Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een xt660x. Ik heb nu een cb1300 uit 2003 in echt nette, zo goed als originele staat. Echter mag het van mij allemaal wat minder zwaar en snel. Ik kwam op de xt uit omdat je hier toch nog aardig lange ritten op kunt maken maar daarnaast best nog wat lol kan hebben. Dat het blok bulletproof is en wijde onderhoudsintervallen heeft is mooi meegenomen. Nu zie ik op marktplaats diverse bouwjaren en km-standen voorbij komen. Echter blijft de prijs rond de 5000 euro hangen. Dit is best een behoorlijk bedrag voor zo'n 'oude' motor. Behouden deze motoren in de toekomst hun waarde ook nog goed? En, is/wordt dit een cult bike?
Mijn lijst van mogelijke motoren:
drz400sm
ktm 950sm
ktm 690 sm (duke)
aprilia dorsoduro 750
aprilia pegaso strada factory (zelfde blok als xt660)
Verder wordt de xt vaak gebasht in fora en zo, maar toch rijdt iedereen er op :-) Dan moet ie toch iets goed doen.
Wat zijn jullie 2 cents over de xt660x?
Ik heb nog een xt tekoop, flink aangepast en rijd als een beest. Voor meer info stuur me een bericht.
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een xt660x. Ik heb nu een cb1300 uit 2003 in echt nette, zo goed als originele staat. Echter mag het van mij allemaal wat minder zwaar en snel. Ik kwam op de xt uit omdat je hier toch nog aardig lange ritten op kunt maken maar daarnaast best nog wat lol kan hebben. Dat het blok bulletproof is en wijde onderhoudsintervallen heeft is mooi meegenomen. Nu zie ik op marktplaats diverse bouwjaren en km-standen voorbij komen. Echter blijft de prijs rond de 5000 euro hangen. Dit is best een behoorlijk bedrag voor zo'n 'oude' motor. Behouden deze motoren in de toekomst hun waarde ook nog goed? En, is/wordt dit een cult bike?
Mijn lijst van mogelijke motoren:
drz400sm
ktm 950sm
ktm 690 sm (duke)
aprilia dorsoduro 750
aprilia pegaso strada factory (zelfde blok als xt660)
Verder wordt de xt vaak gebasht in fora en zo, maar toch rijdt iedereen er op :-) Dan moet ie toch iets goed doen.
Wat zijn jullie 2 cents over de xt660x?
@Rick1992 .... Ik ben ook niet van plan om veel op de snelweg te rijden. Maar een toertocht van 200km binnendoor zit er wel regelmatig in. Dat lijkt me best te doen. Ik lees ook nogal eens dat mensen vinden dat de xt660 onderpowered is. Maar aan de andere kant lees ik ook dat het echt een leuke motor is en eigenlijk voldoende pit heeft. Het lijkt wel zo'n love it or hate it motor te zijn.
Dit zijn de goede berichten hahaha. Top, tnx Meifesto.Voor het schokken en stoten wat sommige mensen beschrijven is een kevmod of versie daarvan aan te raden.
Die heeft @MrSemicolon vast ook nog wel op voorraad
Verder vindt ik het wel echt een fijne motor. Dutch 500 ermee gedaan, zonder problemen.
4 dagen Duitsland, gemiddeld 400km zonder problemen. En een tijdje voor werk met enige regelmaat Rotterdam-Eindhoven en terug over de snelweg moeten afleggen. Dat ging ook allemaal gewoon goed en gemakkelijk.
Ja, het is geen race monster die boven de 120 nog snel doortrekt. En een top van 180km/h is niet super.
Maar daar haal je ook geen XT voor, het is meer volgas door de bochten op de twisites en plezier rijden. Busa's inhalen in buitenbocht en je stepjes naar de grond werken, dat soort speelgoed
Rij er sinds 2018 mee, en hij blijft nog wel een paar jaar. En prijsvast, toen gekocht voor 4,2k bij dealer. Kan hem nu kwijt voor 4k bij de dealer, met een flink aantal extra kilometers erop
Zijn er nog (grote) verschillen tussen de verschillende bouwjaren/modellen? Waarom het misschien beter is de 1 boven de ander te verkiezen?
Ik zie bijvoorbeeld vanaf 2007 een nieuwe achterbrug.
Is een 2004 model in de basis even goed als een 2010 bijvoorbeeld?
Inderdaad, technisch gezien zijn ze alle bouwjaren praktisch hetzelfde.....en zijn het voornamelijk optische aanpassingen.Tnx Bronco.
Dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit qua performance en kwaliteit. Het zit hem voornamelijk in de looks.
Goeie tips, tnx Bronco!Inderdaad, technisch gezien zijn ze alle bouwjaren praktisch hetzelfde.....en zijn het voornamelijk optische aanpassingen.
Vind de het plasticwerk van het oude type mooier, maar daar zit dan weer zo'n schrielere achterbrug in.
Blokken zijn technisch oersterk en krijg je niet zomaar "kapot" mits uiteraard regelmatig olie ververst en goed op peil gehouden.
Punten van aandacht bij aanschaf zijn vooral de laklaag van het blok, de welbekende krukas rammel ( door los gelopen krukasmoer)
en omdat ze veelal voor wheelie practice gebruikt worden.....goed de asgaten op de voorpoten controleren op (haar)scheuren/breuken.
Goeie tips, tnx Bronco!
Ik vind ook de kappen van het oude model mooier, maar idd, de achterbrug van het nieuwe model is daar weer mooier van. De oude kappen passen zeker niet op het nieuwe model? ;-)
Alleen het kapje op de kont past. De tank van het model na 2007 is anders. En de koplamp incl montage is na 2007 ook anders, dus ook het kapje er omheen.Goeie tips, tnx Bronco!
Ik vind ook de kappen van het oude model mooier, maar idd, de achterbrug van het nieuwe model is daar weer mooier van. De oude kappen passen zeker niet op het nieuwe model
Heb je een foto van je bike?Zou ik zo 1,2,3 niet durven zeggen, nooit aan gedacht eigenlijk.
Heb zelf een 2007 exemplaar welke zo goed als in concours staat is, en wil hem ook zo origineel mogelijk houden.
Plastic is allemaal wel los te koop bij bijv. CMSNL.com, maar goedkoop is het niet.