De Benelli TRK 702 (X)

newking

Die hard MF'er
10 mrt 2004
614
86
Delft
Ik heb er één en ben er tot nu toe blij mee.
Wie ook?
Wat zijn je ervaringen?
Wordt trouwens ook wel "bj700-5f" genoemd in China.
IMG_20230915_124317.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang heb je hem nu? Ben aan het rondkijken voor iets anders en zag deze (maar dan de gewone non-x) en leek me ook wel interessant. Heb je nog zaken die je opvallen?
 
Geweldig ding.
Helaas na de eerste rit een griep(je) opgelopen, tot en met vandaag aan toe nog niet kunnen rijden.
Ik hoop dat ik morgen weer een stukje kan doen!
 
Ik heb ze gezien op de motorbeurs begin van het jaar, zagen er erg vet uit. Heeft de X nou een camera in de snavel zitten? Is dat nou een beetje fatsoenlijke camera en hoek?
 
In Spanje net een groep van minstens 10 van deze Benelli’s gezien, in de buurt van Segovia. Allemaal eigen motoren want van verschillende dealers. Wist helemaal niks van het bestaan af. Ziet er prima uit en klinkt goed. Motorblok lijkt aan de kleine kant. Past vast een dikkere in. Bovendien kom ik net in Zaragoza een lichtere versie tegen.
IMG_3376.jpeg
 
Schijnbaar is de lichtere versie best verkochte motor in Italië

Motorfreaks - Test: Benelli Leoncino 800 Trail - Styled in Italy, Made in China

De Chinezen hebben het merk naar de top van de verkooplijsten gekatapulteerd, met de TRK 502 de afgelopen twee jaar in Italië de best verkochte motor, boven de R 1250 GS die genoegen moest nemen met de tweede plaats. Alleen al van de TRK 502 zijn er sinds z’n lancering in 2017 39.000 verkocht, verdeeld over 14.000 voor de asfalt versie tegen 25.000 voor de TRK 502 X Allroad.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens kijken of de snavel een beetje beschaafd te verwijderen is....
 
Heb onze "limited edition" bijna klaar.
Sommige onderdelen die wel op het beursmodel gemonteerd waren zitten dus niet op de definitieve versie voor de verkoop.
Onze versie krijgt erbij:
- 3 delige kofferset
- valbeugels met LED mistlampen
- blok beschermer
- handvatverwarming
- zadelverwarming
- leovince demper

Erg leuk detail is de connectiviteit van het dashbord. Via de navigatie op je telefoon krijg je nu de kaart (of alleen een pijl) op je dashbord. Ook telefoon kun je erop zien.
 

Bijlagen

  • 20231007_124325.jpg
    20231007_124325.jpg
    394,3 KB · Weergaven: 8
  • 20231007_124315.jpg
    20231007_124315.jpg
    392,9 KB · Weergaven: 5
  • 20231007_124259.jpg
    20231007_124259.jpg
    361 KB · Weergaven: 6
Inmiddels heb ik vandaag op mijn TRK 702 de eerste kilometers gereden. Door het vele werk in het buitenland heb ik de TRK 702 al drie weken in bezit, maar verder dan de rit van de dealer tot in mijn garage box is het niet gekomen. Dus vanmorgen, in mijn eerste vrije weekend, de TomTom van de Fazer afgehaald en op de TRK702 gezet en er een korte route langs de forten in N-H in gepland. Als je van een vier cylinder naar een twee cylinder overstapt is het wel even wennen hoor! De zit is lekker rechtop en ontspannen. Vermogen komt er netjes lineair uit, maar is negens echt verrassend. Koppeling gaat ligt en dat is fijn voor mijn reuma handjes haha. Onder de 3000 a 4000 rpm moet je het niet zoeken en bokt de TRK702 een beetje zowel in de 2e als de 3e versnelling. Dit is vooral merkbaar op 30KM wegen waar ik mij dan wel aan de max snelheid houd. Verder viel mij op de de snelheidsmeter nogal overdreef. Op de tomtom 100km p/u en op de meter +/- 112 km p/u. Is dit ook bij andere gebruikers van de TRK 702 zo?
 
Inmiddels heb ik vandaag op mijn TRK 702 de eerste kilometers gereden. Door het vele werk in het buitenland heb ik de TRK 702 al drie weken in bezit, maar verder dan de rit van de dealer tot in mijn garage box is het niet gekomen. Dus vanmorgen, in mijn eerste vrije weekend, de TomTom van de Fazer afgehaald en op de TRK702 gezet en er een korte route langs de forten in N-H in gepland. Als je van een vier cylinder naar een twee cylinder overstapt is het wel even wennen hoor! De zit is lekker rechtop en ontspannen. Vermogen komt er netjes lineair uit, maar is negens echt verrassend. Koppeling gaat ligt en dat is fijn voor mijn reuma handjes haha. Onder de 3000 a 4000 rpm moet je het niet zoeken en bokt de TRK702 een beetje zowel in de 2e als de 3e versnelling. Dit is vooral merkbaar op 30KM wegen waar ik mij dan wel aan de max snelheid houd. Verder viel mij op de de snelheidsmeter nogal overdreef. Op de tomtom 100km p/u en op de meter +/- 112 km p/u. Is dit ook bij andere gebruikers van de TRK 702 zo?
Dat laatste is bij bijna alle motoren zo .
Ik gebruik als vuistregel:10% meer.
Kijk er in ieder geval niet van op.
Maar anderen kunnen je vast meer model specifiek vertellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan