Het Thundercat topic

Hallo allemaal,
Helaas is vandaag met de storm mijn motor omgewaaid en ik ben nu op zoek naar een rechter clip-on en knipperlicht. Is hier toevallig iemand die nog iets heeft liggen? Ik hoor het graag!
 
Hallo allemaal,
Helaas is vandaag met de storm mijn motor omgewaaid en ik ben nu op zoek naar een rechter clip-on en knipperlicht. Is hier toevallig iemand die nog iets heeft liggen? Ik hoor het graag!
Nope, heb niks liggen, maar heb je al op de sloperijen gekeken? die hebben prima webshops en daar kost dat spul vaak 3x niks.
 
Nope, heb niks liggen, maar heb je al op de sloperijen gekeken? die hebben prima webshops en daar kost dat spul vaak 3x niks.
Hey bedankt voor je reactie. Heb al gekeken en vond er 1 voor 35euro ex verzendkosten. Vind ik wat duur dus ik dacht ik probeer het forum nog even :)
 
Clip-on denk ik niet (alleen een kromme linker :P ) knipperlichten: Voor of achter? Achter heb ik dacht ik nog een setje liggen.
 
Clip-on denk ik niet (alleen een kromme linker :P ) knipperlichten: Voor of achter? Achter heb ik dacht ik nog een setje liggen.

:W
@ks
Jij ook hier*O*
Blijft kriebelen hè, een TC.
Heb nu wéér afstand gedaan van de poes.
Hopelijk dit keer voor goed.

Heb nu een Strom in de schuur.
Op de houding na, wat gewenning is en jet nog steeds zoekende naar de juiste stand voor het ruitje.
Prima fiets.

Back on topic:

Zag ook iets van een VFR is ook welkom voorbij komen?
Dit is niet te vergelijken met de Poes.
Poes rijdt veel soepeler dan de VFR (750 en de Vtec)
 
Zag ook iets van een VFR is ook welkom voorbij komen?
Dit is niet te vergelijken met de Poes.
Poes rijdt veel soepeler dan de VFR (750 en de Vtec)

Dan ehm de zzr600 en de poesjes.. Maar verder nog iets wat er op lijkt dan?
 
Ik heb uiteindelijk besteld via online sloop. Iets meer dan 50eu voor clipon en knipper, is nog wel te overzien + wordt thuis afgeleverd.

Bedankt voor het meedenken!
 
Dan ehm de zzr600 en de poesjes.. Maar verder nog iets wat er op lijkt dan?

Nou, dat was iid meer een van zijn tijdperk.
Die hadden zo'n handig dashboard/zijkuip vakje.
Net als de RFjes..

Waar is die tijd gebleven?!?!
 
Nou, dat was iid meer een van zijn tijdperk.
Die hadden zo'n handig dashboard/zijkuip vakje.
Net als de RFjes..

Waar is die tijd gebleven?!?!

Dat handige dashboard passte precies een half gummetje in ja. Super handig. :+
Ik had daar maar een spanbandje in gedaan voor als ik weer eens te veel zooi mee wilde nemen.

RFjes zijn ook erg tof ja. Nog gekeken om een RF900 te kopen in plaats van een thundercat. Alleen die kleurstellingen soms..
 
Tof om te zien dat er toch nog wel wat poes liefhebbers actief zijn op dit forum.

Hierbij even een lijstje van de upgrades zowel uiterlijk als motorisch die ik in de loop der tijd verzameld heb op mijn poes:

-Puig donkere kuipruit
-Donkere headlight cover
-Smoke led knipperlichten voor
-Achter spatbord eraf, enkel kentekenplaat
-Stomp grip op de tank
-Smoke led Achterlicht met geïntegreerde knipperlichten.
-LSL rem en koppelingshendel
-Velg striping
-HEL staalomvlochten remleidingen voor en achter icm brembo gesinterde remblokken
-Gereviseerde remklauwen voor en achter
-EBC koppeling set met strakkere veren
- Ingekorte titanium Laser Duo-tech ( door de helft)
-Hyperpro vering voor en achter
-Healtech Quickshifter
-Healtech Gear Indicator
-Healtech Shift Light

Zal vast nog wel wat vergeten zijn....

De poes rijdt als nieuw en ziet er nog heel goed uit voor z'n leeftijd ( bijna 18 jaar ) het enige wat ik echt nog graag zou willen hebben is een Factory Pro Shift Kit.

Ik denk dat dit icm met de quickshifter het helemaal af maakt alleen hier is eigenlijk niet meer aan te komen dus ik heb de hoop een beetje opgegeven.

Als iemand weet waar ik er 1 zou kunnen kopen laat het me weten, heb heel internet al afgezocht.

Verder krijgt ze volgend jaar bij de grote beurt nog een setje iridium bougies maar dit is meer omdat ik vind dat je er een beetje lastig bij kunt en aangezien kleppen controleren pas om de 42.000 hoeft, kan ik ze lekker laten zitten.

Gelijk even een vraagje : bij wie waren de kleppen uit spec tijdens controle? En zoja welke?

Ik heb het nog niet gehad en moet eerlijk zeggen dat je het niet vaak hoort dat er shims uitgewisseld moeten worden bij de thundercat.
 
Waar heb je je indicator zitten??
Los kassie erbij, of weg gewerkt in het 'neutraal' plekje op/in het cockpitje?

Verder wel een erg leuke opstelling zo te lezen.
Nu nog je tandwiel verhoudingen aanpassen, K&N inleg filter en Dyno kitje erin..:t:t

Goed bezig verder.

Maar waarom zou je niet bij je bougies kunnen komen?
Heb ze ook eens verwisseld met d'r jasje nog aan.

Je bent dan wel een uur verder en je handen....
Dat laten we maar achterwege, kan ook iets met lompigheid te maken hebben gehad🤣
 
Ja dat is het zeker zoals gezegd rijdt ze fantastisch.

En grappig dat je het benoemd dat is dus iets wat ik vergeten ben, ik heb voor een tandje minder dus ik rij met een verhouding van 14/47.

Moet eerlijk zeggen dat je voor de lage kosten er enorm veel voor terugkrijgt.

Fiets loopt veel vlotter door d'r versnellingen heen en trekt echt als een malle.

Heeft de jet kit echt meerwaarde?

Kheb er wel eens over nagedacht maar kost toch 120 of 130 euro geloof ik, en als ik er niet veel mee win dan vind ik het niet echt nodig.

Fiets loopt namelijk als een zonnetje....

Gear indicator is een los kastje en die heb ik samen met de shift light naast elkaar weggewerkt onder de snelheidsmeter.

Duidelijk zichtbaar en ziet er strak uit.
 
Ja dat is het zeker zoals gezegd rijdt ze fantastisch.

En grappig dat je het benoemd dat is dus iets wat ik vergeten ben, ik heb voor een tandje minder dus ik rij met een verhouding van 14/47.

Moet eerlijk zeggen dat je voor de lage kosten er enorm veel voor terugkrijgt.

Fiets loopt veel vlotter door d'r versnellingen heen en trekt echt als een malle.

Heeft de jet kit echt meerwaarde?

Kheb er wel eens over nagedacht maar kost toch 120 of 130 euro geloof ik, en als ik er niet veel mee win dan vind ik het niet echt nodig.

Fiets loopt namelijk als een zonnetje....

Gear indicator is een los kastje en die heb ik samen met de shift light naast elkaar weggewerkt onder de snelheidsmeter.

Duidelijk zichtbaar en ziet er strak uit.
Dynojet kitje niet doen. Kost relatief veel, en je krijgt er niet zo heel veel voor terug: Misschien 2 a 3 pk, waarbij na 20k de naalden weer versleten zijn. Origineel is toch het beste. KN filter icm open uitlaat en afstellen levert al net zo veel op.

Fatsoenlijke vering is een veel betere investering. Zeker met andere (kortere) dogbones, waardoor de achterkant verhoogd wordt en de cat nog scherper gaat sturen. Cheap ass oplossing is de voorpoten doorsteken, maar bij circuit gebruik kan je dan tegen de grondspeling aanlopen...

Ik heb bij 42k, alleen nog maar klepspeling controle gehad. Nooit stellen.
(Bij de Tuono trouwens ook niet *O*
 
Laatst bewerkt:
Verder krijgt ze volgend jaar bij de grote beurt nog een setje iridium bougies maar dit is meer omdat ik vind dat je er een beetje lastig bij kunt en aangezien kleppen controleren pas om de 42.000 hoeft, kan ik ze lekker laten zitten.

Gelijk even een vraagje : bij wie waren de kleppen uit spec tijdens controle? En zoja welke?

Ik heb het nog niet gehad en moet eerlijk zeggen dat je het niet vaak hoort dat er shims uitgewisseld moeten worden bij de thundercat.
Bougies vervangen maakt bij elke motor een mega verschil. Na al je updates zou ik juist dat doen.

Shims wisselen is me bij 4 cilinders nooit gebeurt, maar bij mijn GS500 elke 10.000km.
 
Die bougies komen er volgend jaar in bij de grote beurt en zoals eerder vermeld rijdt ik met een set van hyperpro dus beter kan niet.

Kan dat trouwens iedereeen aanraden.

Afgesteld op het service center naar je wensen en rijstijl en als je weg rijdt weet je niet wat je meemaakt je rijdt met een hele nieuwe fiets. Alles stuurt superstrak en hobbels vreet ze gewoon op.

By far de beste upgrade van alles wat is aangepast aan mijn fiets
 
check! staat nu bij garage want liep op 3 cilinders onder de 4k RPM na de winter dus ben benieuwd wat dit grapje weer gaat kosten, tevens gelijk de kleppen gesteld en een beurtje dus helemaal zomer klaar dan !
 
Ben benaderd door iemand via het forum met een winkel in Veghel voor de Factory pro shift kit.

Goed contact gehad en besteld en gisteren ontvangen.

Vandaag gemonteerd maar was echt een kut klus dus heb niet meer proef gereden.

Merk wel heeeeel veel verschil met schakelen, stuk strakker en 't is niet meer zoeken naar neutraal.

Volgend weekend stukje proefrijden ik zal m'n bevinden hier posten!!

Was de enige mod die ik echt nog wilde hebben maar ontzetten moeilijk aan te komen dus ben sowieso al blij dat ie er in zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan