Het Thundercat topic

Gisteren met mijn broer nog een rondje gereden. Ik voorop maar mijn route was niet goed volgende keer door Duitsland 😋 wat is er mis met provinciale wegen en industrieterrein 😁
 
Nooit kapot gegaan bij mij maar volgens mij moet wel je koplamp eraf om erbij te komen.

Wat ik je zou adviseren is een werkplaats handboek te kopen. Haynes is in dit geval de allerbeste.

Hierin staat stap voor stap beschreven hoe je iets kan vervangen of demonteren met foto's erbij en de aanhaalmomenten van de bouten etc.

Ook welke lampen, olie, vloeistoffen, bougies in je fiets moeten de hele Rambam.

Ook voorkom je hiermee dat je teveel olie toevoegt zoals je laatst had, want ook dit soort informatie is terug te vinden.

Mijn boek heeft in de loop der tijd heel wat vette vingers verzameld op de bladzijden en hoewel ik al bijna alles aan mijn motor gedaan heb pak ik het boek er nog heel vaak bij voor ondersteuning.
 
Heeft er iemand wel eens de stadsverlichting vervangen? Moet dan de hele topkuip eraf? Als ik het goed heb is dit een BA9s fitting.
Bij mij niet stuk gegaan, maar bij de meeste motoren met kuip kom je erbij door vanuit onderaf je hand naar boven achter de koplamp te wurmen.
 
Met lessen leer je ook remmen met ABS.... Pussy weet niet wat ABS is 😂 Gisteren een paar keer geprobeerd (industrieterrein) vol op remmen en en kijken hoever ik kan gaan zonder dat mijn achterband gaat blokkeren. Voorrem ben ik voorzichtiger mee. Geen idee hoehard een Thundercat kan remmen.

Er zijn geen betere remmen dan die van de Poes / R6 en R1...
Als je je volle capaciteit gaat benutten van de remmen (dus ook icm achter), dan gaan je eitjes zeer doen:X:Y
(alsof je letterlijk een anker overboord gooit met een ketting van 1 schakel!!)
 
Heeft er iemand wel eens de stadsverlichting vervangen? Moet dan de hele topkuip eraf? Als ik het goed heb is dit een BA9s fitting.

Stads lichtje stuk, lekker laten zitten..
Je kan d'r helemaal ontkleden voor een lampie van 25cnt.
Dus ja, de gehele topkuip moet eraf.

Of voorzichtich een flapje weg snijden onder je lamp.
Dan kan je er met wat gepiegel wel bij..

Echter als je iets te diep zit me tj emesje, of er ligt een snoertje verkeerd dan|(
 
Er zijn geen betere remmen dan die van de Poes / R6 en R1...
Als je je volle capaciteit gaat benutten van de remmen (dus ook icm achter), dan gaan je eitjes zeer doen:X:Y
(alsof je letterlijk een anker overboord gooit met een ketting van 1 schakel!!)

Moet meer vertrouwen krijgen met remmen zonder ABS. Van het weekend maar weer 😋
 
Stads lichtje stuk, lekker laten zitten..
Je kan d'r helemaal ontkleden voor een lampie van 25cnt.
Dus ja, de gehele topkuip moet eraf.

Of voorzichtich een flapje weg snijden onder je lamp.
Dan kan je er met wat gepiegel wel bij..

Echter als je iets te diep zit me tj emesje, of er ligt een snoertje verkeerd dan|(

Projectje voor in de winter of in een lange regen periode. Soms best wel leuk slopen 😁
 
Denk dat het tussen je oren zit. Neem aan dat je met lessen ook nooit tot in de abs hebt geremd of wel?

Dan doe je het namelijk niet goed.

ABS is een redmiddel, je moet zelf zorgen dat je niet in de ABS terecht komt want dan rem je dus te hard.

Gewoon goed aanleggen en gefaseerd doorknijpen dat is de juiste techniek.
 
Denk dat het tussen je oren zit. Neem aan dat je met lessen ook nooit tot in de abs hebt geremd of wel?

Dan doe je het namelijk niet goed.

ABS is een redmiddel, je moet zelf zorgen dat je niet in de ABS terecht komt want dan rem je dus te hard.

Gewoon goed aanleggen en gefaseerd doorknijpen dat is de juiste techniek.

Met lessen was het wel tot in de ABS, daarom voelt het toch anders als je hard moet remmen. Misschien wel iets tussen mijn oren. Als ik dit maar vaak genoeg doe op een industrieterrein bij droog weer moet het wel goedkomen 😋
 
Gewoon goed vooruit kijken en de juiste plek op de weg kiezen dan zul je het hard moeten remmen tot een minimum beperken 👍
 
Denk dat het tussen je oren zit. Neem aan dat je met lessen ook nooit tot in de abs hebt geremd of wel?

Dan doe je het namelijk niet goed.

ABS is een redmiddel, je moet zelf zorgen dat je niet in de ABS terecht komt want dan rem je dus te hard.

Gewoon goed aanleggen en gefaseerd doorknijpen dat is de juiste techniek.
noodstop bij lessen willen ze dat je hem wel gewoon volle bak in het abs klapt. Snelle stop daarentegen niet.

Thundercat kan alleen echt al enorm hard remmen voordat je begint te glijden. Niet ineens vol in knijpen, maar enigszins opbouwend.
 
En dan gevlochten leidingen en zachtere blokken nemen 🤗🤗🤗🤗🤗


🙄🤔
Zachtere?!?
Gesinterde.....
🤐
 
Laatst bewerkt:
Meningen over verdeeld, maar ik vindt van wel.
Slijten wel wat harder op de schijven😉

Google maar eens op gesinterde blokken.
 
Ik heb staalomvlochten remleidingen icm gesinterde blokken van brembo.

Remt als een tierelier, zelfs als je de remmen een poosje goed op z'n flikker geeft geen enkel verschil in remvermogen.

Eigenlijk ten alle tijde vol remvermogen.

Koude remmen, warme remmen met elke temperatuur gewoon geweldig.

Omdat de voeringen zo hard zijn een geweldige feeling op je remhendel, gedurende de hele levensduur.

Voor mij niets anders meer.

Ja de schijven zullen iets sneller slijten door de samenstelling van het materiaal van de voeringen, so what dan zul je de schijven moeten vervangen bij 100.000 ipv 120.000.

Ligt ook een beetje aan je rijstijl dus daar is sowieso geen pijl op te trekken als je het mij vraagt.
Rem je veel af op de motor of altijd remmen, rem je kort en hard of lang en zacht etc.
 
Meningen over verdeeld, maar ik vindt van wel.
Slijten wel wat harder op de schijven😉

Google maar eens op gesinterde blokken.

En zo zal het altijd zijn.

Uiteindelijke gaat het altijd om persoonlijke keuzes en ervaringen.

Die je dan weer hier op het forum kunt delen met andere mensen zodat er nog wat te ouwehoeren valt
 
Volgens mij was gesinterd ook net wat beter voor op het circuit en slijt minder hard als er zand tussen zit (bij bv offroaden). Voor op straat pak ik altijd organisch, maar ik merk het verschil niet echt eigenlijk
 
Aangemeld voor een rijvaardigheidstraining 19 mei in Lelystad 🙄
Heb er zin in. Wel vroeg dus een dag van te voren naar toe en ergens in de buurt overnachten 😋
 
Mooi man,
benieuwd naar je ervaring.
Weet niet of het nog bestaat, maar meestal kon je voor weinig een dag All-Risk verzekering afsluiten bij die mannen..

Jaren geleden ook gedaan (toen heette het nog simpel VRO-1), geen idee hoe ze het nu noemen..
Kort na mijn training meteen kunnen toepassen in de echte wereld (op snelheid uitmoeten wijken, en door het gras)..
Was wel erg spannend op dat moment, kontje van het zadel, lichtjes gebogen knieen en op de stempjes door het gras heen stuivend.
Als het fout had gegaan had ik mijn verzekering kunnen uitleggen waarom de motor en mijn auto in de kreukels lagen-O-
 
Ben benieuwd naar je ervaring. Misschien een linkje van de training? Ben wel benieuwd welke je gaat doen 👍
 
Ben benieuwd naar je ervaring. Misschien een linkje van de training? Ben wel benieuwd welke je gaat doen 👍


bevestiging van deelname aan onze rijvaardigheidstraining.

U wordt zondag 19-05-2019 om 08.00 uur verwacht bij het Politie Circuit PVI Lelystad
Adres: Eendenweg 12, 8218 NC Lelystad

Website PLAT?? ......🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan