Meeting is leuk, kleine rit ook, rondje IJsselmeer is met te ver.Ja zou wel lachen zijn om met een klein groepje rondje IJsselmeer te maken ofzo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Meeting is leuk, kleine rit ook, rondje IJsselmeer is met te ver.Ja zou wel lachen zijn om met een klein groepje rondje IJsselmeer te maken ofzo
Was nog gewoon leverbaar
Ik hep m ook
Bizar om te zien wat er soms wel en niet verkrijgbaar is. Heb me lens gezocht naar stuurgewichten in de kleur grijs. Wordt genoeg op websites vermeld, maar allemaal met de mededeling out-of-stock, nooit meer leverbaar
Die van de rgv bedoel je? Zijn zowel in zwart als zilvergrijs / chrome nog op meerdere plekken te koop. Bv Marcel Vlaanderen en ook bij TTW. Overigens heb ik er zelf ook nog een over in zilvergrijs / chrome. Dus als iemand er 1 kwijt is dan geef maar een gil. Edit: Ook bij de Suzuki dealer zijn ze nog gewoon verkrijgbaar zie ik net.
Nee, de RS (1e gen).
Gaaf,Vandaag weer ff een stukje gereden met RS.Ik ben benieuwd hoeveel km jullie ongeveer rijden op een volle tank?Ik kwam op 180km uit,en viel stil bij ons in het dorpOp reserve gezet,en ff starten en lopenOok zag ik bij terug komst aan de rechterzijde wat lichte olie vlekken bij zijwang van de achterbandFf wezen kijken bij de motor,maar zag er goed uit allemaal.Denk zelf dat olie spetters uit afvoerslang komenMaar verder weer ff onwijs lekker stukje gereden
Grtz Robin
Blijkbaar heerst dat de laatste tijd,mijn telleraandrijving nokte er ook mee en heb ook al van 2 andere gevallen gelezen op het forum.Gister wezen rijden. Uiteraard ging er iets stuk, de teller nokte ermee.
Heeft iemand nog een werkende telleraandrijver liggen?
Gister wezen rijden. Uiteraard ging er iets stuk, de teller nokte ermee.
Heeft iemand nog een werkende telleraandrijver liggen?
Ja, lach maar. Het is niet anders. Als we gaan rijden is het meestal de RS waar iets aan stuk gaat. Het is ook de enige brommer waar ik dozen vol met onderdelen van heb.Lekker cynisch. Sorry moest er om lachen
Vandaag weer ff een stukje gereden met RS.Ik ben benieuwd hoeveel km jullie ongeveer rijden op een volle tank?Ik kwam op 180km uit,en viel stil bij ons in het dorpOp reserve gezet,en ff starten en lopenOok zag ik bij terug komst aan de rechterzijde wat lichte olie vlekken bij zijwang van de achterbandFf wezen kijken bij de motor,maar zag er goed uit allemaal.Denk zelf dat olie spetters uit afvoerslang komenMaar verder weer ff onwijs lekker stukje gereden
Grtz Robin
Tja ik heb ook een RS250 gehad waar helemaal niks aan kapot gegaan is,dus ligt het eerder aan achterstallig onderhoud dan aan de motor.Ja, lach maar. Het is niet anders. Als we gaan rijden is het meestal de RS waar iets aan stuk gaat. Het is ook de enige brommer waar ik dozen vol met onderdelen van heb.
Maar goed, ik bestel wel een nieuwe.
Tja die van mij was nog als nieuw toen ik hem kocht ,de teller stond rond de 6000km,ik hoefde ook niks te doen aan de motor.Oké, je hebt een punt. In dit geval lag de schuld inderdaad bij mijzelf...... sorry... Ik heb het ding even uit elkaar getrokken en het lipje wat in het wiel valt is afgebroken. Dat ligt ongetwijfeld aan mijn gesleutel. Ik heb het wiel er inmiddels "duizenden" keren uitgetrokken en weer gemonteerd, dit zonder problemen. Maar de laatste keer ging het wat stroef, dat weet ik nog.
Dit kwam weer omdat ik nu een ander de voorpoten heb laten reviseren, dit omdat ze iedere zomer lek waren. Dus ik hoop dat ze nu dicht blijven.
Dit betekende wel dat de poten meteen een stuk stugger waren dan voorheen. En omdat de ene poot uitveert en de andere intrekt, was het wel even martelen om de as door de poten heen te drukken. Waarschijnlijk toen meteen de signaalgever de genadeslag gegeven. Het is niet anders.
Maar, je zal ongetwijfeld gelijk hebben, ik denk ook dat als je een RS scoort waar niet meer gerommeld is, dat het dan een stuk beter zal gaan. Het probleem is alleen dat deze bijna niet te vinden zijn en dan nog weet je niet of er mee geracet is.
Met de mijne wel, dat is inmiddels wel duidelijk. Dat maakt me ook niets uit, ik had het ding ook voor een appel en een ei.
Maar resumerend: ik heb veel lekke poten gehad. Remmen vast. Stuk van zuiger afgebroken. Vastloper. Koplamp inwendig stuk. Powervalve gaar, ook de wieltjes. Carburateur delen versleten. Bedrading klopt niet. Kuipdelen passen niet. Versnellingsbak gaar. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten.
Hoeveel kilometer ik er inmiddels mee gereden heb, weet ik niet. Sinds de Ignitech, de verse airbox en de verse carburateur onderdelen heb ik motorisch eigenlijk weinig gedoe meer gehad. Ook in het voorjaar is het maximaal drie keer trappen en ze loopt, bizar.
Zoals je misschien gelezen heb, ben ik bezig om het uiterlijk ook zoveel mogelijk standaard te krijgen. De bijna overleden kuip heeft inmiddels een infuus gehad en die ziet er weer uit onbeschadigd. Niet nieuw, dat wil ik niet, dan wordt ik te bang om er mee te rijden. Nog even vier Aprilia knippers scoren en dan kan het spul erop.
Ik ben ik het met je eens dat met goed onderhoud een RS probleemloos kan rijden. Alleen bij een RS is "goed onderhoud" wat meer dan bij een reguliere brommer, maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik heb nog een SX125. Minder drama dan met de RS, maar wel meer onderhoud dan normaal. Ook een vastloper, was eigen schuld. Nadien goed afgesteld, maar helemaal tof is het allemaal niet.Tja die van mij was nog als nieuw toen ik hem kocht ,de teller stond rond de 6000km,ik hoefde ook niks te doen aan de motor.
ik heb er 6000km probleemloos mee gereden en toen verkocht aan een Belg.Verder mag je blij zijn dat je geen 4 cilinder 2 takt heb,
dat kan 4x ellende zijn als je pech heb.
Want is er nu nog een goeie specialist op 2 takt gebied?Want ik wil binnekort de Rs even nog laten nakijken of alles goed loopt,en de PV laten schoonmaken en controleren.En wellicht ff op de testbank Dus als jullie iemand weten,dan hoor ik het graagJa als 2 takt bezitter kan je maar beter goed je motor leren kennen op technisch vlak,als je ziet wat er al zogenaamde vaklui
op 2 takt gebied rondloopt dan schieten de tranen in je ogen,de meeste echte kenners zijn er of mee gestopt of liggen onder de groene zoden.