De Benelli TRK 702 (X)


IMG_20240304_141717~2.jpg
 
Ik dacht gelijk aan Spritmonitor maar daar de TRK702 nog niet bij. Ik schat een verbruik van 1:20 tot 1:25.
1 op 20 als je kalm aan doet.
Zodra je een beetje gaat doorrijden zul je al snel 1 op 19 of zelfs 18 halen.
Net getankt, bij 330km gaat er 18,12 liter in. Volgens mij is dat iets van 1 op 18,2.
Hoop dat er snel een update voor het gele benzine niveau lampje komt. Zit 100 km lang te kijken naar een knipperend lampje.
 
Gelijk zo'n ervaring met mijn TRK702. Valt toch wat tegen gevoelsmatig. Inmiddels heb ik alwel een software update tegen het onrustig bewegen van de brandstofmeter in bochten. Geeft nu wat meer stabiel het brandstof niveau aan. Van het gele reserve lampje heb ik nog niet gezien dat dat later zou gaan branden na de update.
 
1 op 20 als je kalm aan doet.
Zodra je een beetje gaat doorrijden zul je al snel 1 op 19 of zelfs 18 halen.
Net getankt, bij 330km gaat er 18,12 liter in. Volgens mij is dat iets van 1 op 18,2.
Hoop dat er snel een update voor het gele benzine niveau lampje komt. Zit 100 km lang te kijken naar een knipperend lampje.
Is een software en een firmware update beschikbaar die dit deels verholpen heeft. Ben zelf nog met een aanpassing bezig die zorgt dat reserve lampje wat later aan gaat.
 
Is een software en een firmware update beschikbaar die dit deels verholpen heeft. Ben zelf nog met een aanpassing bezig die zorgt dat reserve lampje wat later aan gaat.
Dat stukje software zou heel erg welkom zijn! Ik denk dat veel TRK702 rijders het zouden waarderen als het gaat werken. Als je zover bent, en als die software beschikbaar is natuurlijk, nodig ik mijzelf graag uit om eens bij jullie langs te rijden Arnold! Houd ons op aub de hoogte!
 
Oke ben dr uit, het word een 702 maar ga ik voor de 702 of de 702X. Ben geen off road rijder dus wat is wijsheid? Betaal ik 600,- meer voor de spaakwielen en een iets hogere zit of zijn er meer verschillen, ook de blokbanden hebben die een betere wegligging of niet?
Graag jullie mening vd al ervaren rijders.
Bvd Martin.
 
De x stuurt erg relaxed met het grotere voorwiel. De banden doen het op straat ook erg goed, ook qua geluid.
X is wel meer poetsen met de spaken 😂🤣

De x heeft dan weer geen radiale remklauwen, de gewone weer wel. De x heeft wave schijven, De andere zijn gewone
Voor de rest zijn ze eigenlijk identiek.
 
De x stuurt erg relaxed met het grotere voorwiel. De banden doen het op straat ook erg goed, ook qua geluid.
X is wel meer poetsen met de spaken 😂🤣

De x heeft dan weer geen radiale remklauwen, de gewone weer wel. De x heeft wave schijven, De andere zijn gewone
Voor de rest zijn ze eigenlijk identiek.
Bedankt voor de info, poetsen vind ik niet erg 😁
 
Ik denk dat de gewone iets scherper stuurt op asfalt.
De X is iets meer zandweg georiënteerd. De noppenbanden van de X hebben overigens echt uitstekende grip op asfalt. Ik was in ieder geval blij verrast!
 
Ik denk dat de gewone iets scherper stuurt op asfalt.
De X is iets meer zandweg georiënteerd. De noppenbanden van de X hebben overigens echt uitstekende grip op asfalt. Ik was in ieder geval blij verrast!
Bedankt voor je reactie. Ga woensdag een proefrit maken en ga het beleven 😁
 
Gewoon een goede dealer zoeken ;)
Wat zoek je precies?
Wij kunnen eigenlijk voor alle Benellis wel wat regelen. Is vaak een beetje de moeite die de zaak ervoor wil doen hé...

Bij nieuw model zoals de 702 zijn de accessoires in het begin gewoon moeilijk leverbaar. Je kan dan wachten tot iemand het je aanbied of je gaat er zelf actief mee bezig.

Voor de 702 hebben we vanalles gewoon ruim op voorraad. Hogere ruitjes in smoke of helder, uitlaatdemper of compleet systeem, voorvork cartridges (echt een verbetering!), handvatverwarming en buddyseat verwarming (met de knopjes waar ze horen), bellypan in het zwart en alu en de valbeugels welke, al zeg ik het zelf, er stukken beter uitzien dan de beugels van benelli zelf...

We hebben aanvragen uit heel Europa voor sommige onderdelen.

Dus tja, blijf je afwachten als dealer of ga je het zelf regelen/laten maken
Begrijp ik het goed, maak je de valbeugels zelf? Wat is de prijs ervoor compleet met lampen?
 
Vandaag nieuwe gesloten instelbare cartidges binnen gekregen voor de voorvork. Nu nog ff de tijd vinden om ze in de demo te bouwen 😂
 
Vandaag mijn nieuwe TRK 702X besteld, gelukkig op vooraad dus met een beetje mazzel rij ik volgend weekend rond. Nu op zoek naar een set mooie valbeugels want dat schijnt nogal een zoektocht worden aangezien deze dealer ze bijna niet kan leveren. Nog wel een kofferset voor de aanbiedingsprijs kunnen krijgen 👌
20240313_153618.jpg
 
Vandaag mijn nieuwe TRK 702X besteld, gelukkig op vooraad dus met een beetje mazzel rij ik volgend weekend rond. Nu op zoek naar een set mooie valbeugels want dat schijnt nogal een zoektocht worden aangezien deze dealer ze bijna niet kan leveren. Nog wel een kofferset voor de aanbiedingsprijs kunnen krijgen 👌
Kijk eens bij ome Wang. Zelf wacht ik op de originele.
TRK702/X Anti-collision bar (C model)
 
Heb gisteren een proefrit gemaakt op een 702x met hoge ruit maar had best last van turbulentie rondom mijn helm. Zou het standaard ruitje minder last veroorzaken ? Of zijn er nog hogere ruitjes te koop dan alleen die hoge van Benelli zelf?
Zijn er hier nu meer mensen die hetzelfde ervaren wat dat betreft?
 
Meestal is lager beter tegen turbulentie zodat je hoofd in de 'schone' rijwind zit. Maar hoog of laag is maar relatief, het hangt ook af van je lengte.
 
Heb gisteren een proefrit gemaakt op een 702x met hoge ruit maar had best last van turbulentie rondom mijn helm. Zou het standaard ruitje minder last veroorzaken ? Of zijn er nog hogere ruitjes te koop dan alleen die hoge van Benelli zelf?
Zijn er hier nu meer mensen die hetzelfde ervaren wat dat betreft?
Wij hebben de ruitjes van 42 tot 57cm en dan ook nog een verhoger waarmee het ruitje iets rechter staat en die ook nog eens omhoog te schuiven is.
Proberen welke beste past is hoe wij het adviseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan