overdreven naast komt.. ?
 
Technisch dicht zal het wel te krijgen zijn, maar een als-nieuw reparatie gaat met zoiets niet lukken. Ik zal een kijken hoe het er aan de binnenkant uitziet en kijken of iets zelf op maar te maken ding te koop is. Zal mij verbazen als hef niet zo is. ‘Vlak’ past mogelijk ook. Dan is heel geschikt en ziet er wat klassieker uit. Wel vreemd dat er zomaar in een tijdsbestek van enkele weken barsten in beide klokken zitten. Geen absurd hoge of lage temperaturen de laatste tijd …
 
Nee maar ik gokte er een beetje op gezien jouw ehh… “schoonheid” van je SV het niet zo heel veel uit zal maken hoe het eruit zou zien :+
 

Chain te los anyone?
Beetje strakker zetten op werk morgen?
Valt me wel op dat in wph staat dat de slack 20-30 moet zijn, maar staat niets over het strakste punt. Gewoon op sidestand.
Bike schakelt nog steeds uitstekend.
Schakelpook ook even gesmeerd.

1630866143945.png

Als ik zo naar dit plaatje kijk moet ik de ketting naar onder drukken en meten op de schakelhouders (midden ketting) is dit correct?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan