XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

pasvorm is niet 100% meer 95%

wat ook opvalt is dat de rand aan de bovenkant niet "omgezet" is, denk wel dat met wat werk (schuren en beetje warmte) het erg goed is te maken.
1661101148992.jpg

1661100987193.jpg




Voor 21,58 ben ik tevreden....
 
Hallo iedereen,

De meeste kennen mij wel. Ik reviseer xt blokken. Momenteel heb ik een vers gereviseerd blok op voorraad liggen.
Mocht iemand interesse hebben. Neem gerust contact op 0613018954 whatsapp


Gr, Dave
 
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een xt660x. Ik heb nu een cb1300 uit 2003 in echt nette, zo goed als originele staat. Echter mag het van mij allemaal wat minder zwaar en snel. Ik kwam op de xt uit omdat je hier toch nog aardig lange ritten op kunt maken maar daarnaast best nog wat lol kan hebben. Dat het blok bulletproof is en wijde onderhoudsintervallen heeft is mooi meegenomen. Nu zie ik op marktplaats diverse bouwjaren en km-standen voorbij komen. Echter blijft de prijs rond de 5000 euro hangen. Dit is best een behoorlijk bedrag voor zo'n 'oude' motor. Behouden deze motoren in de toekomst hun waarde ook nog goed? En, is/wordt dit een cult bike?
Mijn lijst van mogelijke motoren:
drz400sm
ktm 950sm
ktm 690 sm (duke)
aprilia dorsoduro 750
aprilia pegaso strada factory (zelfde blok als xt660)

Verder wordt de xt vaak gebasht in fora en zo, maar toch rijdt iedereen er op :-) Dan moet ie toch iets goed doen.

Wat zijn jullie 2 cents over de xt660x?
 
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een xt660x. Ik heb nu een cb1300 uit 2003 in echt nette, zo goed als originele staat. Echter mag het van mij allemaal wat minder zwaar en snel. Ik kwam op de xt uit omdat je hier toch nog aardig lange ritten op kunt maken maar daarnaast best nog wat lol kan hebben. Dat het blok bulletproof is en wijde onderhoudsintervallen heeft is mooi meegenomen. Nu zie ik op marktplaats diverse bouwjaren en km-standen voorbij komen. Echter blijft de prijs rond de 5000 euro hangen. Dit is best een behoorlijk bedrag voor zo'n 'oude' motor. Behouden deze motoren in de toekomst hun waarde ook nog goed? En, is/wordt dit een cult bike?



Mijn lijst van mogelijke motoren:



drz400sm



ktm 950sm



ktm 690 sm (duke)



aprilia dorsoduro 750



aprilia pegaso strada factory (zelfde blok als xt660)







Verder wordt de xt vaak gebasht in fora en zo, maar toch rijdt iedereen er op :-) Dan moet ie toch iets goed doen.







Wat zijn jullie 2 cents over de xt660x?





Ik heb nog een xt tekoop, flink aangepast en rijd als een beest. Voor meer info stuur me een bericht.
 
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een xt660x. Ik heb nu een cb1300 uit 2003 in echt nette, zo goed als originele staat. Echter mag het van mij allemaal wat minder zwaar en snel. Ik kwam op de xt uit omdat je hier toch nog aardig lange ritten op kunt maken maar daarnaast best nog wat lol kan hebben. Dat het blok bulletproof is en wijde onderhoudsintervallen heeft is mooi meegenomen. Nu zie ik op marktplaats diverse bouwjaren en km-standen voorbij komen. Echter blijft de prijs rond de 5000 euro hangen. Dit is best een behoorlijk bedrag voor zo'n 'oude' motor. Behouden deze motoren in de toekomst hun waarde ook nog goed? En, is/wordt dit een cult bike?
Mijn lijst van mogelijke motoren:
drz400sm
ktm 950sm
ktm 690 sm (duke)
aprilia dorsoduro 750
aprilia pegaso strada factory (zelfde blok als xt660)

Verder wordt de xt vaak gebasht in fora en zo, maar toch rijdt iedereen er op :-) Dan moet ie toch iets goed doen.

Wat zijn jullie 2 cents over de xt660x?

Vorig jaar heb ik mijn xt660r uit 2011 gekocht voor 4K, dat vond ik toen al een boel geld. Helemaal als je het vergelijkt met de nieuwprijs in die tijd. Aangezien ik mijn eigen gebruikte gsxr600 k5 met een leuke prijs door kon verkopen, heb ik toch deze keus gemaakt omdat ik meer van het asfalt wou.. :) Verder een heerlijke motor, maar ik zelf zou er niet graag 100en km's mee over de snelweg toeren voor een vakantie oid.
 
@MrS.....Ik heb je een pb gestuurd.

@Rick .... Ik ben ook niet van plan om veel op de snelweg te rijden. Maar een toertocht van 200km binnendoor zit er wel regelmatig in. Dat lijkt me best te doen. Ik lees ook nogal eens dat mensen vinden dat de xt660 onderpowered is. Maar aan de andere kant lees ik ook dat het echt een leuke motor is en eigenlijk voldoende pit heeft. Het lijkt wel zo'n love it or hate it motor te zijn.
 
@Rick1992 .... Ik ben ook niet van plan om veel op de snelweg te rijden. Maar een toertocht van 200km binnendoor zit er wel regelmatig in. Dat lijkt me best te doen. Ik lees ook nogal eens dat mensen vinden dat de xt660 onderpowered is. Maar aan de andere kant lees ik ook dat het echt een leuke motor is en eigenlijk voldoende pit heeft. Het lijkt wel zo'n love it or hate it motor te zijn.

Binnendoor toertochten zijn prima te doen, vanaf onderin is de motor vrij sterk en dat maakt het leuk :) underpowerd is hij dan naar mijn mening ook, maar dan vooral op de snelwegen. Op de binnen wegen houd ik mijn motor maatjes prima bij.
 
Als je geen 1 cilinder gewend bent, kan het toch tegenvallen. Ik vond het blok totaal niet fijn rijden. Veel te zenuwachtig, veel te veel schakelen. Leuk om wat mee rond te sjezen, maar vond hem totaal niet geschikt als woonwerk motor. Maja uiteindelijk is het toch allemaal eigen voorkeur.

Gewoon een keer proefrijden.
 
Ben wel een 1 cilinder gewend, heb hier een xr600 staan waar ik af en toe een uurtje (of twee) hier in de buurt aan het rondknallen ben. Das ook de reden dat ik naar een supermoto-achtige aan het kijken ben. Het is gewoon veel leuker om op zo'n motor te rijden dan die grote zware met veel cilinderinhoud. Het moet alleen niet TE tam worden zeg maar....
 
Voor het schokken en stoten wat sommige mensen beschrijven is een kevmod of versie daarvan aan te raden.
Die heeft @MrSemicolon vast ook nog wel op voorraad ;)

Verder vindt ik het wel echt een fijne motor. Dutch 500 ermee gedaan, zonder problemen.
4 dagen Duitsland, gemiddeld 400km zonder problemen. En een tijdje voor werk met enige regelmaat Rotterdam-Eindhoven en terug over de snelweg moeten afleggen. Dat ging ook allemaal gewoon goed en gemakkelijk.

Ja, het is geen race monster die boven de 120 nog snel doortrekt. En een top van 180km/h is niet super.
Maar daar haal je ook geen XT voor, het is meer volgas door de bochten op de twisites en plezier rijden. Busa's inhalen in buitenbocht en je stepjes naar de grond werken, dat soort speelgoed ;)
Rij er sinds 2018 mee, en hij blijft nog wel een paar jaar. En prijsvast, toen gekocht voor 4,2k bij dealer. Kan hem nu kwijt voor 4k bij de dealer, met een flink aantal extra kilometers erop ;)
 
Voor het schokken en stoten wat sommige mensen beschrijven is een kevmod of versie daarvan aan te raden.
Die heeft @MrSemicolon vast ook nog wel op voorraad ;)

Verder vindt ik het wel echt een fijne motor. Dutch 500 ermee gedaan, zonder problemen.
4 dagen Duitsland, gemiddeld 400km zonder problemen. En een tijdje voor werk met enige regelmaat Rotterdam-Eindhoven en terug over de snelweg moeten afleggen. Dat ging ook allemaal gewoon goed en gemakkelijk.

Ja, het is geen race monster die boven de 120 nog snel doortrekt. En een top van 180km/h is niet super.
Maar daar haal je ook geen XT voor, het is meer volgas door de bochten op de twisites en plezier rijden. Busa's inhalen in buitenbocht en je stepjes naar de grond werken, dat soort speelgoed ;)
Rij er sinds 2018 mee, en hij blijft nog wel een paar jaar. En prijsvast, toen gekocht voor 4,2k bij dealer. Kan hem nu kwijt voor 4k bij de dealer, met een flink aantal extra kilometers erop ;)
Dit zijn de goede berichten hahaha. Top, tnx Meifesto.
 
Zijn er nog (grote) verschillen tussen de verschillende bouwjaren/modellen? Waarom het misschien beter is de 1 boven de ander te verkiezen?
Ik zie bijvoorbeeld vanaf 2007 een nieuwe achterbrug.
Is een 2004 model in de basis even goed als een 2010 bijvoorbeeld?
 
Zijn er nog (grote) verschillen tussen de verschillende bouwjaren/modellen? Waarom het misschien beter is de 1 boven de ander te verkiezen?
Ik zie bijvoorbeeld vanaf 2007 een nieuwe achterbrug.
Is een 2004 model in de basis even goed als een 2010 bijvoorbeeld?

Grootste verschillen zijn de (mooiere) achterbrug, ander model kuipwerk (tankdelen & cockpit).
Motorisch is de ECU re-mapped voor gebruik van fuel injection met de toegevoegde Lambda Sensor.

Hier een overzicht met alle verschillen ;)
 
Tnx Bronco.

Dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit qua performance en kwaliteit. Het zit hem voornamelijk in de looks.
 
Tnx Bronco.

Dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit qua performance en kwaliteit. Het zit hem voornamelijk in de looks.
Inderdaad, technisch gezien zijn ze alle bouwjaren praktisch hetzelfde.....en zijn het voornamelijk optische aanpassingen.
Vind de het plasticwerk van het oude type mooier, maar daar zit dan weer zo'n schrielere achterbrug in.

Blokken zijn technisch oersterk en krijg je niet zomaar "kapot" mits uiteraard regelmatig olie ververst en goed op peil gehouden.
Punten van aandacht bij aanschaf zijn vooral de laklaag van het blok, de welbekende krukas rammel ( door los gelopen krukasmoer)
en omdat ze veelal voor wheelie practice gebruikt worden.....goed de asgaten op de voorpoten controleren op (haar)scheuren/breuken.
 
Inderdaad, technisch gezien zijn ze alle bouwjaren praktisch hetzelfde.....en zijn het voornamelijk optische aanpassingen.
Vind de het plasticwerk van het oude type mooier, maar daar zit dan weer zo'n schrielere achterbrug in.

Blokken zijn technisch oersterk en krijg je niet zomaar "kapot" mits uiteraard regelmatig olie ververst en goed op peil gehouden.
Punten van aandacht bij aanschaf zijn vooral de laklaag van het blok, de welbekende krukas rammel ( door los gelopen krukasmoer)
en omdat ze veelal voor wheelie practice gebruikt worden.....goed de asgaten op de voorpoten controleren op (haar)scheuren/breuken.
Goeie tips, tnx Bronco!
Ik vind ook de kappen van het oude model mooier, maar idd, de achterbrug van het nieuwe model is daar weer mooier van. De oude kappen passen zeker niet op het nieuwe model? ;-)
 
Goeie tips, tnx Bronco!
Ik vind ook de kappen van het oude model mooier, maar idd, de achterbrug van het nieuwe model is daar weer mooier van. De oude kappen passen zeker niet op het nieuwe model? ;-)

Zou ik zo 1,2,3 niet durven zeggen, nooit aan gedacht eigenlijk.
Heb zelf een 2007 exemplaar welke zo goed als in concours staat is, en wil hem ook zo origineel mogelijk houden.

Plastic is allemaal wel los te koop bij bijv. CMSNL.com, maar goedkoop is het niet.
 
Goeie tips, tnx Bronco!
Ik vind ook de kappen van het oude model mooier, maar idd, de achterbrug van het nieuwe model is daar weer mooier van. De oude kappen passen zeker niet op het nieuwe model
Alleen het kapje op de kont past. De tank van het model na 2007 is anders. En de koplamp incl montage is na 2007 ook anders, dus ook het kapje er omheen.
Een 07 achter brug past wel in een model van 04 tot 07. Maar dan moet je ook andere as stellers en as hebben.
 
Zou ik zo 1,2,3 niet durven zeggen, nooit aan gedacht eigenlijk.
Heb zelf een 2007 exemplaar welke zo goed als in concours staat is, en wil hem ook zo origineel mogelijk houden.

Plastic is allemaal wel los te koop bij bijv. CMSNL.com, maar goedkoop is het niet.
Heb je een foto van je bike?
 
Hallo!
Ik heb perongelijk XT 660 R remblokken besteld, in plaats van X blokken.
Gezien het retouren naar Duitsland best prijzig is, zijn er hier mensen die mogelijk dus remblokken willen overnemen?
TRW - Brake pads front Yamaha XT-660R ST type Nieuw in verpakking nog.
 
Achter misschien, voor zijn nog zo goed als nieuw.
Passen ze niet in de X?

Weet dat het per jaartal nog wel eens kan uitmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan