XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

En toen waren er in eens 20 pk afgevallen.....
Screenshot_20181003-202158.jpg
 
Vandaag een mail gehad met daarin een brief van een advocaat die namens de jongen spreekt. En volledig de aansprakelijkheid van tafel veegt en dreigt met nogmeer dingen. Ze bieden wel een schikking aan van €750 uit coulance

Vind ik een hele vieze actie. Eerst zielig doen ik heb geen geld bla bla geen niks. En dan opeens wel advocaat inhuren die makkelijk €300 ex btw kost per uur.

Dus ik moet even langs juridisch loket en overleggen of het de moeite waard is een advocaat te nemen of dat ik moet schikken met €750. Want stel het kost mij €1500 eigen kosten om gelijk te krijgen. Dan heb ik hoop hoofdpijn van alles voor 400 euro meer. Maargoed eerst even overleggen met juridisch loket.

Bedankt voor jullie meedenken en berichtjes.

Als ik meer weer laat ik het weten.


En...nog nieuws over de schade afhandeling ?
 
Goede morgen,
Ik ben leander en rij al z'n 3 a 4 jaar op mijn trouwe xt 660 r. Ik heb al vaak mee gelezen op het forum om informatie te zoeken, het werd dan ook hoog tijd om mezelf eens aan te melden en voor te stellen.
Ook heb ik een klein vraagje betreft het vervangen van de olie. In het werkplaats handboek 3-24 staat er dat je de ook de camshaft sprocket cover moet verwijderen. Maar er staat verder niks bij is dit nodig voor het vervangen van de olie of ontluchten of iets dergelijks kan ik deze laten zitten?

1e Berichtje voor mij, lees al een tijd mee. Sinds deze zomer heb ik een 660R uit '11. Had vroeger een 600 uit 1991 en heb een tijd niet gereden.

Inderdaad staat in het werkplaatshandboek dat je dat deksel moet verwijderen, maar wat ik helemaal raar vond is dat je na het vullen de motor even moet starten zonder dat deksel... Pas daarna monteer je het weer. Aparte manier van oliewisselen leek me dat.

Ik heb dat zo toch even gedaan (doek ervoor gehouden) en de nieuwe olie spetterde natuurlijk alle kanten op. Volgende keer blijft hij lekker zitten.
Met het olie-aftapventieltje van offroad.de (van Stahlwill) zal dat sowieso een stuk minder kliederen worden hoop ik ;)
 
1e Berichtje voor mij, lees al een tijd mee. Sinds deze zomer heb ik een 660R uit '11. Had vroeger een 600 uit 1991 en heb een tijd niet gereden.

Inderdaad staat in het werkplaatshandboek dat je dat deksel moet verwijderen, maar wat ik helemaal raar vond is dat je na het vullen de motor even moet starten zonder dat deksel... Pas daarna monteer je het weer. Aparte manier van oliewisselen leek me dat.

Ik heb dat zo toch even gedaan (doek ervoor gehouden) en de nieuwe olie spetterde natuurlijk alle kanten op. Volgende keer blijft hij lekker zitten.
Met het olie-aftapventieltje van offroad.de (van Stahlwill) zal dat sowieso een stuk minder kliederen worden hoop ik ;)

Heb je een linkje van de aftap ventiel? Lijkt me ook wel wat
 
Heb je een linkje van de aftap ventiel? Lijkt me ook wel wat

Tuurlijk: OFF-THE-ROAD | Oil drain valve M14x1.5 | Online Webshop
(€ 34,50)

Zag een youtube filmpje waarin een Rus (denk ik) in ca. 10 min. zijn olie ververste met dit tooltje. Gewoon op straat naast het park uiteraard :+
Ik had de oliewissel al gedaan voordat hij binnen was, dus ik heb nog geen ervaring ermee. Ziet er goed uit, slangetje erbij, dus ik denk dat het goed komt. Beetje jammer is dat ik mijn magnetische aftapbout dan weer eraf moet halen. Maar omdat ik de gewoonte heb om jaarlijks olie te vernieuwen, is dit vast een handig dingetje.
 
Laatst bewerkt:
Zo weer even een update over me ktm. En het hele gezeik daarmee.

We zijn eindelijk tot een schikking gekomen wat betreft de schadevergoeding. Zijn advocaat maakt een soort klein contract dat als hij dit x bedrag betaald dat hij dan niet meer aansprakelijk gesteld kan worden voor dit ongeval.
Ik verwacht komende week die brief te krijgen en dan hopelijl snel de betaling.

Omdat we per mail al een schikking hebben ben ik alvast begonnen met het repareren van me ktm. En natuurlijk vind je altijd meet schade dan dat je had gehoopt. Maar gelukkig viel het enigzinds mee. De ktm zit weer in elkaar en hij loopt.
Vanmiddag stukje rijden en dan is die klaar voor verkoop zodra hij betaald heeft.
 
Zo weer even een update over me ktm. En het hele gezeik daarmee.

We zijn eindelijk tot een schikking gekomen wat betreft de schadevergoeding. Zijn advocaat maakt een soort klein contract dat als hij dit x bedrag betaald dat hij dan niet meer aansprakelijk gesteld kan worden voor dit ongeval.
Ik verwacht komende week die brief te krijgen en dan hopelijl snel de betaling.

Omdat we per mail al een schikking hebben ben ik alvast begonnen met het repareren van me ktm. En natuurlijk vind je altijd meet schade dan dat je had gehoopt. Maar gelukkig viel het enigzinds mee. De ktm zit weer in elkaar en hij loopt.
Vanmiddag stukje rijden en dan is die klaar voor verkoop zodra hij betaald heeft.

Fijn dat het financieel goed afgelopen is...:). Niet dat het mij iets aangaat. Maar betalen ze 100% van de schade ?
 
Fijn dat het financieel goed afgelopen is...:). Niet dat het mij iets aangaat. Maar betalen ze 100% van de schade ?

Nee iets meer als de helft. Met aftrek van advocaat kosten hou ik iets minder dan de helft van de schade gedekt over.

Even ruw uitgerekend worden net aan alle gemaakte koste gedekt. Premie verhoging. Noodzakelijke reperatie onderdelen en advocaat kosten en verminderde verkoop waarde. Gelukkig is 75% van de koste cosmetisch en hier en daar een krasje.
Heb de ktm gerepareerd en hij rijd weer goed. En de cosmetische schade valt gelukkig mee op het oog. Elke ktm exc heeft hier en daar krasjes etc.

Hij is gelukkig weer klaar voor verkoop en zodra die verkocht is komt er weer een dikke Xt660x want die rijd 10x beter dan deze exc 530 👌🏻
 
Is er iemand die nog een originele koelwater slangenklem heeft liggen?

Als ik de originele bestel bij de dealer krijg ik zo'n lelijke met een schroefje.
 
Is er iemand die nog een originele koelwater slangenklem heeft liggen?

Als ik de originele bestel bij de dealer krijg ik zo'n lelijke met een schroefje.


Als ik jou was zou ik die met het schroefje nemen zijn vrij goedkoop en sluiten beter af dan die klemmen zonder schroefje.
 
Heeft er nog iemand interesse bij een xt660"?

Naar 13 jaar eigenaar te zijn geweest van deze machine heb ik mijn zinnen gezet op een ktm adventure 1190 R
Maar dan moet deze dikke machine eerst even de deur uit,
hij is van 05, met net geen 30.000 kilometer op de teller.
2 goeie banden, ketting en tandwielen kunnen nog wel even mee,
olie olie filter en luchtfilter gereinigd afgelopen zomer, kleppen na gekeken maar waren nog in orde.

uiterlijk, ander stuur, ander koplampunit handkappen van griff met knipperlichten,
skideplate carbon hugger (over het achterwiel) kort achterkantje acra dempers,

bij weinig animo zou het ook zomaar kunnen dat ik de motor orgineel maak en dan verkoop.
dus mocht er hier interesse zijn in wat spul laat het dan ook even weten.
 

Bijlagen

  • 11041127_568538806620508_5076189381224946710_n.jpg
    11041127_568538806620508_5076189381224946710_n.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 19
uiterlijk, ander stuur, ander koplampunit handkappen van griff met knipperlichten,
skideplate carbon hugger (over het achterwiel) kort achterkantje acra dempers,

bij weinig animo zou het ook zomaar kunnen dat ik de motor orgineel maak en dan verkoop.
dus mocht er hier interesse zijn in wat spul laat het dan ook even weten.

Komt er een beetje oke licht van die koplampunit?
 
Heeft er nog iemand interesse bij een xt660"?

Naar 13 jaar eigenaar te zijn geweest van deze machine heb ik mijn zinnen gezet op een ktm adventure 1190 R
Maar dan moet deze dikke machine eerst even de deur uit,
hij is van 05, met net geen 30.000 kilometer op de teller.
2 goeie banden, ketting en tandwielen kunnen nog wel even mee,
olie olie filter en luchtfilter gereinigd afgelopen zomer, kleppen na gekeken maar waren nog in orde.

uiterlijk, ander stuur, ander koplampunit handkappen van griff met knipperlichten,
skideplate carbon hugger (over het achterwiel) kort achterkantje acra dempers,

bij weinig animo zou het ook zomaar kunnen dat ik de motor orgineel maak en dan verkoop.
dus mocht er hier interesse zijn in wat spul laat het dan ook even weten.

Bellypan , heb je ook andere luchtfilters?
 
Heeft er nog iemand interesse bij een xt660"?

Naar 13 jaar eigenaar te zijn geweest van deze machine heb ik mijn zinnen gezet op een ktm adventure 1190 R
Maar dan moet deze dikke machine eerst even de deur uit,
hij is van 05, met net geen 30.000 kilometer op de teller.
2 goeie banden, ketting en tandwielen kunnen nog wel even mee,
olie olie filter en luchtfilter gereinigd afgelopen zomer, kleppen na gekeken maar waren nog in orde.

uiterlijk, ander stuur, ander koplampunit handkappen van griff met knipperlichten,
skideplate carbon hugger (over het achterwiel) kort achterkantje acra dempers,

bij weinig animo zou het ook zomaar kunnen dat ik de motor orgineel maak en dan verkoop.
dus mocht er hier interesse zijn in wat spul laat het dan ook even weten.


Ik ben nog opzoek naar een xt. Ik stuur je een pb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan