Het Thundercat topic

Nee eigenlijk nooit.

Ik wil nog strakker schakelen met quickshiften en deze set lijkt mij daar met de strakkere veer en andere arm perfect geschikt voor.

Met de originele set vind ik het pedaal wat te weinig feedback geven en is het net niet naar m'n zin.

Nu hoef ik het pedaal maar aan te tikken en hij schiet vol overtuiging over naar de volgende versnelling.

Maar goed zoals gezegd heb ik nog niet op de weg getest, en zal alles wel opnieuw in moeten stellen dus zodra ik dit gedaan heb zal ik het laten weten.
 
Dynojet kitje niet doen. Kost relatief veel, en je krijgt er niet zo heel veel voor terug: Misschien 2 a 3 pk, waarbij na 20k de naalden weer versleten zijn. Origineel is toch het beste. KN filter icm open uitlaat en afstellen levert al net zo veel op.

Fatsoenlijke vering is een veel betere investering. Zeker met andere (kortere) dogbones, waardoor de achterkant verhoogd wordt en de cat nog scherper gaat sturen. Cheap ass oplossing is de voorpoten doorsteken, maar bij circuit gebruik kan je dan tegen de grondspeling aanlopen...

Ik heb bij 42k, alleen nog maar klepspeling controle gehad. Nooit stellen.
(Bij de Tuono trouwens ook niet *O*

@ks
Had op mijn eerste Poes ook een Dyno kitje, en vondt hem toch echt beter, en vlotter rijden.
(icm met andere tandwiel verhouding, filter en Hotcammetje destijds).

Wbt de vering, helemaal mee eens.
Bij mijn laatste Poes, de olie vervangen voor dikkere.
Dat was al een zeer merkbaar verschil
 
@ks
Had op mijn eerste Poes ook een Dyno kitje, en vondt hem toch echt beter, en vlotter rijden.
(icm met andere tandwiel verhouding, filter en Hotcammetje destijds).

Wbt de vering, helemaal mee eens.
Bij mijn laatste Poes, de olie vervangen voor dikkere.
Dat was al een zeer merkbaar verschil

Dat dus: ander filter, met open uitlaat en fatsoenlijk afstellen :)
imho is de dynokit relatief duur voor wat je ervoor terugkrijgt (sec).
 
Het gaat ook om de fun he jongens. Van het feit dat je zelf aan je bike sleutelt en je op je eigen schouder kan kloppen met een mod die je bike net wat beter maakt.

Dat gezegd hebbende vind ik de kit ook aan de dure kant, maar goed wat maakt 't uit kheb zelf ook zeker voor €2000 upgrades aan m'n bike er op zitten dus als iemand denkt dat ie er voordeel aan heeft wie ben ik dan om een oordeel te vellen
 
Kitje heb ik toen wel laten doen..

Verder altijd wel (optisch) aan het hobbyén geweest etc.
Onderhoud aan de fietsjes eigenlijk nooit zelf gedaan, maar altijd uit besteed.
Vraag mij niet waarom, met mijn hobby auto deed ik wel alles zelf, of zoveel mogelijk.
Bij gebrek aan de juiste tools reed ik ook langs een garage (vaak de zelfde)
 
20180609_122614.jpg Aankomende zaterdag met de motor weg. Nog geen idee waar na toe. Ik zie wel waar ik terecht kom 😋
 
Hij ziet er keurig netjes uit, 't wordt er wel mooi weer voor ik pak 'm ook zeker weten!
 
Ik zal voornamelijk in de provincie Gelderland touren....denk ik.. in iedergeval opweg naar McDonalds
 
Wat vind of vond je zo fijn aan je Thundercat? En wat niet
Power.

Toen ik hem kocht had ik een half jaar ervoor de ZZR600 plat gereden. (ofja, een belg.)
Ik heb toen een half jaar eerst op mijn GS500 gereden en de laatste maanden alleen maar op de XT600.
Van 40 naar 100 PK merk je wel.
 
Wat vind of vond je zo fijn aan je Thundercat? En wat niet
Goede alles kunner. Was mijn 3de en 4de motor. Met de eerste kon ik alles, rustig rijden, circuit tot met stepjes aan de grond, toeren. De tweede werkte wat minder goed voor me (had een verhoogde achterkant), en daar was de uitdaging op een gegeven moment weg. Had al een paar 2 cilinders gereden (BMW GS) en wilde meer koppel.
Uiteindelijk heeft die plaats gemaakt voor een iets brutere motor, met meer uitdaging. Geen BMW ;)
 
Goede alles kunner. Was mijn 3de en 4de motor. Met de eerste kon ik alles, rustig rijden, circuit tot met stepjes aan de grond, toeren. De tweede werkte wat minder goed voor me (had een verhoogde achterkant), en daar was de uitdaging op een gegeven moment weg. Had al een paar 2 cilinders gereden (BMW GS) en wilde meer koppel.
Uiteindelijk heeft die plaats gemaakt voor een iets brutere motor, met meer uitdaging. Geen BMW ;)

Do I need to say more:Y
Behalve het aan de grond rijden, dat is mij nog nooit gelukt, op het puntje van mijn schoeisel naB|

Mis nog een ding KS,
Vakantie tripjes, rap, comfortabel en zuinig....

Waarom heb ik dan alweer een Poes weg gedaan:?;)
 
Do I need to say more:Y
Behalve het aan de grond rijden, dat is mij nog nooit gelukt, op het puntje van mijn schoeisel naB|

Mis nog een ding KS,
Vakantie tripjes, rap, comfortabel en zuinig....

Waarom heb ik dan alweer een Poes weg gedaan:?;)
Geen reden voor de poes, dat heb ik nu ook op de T. Sterker nog, T is comfortabeler (ja ik word oud) Zuinig is hij dan weer niet (1:18 voor de poes tegenover 1:14 van de T.) . .
 
Hahaha,
1:18/20 voor de Poes (terwijl laatste vakantie ritje bijna 1:24) tegen gemiddeld 1:20 met de Strom (en bij 58km in de 4e haast 1:31)
Zal dan toch de leeftijd een rol gaan spelen??
 
Vandaag ruim 200 kilometer gereden met de poes en moet zeggen die shift kit is geweldig. Precies wat ik voor ogen had, icm met de quickshifter nog strakker schakelen. Schakelen voelt veel overtuigender dan eerst en gaat ook sneller. Helemaal geweldig.

Gelijk 1 van mijn grote voordelen van de poes, je kan 200 kilometer wegrijden, sportief, rustig hoe je wil.

En daarna gewoon fris afstappen.

Daarnaast 100 pk onder je kont een knap uiterlijk en een verbruik van 1 op 20, ongeacht rijstijl.

Een echte alleskunner!
 
hier al 2 weken zonder mijn eigen fiets, gisteren 250 km gereden op een CBR600F, en ondanks dat dat een goeie fiets is heb k toch t gevoel dat de cat fijner is... maar ook wat minder uitdagend en een stukje lomper.

Cat had wat winterproblemen:

- Liep op 3 cilinders (heel de carbs verstopt door die kut ethanol)
- achtervering was net een fietspomp
- kleppen moesten gesteld worden
- bestelde achterveer was erger dan de andere dus weer een nieuwe moeten bestellen --> vertraging :(

Ik ben nu nog opzoek naar een nieuwe uitlaat, de BSM Vampire doet t prima, maar heeft geen E-keur en is met een aliexpress DB killer nog niet echt stil en wil graag naar duitsland en oostenrijk over een paar weken. Iemand nog tips, wil er graag zo min mogelijk aan spenderen aangezien de motor ook niet meer de mooiste is (iemand heeft ooit een schuiver gemaakt en bijna alle kappen vervangen op 1 na en hij heeft na al die jaren echt wel gebruikerssporen)
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi d'r elk jaar fuel stabiliser in samen met shell V power. Never nooit problemen. Starten en lopen na de winter. Soms even doorstarten maar ze loopt altijd vrij vlot weer. Dan de komende tankbeurten (2) gooi ik er fuel conditioner is, beide van Putoline en zoals al eerder vermeld never nooit problemen..
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand wel eens een engine cleaner gebruikt. Voordat je je olie gaat verversen moet je een vloeistof toevoegen aan je olie en dan voor 15 min stationair laten draaien. En dan pas olie verversen. Is dat de moeite waard? Of wordt dit afgewezen om dit te doen..
 
Zou mijn motor sowieso nooit 15 min stationair laten draaien. Das helemaal niet goed. Rijden met de motor na het toevoegen van dit additief lijkt mij een veel beter plan. Maar moet zeggen dat ik er zelf totaal geen ervaring mee heb. Maar is je motorblok toe aan zoiets of is het puur interesse?
 
P
Zou mijn motor sowieso nooit 15 min stationair laten draaien. Das helemaal niet goed. Rijden met de motor na het toevoegen van dit additief lijkt mij een veel beter plan. Maar moet zeggen dat ik er zelf totaal geen ervaring mee heb. Maar is je motorblok toe aan zoiets of is het puur interesse?

Puur interesse zag dat namelijk in een webshop staan. Waren 2 verschillende 1 gaf aan 15 min stationair laten draaien en de ander moest je 15 tot 20 min rondrijden en dan je olie verversen.
 
Als je gewoon goede kwaliteit olie gebruikt, de juiste intervallen aanhoudt voor het wisselen ( bij de Cat om de 6000 of elke 6 maanden volgens Haynes ) en ervoor zorgt dat de motor bij elke rit goed warm wordt gereden zul je nooit dit soort additieven hoeven gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan