HowTo: Omgevallen motor weer rechtop zetten

Motoren hebben een parkeerrem? :?
Ben het icoontje kwijt in mijn geheugen geloof ik, dan maar zo :P
I'm with stupid :+

Edit: goed topic, daar kan je nog eens wat aan hebben!
Ik hoop alleen dat ik er nooit wat aan heb :+
 
Laatst bewerkt:
Die tips heb ik niks aan in dat smalle tuinpad achter m'n huis, eergister had ik hem per ongeluk deels in de heg en tegen het hek van de neergelegd:X

Pas na meerdere keren kreeg ik hem rechtop weer :+ Zat de hele tijd met me reet tegen m'n eigen hek. En het helpt ook niet echt als ik nog een volle tank heb. Luckily geen schade, moest alleen ff me spiegel weer rechtzetten. Lag btw niet helemaal plat, had hem nog vast gelukkig :P
 
Laatst bewerkt:
Die tips heb ik niks aan in dat smalle tuinpad achter m'n huis, eergister had ik hem per ongeluk deels in de heg en tegen het hek van de neergelegd:X

Pas na meerdere keren kreeg ik hem rechtop weer :+ Zat de hele tijd met me reet tegen m'n eigen hek. En het helpt ook niet echt als ik nog een volle tank heb. Luckily geen schade, moest alleen ff me spiegel weer rechtzetten. Lag btw niet helemaal plat, had hem nog vast gelukkig :P

Dan moet je dat pad nog smaller maken, dan kan 'ie niet omvallen. Klaar.
 
Zo ziet een parkeerrem op een motor er dus uit :

handrem.jpg


Gewoon een tentrubber om het stuur en de remhandel. Motor staat dan steeds op de voorrem

EgbertO
 
Zo ziet een parkeerrem op een motor er dus uit :

[afbeelding]

Gewoon een tentrubber om het stuur en de remhandel. Motor staat dan steeds op de voorrem

EgbertO

Mag ik even opmerken voor de mensen dat ze dit NIET op een heuveltje moeten doen als ze net een heel stuk naar beneden de rem al gebruikt hebben?

Als je je rem ingeknepen houd na een tijd remmen zijn je schijven warm, en doordat het blokje tegen de schijf aangedrukt blijft zal ie ongelijk afkoelen. Scheve schijven tot gevolg, met kosten van al gauw honderden euro's.

Heb je een stuk geremd en zijn je schijven warm, maar wil je toch je motor stilzetten, ga dan niet voor deze (overigens totaal nutteloze manier), zet hem gewoon in zijn 1, dan rijdt ie niet weg.
 
Als hij op een helling ligt; snok aan het stuur en handschoenen onder je cilinder/frame. Dan je motor draaien zodat het stuur omhoog ligt en je wielen naar beneden (op de helling)

Zelfs met 2 man krijg je een bepakte GS anders niet omhoog, ik heb 'm namelijk een keer zo om laten donderen (30% helling) :+
 
30% noem ik nog geen helling, dat is gewoon vals plat.
8-)
 
Alles is relatief....

Dan is oprapen overigens ook een uitdaging...

Als idee; dit is 10%:
efkjyu.jpg


:+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd maar de mijne lag op de kant van de zijstandaard.

Dus eerst de andere kant op geflikkerd en toen volgens het filmpje.

Top hoor, is weer symetrisch met krassen aan allebei de kanten *O*
 
Mijn 650'je weegt toch nog 250 kg. Rapen jullie dat zo op?

Keer een grote tour honda van 260 op zijn wielen gezet, was van een mannetje die hem op een grasveld wilde parkeren. Standaard in het gras en om was hij gegaan.

Ook met mn rug er naar toe. Zet je hem zo overeind. Kracht in je benen en niet in je rug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan