Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ik begin @Bitacticus gehaasticus beter te begrijpen: Het is echt leuk om NOS onderdelen te ontvangen:

1396989


1396990


1396991


1396992


*O*
 
Heb hier de afgelopen 10 jaar veel gelezen in de diverse topics en me verwonderd hoe anderen motoren zo weer mooi krijgen. Maar begrijp nu de lol er eindelijk zelf van. Het geeft best een goed gevoel om te speuren naar dat ene onderdeeltje dat je nog niet hebt en hem dan ook eindelijk te vinden.
 
Bizar om te zien wat er soms wel en niet verkrijgbaar is. Heb me lens gezocht naar stuurgewichten in de kleur grijs. Wordt genoeg op websites vermeld, maar allemaal met de mededeling out-of-stock, nooit meer leverbaar :')
 
Bizar om te zien wat er soms wel en niet verkrijgbaar is. Heb me lens gezocht naar stuurgewichten in de kleur grijs. Wordt genoeg op websites vermeld, maar allemaal met de mededeling out-of-stock, nooit meer leverbaar :')

Die van de rgv bedoel je? Zijn zowel in zwart als zilvergrijs / chrome nog op meerdere plekken te koop. Bv Marcel Vlaanderen en ook bij TTW. Overigens heb ik er zelf ook nog een over in zilvergrijs / chrome. Dus als iemand er 1 kwijt is dan geef maar een gil. Edit: Ook bij de Suzuki dealer zijn ze nog gewoon verkrijgbaar zie ik net.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer ff een stukje gereden met RS.Ik ben benieuwd hoeveel km jullie ongeveer rijden op een volle tank?Ik kwam op 180km uit,en viel stil bij ons in het dorp😬Op reserve gezet,en ff starten en lopen😎Ook zag ik bij terug komst aan de rechterzijde wat lichte olie vlekken bij zijwang van de achterband😬Ff wezen kijken bij de motor,maar zag er goed uit allemaal.Denk zelf dat olie spetters uit afvoerslang komen🤨Maar verder weer ff onwijs lekker stukje gereden😎
Grtz Robin
 
Hallo tweetakt forum-leden,

Vandaag ook even een tweetakt van stal gehaald. Yamaha TDR250.
Lit ion batterij was leeg, maar gelukkig een gewone batterij van rgv kunnen pakken.
Na drie keer kicken draaide hij, en ik heb een 80km gereden.
De eerste 20km rustig, dan even rond de motor gewandeld of alle vloeistoffen nog op peil waren,
En dan nog eens 30km op koppel gereden, tot ong. 6000tr/min. Weer even gecheckt.
En dan maar is doorgetrokken tot 8000tr/min 😊.
Hij gaat tot 10000 maar na 8000 zakt het vermogen terug dus echt niet nodig te doen...hij is volledig standaard hé.
Wat loopt dat ding toch heerlijk, op onze Belgische weggetjes vol putten en wegdek beschadegingen...

Daarna even alles terug schoongemaakt en weer weggezet, even die lit ion batterij aan een gewone lader gehangen, niet te lang max laadspanning 13v, en morgen is kijken of er nog leven in die batterij zit...

Goed, grtjes & keep on smoking

J.
1397558
 
Die van de rgv bedoel je? Zijn zowel in zwart als zilvergrijs / chrome nog op meerdere plekken te koop. Bv Marcel Vlaanderen en ook bij TTW. Overigens heb ik er zelf ook nog een over in zilvergrijs / chrome. Dus als iemand er 1 kwijt is dan geef maar een gil. Edit: Ook bij de Suzuki dealer zijn ze nog gewoon verkrijgbaar zie ik net.

Nee, de RS (1e gen).
 
Vandaag weer ff een stukje gereden met RS.Ik ben benieuwd hoeveel km jullie ongeveer rijden op een volle tank?Ik kwam op 180km uit,en viel stil bij ons in het dorp😬Op reserve gezet,en ff starten en lopen😎Ook zag ik bij terug komst aan de rechterzijde wat lichte olie vlekken bij zijwang van de achterband😬Ff wezen kijken bij de motor,maar zag er goed uit allemaal.Denk zelf dat olie spetters uit afvoerslang komen🤨Maar verder weer ff onwijs lekker stukje gereden😎
Grtz Robin
Gaaf,
Ik haal meestal tussen de 130 en 180 voordat ik het reserve moet aanspreken....
130 is ondat als je echt gaat vlammen de benzine niet meer bij het kraantje komt(klotsen).
Olie....
Bij mij: hmmm kan alles zijn hoeft niet erg te zijn.
Het komt uit de uitlaat( bij cilinder), de p.v. en uit de dempers.
Overal komt olie/benzine uit...
Nieuwe pakking kan even helpen.
Of continu op max rijden, dan blijft de uitlaat ook droog, ze zijn immers niet gemaakt om rustig te rijden naar mijn mening😎😋
Groetjes
 
Gister wezen rijden. Uiteraard ging er iets stuk, de teller nokte ermee.
Heeft iemand nog een werkende telleraandrijver liggen?
 
Gister wezen rijden. Uiteraard ging er iets stuk, de teller nokte ermee.
Heeft iemand nog een werkende telleraandrijver liggen?
Blijkbaar heerst dat de laatste tijd,mijn telleraandrijving nokte er ook mee en heb ook al van 2 andere gevallen gelezen op het forum.
kijk ook goed of je tellerkabel soepel draait,want bij mij was een zwaar draaiende tellerkabel de oorzaak van het kapot gaan van de aandrijving.
8)7
 
Het originele Aprilia onderdeelnummer voor de telleraandrijving is AP8101819 dat was het originele onderdeelnummer
maar is opgevolgd door AP81018196.
 
_O- Lekker cynisch. Sorry moest er om lachen :Y
Ja, lach maar. Het is niet anders. Als we gaan rijden is het meestal de RS waar iets aan stuk gaat. Het is ook de enige brommer waar ik dozen vol met onderdelen van heb. :)

Maar goed, ik bestel wel een nieuwe.
 
Vandaag weer ff een stukje gereden met RS.Ik ben benieuwd hoeveel km jullie ongeveer rijden op een volle tank?Ik kwam op 180km uit,en viel stil bij ons in het dorp😬Op reserve gezet,en ff starten en lopen😎Ook zag ik bij terug komst aan de rechterzijde wat lichte olie vlekken bij zijwang van de achterband😬Ff wezen kijken bij de motor,maar zag er goed uit allemaal.Denk zelf dat olie spetters uit afvoerslang komen🤨Maar verder weer ff onwijs lekker stukje gereden😎
Grtz Robin

Een klein opvangbakje (flesje) aan je subframe hangen en daar de slangen in hangen. Opgelost. :)
 
Ja, lach maar. Het is niet anders. Als we gaan rijden is het meestal de RS waar iets aan stuk gaat. Het is ook de enige brommer waar ik dozen vol met onderdelen van heb. :)

Maar goed, ik bestel wel een nieuwe.
Tja ik heb ook een RS250 gehad waar helemaal niks aan kapot gegaan is,dus ligt het eerder aan achterstallig onderhoud dan aan de motor.
Zo ook mijn RGV250 waar ik 16000km mee gereden heb zonder enig probleem.90% van 2 takten die kapot gaan komt door achterstallig onderhoud,
en de rest word veroorzaakt door ondeskundig gesleutel of modificaties die er aan gedaan zijn zonder goed af te stellen.
 
Oké, je hebt een punt. In dit geval lag de schuld inderdaad bij mijzelf...... sorry... Ik heb het ding even uit elkaar getrokken en het lipje wat in het wiel valt is afgebroken. Dat ligt ongetwijfeld aan mijn gesleutel. Ik heb het wiel er inmiddels "duizenden" keren uitgetrokken en weer gemonteerd, dit zonder problemen. Maar de laatste keer ging het wat stroef, dat weet ik nog.
Dit kwam weer omdat ik nu een ander de voorpoten heb laten reviseren, dit omdat ze iedere zomer lek waren. Dus ik hoop dat ze nu dicht blijven.
Dit betekende wel dat de poten meteen een stuk stugger waren dan voorheen. En omdat de ene poot uitveert en de andere intrekt, was het wel even martelen om de as door de poten heen te drukken. Waarschijnlijk toen meteen de signaalgever de genadeslag gegeven. Het is niet anders.

Maar, je zal ongetwijfeld gelijk hebben, ik denk ook dat als je een RS scoort waar niet meer gerommeld is, dat het dan een stuk beter zal gaan. Het probleem is alleen dat deze bijna niet te vinden zijn en dan nog weet je niet of er mee geracet is.
Met de mijne wel, dat is inmiddels wel duidelijk. Dat maakt me ook niets uit, ik had het ding ook voor een appel en een ei.
Maar resumerend: ik heb veel lekke poten gehad. Remmen vast. Stuk van zuiger afgebroken. Vastloper. Koplamp inwendig stuk. Powervalve gaar, ook de wieltjes. Carburateur delen versleten. Bedrading klopt niet. Kuipdelen passen niet. Versnellingsbak gaar. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten.

Hoeveel kilometer ik er inmiddels mee gereden heb, weet ik niet. Sinds de Ignitech, de verse airbox en de verse carburateur onderdelen heb ik motorisch eigenlijk weinig gedoe meer gehad. Ook in het voorjaar is het maximaal drie keer trappen en ze loopt, bizar.

Zoals je misschien gelezen heb, ben ik bezig om het uiterlijk ook zoveel mogelijk standaard te krijgen. De bijna overleden kuip heeft inmiddels een infuus gehad en die ziet er weer uit onbeschadigd. Niet nieuw, dat wil ik niet, dan wordt ik te bang om er mee te rijden. Nog even vier Aprilia knippers scoren en dan kan het spul erop.

Ik ben ik het met je eens dat met goed onderhoud een RS probleemloos kan rijden. Alleen bij een RS is "goed onderhoud" wat meer dan bij een reguliere brommer, maar dat is mijn bescheiden mening.
 
Oké, je hebt een punt. In dit geval lag de schuld inderdaad bij mijzelf...... sorry... Ik heb het ding even uit elkaar getrokken en het lipje wat in het wiel valt is afgebroken. Dat ligt ongetwijfeld aan mijn gesleutel. Ik heb het wiel er inmiddels "duizenden" keren uitgetrokken en weer gemonteerd, dit zonder problemen. Maar de laatste keer ging het wat stroef, dat weet ik nog.
Dit kwam weer omdat ik nu een ander de voorpoten heb laten reviseren, dit omdat ze iedere zomer lek waren. Dus ik hoop dat ze nu dicht blijven.
Dit betekende wel dat de poten meteen een stuk stugger waren dan voorheen. En omdat de ene poot uitveert en de andere intrekt, was het wel even martelen om de as door de poten heen te drukken. Waarschijnlijk toen meteen de signaalgever de genadeslag gegeven. Het is niet anders.

Maar, je zal ongetwijfeld gelijk hebben, ik denk ook dat als je een RS scoort waar niet meer gerommeld is, dat het dan een stuk beter zal gaan. Het probleem is alleen dat deze bijna niet te vinden zijn en dan nog weet je niet of er mee geracet is.
Met de mijne wel, dat is inmiddels wel duidelijk. Dat maakt me ook niets uit, ik had het ding ook voor een appel en een ei.
Maar resumerend: ik heb veel lekke poten gehad. Remmen vast. Stuk van zuiger afgebroken. Vastloper. Koplamp inwendig stuk. Powervalve gaar, ook de wieltjes. Carburateur delen versleten. Bedrading klopt niet. Kuipdelen passen niet. Versnellingsbak gaar. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten.

Hoeveel kilometer ik er inmiddels mee gereden heb, weet ik niet. Sinds de Ignitech, de verse airbox en de verse carburateur onderdelen heb ik motorisch eigenlijk weinig gedoe meer gehad. Ook in het voorjaar is het maximaal drie keer trappen en ze loopt, bizar.

Zoals je misschien gelezen heb, ben ik bezig om het uiterlijk ook zoveel mogelijk standaard te krijgen. De bijna overleden kuip heeft inmiddels een infuus gehad en die ziet er weer uit onbeschadigd. Niet nieuw, dat wil ik niet, dan wordt ik te bang om er mee te rijden. Nog even vier Aprilia knippers scoren en dan kan het spul erop.

Ik ben ik het met je eens dat met goed onderhoud een RS probleemloos kan rijden. Alleen bij een RS is "goed onderhoud" wat meer dan bij een reguliere brommer, maar dat is mijn bescheiden mening.
Tja die van mij was nog als nieuw toen ik hem kocht ,de teller stond rond de 6000km,ik hoefde ook niks te doen aan de motor.
ik heb er 6000km probleemloos mee gereden en toen verkocht aan een Belg.Verder mag je blij zijn dat je geen 4 cilinder 2 takt heb,
dat kan 4x ellende zijn als je pech heb.
 
Tja die van mij was nog als nieuw toen ik hem kocht ,de teller stond rond de 6000km,ik hoefde ook niks te doen aan de motor.
ik heb er 6000km probleemloos mee gereden en toen verkocht aan een Belg.Verder mag je blij zijn dat je geen 4 cilinder 2 takt heb,
dat kan 4x ellende zijn als je pech heb.
Ik heb nog een SX125. Minder drama dan met de RS, maar wel meer onderhoud dan normaal. Ook een vastloper, was eigen schuld. Nadien goed afgesteld, maar helemaal tof is het allemaal niet.
Met de full power kit wil ze koud bijna niet starten. Op de één of andere manier krijg ik er geen brandstof in, balen. Als ze maar 1 keer gepraat heeft, is het starten lopen.
Verder gaat er zo nu en dan een lampje knipperen op het dashboard, zomaar, omdat het kan. Bedrading is helemaal niet waterproof. Kuipdelen passen hier wel overigens, dat dan weer wel... :)
Deze brommer was eerst begrenst en die heb ik zelf veranderd. Vanwege te weinig nuttige info online en in de buurt toch een foutje gemaakt, net zoals met de RS.
De RS kocht ik van iemand die het ding bij iemand in Nieuw Leusden in onderhoud had, een soort van tweetakt specialist, jaja. De Ignitech had ik laten afstellen door een andere specialist, maar die vergat een vinkje uit- of aan te zetten, dus dat ging ook niet goed.... zucht.
Afijn, voornamelijk door schade wijs geworden, weet ik inmiddels steeds beter wat wel en niet kan, dat is dan wel weer positief :t
 
Ja als 2 takt bezitter kan je maar beter goed je motor leren kennen op technisch vlak,als je ziet wat er al zogenaamde vaklui
op 2 takt gebied rondloopt dan schieten de tranen in je ogen,de meeste echte kenners zijn er of mee gestopt of liggen onder de groene zoden.
 
Ja als 2 takt bezitter kan je maar beter goed je motor leren kennen op technisch vlak,als je ziet wat er al zogenaamde vaklui
op 2 takt gebied rondloopt dan schieten de tranen in je ogen,de meeste echte kenners zijn er of mee gestopt of liggen onder de groene zoden.
Want is er nu nog een goeie specialist op 2 takt gebied?Want ik wil binnekort de Rs even nog laten nakijken of alles goed loopt,en de PV laten schoonmaken en controleren.En wellicht ff op de testbank😎 Dus als jullie iemand weten,dan hoor ik het graag👍
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met beide geen ervaring maar ik hoor goede verhalen over Pieter Smit en Mike Velthuijzen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan