Duke Nukem
MF veteraan
- 8 dec 2007
- 3.872
- 2.409
Supergaaf!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk ging het overal, behalve in de provincie Yukon perfect. De kaarten waren gewoon vergelijkbaar, invoer van adressen werkte goed en aanwijzingen klopten. In Yukon ging het minder, ik denk een foutje in de kaart. Ik kon wel navigeren, maar ik kreeg geen aanwijzingen, alleen de navigatielijn, en hij kende geen enkel adres meer. Handmatig een adres invoeren ging niet, maar als ik een camping vanuit de iOverlander app selecteerde kreeg ik er wel een navigatielijn naartoe. Afstanden en dergelijke klopte ook niks van. Provincie weer uit en alles ging weer naar behoren. Ik heb op de telefoon toen wel een kaart gedownload als backup, maar amper gebruikt. Zoveel wegen zijn daar niet, dus op zich was het prima te doen. Ik vond het in ieder geval niet zodanig lastig dat ik dat ik heb geprobeerd om de Garmin ergens aan een computer te hangen om nieuwe kaarten te downloaden.Vooraf had je OSM kaarten op je Garmin geïnstalleerd, waren deze goed genoeg en/of vergelijkbaar met de originele Garmin kaarten waar je in de EU mee genavigeerd hebt?
Deed je de routebepaling onderweg of deed je maar een beetje op zicht en gevoel om bij je gereserveerde camping plaats te komen?
Verder; dank voor dit verslag, genieten van elke dag die je beschrijft.
Klopt inderdaad, dat is voor vertrek gedaan. Lekker door de dealer, veel te veel werk.@Frazer , 40.000km is de interval om de klepspeling te inspecteren/stellen bij het CP2 blok, staat mij bij. Het schijnt nog best een klus te zijn ook... Jou kennende heb je dat voor vertrek al gedaan zeker, toen je ook met die balhoofdlagers bezig was?
Dat begrijp ik, maar dat maakt het bij +35 graden nog niet minder irritantV.w.b. de files n.a.v. wegwerkzaamheden, vergeet niet dat de winters lang en koud (kunnen) zijn.
Niet voor niets gelden er sneeuwketting-verplichtingen van 1 oktober tot 1 mei voor vrachtverkeer in B.C.
Voor 1 okt en na 1 mei kunnen ze overigens ook erg van pas komen, want het weer lijkt zich niets aan te trekken van die regel
Er wordt gestrooid met een goedje dat het midden houdt tussen grof zand en grind (dat blijft nog weken en soms maanden liggen op de weg, maar dat ben je al tegen gekomen begreep ik uit je verslag....)
Deze vorm van gladheidsbestrijding i.c.m. sneeuwketting gebruik zorgt voor een enorme slijtage van het wegdek.
Die slijtage resulteert onherroepelijk in wegwerkzaamheden van Juni tot September met de nodige vertraging tot gevolg.
En zo heb je het hele jaar door nogal wat uitdagingen om van A naar B te komen in de Canadian Rockies
De schoonheid van het landschap maakt echter veel goed
Nu op dit moment geldt er een chain-up verplichting op Kootenay Pass en Kootenay Bay (highway 3 en 3a), waar jij ook vlak bij bent geweest.
Bedankt voor je leuke verslag en de mooie foto's. Bringing back memories
DriveBC
Het zou zomaar kunnen...door naar Vancouver Island, straks ga ik nog lezen in een van je volgende verslagen dat je ook in Telegraph Cove bent geweest.
Bij mij komt het oorspronkelijk ook door (onofficiële)broers van mijn oma. Mijn oma is opgegroeid in een pleeggezin omdat haar ouders jong overleden. Vanuit dat gezin vertrok een broer naar Canada, ergens naar de omgeving van Trail. Mijn tante is daar toen voor een tijdje op bezoek gegaan, aan een Canadees blijven hangen en nooit meer weggegaan. Mijn neef en nichten zijn allemaal geboren in Trail en voor studie en werk naar Vancouver getrokken, en uiteindelijk in Langley neergestreken. In de VS heb ik ook nog een hele familietak, maar dat is van m'n moeders kant.Bijna absurd, ik lees jouw stuk over je familie in Langley door. And creepy as it is... daar woonde een deel van mijn familie dus ook. En Surrey komt mij ook bekend voor. Het gaat bij mij om de broers van mijn oma die die kant op zijn gegaan. Een ander deel is naar de VS vertrokken.
Heb ik zelf niets van gemerkt, al lijkt het me goed mogelijk want het stikt daar overal van de NL'ers. Zeker rondom Calgary en Vancouver zitten er met name in de agrarische sector een hoop. Die trekken ongetwijfeld naar elkaar toe. Bij mijn tante speelt het in ieder geval niet, die heeft volgens mij wel wat NL kennissen maar niet zo veel. Ze is getrouwd met een Canadees dus dat scheelt waarschijnlijk ook een hoop. Mijn neef en nichten zijn ook volledig Canadees opgevoed, ze spreken zelfs vrijwel geen Nederlands.Zonder nu het topic te willen " vervuilende ".
Hoe zijn de NL emigranten daar geaard?
Een schoolvriendin van mijn moeder is begin jaren 80 met het hele gezin naar Canada geëmigreerd, echte vriezen die in de klei waren opgegroeid.
Boerderij hier verkocht, en daar opnieuw begonnen, later als soort van agrarisch makelaar, mensen zijn miljonair nu.
Maar wat mij opviel toen ze hier waren, ergens rond 2010, hun manier van denken en omgaan met sociale problemen was erg ouderwets, alsof ze stil waren blijven staan.
Het kan zijn dat hun sociale omgeving er kerkelijk was en is.
Ze wonen omgeving Calgary. Blijkbaar zijn er daar flinke NL ( kerkelijke ) gemeenschappen die nog aan de oude waarden en normen vasthouden.
Heb jij zoiets gemerkt?
Overigens waardeer ik het enorm dat je de tijd en moeite neemt om het uitgebreide verslag met ons te delen!