XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Heeft iemand een idee wat hyperpro voorvork veren incl montage moet kosten?

We hebben een lekke voorvork en alleen dat laten repareren kost al +-200?!? Dus dan wouden wij gelijk hyperpro erin.

Hyperpro kost €150 als je em besteld.
Voorvork keeringen kosten bij elkaar €35

Ik wil het hele setje best monteren voor €40 arbeidskosten.

Heb al 3x voorvork keeringen bij de xt vervangen en allemaal waren ze even blij.
 
Heb inderdaad aftermarket uitlaten, leovince.

Maar uit jouw verhaal begrijp ik dus dat verdere acties niet direct noodzakelijk zijn dan.

Wat bedoel je precies met verdere acties?

De ais afdoppen is een mod die je kan uitvoeren zonder dat je persee andere modificaties moet doen.

Ik heb gister mijn hele ais systeem eraf gehaald en de cilinderkop met een plaatje afgedicht en de luchtfilter kant ook met een slangetje afgedopt. Scheelt weer halve kilo gewicht.
 
Wat bedoel je precies met verdere acties?

De ais afdoppen is een mod die je kan uitvoeren zonder dat je persee andere modificaties moet doen.

Ik heb gister mijn hele ais systeem eraf gehaald en de cilinderkop met een plaatje afgedicht en de luchtfilter kant ook met een slangetje afgedopt. Scheelt weer halve kilo gewicht.

Las dat veel mensen dan of de motor aan de pc hangen. Of de 02 sensor vervangen.
Sommige doen alleen de ais systeem.
Veel verschillende technieken/meningen, dat je soms niet meer weet wat nu het beste is ;)

Sowieso is het een leuk iets om volgend jaar te gaan aanpakken.
Zeker als het inderdaad een solo mod is ;)
 
Heeft iemand een idee wat hyperpro voorvork veren incl montage moet kosten?

We hebben een lekke voorvork en alleen dat laten repareren kost al +-200?!? Dus dan wouden wij gelijk hyperpro erin.
de veren los kosten €110,- op de site van hyperpro zelf!.

Ik heb van de week mijn Dominator 2-1 uitlaat gemonteerd, echt superblij mee en komt prima geluid uit!
m'n duim er al aan verbrand en kwam met wat stof van mijn pak er tegenaan toen ik donuts probeerde te draaien in de bedrijfshal dus moet dat even weer mooir schoon zien te krijgen..😖

Het is echt ongekend druk op de zaak dus ga pas in Februari met de motor verder aan de slag.. het modificeren van de stepjes incl standaard word echt een hele klus..
Er zal iets gebeund/pas gemaakt moeten worden om er een andere standaard op te krijgen en misschien moeten er ook andere stepjes op die dichter tegen het frame aankomen.
Hoe ik het ga doen weet ik nog niet maar daar ga ik volgend jaar naar kijken..
 
de veren los kosten €110,- op de site van hyperpro zelf!.

Ik heb van de week mijn Dominator 2-1 uitlaat gemonteerd, echt superblij mee en komt prima geluid uit!
m'n duim er al aan verbrand en kwam met wat stof van mijn pak er tegenaan toen ik donuts probeerde te draaien in de bedrijfshal dus moet dat even weer mooir schoon zien te krijgen..😖

Het is echt ongekend druk op de zaak dus ga pas in Februari met de motor verder aan de slag.. het modificeren van de stepjes incl standaard word echt een hele klus..
Er zal iets gebeund/pas gemaakt moeten worden om er een andere standaard op te krijgen en misschien moeten er ook andere stepjes op die dichter tegen het frame aankomen.
Hoe ik het ga doen weet ik nog niet maar daar ga ik volgend jaar naar kijken..
Sinds ik trouwens de 2-1 uitlaat erop heb en de stepjes van de passagier heb gedemonteerd viel me pas op hoe lomp die standaard van de XT uitsteekt..
Dat is echt heel slecht design en het was een stuk makkelijker geweest als ik alleen maar een nieuwe standaard moest monteren 😂
 
Uhm, in het kort;
Swingarm eraf gehaald, lagers vervangen, opgeschuurd en gespoten.
Remleidingen voor en achter vervangen.
Motorolie, filter en drainage bout vervangen.
Eigen tail tidy gemaakt.
Hier en daar wat spuitwerk.
Kleine dingen zoals accu, hoorn, benzinefilter.
Andere spiegels, knipperlichten en normaall licht voor.
Killswith standaard verwijderd en standaard aangepast.
En hier en daar bouten en moeren vervangen. (plus die rare plasticschroefdingen)

En zal vast nog het een en ander vergeten zijn xD

Al het onderhoud van 1000 km tot elke 4 jaar volgens het handboek is ook afgevinkt ;)

Heb je er een extra benzinefilter tussengeplaatst dan?
 
Mijn nieuwe uitlaten, leovince evo-ll
IMG_20181105_185656_891.jpg
 
Er zaten leovince x3 op, daarna de dempers vervangen voor rombos
Nu weer leo's op de oude leo linkpipes.

Deze leo als set gekocht bam ebay voor een Triumph speed triple 675.
Alle specs van leovince zijn op internet te vinden of het past.
 
Ja, ondanks dat het misschien niet nodig is.

Een van die dingen die je op automatische piloot doet xD

Dus gewoon een doorzichtig filtertje tussen de leiding? Heb dit ook al zitten overwegen, maar kan dit geen kwaad icm de injectie?
J
 
Dus gewoon een doorzichtig filtertje tussen de leiding? Heb dit ook al zitten overwegen, maar kan dit geen kwaad icm de injectie?
J

Ja, die ja.
Tot nu toe nog geen enkel nadeel van ondervonden.
Zit er toch al weer bijna 1.500km op ;)

Moet hem wel goed plaatsen, ter voorkoming dat hij het blok raakt.
 
Ja, die ja.
Tot nu toe nog geen enkel nadeel van ondervonden.
Zit er toch al weer bijna 1.500km op ;)

Moet hem wel goed plaatsen, ter voorkoming dat hij het blok raakt.


Ga ik ook eens voor kijken dan : ). Toevallig geen foto's van?

Iemand hier ervaring met plaatsen van verstralers?

J
 
Uhm, in het kort;
Swingarm eraf gehaald, lagers vervangen, opgeschuurd en gespoten.
Remleidingen voor en achter vervangen.
Motorolie, filter en drainage bout vervangen.
Eigen tail tidy gemaakt.
Hier en daar wat spuitwerk.
Kleine dingen zoals accu, hoorn, benzinefilter.
Andere spiegels, knipperlichten en normaall licht voor.
Killswith standaard verwijderd en standaard aangepast.
En hier en daar bouten en moeren vervangen. (plus die rare plasticschroefdingen)

En zal vast nog het een en ander vergeten zijn xD

Al het onderhoud van 1000 km tot elke 4 jaar volgens het handboek is ook afgevinkt ;)


Hey, heb je nog tips of dingen waar je op moet letten bij achterbrug eruit/erin?

Ik heb een xt660x 2005 en ga er een nieuwer type achterbrug(2007+) in zetten. Heb ik al liggen. En natuurlijk alle lagers even goed schoonmaken en invetten.
 
Ga ik ook eens voor kijken dan : ). Toevallig geen foto's van?

Iemand hier ervaring met plaatsen van verstralers?

J


Geen foto, wel filmmateriaal, alhoewel het zeker nog 3 of 4 aflv verwijderd is van online komen xD

Ik heb de filter tegen de onderkant van de tank geplakt met aluminiumtape.
Dat werkt erg goed en de onderkant van de tank zit toch al onder de aluminiumtape ;)
 
Hey, heb je nog tips of dingen waar je op moet letten bij achterbrug eruit/erin?

Ik heb een xt660x 2005 en ga er een nieuwer type achterbrug(2007+) in zetten. Heb ik al liggen. En natuurlijk alle lagers even goed schoonmaken en invetten.
Je kan even online spieken bij mij, dat geeft je een idee ;)
Als de lagers van de nieuwe achterbrug goed zijn dan zal het qua werk allemaal mee vallen.

Achterrem in zijn geheel verwijderen is wel makkelijk. Dus pot, leiding, voetpendaal, leiding, remklauw, alles.

Het is makkelijker dan je zou verwachten om eerlijk te zijn.
 
Je kan even online spieken bij mij, dat geeft je een idee ;)
Als de lagers van de nieuwe achterbrug goed zijn dan zal het qua werk allemaal mee vallen.

Achterrem in zijn geheel verwijderen is wel makkelijk. Dus pot, leiding, voetpendaal, leiding, remklauw, alles.

Het is makkelijker dan je zou verwachten om eerlijk te zijn.


Ik heb de achterbrug klaarliggen. Alle lagers opnieuw ingevet. En achterbrug netjes schoon. Nu alleen nog erin zetten als ik tijd heb. Zodra die achterbrug gewisseld is zet ik wel ff foto op t forum
 
hallo,

de voorvork van mijn vriendin heeft iets gelekt i.v.m. een vuiltje tussen de kering.
na het verwijderen is het lekken gestopt. nu is er daardoor wel vloeistof weg.

wat raden jullie aan? of wat zouden jullie doen.

groetjes
 
hallo,

de voorvork van mijn vriendin heeft iets gelekt i.v.m. een vuiltje tussen de kering.
na het verwijderen is het lekken gestopt. nu is er daardoor wel vloeistof weg.

wat raden jullie aan? of wat zouden jullie doen.

groetjes

Lastig. Als er echt maar klein beetje weg is maakt t niet uit maar als er olie uit kan kan er ook water in. Je kan altijd de veren er even uithalen voorpoten helemaal in elkaar schuiven en het oliepeil opmeten.

@Meifesto als het gedaan is zet ik wel foto op t forum. Heb nog veel werk te doen bij me xt. Maar heb de hele winter de tijd dus komt goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan