Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Gaat helemaal nergens meer over. Anderhalve week terug mijn wintervoering eruit gehaald, zomerhandschoenen opgezocht.
Van de week de voering er weer ingedaan en winterbanden handschoenen weer uit de box gehaald.
Regenpak was nog niet eens droog van afgelopen winter en doet nu alweer dienst 😭😭😭😭😭

Edit: auto spellingscontrole #*@#*...
(Alhoewel winterbanden ook bijna kan...)
 
Laatst bewerkt:
Was vanmorgen bij 4 graden best afzien op een naked bike over ruim 115 km snelweg. Geen handvatverwarming en een rechtop houding met een breed stuur in de knuisten. Brrr... Maar gelukkig geen regen! Hoe is het mogelijk?
Daarna weer 115 km terug maar het was toen alweer bijna 10 graden. Helaas toen wel wat buien. Bij thuiskomst maar een warm bad tegen de spierpijn. Ik wordt oud!
 
Neuhj hier niet zoveel last vd kou gehad.

IMG_20240416_150454.jpg


Ja de eerste slok bier na het rijden, dat wel.

IMG_20240420_184539.jpg

😎🍻
 
Was vanmorgen bij 4 graden best afzien op een naked bike over ruim 115 km snelweg. Geen handvatverwarming en een rechtop houding met een breed stuur in de knuisten. Brrr... Maar gelukkig geen regen! Hoe is het mogelijk?
Daarna weer 115 km terug maar het was toen alweer bijna 10 graden. Helaas toen wel wat buien. Bij thuiskomst maar een warm bad tegen de spierpijn. Ik wordt oud!
Leeftijd maakt niet uit. 4 graden celcius is echt koud. Je spieren verstijven gewoon. Heb je goed volgehouden. Hopelijk heb je enkele stops gemaakt onderweg. Uit ervaring weet ik dat mijn reactievermogen flink achteruit gaat. Daarom extra stops om weer op te warmen indien nodig.
 
Ik denk dat ik geslaagd ben voor m'n doorrijders brevet.

Gisteren bood m'n vrouw aan dat ik eens de auto naar het werk kon nemen. 'het is kutweer en ik heb hem toch niet nodig'.

Nee, bedankt, ik pak de motor wel. De laatste paar keer dat ik de auto pakte in plaats van de motor had ik daar binnen vijf minuten spijt van. Liever nat op de motor wegwaaien dan ingeblikt mezelf kapot ergeren aan alle andere ingeblikten die ik op motor zonder blikken of blozen had kunnen passeren.
 
Ik denk dat ik geslaagd ben voor m'n doorrijders brevet.

Gisteren bood m'n vrouw aan dat ik eens de auto naar het werk kon nemen. 'het is kutweer en ik heb hem toch niet nodig'.

Nee, bedankt, ik pak de motor wel. De laatste paar keer dat ik de auto pakte in plaats van de motor had ik daar binnen vijf minuten spijt van. Liever nat op de motor wegwaaien dan ingeblikt mezelf kapot ergeren aan alle andere ingeblikten die ik op motor zonder blikken of blozen had kunnen passeren.
Dit.
Iedere keer als ik de keus maakte om het blik te pakken, baalde ik ervan.
 
  • Eens
Waarderingen: KvM
Dit.
Iedere keer als ik de keus maakte om het blik te pakken, baalde ik ervan.

Bij ons is drie jaar geleden de tweede auto de deur uit gegaan en is er een tweede motor gekomen. (Een voor vervoer, een voor plezier).

Een enkele keer kan ik de auto pakken, maar inderdaad, vaker wel dan niet baal ik er van en had ik liever op de motor gezeten.

Af en toe ook andersom. Maar die enkele keer dat ik dan de auto pak ben ik weer genezen voor een tijdje. _O-
 
Ik pak de auto als het glad is of kan zijn. Regen of kou zijn geen beletsel om de motor te pakken.
Ik ben mijn nieuwe motor aan het inrijden, dus er moeten kilometers gemaakt worden.
 
Bij ons is drie jaar geleden de tweede auto de deur uit gegaan en is er een tweede motor gekomen. (Een voor vervoer, een voor plezier).

Een enkele keer kan ik de auto pakken, maar inderdaad, vaker wel dan niet baal ik er van en had ik liever op de motor gezeten.

Af en toe ook andersom. Maar die enkele keer dat ik dan de auto pak ben ik weer genezen voor een tijdje. _O-
Bij mij het zelfde , heb dan wel 2 koekblikken op de werf waarvan 1 de vrouw meestal pakt en de andere mijn zoon altijd voor ww gebruikt.
Zelf een motor scooter waar ik het hele jaar ww mee rijdt en nog 2 voor de leuke ritjes .
Maar met de auto , nee dat is voor mij geen ontspanning.
Weet niet wat het is maar niet de ontspanning die ik heb zoals ik met de motor onder weg ben.
 
Hebben jullie al verduisterend vizier op de helm gezet?
Ik heb in bijna 30 jaar motorrijden nog nooit een verduisterend vizier op mijn helm gezet en wil dat ook beslist niet. Ik rijd ook wel eens in het donker ergens heen of terug naar huis. Soms over onverlichte wegen en dan zie je met een gekleurd vizier duidelijk minder...

Als het zonnig is kan er een zonnebril onder het vizier en ik heb ook wel eens zo'n neerklapbaar "Binnenvizier" gehad zoals op de foto hierboven van @Fallingout staat. Dat is flexibeler.
 
Verduisterend vizier hoef ik niet aan te beginnen. Zelfs het gewone zonnevizier zorgt dat ik minder contrast kan zien (beginnende staar en glasvocht vertroebeling). Ik zet mijn zonnevizier zodanig dat ik er net onderdoor kan kijken en dat werkt nog het beste voor mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan