Welke gebruikte 2 cilinder onder de 200kg? Budget rond de 7 tot 9000

Moet het een dagjes tour motor worden? Vakantie trips? Kom je met enige regelmaat op de snelweg en rij je dan 130+?

Edit: Antwoord gegeven tijdens dat ik typte, ja eigenlijk kan elke motor dat natuurlijk goed. Dus die fijn zit en je aanspreekt. Afrekenen en rijden.
 
Ja zoiets met alle toeters en bellen😅
Abs en zelfs een tractie controluh..
20231221_142834.jpg

20231221_142823.jpg
 
Vond mijn 1150gsa echt te zwaar.
Dus lichte motorfiets.
En inderdaad die 200 kg is niet echt een vereiste.
Maar zoek geen groot toer kanon.
Heb heel veel lol met de monkey.125
Maar gewoon te sloom en te langzaam om ff 100km te rijden.
 
Dan ga je een TDM ook niet leuk vinden. Heb ik even gehad, heel comfortabel maar te zwaar om leuk speels mee te rijden. Vond ik ook van een GS waar ik ooit op gereden heb.
 
Dan ga je een TDM ook niet leuk vinden. Heb ik even gehad, heel comfortabel maar te zwaar om leuk speels mee te rijden. Vond ik ook van een GS waar ik ooit op gereden heb.
Mijn TDM 900 heeft het gewicht goed verdeeld, ja, iets meer dan 200 KG maar je merkt er niets van, ook niet tijdens het garage induwen. Lijkt wel 195 kg 😉
De 900 is bovendien wat minder zwaar dan 850.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Vind van de TDM dat de massa/het zwaartepunt vrij hoog zit.
Zal mede met de grote tank te maken hebben maar dát viel me een beetje tegen eigenlijk.
Nu geen last meer van want gewenning maar toch.
Voor de rest uitstekende gooi ende smijtfiets met beregoeie remmen.
 
A2 hoeft in weze niet uit te maken natuurlijk.
Dat is al 48pk.

Nee, klopt, maar met 48pk zit je ook sneller op je honger natuurlijk.. niks mis mee, maar een peekaa'tje of 25-30 erbij scheelt toch wel wat.

En ik moet toch wat, als ik een F750GS wil promoten. 😅



Maar je hebt gelijk hoor, fijne tijden beleefd met mijn 48pk sterke XT660Z Tenere. Was leuk, mooie reizen mee gedaan, maar eerlijk is eerlijk... met de Tenere 700 is het leuker.
 
Ik denk wel dat een Moto Guzzi meer plezier geeft dan een oude Tdm. Ik weet niet of het 4 x is. Ik denk het wel. Ik heb al jaren een Guzzi maar ben niet verliefd op de v85tt. Ik zat wel aan een vervanger te denken. Tja keuzes.
Kan standaard cruiscontrol bij Guzzi een item zijn die doorslag geeft?
 
Waarom geen KTM 990 smt? Van alle motoren die ik gehad heb, was dat toch wel de leukste om ff stoom mee af te blazen 😄💨.
 
Hangt inderdaad van wat je reisdoel is. Lang weekend Alpen resulteerd een dag Autobahn...dan is cruiscontrol heerlijk...
Dat doe ik dus nooit. Ik rij elke werkdag 90 km. Nog nooit gemist. In de auto gebruik ik het wel als het geen spits is.
 
RD350 aanschaffen..
lekker blèren.. niet zwaar en lachen..

lijkt mij wel iets voor jou Marco..

je mag alleen nergens de stad meer in, of je moet 'm aan mij geven, mag jij (en ik) Amsterdam in..

(al weet ik niet wat je daar te zoeken heb)

😇
 
Laatst bewerkt:
mag het ietsje ouder? ik heb veel plezier beleefd aan een aprilia shiver 750, als je het standaard uitlaatanker vervangt voor aftermarket dempers kom je onder de 200kg als het goed is(std weegt 12!! kg) of zijn tweelingbroer de dorsoduro 750/900(900 is de update met modern tft scherm en telefoonconnectie mogelijkheid). heeft wel een kleine tank inhoud. of een caponord 1200? zal wel ietsje over de 200kg zijn. of een tuono/rsv? allemaal leuke v2's.

een er6n of ninja 650 zou ook kunnen, inline 2.
mt07 of varianten, tenere700, xsr700 inline 2
crf1000/1100 kan ook inderdaad.
ktm? duke 890 of wat ouder de smr/smt/superduke 990? of natuurlijk de grotebruur 1290.
aprilia shiver/dorsoduro 750. dorsoduro 900 wat fijner en nieuwer/dorsoduro 1200 wat ouder zelfde generatie als de 750 versies maar wel een bak vermogen op sm basis. tuono of rsv kan dus ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan