Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Nu wordt het toch wel raar, gisteravond exact hetzelfde probleem met de Duc..
Zaterdag beide motoren afgetankt, de Kawa(carburateurs) was bijna leeg, de ST(injectie) nog ruim een halve tank.
Na 50km problemen voor de ZRX en rond 50% niveau komt de Duc niet meer boven de 4000rpm en klonk alsof ie op 1 cilinder liep.
Nu neig ik te zeggen dat het een brandstofprobleem is, maar hoe dan.
Diesel of water zou je meteen moeten merken/ruiken, toch gewoon toeval?

Mijn eerste idee was ook al de carbs. Heb je deze al losgehaald en ultrasoon gereinigd?
 
Het was weer verschrikkelijk vanmorgen naar de zaak _O-
IMG_20190227_080052.jpg
IMG_20190227_073803.jpg
IMG_20190227_080330.jpg
 
Gisteren naar de Motorshow in Dortmund geweest ,Sinds de XJR er uitgegaan is bij Yammie zie je hem dus nergens meer op shows staan ,De duitse club had dit jaar ook geen stand ,Wel een hoop andere ouwe fietsen ,Blijft toch een leuke show om heen te gaan (ondanks die drie uur rijden)
 
"Geluk is met de dommen. Of had ik nu geen geluk vandaag? 8)7

Gelukkig zijn betekent niet dat alles perfect is, het betekent dat je hebt besloten om voorbij alle imperfecties te kijken

Een ongeluk zit in een klein hoekje."


Zoiets. :')
 
"Geluk is met de dommen. Of had ik nu geen geluk vandaag?8)7

Gelukkig zijn betekent niet dat alles perfect is, het betekent dat je hebt besloten om voorbij alle imperfecties te kijken

Een ongeluk zit in een klein hoekje."

Zoiets. :')
Wat is er gebeurd dan? Toch geen schade gereden?
 
Heren van het motorleven, ik heb jullie hulp nodig!:?:?:?


Vrijdag de XT rijdend weggezet. Dit weekend door het kutweer niet gereden..

Vanochtend wil ik naar me werk. Twee plofjes en uit. Dit gebeurd wel eens vaker *1 pitter kwaal*
Maar dan start ie na paar keer startknoppe actie.

Nu issie niet aan te krijgen?? Zelfs niet met stukkie rennen (was vanochtend wel zwaar met pakkie aan. Dus niet lang meer geprobeerd maar geergerd weer omgekleed)

Nu weer gechecked :
Zekeringen - check
Brandstofpomp - hoor je zoals standaard
Compressie - check.
Komt plofjes brandstoflucht uit de pijpen.
Bougie - niet kunnen checken door geen goede pijpsleutel / bougie sleutel te hebben.

Nog tips ?? 😁
 
Heren van het motorleven, ik heb jullie hulp nodig!:?:?:?


Vrijdag de XT rijdend weggezet. Dit weekend door het kutweer niet gereden..

Vanochtend wil ik naar me werk. Twee plofjes en uit. Dit gebeurd wel eens vaker *1 pitter kwaal*
Maar dan start ie na paar keer startknoppe actie.

Nu issie niet aan te krijgen?? Zelfs niet met stukkie rennen (was vanochtend wel zwaar met pakkie aan. Dus niet lang meer geprobeerd maar geergerd weer omgekleed)

Nu weer gechecked :
Zekeringen - check
Brandstofpomp - hoor je zoals standaard
Compressie - check.
Komt plofjes brandstoflucht uit de pijpen.
Bougie - niet kunnen checken door geen goede pijpsleutel / bougie sleutel te hebben.

Nog tips ?? 😁

Bougie, zit de sleutel niet in je standaard gereedschap set.

Ontsteking kapot.

Is moeilijk te zeggen van een afstand.
 
Bougie misschien wel vet geslagen of gewoon kapot. Dat doen die ellendelingen weleens..kijken of ie vonkt ook dan. Wel uitkijken dat je geen opdonder krijgt als je dat doet. Ja ik spreek uit ervaring...
 
Bougie misschien wel vet geslagen of gewoon kapot. Dat doen die ellendelingen weleens..kijken of ie vonkt ook dan. Wel uitkijken dat je geen opdonder krijgt als je dat doet. Ja ik spreek uit ervaring...
Ja, ik denk ook aan een natte bougie, misschien wel een irridium. Dat vind ik ondingen als de motor verzopen is. :')

Een beetje deodorant of remmenreiniger in het luchtfilter spuiten en tegelijk of daarna z.s.m. starten wil wel eens wonderen doen bij nukkige motorfietsen.
Bij mijn oude GSX600F had ik die na aankoop de eerste paar ritten standaard onder het zadel liggen. _O-
(Moest de carburateurs reinigen, maar het probleem verhielp zichzelf op den duur *O* )
 
Heren van het motorleven, ik heb jullie hulp nodig!:?:?:?


Vrijdag de XT rijdend weggezet. Dit weekend door het kutweer niet gereden..

Vanochtend wil ik naar me werk. Twee plofjes en uit. Dit gebeurd wel eens vaker *1 pitter kwaal*
Maar dan start ie na paar keer startknoppe actie.

Nu issie niet aan te krijgen?? Zelfs niet met stukkie rennen (was vanochtend wel zwaar met pakkie aan. Dus niet lang meer geprobeerd maar geergerd weer omgekleed)

Nu weer gechecked :
Zekeringen - check
Brandstofpomp - hoor je zoals standaard
Compressie - check.
Komt plofjes brandstoflucht uit de pijpen.
Bougie - niet kunnen checken door geen goede pijpsleutel / bougie sleutel te hebben.

Nog tips ?? 😁

Hoe heb je de compressie gecontroleerd zonder de bougie eruit te halen en een compressiemeter te gebruiken?

Ik vermoed ook de bougie. Ik had een beetje hetzelfde, alleen die plofjes waren bij mij een keiharde knal. De bougie deed het af en toe wel en dan liet hij de benzine in de uitlaat ontbranden O-):X Is niet erg om half 7 's ochtends, sorry buren.
 
Bougie misschien wel vet geslagen of gewoon kapot. Dat doen die ellendelingen weleens..kijken of ie vonkt ook dan. Wel uitkijken dat je geen opdonder krijgt als je dat doet. Ja ik spreek uit ervaring...

jaa dit heb ik vaak genoeg gehad met de schakelbrommers! :)

GENESIZ : Hoe heb je de compressie gecontroleerd zonder de bougie eruit te halen en een compressiemeter te gebruiken?

officieel niet natuurlijk, maar de klappen die uit de pijp komen wijst er bij de xt meestal op dattie het wel goed doet. Het is ook niet iets waar ik aan twijfel eigenlijk... maar je hebt gelijk, nee niet gechecked op de officiele manier ;) Stoute ik.
 
zonde van dat bankje, ga je toch wel repareren :+
Ding slingerde overal in de tuin rond. Nooit echt gebruikt, maar ineens stond hij wel op de enige goede plek. _O-

De afgelopen dagen met de storm hield ik mijn hart vast.
Maar de motoren in de tuin hebben er niet onder geleden.
Het is uiteindelijk de mens die het grootste gevaar vormt. :+ ;)
 
jaa dit heb ik vaak genoeg gehad met de schakelbrommers! :)



officieel niet natuurlijk, maar de klappen die uit de pijp komen wijst er bij de xt meestal op dattie het wel goed doet. Het is ook niet iets waar ik aan twijfel eigenlijk... maar je hebt gelijk, nee niet gechecked op de officiele manier ;) Stoute ik.
Proberen aanlopen is natuurlijk een redelijk compressie test ;)

Valse lucht/lek carterontluchting?
 
Proberen aanlopen is natuurlijk een redelijk compressie test ;)

Valse lucht/lek carterontluchting?

Heb in DIAG mode alles ge.exe.'t relais tot UprightSensor. Tot throttle angle.

Enige wat eruit komt is code 33.
- faulty wiring.
-ecu kapot
- coil kapot.

Rare is dat de weerstanden van de coil wel "binnen specs" is..

Is bekend dat de XT vocht gevoelig is met de bobine en mijne heeft voordat hij uitviel dag ervoor in heftige regen gestaan.

Maar hij vonkt heeeel ligt op spark plug als ik in DIAG mode hem laat vonken. Njet zoals ik gewend ben🤨

☠☠
 
En was ie goed afgesteld, of kon er nog wat aan verbeterd worden? Hoeveel pk trok ie uit het blokkie?
Ik ga nog een verslagje maken zodra ik meer tijd heb.
34 achterwiel peeekaas. De fabrieksopgave is 34 aan de krukas.

De benzine/luchtverhouding staat rond de elf, dus vrij krap. Wel een nagenoeg rechte lijn. :)
Dit zag Ruud wel vaker tegenwoordig.

Hij had nog geen 'G' serie BMW in zijn dropdown menu om de ECU aan te passen.
En volgens mij vond hij het niet bijzonder nodig, soms kan je wel benzine toevoegen, maar zijn er geen betere resultaten.
1.5 uur over motoren/racen/geschiedenis staan praten. :Y _O-
Gelukkig had ik al afgerekend, dus geen werkplaatstarief. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan